Informatyzacja działalności oświatowej – dokonania i zamierzenia -

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Advertisements

INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Wdrożenie modułu Sekretariat. Wdrożenie modułu Kadry.
Pracownia Komputerowa                                                                                               
Urząd Gminy Rokietnica LEGNICA, 3 czerwca 2013
Granty rozwojowe dla szkół -
Informacja o stanie realizacji Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
WSKAZÓWKI DO ORGANIZACJI PRACY PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ I PLACÓWEK UWZGLĘDNIAJĄCE RACJONALIZACJĘ WYKORZYSTANIA ETATÓW.
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe Cezary Mazurek
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Prezentacja Systemu System Wspomagania Zarządzania Edukacją EduNet
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu Wstęp – zapoznanie z celami, uwarunkowaniami, realizacją i oczekiwanymi efektami.
Informatyzacja szkół i placówek oświatowych
MGR INŻ. ARTUR RÓŻAŃSKI pracownia10 komputerów Od 2000 administracja 6 komputerów 2002 Pracownia internetowa w każdej szkole 10 komputerów 2006.
Biblioteka jako Szkolne Centrum Informacji
Imienia Marii Sk ł odowskiej-Curie.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
EDUKACJA W GMINIE PRZYWIDZ System edukacji w gminie Przywidz oczami rodzica.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Komputery dla uczniów w czytelni służą zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, informacyjnych oraz przygotowaniu do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Tychach w roku szkolnym 2011/2012 Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2012r.
System Monitorowania Odpadów Komunalnych Dolnośląska Izba Gospodarcza Wrocław,
Odsetek dzieci uczęszczających do przedszkoli publicznych i niepublicznych w Tychach w roku szkolnym 2009/2010.
Wykorzystanie Technologii Informacyjnej
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Organizacja wspomagania szkół
Projekt pn. „e-Cegłów – kompleksowa informatyzacja instytucji publicznych oraz tworzenie społeczeństwa informacyjnego w gminie Cegłów” Projekt realizowany.
Elektroniczny System Zarządzania Oświatą (Progman / Wolters Kluwer)
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Tychach w roku szkolnym 2013/2014 Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” System pomiaru jakości usług publicznych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty - Targówek m.st. Warszawy INFORMACJE DOTYCZĄCE SPECJALNEJ ORGANIZACJI NAUKI I METOD PRACY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY Z ORZECZENIEM.
Analiza wykonania budżetu za okres I – X 2015 roku w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Budżet - Miasta Żyrardów
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
CENTRALIZACJA ZARZĄDZANIA
w części dotyczącej wydatków
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty –Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m. st
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Informatyzacja działalności oświatowej – dokonania i zamierzenia -

Informatyzacja działalności dydaktycznej

Liczba komputerów wg typów szkół i placówek wykorzystywanych do celów edukacyjnych Liczba komputerów w sztukach W szkołach i placówkach łącznie do celów edukacyjnych wykorzystywanych jest 1233 komputerów w tym 1149 podłączonych do Internetu

Zastosowanie komputerów do celów edukacyjnych pracownie komputerowe (1006 komputerów w 72 pracowniach) pracownie przedmiotowe, m.in. językowe, matematyczne, biologiczne, chemiczne, geograficzne itp. (174 komputery w 50 pracowniach) Centra Informacji Multimedialnej (80 komputerów w 18 CIM) czytelnie multimedialne ( 98 komputerów w 22 CM)

Zastosowanie komputerów do celów edukacyjnych

Liczba pracowni komputerowych w danym typie szkół

Liczba pracowni komputerowych w szkołach

Pracownia komputerowa w przedszkolu W roku 2008 powstała pierwsza przedszkolna pracownia komputerowa w Przedszkolu nr 25. Wyposażenie: - 6 stanowisk komputerowych - programy edukacyjne m.in.: „Klik – uczy czytać”, „Klik - uczy liczyć”, „Klik - uczy zasad ruchu drogowego”, Multimedialny Elementarz Multimedialne Encyklopedie.

Liczba uczniów przypadająca na jeden komputer w tyskich szkołach

Liczba uczniów przypadająca na jeden komputer w szkołach podstawowych

Liczba uczniów przypadająca na jeden komputer w szkołach gimnazjalnych

Liczba uczniów przypadająca na jeden komputer w szkołach ponadgimnazjalnych + SOSW

Liczba projektorów multimedialnych w poszczególnych typach szkół Liczba projektorów w sztukach Trzy szkoły tyskie nie są wyposażone w projektory multimedialne (w tym 2 szkoły podstawowe i 1 gimnazjum) Dane z Systemu Informacji Oświatowej na dzień 30 wrzesień 2008 r.

Informatyzacja bibliotek

Oprogramowanie stosowane w szkołach do obsługi procesów bibliotecznych

Procent szkół w Tychach Czytelnie multimedialne oraz Centra Informacji Multimedialnej w szkołach Procent szkół w Tychach CIM – Centrum Informacji Multimedialnej CM – Czytelnie multimedialne

Liczba komputerów w Czytelniach Multimedialnych w poszczególnych typach szkół

Liczba komputerów w Centrach Informacji Multimedialnej w poszczególnych typach szkół

Internetowe dzienniki prowadzone przez poszczególne typy szkół

Informatyzacja zarządzania i działalności administracyjnej

Zinformatyzowane procesy w zakresie zadań administracyjno – finansowych Opracowywanie arkuszy organizacyjnych oraz ich aneksowanie Planowanie budżetu oraz ewidencja zmian w planie Prowadzenie rejestru oraz obsługa dotacji dla szkół i placówek niepublicznych Księgowość, płace, sprawozdawczość budżetowa „Żywienie” w przedszkolach Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych Rekrutacja do przedszkoli Analiza obowiązku kształcenia Ewidencja uczniów i oddziałów Drukowanie świadectw

Platforma Edukacyjna oprogramowanie wspomagające zarządzanie oświatą System ukierunkowany jest na obsługę wszystkich procesów związanych z uczniem Platforma edukacyjna stanowi centralna bazę danych o placówkach i ich uczniach, zasilaną danymi meldunkowymi przekazywanymi w wersji elektronicznej z systemu ewidencji ludności. Dane wprowadzane przez uprawnionych użytkowników za przez przeglądarkę internetową pozwalają na uzyskiwanie wielu aktualnych zestawień i raportów, przydatnych dla zarówno w pracy szkół jak i organu prowadzącego. (system wdrożony w 2008 roku we wszystkich placówkach i w MZO)

Moduły PLATFORMY EDUKACYJNEJ

Moduły Platformy Edukacyjnej wdrożone w tyskich placówkach: ARCHIVO – katalog jednostek oświatowych UNIVERSO – system zarządzania uczniem VERYFICO – analiza obowiązku kształcenia FORMICO –rekrutacja do przedszkoli OMIKRON – rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych

Programy wspomagające zarządzanie finansami oświaty w powiązaniu z organizacją pracy szkół i placówek Programy PABS i LBPP stanowią spójny system zarządzania finansami oświaty, oparty na : koncepcji budżetowania zadaniowego jednolitych założeniach procesu planowania czasowym powiązaniu procesu opracowywania planów finansowych placówek z zatwierdzaniem ich projektów organizacyjnych

Programy PABS i LBPP arkusz organizacyjny + budżet

Programy PABS i LBPP arkusz organizacyjny + budżet Program „Planowanie i Analiza Budżetu Szkoły” jest narzędziem łączącym w sobie funkcjonalność arkusza organizacyjnego z planowaniem i analizą wydatków w układzie zadań i klasyfikacji budżetowej (wdrożony we wszystkich placówkach i w MZO w 2003r.) Integracja danych organizacyjnych i finansowych odbywa się przy pomocy programu LBPP – aplikacji wspomagającej konstruowanie budżetów jst (wdrożony w MZO w 2003r.)

Obsługa szkół i placówek niepublicznych Aplikacja internetowa ODPN, za pomocą której: prowadzony jest rejestr szkół i placówek niepublicznych wprowadzane są dane o uczniach będące podstawą do naliczania dotacji naliczane i ewidencjonowane są wypłacane dotacje prowadzone są rozliczenia z innymi jst w sprawie zwrotu kosztów udzielonych dotacji (program wdrożony we wszystkich szkołach i placówkach oświatowych oraz w MZO w 2007r.)

ODPN – obsługa dotacji dla placówek niepublicznych

Liczba komputerów wykorzystywanych przez dyrektorów, wicedyrektorów oraz pracowników administracji

Liczba komputerów podłączonych do sieci Internet wykorzystywanych do zarządzania i administracji Łączna liczba komputerów wykorzystywanych przez Dyrektorów, wicedyrektorów oraz pracowników AiO wynosi na dzień 23.11.2008 – 364 komputery z tego 298 są podłączone do sieci internet

Wyposażenie dyrektorów szkół/placówek w komputery Dyrektorzy Dyrektorzy SP11, SP18, ZSzOI oraz Przedszkola nr 5 nie posiadają komputerów

Strona internetowa MZO http://www.mzo.tychy.pl

www.mzo.tychy.pl Strona funkcjonuje od 2006 roku Pełni rolę portalu edukacyjnego miasta Tychy Jest źródłem informacji dla szkół i placówek, dla uczniów, rodziców, mediów i wszystkich zainteresowanych sprawami oświaty w mieście Zawiera linki z dostępem do najważniejszych stron internetowych urzędów oraz instytucji miejskich i oświatowych

Strony internetowe szkół oraz placówek Większość tyskich szkół posiada własne witryny internetowe na których są umieszczane informacje z życia szkoły m.in.:

INFO – KIOSK w celu ułatwieniu udziału w elektronicznej rekrutacji do przedszkoli i szkół oraz zapewnieniu zainteresowanym dostępu do bieżących informacji o tyskiej oświacie MZO udostępnił w swojej siedzibie INFO - KIOSK

Dalsze zamierzenia w zakresie informatyzacji Realizacja projektu „Integracja i modernizacja systemów informatycznych wspomagających zarządzanie oświatą …” (Projekt współfinansowany ze środków EFRR, całkowity koszt projektu : 1.569.983 zł, projekt po pozytywnej ocenie formalnej.) l u b Stopniowe wdrażanie pozostałych modułów Platformy Edukacyjnej (w tym m.in. rekrutacji do szkół podstawowych i gimnazjów, modułu do obsługi stypendiów, przyznawania dofinansowania dla pracodawców, modułu analityczno-statystycznego) Wdrożenie zmodernizowanego programu PABS w wersji internetowej

Dalsze zamierzenia w zakresie informatyzacji Przystąpienie do inicjatywy Górnośląskiego Związku Metropolitalnego - wdrożenie ujednoliconego systemu elektronicznej rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych obejmującego wszystkie szkoły na terenie GZM Unowocześnienie oprogramowania do księgowości i płac (stopniowa wymiana przestarzałej wersji bazującej na systemie operacyjnym DOS na wersję działającą w środowisku Windows) Bieżąca modernizacja i rozbudowa bazy sprzętowej w szkołach i placówkach oświatowych