Co przed nami w projekcie Łatwiejszy start…? Faustyna Kaletka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Advertisements

TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
"Nowoczesny Nauczyciel
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymogi w zakresie planowania i dokumentowania realizacji zajęć
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Organizacja diagnozy uzupełniającej dla uczniów klas IV szkoły podstawowej w ramach projektu DiAMEnT kwiecień   Projekt współfinansowany przez.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
PROJEKT EDUKACYJNY AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Tytuł Projektu: Do pracy – marsz!. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie: 1.3 w ramach Ogólnopolskiego Programu Integracji i Aktywizacji Zawodowej.
Seminarium inauguracyjne
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Gimnazjum Integracyjne w Lubinie
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Seminarium II 28 września 2010 r. Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej Co zrealizowano? Michał Baran.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat przasnyski otrzymał
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Doradztwo zawodowe w szkołach
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Klasa matematyczno-przyrodnicza pod patronatem PPWSZ w Nowym Targu
Model przedsięwzięcia
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

Co przed nami w projekcie Łatwiejszy start…? Faustyna Kaletka

Przed nami jeszcze 16 miesięcy realizacji projektu Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej Zakończenie projektu – 16 grudnia 2011 r.

W okresie 16 miesięcy w ramach projektu zostaną przeprowadzone: 832 godziny dodatkowych zajęć dydaktyczno – wychowawczych z: -Matematyki -Języka polskiego -Języka angielskiego -Nauk przyrodniczych

832 godziny dodatkowych zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych z: -Nauk matematyczno-przyrodniczych -Języków obcych -Stosowania technologii informacyjno – komunikacyjnej -Rozwijania umiejętności uczenia się, świadomości i ekspresji kulturalnej

208 godzin warsztatów doradztwa grupowego 26 godziny dyżurów doradztwa indywidualnego 141 godziny zajęć edukacyjno – profilaktycznych Spójrz inaczej na agresję 6 wyjazdów edukacyjnych

Oznakowanie sal W pomieszczeniach, w których odbywają się zajęcia w ramach projektu bardzo ważne jest zamieszczenie plakatów na drzwiach z obu stron, tak by była to jasna i czytelna informacja, iż zajęcia odbywające się w sali są zajęciami w ramach Łatwiejszego startu …

Frekwencja na zajęciach Ważną rzeczą w projektach PO KL jest frekwencja na szkoleniach, bądź zajęciach. W razie dłuższej lub częstej nieobecności ucznia na zajęciach (poniżej 80%) powinien zrezygnować z zajęć, a w jego miejsce powinno się przyjąć ucznia, który był pierwszy na rezerwowej liście rekrutacyjnej.

Posługiwanie się pełną nazwą projektu i właściwą nazwą zajęć zgodnie z projektem.

Najważniejszą rzeczą w projekcie od strony rozliczania go i kontroli jest zgodność: -Harmonogramu -Dziennika zajęć -Karty czasu pracy -Rachunku

W ramach projektu powstała strona internetowa Aktualizowana na bieżąco -miejsce przedstawienia efektów realizacji projektu -prośba o nadsyłanie materiałów, sprawozdań, zdjęć, filmów z zajęć przez uczniów i nauczycieli na adres owy:

Urząd Miasta Mszana Dolna podjął działania mające na celu objęcie unijnym wsparciem uczniów każdej podległej placówki oświatowej. W ramach otrzymanych środków: -przez 2 lata dzieci klas I-VI brały udział w projekcie Już pływam -w ubiegłym roku doposażyliśmy Zespoły Szkół Miejskich w kąciki zabaw w ramach Radosnej szkoły -Burmistrz Miasta Mszana Dolna podjął starania, aby uczniowie zdolni zakwalifikowani do projektu Diament nie musieli dojeżdżać do Powiatowego Ośrodka Wspierania Uczniów Zdolnych do Limanowej, tylko by takowy ośrodek powstał na terenie Miasta Mszana Dolna

Kolejnymi krokami jakie podjęło Miasto Mszana Dolna, by efektywnie wykorzystać możliwości jakie niosą ze sobą fundusze unijne było przygotowanie wniosków w ramach działania 9.5 PO KL. Wszystkie złożone wnioski w ramach w/w działania otrzymały dofinansowanie: -od r. rozpocznie realizację projekt Mały człowiek – wielka sprawa – rozwój usług edukacyjnych na terenie Miasta Mszana Dolna -od r. rozpocznie realizację projekt Atrakcyjna zerówka -od r. rozpocznie realizację projekt Atrakcyjne przedszkole

Seminarium podsumowujące projekt Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej odbędzie się w grudniu 2011 r. Serdecznie zapraszam i dziękuję za uwagę!