„EDUKACJA BEZ BARIER” PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
NASZ PROJEKT EDUKACYJNY
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU „ RÓWNE SZANSE DLA KAŻDEGO”
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
36 SZKOŁA PODSTAWOWA ul. Więckowskiego – 734 ŁÓDŹ
W ramach projektu odbywają się:
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Usługi Integracji Społecznej na rzecz uczniów Gimnazjum w Korzeniewie.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EFS
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
Cele konkursu: Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań uczniów;
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Doświadczenia szkoły związane z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Realizacja programu rozwojowego
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Tel./fax (0 42)
Sprawozdanie z pracy zespołu matematyczno – przyrodniczego w I semestrze roku szkolnego 2015/2016.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOAWA Dulcza Mała Radomyśl Wielki Tel:
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Ul. Standego Łódź tel
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Oferujemy następujące zajęcia pozalekcyjne: Zajęcia taneczne Koło teatralne Koło historyczne Koło przyrodnicze Koło matematyczne Koło języka.
Codziennie, ucznio- wie otrzymują mleko, a zapisani na obiady smaczne i ciepłe po- siłki.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Gimnazjum nr 5 im. Króla Władysława Jagiełły w Łodzi adres: ul. Sienkiewicza Łódź tel. tel strona.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ AL. PIŁSUDSKIEGO ŁÓDŹ tel. / fax – 35 – 76
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2013/2014
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Zapis prezentacji:

„EDUKACJA BEZ BARIER” PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO

IM. WALENTEGO WIDAWCZYKA W WIDAWIE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. WALENTEGO WIDAWCZYKA W WIDAWIE

W ramach projektu ,,Edukacja bez barier’’ w Szkole Podstawowej im W ramach projektu ,,Edukacja bez barier’’ w Szkole Podstawowej im. Walentego Widawczyka w Widawie w roku szkolnym 2009/2010 i 2010/2011 uczniowie mogli pogłębiać i rozszerzać swoją wiedzę na zajęciach kół przedmiotowych. Mieli możliwość rozwijania swoich zdolności i umiejętności poprzez uczestnictwo w szerokiej gamie kół zainteresowań. Mogli również wyrównywać braki w nauce biorąc udział w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych, a także w zajęciach specjalistycznych. Ogółem tygodniowo uczniowie naszej szkoły brali udział w 26 różnego typu zajęciach. W roku szkolnym 2009/2010 w zajęciach brało udział 164 uczniów, a w roku szkolnym 2010/2011 – 168 uczniów Szkoły Podstawowej im. Walentego Widawczyka w Widawie.

Asystent koordynatora – mgr Lidia Witkowska Koła przedmiotowe RODZAJ KOŁA LICZBA UCZNIÓW PROWADZĄCY ROK SZKOLNY 2009/2010 2010/2011 KOŁO POLONISTYCZNE GR I 15 9 mgr KAROLINA SUKIENNIK KOŁO POLONISTYCZNE GR II 10 KOŁO JĘZYKA ANGIELSKIEGO mgr ANETA KRYSIAK mgr BOŻENA WÓJCIK 14 KOŁO MATEMATYCZNE 13 mgr MAGDALENA BARTCZAK 11 mgr AGNIESZKA SZCZEPANOWSKA KOŁO PRZYRODNICZE - mgr AGNIESZKA URBANIAK mgr ANNA NITECKA-BLAŹLAK mgr BARBARA DOBROWOLSKA

Koła zainteresowań - RODZAJ KOŁA LICZBA UCZNIÓW PROWADZĄCY ROK SZKOLNY 2009/2010 ROK SZKOLNY 2010/2011 KOŁO PLASTYCZNE 15 14 mgr SYLWIA KAŁUDA KOŁO AKTYWNOŚCI TWÓRCZEJ 13 11 mgr MIROSŁAWA SZKUDLAREK KOŁO MUZYCZNO-WOKALNE mgr BEATA CZAPIŃSKA KOŁO TEATRALNE - mgr MAŁGORZATA CYBULSKA mgr ELŻEBIETA HERMAN KOŁO INFORMATYCZNE mgr MAŁGORZATA BRZĄKAŁA KOŁO SPORTOWE GR I 12 mgr AGNIESZKA LABOCHA KOŁO SPORTOWE GR II 10 mgr MARZANNA FRYDRYCHOWSKA KOŁO SPORTOWE mgr BOGUSŁAWA KRYSIAK mgr MAREK CZAPIŃSKI

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze RODZAJ ZAJĘCIA LICZBA UCZNIÓW PROWADZĄCY ROK SZKOLNY 2009/2010 ROK SZKOLNY 2010/2011 ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO 8 13 mgr KAROLINA SUKIENNIK ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI 14 - mgr MAGDALENA BARTCZAK 10 mgr AGNIESZKA SZCZEPANOWSKA ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO –WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI GR I ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI GR II 11 ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO -WYRÓWNAWCZE DLA KLAS I-III mgr IWONA KOZIARA ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE DLA KLAS I-III mgr ELŻBIETA HERMAN

Zajęcia specjalistyczne RODZAJ ZAJĘCIA LICZBA UCZNIÓW PROWADZĄCY ROK SZKOLNY 2009/2010 ROK SZKOLNY 2010/2011 TERAPIA LOGOPEDYCZNA 5 4 mgr ANNA TUTEK TERAPIA ZAJĘCIOWA 6 15 mgr AGNIESZKA URBANIAK

GALERIA ZDJĘĆ

Prowadząca mgr Magdalena Bartczak Koła matematyczne Prowadząca mgr Magdalena Bartczak

Magia kartki papieru-bombki origami

Prowadząca mgr Agnieszka Szczepanowska

I miejsce w Powiatowym Konkursie Matematycznym Uczestnicy kół matematycznych pogłębiali wiedzę zdobytą w szkole, jak również mieli możliwość poznawania ciekawych problemów dotyczących różnych pojęć, z którymi nie stykają się w toku nauki tj. : wstęga Möbiusa, matematyczne rysowanie i składanie, czyli technika origami, zagadki matematyczne, palindromy liczbowe, system dwójkowy i jego zastosowanie, kody używane każdego dnia- numer PESEL, tangramowe figury itp. Największe sukcesy uczestników kół matematycznych: I miejsce w Powiatowym Konkursie Matematycznym w Łasku ,,Potyczki 2011’’ – Gabriel Tomczyk kl. IVa I miejsce w Powiatowym Konkursie Matematycznym w Łasku ,,Potyczki 2011’’- Natalia Sobieraj kl. Va

Prowadząca mgr Karolina Sukiennik Koło polonistyczne Prowadząca mgr Karolina Sukiennik Podstawowym celem koła polonistycznego było ugruntowanie wiedzy zdobytej na lekcjach i rozszerzenie wiadomości oraz umiejętności z wybranych dziedzin języka polskiego. Każdy z uczniów mógł odnaleźć ma kole ciekawe formy rozwijające jego indywidualne potrzeby. Grupa I

Grupa II

Koła języka angielskiego Prowadząca mgr Aneta Krysiak

Prowadząca mgr Bożena Wójcik

Uczestnicy kół języka angielskiego poszerzali na zajęciach znajomość słownictwa i struktur gramatycznych dla uzyskania sprawnej komunikacji. Poznali sprawy życia codziennego, geografię i kulturę Wielkiej Brytanii oraz rozwijali umiejętność korzystania z tablicy interaktywnej, programów multimedialnych i Internetu w nauce języka angielskiego. Wzięli udział w konkursach językowych zarówno na szczeblu szkolnym i pozaszkolnym, zajmując wysokie lokaty.

Koło przyrodnicze Prowadzące: Rok Szkolny 2009/2010 mgr Agnieszka Urbaniak Rok Szkolny 2010/2011 mgr Anna Nitecka-Blaźlak mgr Barbara Dobrowolska

Uczestnicy koła przyrodniczego mieli możliwość rozbudzenia pasji poznawczych oraz poszerzenia wiedzy przyrodniczej. Brali udział w konkursach organizowanych przez Dyrekcję Sieradzkich Parków Krajobrazowych i otrzymali wyróżnienia.

Prowadząca mgr Sylwia Kałuda Koło plastyczne Prowadząca mgr Sylwia Kałuda

Uczestnicy koła plastycznego nabyli podstawowe wiadomości i umiejętności dotyczące warsztatu młodego plastyka.

Koło aktywności twórczej Prowadząca mgr Mirosława Szkudlarek Na zajęciach koła aktywności twórczej uczniowie mieli okazję, aby inspirować się do pracy oraz rozwijać umiejętności i zdolności manualne.

Koło wokalno-muzyczne Prowadząca mgr Beata Czapińska Uczestnicy koła wokalno-muzycznego uświetnili swoimi występami wiele apeli i uroczystości szkolnych oraz uroczystości środowiskowych.

Prowadząca mgr Małgorzata Cybulska Koło teatralne Prowadząca mgr Małgorzata Cybulska rok szkolny 2009/2010

w przedstawieniu „Dwie Dorotki” Uczestnicy koła w przedstawieniu „Dwie Dorotki”

Prowadząca mgr Elżbieta Herman Samodzielnie projektowali rok szkolny 2010/2011 Uczestnicy koła przygotowując się do przedstawień teatralnych uczyli się współdziałania w grupie. Samodzielnie projektowali i wykonywali kostiumy oraz rekwizyty potrzebne do przedstawień. Zajmowali się przygotowaniem scenografii. Przygotowali trzy przedstawienia teatralne: „Dwie Dorotki”, „Księżniczka na ziarnku grochu” oraz „Królewna Śnieżka i krasnoludki”.

Prowadząca mgr Małgorzata Brząkała Koło informatyczne Prowadząca mgr Małgorzata Brząkała

Zajęcia koła informatycznego przyczyniły się do podniesienia umiejętności uczniów w wykonywaniu prezentacji, różnego rodzaju dokumentów, jak również pozyskania wiedzy do dalszej nauki np. w zakresie innych przedmiotów.

Prowadząca mgr Marzanna Frydrychowska Koła sportowe Prowadząca mgr Marzanna Frydrychowska grupa I grupa II

w Mistrzostwach Powiatu Łaskiego w Piłce Ręcznej Dziewcząt Zajęcia przyczyniły się do popularyzacji piłki ręcznej w naszej szkole. Sukcesem uczestniczek koła sportowego było II miejsce w Mistrzostwach Powiatu Łaskiego w Piłce Ręcznej Dziewcząt

Prowadząca mgr Bogusława Krysiak Zajęcia stwarzały uczniom możliwość aktywnego spędzania czasu wolnego, rozwijały współpracę i integrację grupy.

Prowadzący mgr Marek Czapiński

w Powiatowym Turnieju Mini Piłki Siatkowej Dziewcząt Uczestnicy koła sportowego kształtowali przede wszystkim umiejętność indywidualnej i zespołowej gry w piłkę siatkową. Zajmowali czołowe miejsca w zawodach i turniejach sportowych, m.in. : I miejsce w Powiatowym Turnieju Mini Piłki Siatkowej Dziewcząt II miejsce w Rejonowym Turnieju Mini Piłki Siatkowej Dziewcząt

Prowadząca mgr Agnieszka Labocha Koło sportowe - gry i zabawy ruchowe dla klas I-III

Grupa I Gac Jakub Kubiaczyk Wiktoria Krawczyńska Kamila Lisowski Kacper Michniewski Filip Nawrocki Jakub Pawlak Malwina Pokorska Amelia Rogalewicz Martyna Rychlik Elżbieta Rystok Julia Sobczyński Wiktor

Grupa II Aleksandrowicz Kacper Grądzki Patryk Janecki Mateusz Kopka Jakub Kulesa Mateusz Lewandowicz Mateusz Miksa Kamil Mucha Filip Tomczyk Hubert Witkowski Bartosz Wysota Jakub

Chcemy być sprawni i zdrowi, a zatem więcej ruchu dla maluchów

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze Prowadząca mgr Karolina Sukiennik z języka polskiego Prowadząca mgr Karolina Sukiennik

Na zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego najbardziej rozwinęło się u uczniów rozbudzenie wiary w możliwość pokonywania trudności. Doprowadziło to do poprawienia w znacznym stopniu umiejętności czytania ze zrozumieniem, wiadomości z zakresu kształcenia literackiego i językowego, a także uświadomiło uczniom efekty jakie może przynieść korzystanie z różnych źródeł informacji.

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze Prowadząca mgr Agnieszka Szczepanowska z matematyki Prowadząca mgr Agnieszka Szczepanowska

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki przyczyniły się do usystematyzowania przez uczniów wiedzy i zwiększenia stopnia umiejętności w praktycznym posługiwaniu się zdobytą wiedzą. Na każdym z zajęć nie brakowało pochwał uczniów i zachęt do dalszej samodzielnej pracy. Na zajęciach panowała zasada: „Myśl i pracuj, próbuj rozwiązać zadanie, jeśli popełnisz błąd, to nic się nie stanie, błędne rozwiązania to krok by znaleźć nowe poprawne”.

Prowadząca mgr Agnieszka Urbaniak Terapia zajęciowa Prowadząca mgr Agnieszka Urbaniak

Głównym celem terapii zajęciowej było usprawnienie i kompensacja zaburzonych funkcji rozwojowych. Zajęcia prowadzone były w oparciu o metodę zadaniową i zabawową. Wykorzystane zostały ćwiczenia metodą Dennisona i Weroniki Sherborne. Dzieci bardzo chętnie podejmowały proponowane zadania i świetnie się bawiły.

Dziękujemy za uwagę