Regionalny Program Operacyjny (RPO)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
FUNDUSZE UE Warszawa, maj 2008.
FUNDUSZE UNIJNE JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA REWITALIZACJI OBSZARÓW MIEJSKICH Malwina Wrotniak MKN Bankier.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
SZANSE ROZWOJOWE KIELC W KONTEKŚCIE NPR
Budowa Krajowego Systemu Innowacji
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Finansowanie innowacji w okresie – przegląd rozwiązań wspierających innowacyjność przedsiębiorstw zaplanowanych w Programach Operacyjnych Tomasz.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO w LUBLINIE Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego Możliwości i perspektywy wspomagania edukacji ze środków.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Środki europejskie dla UTW Dorota Górska. O czym powiem? Fundusze strukturalne UE dla Polski na lata Inne środki gdzie i jak szukać dofinansowania?
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Beneficjenci Małych projektów tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań Osi 3., ale przyczyniają się do osiągnięcia.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Sieć Informacyjna Funduszy Europejskich „Pomorskie w Unii”
Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Departament Zarządzania Programem Wzrostu Konkurencyjności Przedsiębiorstw SEKTOROWY PROGRAM OPERACYJNY.
Działania optymalizujące finansowanie, realizację i organizację gminnych zadań - praktyczne rozwiązania XIV Kongres Gmin Wiejskich RP Serock, 15 października.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007 – 2013.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Regionalny Program Operacyjny Warmia i Mazury
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Programowanie perspektywy finansowej
1. U SŁUGI D ORADZTWA W Z AKRESIE U SŁUG I D OTACJI I NWESTYCYJNYCH Narodowa Strategia Spójności (d. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia)
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Program Rozwoju Innowacji.  Nowe podejście do polityki innowacyjnej, opartej na identyfikacji inteligentnych specjalizacji regionu  Kontynuacja dotychczasowej.
PI 4a - Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych Cel szczegółowy: zwiększony udział energii ze źródeł odnawialnych.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
1. Departament Funduszy Europejskich Wrocław, lipiec 2014.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Wsparcie małej i średniej przedsiębiorczości w ramach WRPO założenia programowe Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego Departament Wdrażania.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Unijna recepta dla służby zdrowia Wsparcie dla sektora.
Dolnosląski Wojewódzki Urząd Pracy - luty, 2017 r.
50 % pieniędzy na gospodarkę – już w obiegu!
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Zapis prezentacji:

Regionalny Program Operacyjny (RPO) Województwa Lubelskiego na lata 2007 - 2013

Co to jest RPO? RPO jest dokumentem spajającym wszystkie działania o charakterze rozwojowym realizowane w Województwie Lubelskim ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w latach 2007 - 2013. Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Lubelskiego na lata 2007 - 2013 (RPO) jest dokumentem operacyjnym, w ramach którego w latach 2007 - 2013 realizowana będzie zdecydowana większość zadań jednostek samorządu terytorialnego, organizacji pozarządowych, przedsiębiorstw oraz innych instytucji i organizacji publicznych i prywatnych.

Cel główny RPO Podniesienie konkurencyjności regionu prowadzącej do szybszego wzrostu gospodarczego, zwiększenia zatrudnienia oraz poprawy spójności społecznej, gospodarczej i przestrzennej

Jak rozumieć cel główny? Osiąganie celu głównego należy rozumieć jako podnoszenie atrakcyjności i rangi województwa w kraju i poza jego granicami oraz uzyskanie wzrostu poziomu Produktu Krajowego Brutto na mieszkańca w stosunku do średniej Wspólnoty Europejskiej, a także uzyskanie poprawy wartości podstawowych wskaźników społeczno – gospodarczych mierzonych na poziomie województwa.

Osie priorytetowe RPO Województwa Lubelskiego 2007 - 2013 Przedsiębiorczość i innowacje Infrastruktura ekonomiczna Transport Środowisko i czysta energia Kultura, turystyka i współpraca międzyregionalna Infrastruktura społeczna Pomoc Techniczna

Budżet RPO województwa lubelskiego na lata 2007-2013

Priorytet I: Przedsiębiorczość i innowacje Celem priorytetu jest podnoszenie konkurencyjności przedsiębiorstw działających w regionie poprzez wsparcie czynników ułatwiających ich powstawanie i rozwój technologiczny. Realizacja priorytetu pozwoli przedsiębiorstwom prowadzącym działalność gospodarczą na terenie województwa lubelskiego skutecznie konkurować na rynku krajowym i europejskim. Przed wszystkimi przedsiębiorstwami regionu stoją zadania mające na celu dostosowanie ich bazy produkcyjnej do wymogów ochrony środowiska, wynikających z dyrektyw UE.

Przedsiębiorstwa na Lubelszczyźnie

Grupy beneficjentów: Regionalne i lokalne fundusze pożyczkowe i poręczeniowe działające na terenie województwa lubelskiego Instytucje pośrednictwa finansowego działające na terenie województwa lubelskiego Parki naukowo-technologiczne i przemysłowe Jednostki samorządu terytorialnego Samorządowe jednostki organizacyjne sektora finansów publicznych Przedsiębiorcy, w tym mikro, mali i średni przedsiębiorcy Jednostki naukowe Szkoły wyższe Przedsiębiorstwa energetyczne (zgodnie z definicją w ustawie – Prawo energetyczne)

Przedsiębiorczość i innowacje Działanie 1.1. Instrumenty pożyczkowe i poręczeniowe dla przedsiębiorstw Działanie 1.2. Dotacje inwestycyjne dla przedsiębiorstw Działanie 1.3. Badania i nowoczesne technologie w strategicznych dla regionu dziedzinach Działanie 1.4. Regionalna infrastruktura dydaktyczna i badawczo-rozwojowa

Działanie 1.1. Instrumenty pożyczkowe i poręczeniowe dla przedsiębiorstw Podziałanie 1.1.1. Dokapitalizowanie i tworzenie funduszy pożyczkowych Poddziałanie 1.1.2 Dokapitalizowanie i tworzenie funduszy poręczeń kredytowych

Działanie 1.2. Dotacje inwestycyjne dla przedsiębiorstw Poddziałanie 1.2.1 Dotacje dla nowopowstałych mikroprzedsiębiorstw Poddziałanie 1.2.2 Dotacje inwestycyjne dla mikro i małych przedsiębiorstw Poddziałanie 1.2.3 Dotacje inwestycyjne dla średnich i dużych przedsiębiorstw Poddziałanie 1.2.4. Dotacje inwestycyjne w zakresie dostosowania przedsiębiorstw do wymogów Poddziałanie 1.2.5. Dotacje inwestycyjne dla przedsiębiorstw turystycznych

Priorytet II: Infrastruktura ekonomiczna Celem priorytetu jest stworzenie przyjaznego otoczenia dla inwestowania i prowadzenia działalności gospodarczej w regionie

Grupy beneficjentów Jednostki samorządu terytorialnego, Związki, porozumienia, stowarzyszenia jst Samorządowe jednostki organizacyjne sektora finansów publicznych Podmioty zarządzające strefami aktywności gospodarczej, parkami przemysłowymi, technologicznymi, naukowo-technologicznymi, inkubatorami przedsiębiorczości, inkubatorami przedsiębiorczości akademickiej Zakłady opieki zdrowotnej Instytucje otoczenia biznesu: wspierające transfer technologii, tworzące warunki dla rozwoju przedsiębiorczości, świadczące usługi o charakterze doradczym, szkoleniowym i informacyjnym, agencje rozwoju regionalnego i lokalnego Samorząd gospodarczy Szkoły wyższe Przedsiębiorcy Jednostki naukowe Organizacje pozarządowe Spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe (w ramach realizowanych projektów z zakresu rewitalizacji)

Infrastruktura ekonomiczna Działanie 2.1 Strefy gospodarcze oraz rewitalizacja obszarów miejskich i poprzemysłowych Działanie 2.2 Instytucje otoczenia biznesu i transferu wiedzy Działanie 2.3. Społeczeństwo informacyjne Działanie 2.4. Marketing gospodarczy

Działanie 2.1 Strefy gospodarcze oraz rewitalizacja obszarów miejskich i poprzemysłowych Poddziałanie 2.1.1. Tworzenie i rozwój infrastruktury technicznej stref aktywności gospodarczej Poddziałanie 2.1.2. Tworzenie terenów inwestycyjnych Poddziałanie 2.1.3. Rewitalizacja miast i zdegradowanych obszarów zurbanizowanych

Działanie 2.2 Instytucje otoczenia biznesu i transferu wiedzy Poddziałanie 2.2.1. Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez doradztwo Poddziałanie 2.2.2. Wsparcie instytucji otoczenia biznesu i transferu wiedzy

Priorytet III: Transport Celem priorytetu jest poprawa wewnętrznej i zewnętrznej dostępności komunikacyjnej Lubelszczyzny

Drogi na Lubelszczyźnie

Grupy beneficjentów Jednostki samorządu terytorialnego Związki, porozumienia i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego Samorządowe jednostki organizacyjne sektora finansów publicznych Spółki prawa handlowego, w których większość udziałów lub akcji posiadają jednostki samorządu terytorialnego lub ich związki Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Podmioty działające w oparciu o ustawę o partnerstwie publiczno-prywatnym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. PKP Przewozy Regionalne Spółka z o.o. Zakład Przewozów Regionalnych w Lublinie PKP Zakład Taboru Cargo S.A. w Lublinie Oddział Regionalny w Lublinie Organ administracji publicznej RP Państwowa lub samorządowa jednostka organizacyjna Spółka prawa handlowego lub spółdzielnia zarejestrowana w Rzeczpospolitej Polskiej Stowarzyszenie, którego przedmiotem działalności jest działalność lotnicza, utworzona zgodnie z przepisami prawa polskiego

Transport Działanie 3.1. Regionalny układ transportowy Działanie 3.2. Lokalny układ transportowy Działanie 3.3. Miejski transport publiczny Działanie 3.4. Transport kolejowy Działanie 3.5. Transport lotniczy

Priorytet IV: Środowisko i czysta energia Celem priorytetu jest poprawa stanu, zachowanie bioróżnorodności oraz zapobiegnie degradacji środowiska naturalnego.

Grupy beneficjentów Jednostki samorządu terytorialnego Związki, porozumienia i stowarzyszenia j s t Samorządowe jednostki organizacyjne sektora finansów publicznych Jednostki zaliczane do sektora finansów publicznych działające w sferze ochrony środowiska Spółki prawa handlowego, w których większość udziałów lub akcji posiadają jednostki samorządu terytorialnego lub ich związki Instytucje uczestniczące w Zintegrowanym Systemie Ratowniczo-Gaśniczym Podmioty działające w oparciu o ustawę z dn. 28.07.05r., o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. Nr 169, poz.1420) Parki narodowe i krajobrazowe oraz inne podmioty sprawujące nadzór nad obszarami chronionymi, PGL Lasy Państwowe wraz z jego jednostkami organizacyjnymi, organizacje pozarządowe działające w obszarze ochrony przyrody, jednostki naukowe, wyższe uczelnie, ogrody botaniczne i zoologiczne oraz muzea przyrodnicze (tylko projekty Kategorii V, Działania 4.1)

Środowisko i czysta energia Działanie 4.1. Ochrona i kształtowanie środowiska Działanie 4.2. Energia przyjazna środowisku

Priorytet V: Kultura, turystyka i współpraca międzyregionalna Celem priorytetu jest zwiększenie udziału sektorów kultury i turystyki w gospodarce województwa lubelskiego oraz wzmocnienie powiązań międzynarodowych regionu.

Grupy beneficjentów Jednostki samorządu terytorialnego Związki, porozumienia i stowarzyszenia jst Samorządowe jednostki organizacyjne sektora finansów publicznych Organizacje pozarządowe nie działające w celu osiągnięcia zysku Kościoły i inne związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i innych związków wyznaniowych Instytucje otoczenia biznesu Podmioty działające w oparciu o ustawę z dnia 28 lipca 2005r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. Nr 169, poz.1420), Jednostki naukowe PGL Lasy państwowe wraz z jednostkami organizacyjnym Parki narodowe i krajobrazowe/podmioty zarządzające obszarami chronionymi Szkoły wyższe Osoby prawne i fizyczne będące organami prowadzącymi szkoły lub placówki w oparciu o ustawę z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) Inne jednostki zaliczane do sektora finansów publicznych

Kultura, turystka i współpraca międzyregionalna Działanie 5.1. Infrastruktura kultury i turystyki Działanie 5.2. Promocja kultury i turystyki Działanie 5.3. Współpraca międzyregionalna

Priorytet VI: Infrastruktura społeczna Celem priorytetu jest poprawa warunków kształcenia oraz dostępu do wiedzy i usług medycznych, a także zwiększenie aktywności społeczności lokalnych.

Grupy beneficjentów Jednostki samorządu terytorialnego Związki, porozumienia i stowarzyszenia jst Samorządowe jednostki organizacyjne sektora finansów publicznych Spółki prawa handlowego oraz inne jednostki organizacyjne, w których większość udziałów lub akcji posiada jst Organizacje pozarządowe nie działające w celu osiągnięcia zysku Podmioty prowadzące statutową działalność, działające w oparciu o ustawę z dnia 28 lipca 2005r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. Nr 169, poz.1420) Kościoły i inne związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i innych związków wyznaniowych Jednostki zaliczane do sektora finansów publicznych Osoby prawne i fizyczne będące organami prowadzącymi szkoły lub placówki w oparciu o ustawę z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) Szkoły wyższe Jednostki naukowe Jednostki organizacyjne pomocy społecznej Zakłady opieki zdrowotnej Spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe

Infrastruktura społeczna Działanie 6.1. Edukacja i sport Działanie 6.2. Ochrona zdrowia i pomoc społeczna Działanie 6.3. Inicjatywy lokalne