Dotacje dla gmin i powiatów województwa małopolskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rządowy program wspierania w latach organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół.
Advertisements

BUDŻET WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO
Konferencja wojewódzka
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Ochotniczych Straży Pożarnych
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
1. Usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – aktualny stan w 2012 roku i propozycje na 2013.
Usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku.
ZASADY PRZYDZIAŁU DOTACJI PODMIOTOWEJ DLA SPÓŁEK
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w ramach I transzy promes.
Układ wniosku Część A – identyfikacja projektu i wnioskodawcy Część B – charakterystyka projektu Część C - efekty realizacji projektu Część D – część
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Oś 4 Leader EWALUACJA LGD Rzeszów, 21 maja 2013 r.
- informacja dla jednostek samorządu terytorialnego
Sposób wyliczenia dotacji dla Gmin na utrzymanie OPS w roku 2010.
Projekt uchwały budżetowej na 2013 rok
Dofinansowanie pobytu mieszkańców (umieszczonych na tzw
Dofinansowanie z budżetu wojewody zadań samorządów powiatowych związanych z prowadzeniem domów pomocy społecznej w 2008 roku Listopad 2008 rok.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Diagnoza na podstawie badań organizacji pozarządowych, monitoringu samorządów i danych ze sprawozdań RB.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego w rozdziale na realizację zadań z zakresu administracji rządowej.
1 Środki niewygasające w 2008 r. I. Uzyskanie do 15 października informacji od beneficjentów w zakresie: sumy transz dotacji rozwojowej planowanych na.
domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Tarnów, 12 marca 2009 rok Program wieloletni Pomoc państwa w zakresie dożywiania Porozumienia na 2009 rok Wydział Polityki Społecznej MUW.
Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego Tarnów, dnia 22 czerwca 2009 rok Weryfikacja potrzeb realizacji Programu Pomoc państwa w.
Nowe zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych im.
Rządowy program Pomoc państwa w zakresie dożywiania kryteria podziału środków z budżetu państwa Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
System finansowy JST Podstawy prawne Podział zadań i kompetencji
Powiatowy Urząd Pracy w Golubiu-Dobrzyniu w partnerstwie z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Toruniu oraz pozostałymi urzędami pracy z województwa kujawsko-pomorskiego.
Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008 – 2014 w województwie mazowieckim.
Kurs: rachunkowość jednostek gospodarujących W Tygodniu 2 dowiesz się: jakie jednostki zobligowane są do prowadzenia ksiąg rachunkowych, kiedy osoby fizyczne,
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VI PO KL na 2013 rok.
SPRAWOZDANIE FINANSOWE GMINY JEDLNIA
OBRONY WOLNOŚCI SŁOWA Wydatki KPRM i ministerstw
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Zasady podziału dotacji celowej przekazywanej jednostkom samorządu terytorialnego w rozdziale – urzędy wojewódzkie na realizację zadań z zakresu.
System finansowy zadań zleconych wykonywanych przez urzędy stanu cywilnego Warszawa, 25 kwiecień 2015 r.
Nagrody Suchej Beskidzkiej Samorząd Terytorialny w Suchej Beskidzkiej Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Suchej Beskidzkiej.
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
Opracowanie projektu ustawy budżetowej
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla Działania 9.3 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Projekt budżetu Gminy Miejskiej Chojnice 2016 r..
Szczecin, r. 1. UCHWAŁA NR VI/87/15 RADY MIASTA SZCZECIN z dnia 24 marca 2015 r. w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Zakres obowiązywania kpa
Wyrównanie poziome dochodów jednostek samorządu terytorialnego („janosikowe”) - stan obecny i perspektywa prof. dr hab. Wiesława Miemiec Katedra Prawa.
Gmina Wyszków Sprawozdanie Finansowe za 2013 Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2013 rok
XI Posiedzenie Podlaskiego Komitetu Monitorującego Kontrakt Wojewódzki Projekt współfinansowany przez Unię Europejską oraz Budżet Państwa Unia Europejska.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Zmiany w RPO WK-P na lata Zmiany w RPO WK-P na lata
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Zasady realizacji i rozliczania dotacji przekazywanych jednostkom samorządu terytorialnego w dziale 752 (Obrona Narodowa) Warszawa, kwiecień-maj 2016 roku.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
Montaż kolektorów słonecznych na domach prywatnych w Gminie Dębica
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Realizacja Programu Wieloletniego w województwie łódzkim
POLITYKA TERYTORIALNA w Województwie Kujawsko-Pomorskim
Finanse powiatowe - stan aktualny - potrzeby i oczekiwania
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Dotacje dla gmin i powiatów województwa małopolskiego

W roku 2010 planowany jest wzrost, w stosunku do roku 2009, dotacji dla gmin o kwotę zł oraz dla powiatów o zł, co daje razem zwiększenie o kwotę zł. Kwota dotacji na lata Jednostka samorządu terytorialnego Plan 2009Plan 2010Zwiększenie Kwota docelowa (rok 2013) gminy powiaty

Podział dotacji celowych odbywa się według przedstawionego wcześniej Państwu schematu na spotkaniu w Chełmku w dniu 12 lutego 2009 r.: W ramach każdego z zadań obliczony zostanie dla wszystkich jednostek iloczyn ilości wykazanych przez nie spraw oraz czasu realizacji jednej sprawy. W ten sposób otrzymamy czas realizacji danego zadania w każdej jednostce w skali roku. Suma powyższych iloczynów stanowić będzie czas realizacji zadania w skali roku dla całego województwa. Zsumowane zostaną roczne czasy realizacji wszystkich zadań i otrzymamy łączny czas realizacji zadań z zakresu administracji rządowej w skali roku dla całego województwa. Obliczony będzie procentowy udział czasu realizacji każdego zadania w łącznym czasie realizacji wszystkich zadań. Od powyższej zasady nastąpiły odstępstwa w przypadku zadań z zakresu nieruchomości oraz zadań obrony cywilnej i obronnych.

ZADANIA OBRONY CYWILNEJ I OBRONNE Brak możliwości jednolitej oceny zaangażowania w realizowane zadania z zakresu obrony cywilnej i spraw obronnych na podstawie przedstawionych sprawozdań o ilości realizowanych spraw przez jednostki samorządu terytorialnego spowodował konieczność dokonania oceny i przyjęcia jednolitych kryteriów naliczenia niezbędnych środków finansowych na realizację przedmiotowych zadań.

Kryteria naliczania dotacji na realizację zadań z zakresu obrony cywilnej i spraw obronnych: jako podstawę przyjęto średni czas realizacji zadań dla gminy do 10 tys. mieszkańców; do naliczania czasochłonności realizacji zadań i kosztów w poszczególnych gminach na terenie województwa przyjęto następujący podział: – gminy do 10 tys. mieszkańców; – gminy do 25 tys. mieszkańców; – gminy do 40 tys. mieszkańców; – gminy powyżej 40 tys. mieszkańców; założono określony czas realizacji zadań jednostkowych; środki finansowe na realizację zadań obliczono na podstawie przyjętego założenia – wynagrodzenie brutto jednego pracownika na stanowisku inspektora wynosi zł rocznie.

ZADANIA Z ZAKRESU GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI W związku z koniecznością ujęcia wydatków z działu 750 rozdziału w układzie zadaniowym budżetu państwa na 2010 rok Wydział Skarbu Państwa i Nieruchomości dokonał analizy dotychczasowego podziału dotacji celowej na poszczególne zadania zlecone z zakresu gospodarki nieruchomościami. Analiza ta wykazała, iż dotychczasowy podział środków na te zadania nie jest adekwatny do rzeczywistych potrzeb. Przykładowo dotacja dla jednego ze starostw wyniosła w 2009 roku zł.

W układzie zadaniowym budżetu na 2010 rok zostały utworzone działania realizowane przez starostwa. Wydział Skarbu Państwa i Nieruchomości w czerwcu br. wystąpił pismem do starostw powiatowych przedkładając propozycję dotyczącą uśrednionego czasu wykonania poszczególnych działań. Starostwa powiatowe zostały poproszone o zajęcie stanowiska odnośnie do określonego czasu pracy, poprzez zgłoszenie ewentualnych uwag i zastrzeżeń. W odpowiedzi na przedmiotowe pismo 8 powiatów zgłosiło uwagi do zaproponowanego czasu roboczego.

Przykładowo, według tych propozycji uśredniony czas wykonania działania,,użytkowanie wieczyste został przez jedno ze starostw określony na poziomie 1 h/działkę, podczas gdy w innym starostwie ta sama czynność zajmuje 23 h/działkę. Wobec tych rozbieżności, dokonano ponownej analizy czasu niezbędnego na wykonanie poszczególnych czynności. Pozyskano ze starostw informacje na temat ilości prowadzonych w roku budżetowym ilości spraw.

Otrzymaną liczbę godzin niezbędną do realizacji zadań pomnożono przez średni koszt roboczogodziny w Wydziale Skarbu Państwa i Nieruchomości Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie. Analiza wykazała, iż kwota dotacji dla przedstawionego wyżej starostwa, winna być czterokrotnie wyższa by zadania były realizowane w pełnym zakresie. Podział środków finansowych na określone zadania z zakresu administracji rządowej winien odzwierciedlać rzeczywiste potrzeby finansowe konieczne na realizację tych zadań przez powiaty.

SPRAWOZDAWCZOŚĆ Gminy oraz powiaty województwa małopolskiego zostaną zobligowane do przesyłania comiesięcznych sprawozdań z realizacji ilościowej zadań. Brak sprawozdawczości lub podanie danych nieprawdziwych skutkować będzie nie przyznaniem kolejnej transzy środków finansowych na miesiąc następny. Sprawozdania w tym zakresie od roku 2010 realizowane będą w systemie elektronicznym. Weryfikacja przesłanych danych zostanie dokonana w trakcie kontroli prowadzonych przez Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie.