Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie
1. Zespół rozszerzający dla klas III- 1 godzina tygodniowo. 2. Zespół wyrównawczy dla klas III- 1 godzina tygodniowo. 3. Zespół wyrównawczy dla klas II- 1 godzina tygodniowo. 4. Zespół wyrównawczy dla klas I - 1 godzina tygodniowo. 5. Zespół wyrównawczy dla klas I dla dzieci z orzeczeniem o upośledzeniu w stopniu lekkim - 1 godzina tygodniowo.
Praca w zespole pozwalała na : - indywidualną pracę z uczniem, - samodzielne projektowanie i wykonywanie przez niego doświadczeń - poszerzanie wiadomości zdobytych na lekcjach. - rozwiązywanie zadań o podwyższonym stopniu trudności. - udział w konkursie chemicznym - wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych do przygotowywania prezentacji. - jak najlepsze przygotowanie do egzaminu poprzez: * powtórzenie wiadomości i umiejętności z klasy I i II * przeprowadzenie i omówienie próbnego egzaminu. - udział w wykładach, pokazach doświadczeń chemicznych organizowanych przez wyższe uczelnie dla gimnazjalistów.
Praca w zespole pozwala na : - indywidualną pracę z uczniem, - wykonywanie przez niego prostych doświadczeń z pomocą nauczyciela - uzupełnianie i wyjaśnianie niezrozumiałych na lekcjach treści. - rozwiązywanie z pomocą nauczyciela dodatkowych ćwiczeń i zadań - przygotowanie do kartkówek sprawdzianów, testów, - pianie z pomocą nauczyciela kartkówek sprawdzianów, testów, - rozwiązywanie zadań domowych. (przy pomocy nauczyciela) - wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych do pisania referatów.( przy pomocy nauczyciela)
Praca w zespole pozwala na : - indywidualną pracę z uczniem, - samodzielne wykonywanie przez niego doświadczeń - utrwalanie wiadomości zdobytych na lekcjach. - uzupełnianie i wyjaśnianie trudnych i niezrozumiałych na lekcjach treści. - rozwiązywanie dodatkowych ćwiczeń i zadań, - przygotowanie do kartkówek sprawdzianów, testów, - rozwiązywanie zadań domowych (przy pomocy nauczyciela) - wykorzystaniem technologii informacyjno- komunikacyjnych do pisania referatów i przygotowywania krótkich prezentacji.( przy pomocy nauczyciela) - udział w wykładach, pokazach doświadczeń chemicznych organizowanych przez wyższe uczelnie dla gimnazjalistów.
Przedstawimy różnorodne formy zajęć w jakich nasi uczniowie brali udział w I okresie w roku szkolnym 2009/2010
Uczennica klasy I otrzymuje substancję stałą z roztworu.
Uczennice klasy II badają odczyn wodnych roztworów mydła, proszku do prania, octu itp. Sporządzają własną skalę pH
Budowali modele cząsteczek związków chemicznych
Uczennice układają Domino chemiczne
Uczniowie w czasie zajęć mieli również możliwość: -uzupełnienia i wyjaśnienia niezrozumiałych zadań i pojęć - rozwiązywania dodatkowych zadań, - kształtowania umiejętności pisania równań chemicznych, wzorów chemicznych - ćwiczenia w korzystaniu z tablic, wykresów chemicznych -rzetelnego przygotowania się do klasówek, - rzetelnego przygotowania się kartkówek - nadrobienia zaległości - poszerzania swoich wiadomości na poziomie szkoły średniej
Obok przykład gazetki na temat: Dlaczego trzeba zbierać zużyte baterie?
Uczestniczyliśmy w Dniach Otwartych Polskiej Akademii Nauk
Uczniowie klasy III przygotowują prezentację pt.Alternatywne źródła energii
1. Godziny unijne z chemii pozwoliły uczniom zarówno mniej jak i bardziej zdolnym rozwijać swoje wiadomości i umiejętności chemiczne. 2. Pozwoliły uczniom poprawić ich wyniki z chemii 3. Dały możliwość indywidualnej pracy z nauczycielem 4. Praca odbywała się w małych grupach więc uczniowie mogli samodzielnie wykonywać doświadczenia chemiczne. 5. Najlepszym dowodem na to, że były potrzebne jest to, że dzieci chętnie przychodziły na zajęcia i brały w nich aktywny udział.
O tetrze wiemy wszystko – maska teatralna