Raport o stanie szkoły Zespół Szkół w Bratkowicach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

ZESPÓŁ SZKOLNO-GIMNAZJALNY NR 7 W RADOMSKU TO:
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Koncepcja pracy szkoły
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ku lepszej przyszłości”
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZESPOŁU SZKÓŁ z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. JANA PAWŁA II W SIEMIATYCZACH NA LATA
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Gimnazjum Integracyjne w Lubinie
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
GŁÓWNYM CELEM GIMNAZJUM JEST STWORZENIE ODPOWIEDNICH KRYTERIÓW NAUCZANIA UMOŻLIWIAJĄCYCH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ KAŻDEGO UCZNIA NA MIARĘ JEGO MOŻLIWOŚCI.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Szkoła Podstawowa nr 53 im. Pawła Edmunda Strzeleckiego
Regulamin Szkoły z klasą
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
i bezpieczeństwa uczniów
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Debata pracowników szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
RODZICE W SZKOLE.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Jana Kilińskiego w Mogielnicy
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Zespołu Szkół im
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Raport o stanie szkoły Zespół Szkół w Bratkowicach

Elementy prezentacji: 1. Program SUS (Szkoła Ucząca Się) – cele i zadania. 2. Sposób przeprowadzenia diagnozy szkoły – dane statystyczne. 3. Prezentacja wyników badań w poszczególnych obszarach: I. Efekty kształcenia i wychowania. II. Nauczanie i uczenie się. III. Szkoła jako instytucja. IV. Szkoła a środowisko zewnętrzne. 4. Mocne strony szkoły oraz obszary wymagające poprawy.

Klub Szkół Uczących Się We współpracy z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności Program realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej

Cele SUS: ► Współpraca w zespołach nauczycielskich. ► Rzetelne monitorowanie efektów pracy. ► Refleksja nad stosowaną praktyką dydaktyczną, wychowawczą i organizacyjną. ► Tworzenie społeczności szkolnej opartej na współpracy nauczycieli, rodziców i uczniów. ► Określenie celów edukacyjnych i wychowawczych w sposób pozwalający na kontrolę stopnia ich realizacji.

Sposób przeprowadzenia diagnozy: ► Mierzenie jakości: 10 stycznia 2006. ► Cele badania: Poznanie głównych wskaźników działania szkoły; ► Badanie wykonały: Agnieszka Skała Barbara Krauze ► Narzędzia, używane w badaniu: Ankiety dla Uczniów, Nauczycieli i Rodziców; Arkusz diagnostyczny dla Dyrektora; Kwestionariusz wywiadu z Radą Rodziców i Samorządem Uczniowskim.

1. Efekty kształcenia i wychowania: 1.1. Wyniki nauczania. 1.2. Rozwój osobisty i społeczny. 1.3. Losy absolwentów.

Wyniki egzaminów zewnętrznych po klasie szóstej w Szkole Podstawowej: ► Czytanie - 7,5/10 ► Pisanie - 5,8/10 ► Rozumowanie - 5,1/8 ► Korzystanie z informacji - 2,7/4 ► Wykorzystanie wiedzy w praktyce - 5,3/8 Ogólny wynik - 26,2 /40

Wyniki egzaminów zewnętrznych w trzeciej klasie gimnazjum: Część humanistyczna Część matematyczno przyrodnicza Najniższy wynik: 8 Najwyższy wynik: 47 43 Średnia: 32,85/50 22,37/50

Szkoła uczy swoich uczniów odpowiedzialności i szacunku dla innych.

Zachowania negatywne w Szkole Podstawowej

Zachowania negatywne w Gimnazjum

Szkoła pomaga uwierzyć w swoje możliwości.

2. Nauczanie i uczenie się 2.1. Proces nauczania i uczenia się. 2.2. Pomoc w pokonywaniu trudności. 2.3. Wykorzystanie czasu.

2.1. Proces nauczania i uczenia się. Poruszane na lekcjach zagadnienia są jasno tłumaczone. Uczeń zna zasady, według których jest oceniany na lekcjach. Uczeń jest oceniany na lekcjach sprawiedliwie. Zgłaszane przez ucznia problemy są na lekcjach chętnie wyjaśniane. Na lekcjach jest porządek i atmosfera sprzyjająca uczeniu się. Przy napotkaniu trudności można liczyć na pomoc nauczyciela. Przy napotkaniu trudności w uczeniu się, można liczyć na pomoc kolegów i koleżanek. Uczniowie mogą wyrażać na lekcjach swoje zdanie. Lekcje są prowadzone w interesujący dla ucznia sposób. Na lekcjach panuje atmosfera życzliwości. Czasami uczniowie pracują na lekcjach w małych grupach. Dużo się na nich nauczyłeś/ nauczyłaś. Nauczyciele pytają o opinię na temat prowadzonych przez nich zajęć. Lekcje prowadzone są w dobrze wyposażonych pracowniach przedmiotowych.

2.1. Proces nauczania i uczenia się. Poruszane na lekcjach zagadnienia są jasno tłumaczone. Uczeń zna zasady, według których jest oceniany na lekcjach. Uczeń jest oceniany na lekcjach sprawiedliwie. Zgłaszane przez ucznia problemy są na lekcjach chętnie wyjaśniane. Na lekcjach jest porządek i atmosfera sprzyjająca uczeniu się. Przy napotkaniu trudności można liczyć na pomoc nauczyciela. Przy napotkaniu trudności w uczeniu się, można liczyć na pomoc kolegów i koleżanek. Uczniowie mogą wyrażać na lekcjach swoje zdanie. Lekcje są prowadzone w interesujący dla ucznia sposób. Na lekcjach panuje atmosfera życzliwości. Czasami uczniowie pracują na lekcjach w małych grupach. Dużo się na nich nauczyłeś/ nauczyłaś. Nauczyciele pytają o opinię na temat prowadzonych przez nich zajęć. Lekcje prowadzone są w dobrze wyposażonych pracowniach przedmiotowych.

Pomoc w pokonywaniu trudności Szkoła pomaga uczniom poprzez: ► indywidualizację zajęć; ► różnicowanie poziomu wymagań; ► dodatkowe zajęcia pozalekcyjne; ► konsultacje z rodzicami.

Korzystanie z korepetycji

Wykorzystanie czasu.

3. Szkoła jako instytucja 3.1. Szkoła jako miejsce nauki. 3.2. Szkoła jako środowisko społeczne. 3.3. Szkoła jako miejsce pracy.

Szkoła posiada: ► świetlicę; ► stołówkę; ► bibliotekę, czytelnię; ► boisko; ► salę gimnastyczną; ► natryski; ► salę multimedialną; ► sprzęt audio i video, fax, kserokopiarki; ► dostęp do Internetu.

Relacje osobowe w opinii uczniów.

Relacje osobowe w opinii rodziców.

Relacje osobowe w opinii nauczycieli.

Zadowolenie ze szkoły

Wizja szkoły „Szkoła przyjazna, twórcza i bezpieczna. Posiadająca nawyki harmonijnego współistnienia ze środowiskiem przyrodniczym. Krzewi patriotyzm i podtrzymuje dziedzictwo narodowe. Dba o zdrowie i kulturę osobistą.”

Plan Rozwoju Szkoły: ► Tworzenie i doskonalenie wewnątrzszkolnego systemu zapewniania jakości. ► Planowanie i systematyczne wyposażanie oraz modernizacja bazy szkoły. ► Rozbudowa obiektu szkoły. ► Stworzenie systemu przeciwdziałania patologiom i uzależnieniom w szkole.

Kadra Pedagogiczna: ► Nauczyciele stażyści - 8% ► Nauczyciele kontraktowi - 20% ► Nauczyciele mianowani - 46% ► Nauczyciele dyplomowani - 26%

4. Szkoła a środowisko zewnętrzne 4.1. Szkoła a dom 4.2. Szkoła a społeczność lokalna

Rada Rodziców: ► Współdecyduje o ważniejszych wydarzeniach w szkole. ► Współuczestniczy w opracowaniu i zatwierdzaniu Programu Rozwoju Szkoły, Programu Wychowawczego, Regulaminu Szkoły. ► Akceptuje arkusze organizacyjne i ważniejsze dokumenty szkoły. ► Wspomaga finansowo szkołę w różnych działaniach.

Wpływ rodziców na sprawy szkoły:

Współpraca ze środowiskiem lokalnym ► Organizowanie i współorganizowanie imprez środowiskowych; ► Współpracowanie z instytucjami i organizacjami, działającymi na rzecz dzieci i młodzieży ► Udział w akcjach społecznych.

Mocne strony szkoły: ►duża oferta zajęć pozalekcyjnych; ► wysoko wykwalifikowana kadra pedagogiczna; ► dobre relacje interpersonalne; ► estetyczny wygląd szkoły; ► pomoc uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; ► dobra współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym, władzami samorządowymi i instytucjami pozaszkolnymi; ► szkoła spełnia wymogi bezpieczeństwa.

Sprawy, które należy poprawić: ► dwuzmianowy system nauczania; ► słabe wyposażenie szkoły w pomoce naukowe; ► położenie większego nacisku na przygotowanie do egzaminów zewnętrznych oraz na naukę języków obcych; ► wprowadzenie innowacji pedagogicznych; ► zwrócenie uwagi na niektóre zachowania negatywne wśród uczniów Gimnazjum.

Przygotowanie prezentacji: Barbara Krauze Agnieszka Skała

Dziękujemy za uwagę!