WNIOSKI Z EWALUACJI ZEWN Ę TRZNYCH PRZEPROWADZONYCH W ROKU SZKOLNYM 2011/12 W WOJEWÓDZTWIE ŚWIĘTOKRZYSKIM Urszula Wojsław-Kozłowska Zastępca Dyrektora.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA WYMAGANIA PAŃSTWA WOBEC SZKÓŁ I PLACÓWEK
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
W N I O S K I Z EWALUACJI ZEWN Ę TRZNYCH przeprowadzonych w roku szk. 2010/2011, szczególnie w obszarze PROCESY ZACHODZĄCE W SZKOLE lub PLACÓWCE Urszula.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
WYNIKI i WNIOSKI Z EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH W ROKU SZKOLNYM 2012/2013 W WOJEWÓDZTWIE ŚWIĘTOKRZYSKIM Urszula Wojsław-Kozłowska Zastępca Dyrektora.
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
EWALUACJE WEWNĘTRZNE ROK SZKOLNY 2012/13.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Wyniki całościowej ewaluacji zewnętrznej w ZS nr1 im
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Kuratorium Oświaty w Kielcach
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Zapis prezentacji:

WNIOSKI Z EWALUACJI ZEWN Ę TRZNYCH PRZEPROWADZONYCH W ROKU SZKOLNYM 2011/12 W WOJEWÓDZTWIE ŚWIĘTOKRZYSKIM Urszula Wojsław-Kozłowska Zastępca Dyrektora Wydziału Nadzoru Pedagogicznego ds. Ewaluacji Narady z kadrą kierowniczą szkół/placówek województwa świętokrzyskiego, sierpnia 2012 r. Kuratorium Oświaty w Kielcach

Plan prezentacji Kuratorium Oświaty w Kielcach 1.Ewaluacja za rok 2012/2013 w liczbach. 2. Wnioski dla szkół/placówek - wynikające z obserwacji poczynionych podczas przeprowadzonych ewaluacji. 3. Współczesny kontekst edukacji. 4. Wnioski dla Kuratorium Oświaty w Kielcach - wynikające z przeprowadzonych ewaluacji.

Kuratorium Oświaty w Kielcach Typ szkoły/placówkiLiczba szkół/placówek, w których przeprowadzono ewaluację zewnętrzną Obszar 1 przedszkole/ punkt przedszkolny 21 Efekty - 4 Środowisko - 8 ewaluacja całościowa szkoła podstawowa 41 Efekty - 26 Środowisko - 6 ewaluacja całościowa gimnazjum 33 Efekty - 18 Środowisko - 6 ewaluacja całościowa liceum ogólnokształcące technikum zasadnicza szkoła zawodowa Efekty - 4; Środowisko -5 Efekty - 12; Środowisko – 2 ewaluacja całościowa -1, Efekty - 12, Środowisko - 2 RAZEM 133 Efekty- 76 Środowisko-29 ewaluacja całościowa - 28 Plan realizacji ewaluacji za r. szk. 2011/12 wykonany – statystyka

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności Dzieci są aktywneRespektowane są normy społeczne przedszkola A 1-3 B 9138 C 3-2 D --- E --- Poziom spełnienia wymagań w obszarze EFEKTY

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Przedszkole ma koncepcję pracy Oferta edukacyjna umożliwia realizacje podstawy programowej wychowania przedszkolnego Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci mają charakter zorganizowany Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są efektem współdziałania nauczycieli Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych przedszkola A B C D E Poziom spełnienia wymagań w obszarze PROCESY

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju Wykorzystywane są informacje o losach dzieci, które uczęszczały do przedszkola Promowana jest wartość wychowania przedszkolnego Rodzice są partnerami przedszkola przedszkola A 31-1 B C -214 D ---- E ---- Poziom spełnienia wymagań w obszarze ŚRODOWISKO

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Funkcjonuje praca w zespołach Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny Przedszkole ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie przedszkola A--- B88- C117 D--2 E--- Poziom spełnienia wymagań w obszarze ZARZĄDZANIE

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Analizuje się wyniki sprawdzianu Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności Uczniowie są aktywni Respektowane są normy społeczne szkoły podstawowe A --21 B C D E ---- Poziom spełnienia wymagań w obszarze EFEKTY

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Szkołą lub palcówka ma koncepcję pacy Oferta edukacyjna umożliwia realizacje podstawy programowej Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli Kształtuje się postawy uczniów Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych szkoły podstawowe A B C D E Poziom spełnienia wymagań w obszarze PROCESY

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów Promowana jest wartość edukacji Rodzice są partnerami szkoły szkoły podstawowe A---1 B C1646 D-21- E---- Poziom spełnienia wymagań w obszarze ŚRODOWISKO

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Funkcjonuje praca w zespołach Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny Szkoła lub placówka ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie szkoły podstawowe A --- B 354 C 523 D 122 E --- Poziom spełnienia wymagań w obszarze ZARZĄDZANIE

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Analizuje się wyniki egzaminu Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności Uczniowie są aktywni Respektowane są normy społeczne gimnazja A --33 B C 7105 D 7521 E 111- Poziom spełnienia wymagań w obszarze EFEKTY

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Szkołą lub palcówka ma koncepcję pacy Oferta edukacyjna umożliwia realizacje podstawy programowej Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli Kształtuje się postawy uczniów Prowadzone są działania służące wyrównywani u szans edukacyjnych gimnazja A B C D E Poziom spełnienia wymagań w obszarze PROCESY

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Wykorzystywan e są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju Wykorzystywan e są informacje o losach absolwentów Promowana jest wartość edukacji Rodzice są partnerami szkoły gimnazja A4-1- B6977 C4253 D1325 E-1-- Poziom spełnienia wymagań w obszarze ŚRODOWISKO

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Funkcjonuje praca w zespołach Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny Szkoła lub placówka ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie gimnazja A 111 B 323 C 225 D 13- E 21- Poziom spełnienia wymagań w obszarze ZARZĄDZANIE

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spe ł nienia wymagania Analizuje się wyniki egzaminu Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności Uczniowie są aktywni Respektowane są normy społeczne Licea ogólnokształcące A--2- B11-3 C1121 D22-- E---- Poziom spełnienia wymagań w obszarze EFEKTY

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów Promowana jest wartość edukacji Rodzice są partnerami szkoły Licea ogólnokształcące A 4-2- B 1434 C -1-1 D ---- E ---- Poziom spełnienia wymagań w obszarze ŚRODOWISKO

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Analizuje się wyniki egzaminu Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności Uczniowie są aktywni Respektowane są normy społeczne technika A --11 B 7696 C 3525 D 21-- E ---- Poziom spełnienia wymagań w obszarze EFEKTY

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Wykorzystywan e są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju Wykorzystywan e są informacje o losach absolwentów Promowana jest wartość edukacji Rodzice są partnerami szkoły technika A 1--- B 1222 C ---- D ---- E ---- Poziom spełnienia wymagań w obszarze ŚRODOWISKO

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Analizuje się wyniki egzaminu Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności Uczniowie są aktywni Respektowane są normy społeczne zasadnicze szkoły zawodowe A1--1 B5786 C3556 D21-- E---- Poziom spełnienia wymagań w obszarze EFEKTY

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Szkołą lub palcówka ma koncepcję pacy Oferta edukacyjna umożliwia realizacje podstawy programowej Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli Kształtuje się postawy uczniów Prowadzone są działania służące wyrównywani u szans edukacyjnych zasadnicze szkoły zawodowe A B C D E Poziom spełnienia wymagań w obszarze PROCESY

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów Promowana jest wartość edukacji Rodzice są partnerami szkoły zasadnicze szkoły zawodowe A 1-1- B 2323 C ---- D ---- E ---- Poziom spełnienia wymagań w obszarze ŚRODOWISKO

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Funkcjonuje praca w zespołach Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny Szkoła lub placówka ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie Zasadnicze szkoły zawodowe A-1- B1-1 C--- D--- E--- Poziom spełnienia wymagań w obszarze ZARZĄDZANIE

Kuratorium Oświaty w Kielcach Wnioski dla szkół/placówek wynikające z obserwacji poczynionych podczas przeprowadzonych ewaluacji: 1. Wnioski z analizy wyników sprawdzianów/egzaminów zewnętrznych formułowane są w wielu szkołach w sposób bardzo ogólny - odnotowuje się niewielkie różnice we wnioskach z kolejnych lat/sesji egzaminacyjnych. Stąd można odnieść wrażenie, że w niektórych szkołach brak jest pogłębionej analizy. 2. Analizy jakościowej powinni bezwzględnie dokonywać nauczyciele przedmiotów, których dotyczy sprawdzian/egzamin, czyli działające w szkole zespoły przedmiotowe. Pozwoli im to ocenić stopień opanowania umiejętności przez uczniów, określić konkretne czynności, które należy z uczniem ćwiczyć, dostosować/zmienić metody pracy, wdrożyć efektywne działania.

Kuratorium Oświaty w Kielcach Wnioski dla szkół/placówek wynikające z obserwacji poczynionych podczas przeprowadzonych ewaluacji: 3. Wskazane byłoby korzystanie z rozwiązań systemowych proponowanych przez instytucje wspierające szkoły (placówki doskonalenia nauczycieli), dotyczących: pogłębiania umiejętności nauczycieli w zakresie analizy uzyskiwanych wyników formułowania wniosków sposobu wdrażania wniosków tak, aby podejmowane działania wpływały na efekt kształcenia. Z badań ewaluacyjnych wynika, że szkoły korzystające z pomocy zewnętrznej lepiej radzą sobie analizą i wnioskowaniem.

Kuratorium Oświaty w Kielcach Wnioski dla szkół/placówek wynikające z obserwacji poczynionych podczas przeprowadzonych ewaluacji: 4. Niedoceniana w naszych szkołach jest analiza w zakresie Edukacyjnej Wartości Dodanej. Dyrektorzy szkół winni posiąść umiejętność zastosowania, szczególnie kalkulatora EWD Plus. 5. Obserwuje się zbieżność, iż nauczyciele posiadający uprawnienia egzaminatorów i sprawdzający czynnie sprawdziany/egzaminy osiągają wysoki stopień korelacji przedmiotowego systemu oceniania z ocenianiem zewnętrznym, w pozostałych przypadkach zdarzają się odchylenia nawet o 1 ocenę- zawyżanie ocen szkolnym jest dezinformujące dla ucznia, rodzica.

Kuratorium Oświaty w Kielcach Wnioski wynikające z obserwacji poczynionych podczas przeprowadzonych ewaluacji: 6. Nie obserwuje się w szkołach systemowego podejmowania szkoleń wewnętrznych w zakresie np. poznawania i stosowania skutecznych metod pracy z uczniem, sposobów motywowania uczniów, aktywizacji uczniów w procesie samodzielnego uczenia się, technik uczenia się. 7. Istotne z punktu widzenia tworzenia szeroko pojętego wspierającego środowiska edukacyjnego ucznia jest pozyskanie do współpracy rodziców, którzy powinni czuwać nad utrwalaniem wiedzy i umiejętności ucznia w domu. Rodzice nadal nie są partnerami szkoły w tym względzie.

Kuratorium Oświaty w Kielcach Wnioski dla szkół/placówek wynikające z obserwacji poczynionych podczas przeprowadzonych ewaluacji: 8. Uwzględnianie potencjału uczniów i równomierny rozkład w klasach uczniów z różnym potencjałem na wejściu przyczynia się do prawidłowej organizacji procesu nauczania, aktywizowania uczniów, tworzenia systemu motywacji do osiągania lepszych wyników w ramach zespołu klasowego- jest się do kogo podciągać. 9. Na efekty kształcenia ma wpływ właściwa organizacja zajęć wspomagających uczniów, zarówno uzdolnionych, jak i potrzebujących wsparcia. Obserwacje w trakcie badań wykazały, że poprzedzenie ich organizacji diagnozą potrzeb, dostosowanie terminów, godzin, dowozów korzystnie wpływa na aktywne uczestnictwo uczniów w proponowanych formach wsparcia.

Kuratorium Oświaty w Kielcach Współczesny kontekst edukacji ewaluacja = systematyczne badanie wartości działań

Kuratorium Oświaty w Kielcach Współczesny kontekst edukacji ewaluacja = systematyczne badanie wartości działań Long Beach z Raportu Jak najlepiej doskonalone systemy szkolne na świecie stają się jeszcze lepsze, Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa Jeśli mówisz, że zamierzasz coś zrobić, to lepiej coś zrób

Kuratorium Oświaty w Kielcach Wnioski dla Kuratorium Oświaty w Kielcach - wynikające z przeprowadzonych ewaluacji. 1. W związku z dostrzeganymi podczas czynności ewaluacyjnych trudnościami, na które napotykają tzw. małe szkoły prowadzone przez osoby prawne i fizyczne z terenu województwa świętokrzyskiego, Kuratorium Oświaty w Kielcach wychodzi z propozycją pomocy. Dlatego zachęca do wypełnienia formularza zamieszczonego na stronie w terminie do 31 sierpnia 2012 r. Zgromadzony materiał posłuży do opracowania działań wspierających dyrektorów i nauczycieli tzw. małych szkół, których powstaje z roku na rok coraz więcej. 2. W województwie świętokrzyskim w latach zostało przeprowadzonych 197 ewaluacji zewnętrznych szkół/placówek. Otrzymane raporty i zawarte w nich wnioski miały się stać impulsem dla szkół do podjęcia działań projakościowych. Dlatego na stronie zostanie zamieszczony formularz badający reakcje szkół w tym zakresie.

Kuratorium Oświaty w Kielcach Dziękuję za uwagę Urszula Wojsław – Kozłowska Zastępca Dyrektora Wydziału Nadzoru Pedagogicznego ds. Ewaluacji