5- 3+ 4+ 3 2+ ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA 4- 1 6 2+ 3- 4 4.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Advertisements

Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
5 kwietnia 2011 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
Marek Białoń Witold Naglik
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów i słuchaczy.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
Wewnątrzszkolny system oceniania
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Statystyka ©M.
Egzamin Gimnazjalny 2014 organizacja.
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Aklimatyzacja dziecka 6-letniego w szkole
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka. II. DLA TWOJEGO DZIECKA OD WRZEŚNIA W SZKOLE … III. POWINIENEŚ WIEDZIEĆ, ŻE … I. JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Szkolenie uczniów klas drugich Egzamin z kwalifikacji E.12.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
Rozporz ą dzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i s ł uchaczy oraz przeprowadzania.
System edukacji w Polsce
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
Wewnątrzszkolny system oceniania
1 informatyka +. 2 TYTUŁ: Podstawowe statystyki wykorzystywane do analizowania danych AUTOR: A. Brzostek, P. Królikowski.
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Projekt opracowany przez
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

5- 3+ 4+ 3 2+ ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA 4- 1 6 2+ 3- 4 4

Podstawa prawna Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych z dnia 30 kwietnia 2007 r. Opracowano na podstawie: Dz. U. Nr 83 poz. 562, Nr 130, poz. 906 Ostatnia zmiana: Dz. U. z 2008 r. Nr 3, poz. 9, weszła w życie z dniem 9 stycznia 2008 r.

SZKOŁA PODSTAWOWA W BIEGANINIE W naszej szkole oceny z następujących przedmiotów wystawia się w oparciu o średnią ważoną: J. polski Matematyka Przyroda J. angielski Informatyka Zajęcia komputerowe

SZKOŁA PODSTAWOWA W BIEGANINIE Wstęp Średnia ważona ma na celu podwyższenie jakości oceniania, motywowanie uczniów do kreatywnego myślenia i samodzielnej pracy.  Oceny cząstkowe, zdobywane przez uczniów, mają określoną wagę. Najistotniejszy wpływ na ocenę semestralną i końcoworoczną będą miały oceny za samodzielną pracę na lekcji: pisanie sprawdzianów i prac klasowych. Niniejsza prezentacja przedstawia szczegóły nowego sposobu oceniania pracy uczniów.

SZKOŁA PODSTAWOWA W BIEGANINIE Średnia ważona – średnia elementów, którym przypisywane są różne wagi (znaczenia) w ten sposób, że elementy o większej wadze mają większy wpływ na średnią. Jeżeli wszystkie wagi są takie same (wszystkie elementy tak samo znaczące), wówczas średnia ważona równa jest znanej już wszystkim średniej arytmetycznej.

SZKOŁA PODSTAWOWA W BIEGANINIE Formy aktywności i ich waga Ze względu na specyfikację przedmiotu, wagi ocen do każdego z nich nauczyciele dobierają indywidualnie, informując uczniów o ich wartości. Formy aktywności Waga Praca klasowa 7 Sprawdzian Kartkówka 4 Test Odpowiedź ustna Aktywność 3 Zadanie domowe

SZKOŁA PODSTAWOWA W BIEGANINIE Przy zapisie ocen cząstkowych dopuszcza się stosowanie znaków „+” i „–” przyporządkowując im odpowiednie wartości według skali: 6 6- 5+ 5 5- 4+ 4 4- 3+ 3 3- 2+ 2 2- 1+ 1 5,75 5,5 4,75 4,5 3,75 3,5 2,75 2,5 1,75 1,5

SZKOŁA PODSTAWOWA W BIEGANINIE Obliczanie oceny semestralnej odbywa się według następującego algorytmu:

SZKOŁA PODSTAWOWA W BIEGANINIE Przykład: Uczeń otrzymał w ciągu semestru następujące oceny: 3, 3+, 4-, 5, 4, 4+, 1, 3, 5, 4, 5- prace klasowe: 3, 3+ sprawdziany: 4- kartkówka: 5, 4 odpowiedź: 4+, 1 aktywność: 3, 5 praca domowa: 4, 5-

SZKOŁA PODSTAWOWA W BIEGANINIE Uporządkujmy oceny wagowo: waga 7 oceny: 3, 3+, 4- waga 4 oceny: 5, 4, 4+, 1 waga 3 oceny: 3, 5, 4, 5- Formy aktywności Waga Praca klasowa 7 Sprawdzian Kartkówka 4 Test Odpowiedź ustna Aktywność 3 Zadanie domowe

SZKOŁA PODSTAWOWA W BIEGANINIE Liczymy średnią ważoną: waga 7 oceny: 3, 3+, 4- waga 4 oceny: 5, 4, 4+, 1 waga 3 oceny: 3, 5, 4, 5- śr. waż. = 3,67 co daje nam ocenę dobrą

SZKOŁA PODSTAWOWA W BIEGANINIE Średniej ważonej przyporządkowuje się ocenę szkolną następująco: Wynik średniej ważonej Ocena szkolna 0 ÷ 1,60 niedostateczny 1,61 ÷ 2,60 dopuszczający 2,61 ÷ 3,60 dostateczny 3,61 ÷ 4,60 dobry 4,61 ÷ 5,40 bardzo dobry powyżej celujący

SZKOŁA PODSTAWOWA W BIEGANINIE Szkolny pomocniczy arkusz do obliczania średniej ważonej:

SZKOŁA PODSTAWOWA W BIEGANINIE Dziękuję za uwagę