1. 2 Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Województwo Podkarpackie
projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
Bydgoszcz, 11 marca 2010 Bydgoszcz, 11 marca 2010 Polsko-Szwajcarski Program Współpracy Wizyty Studyjne 2010/2011 Biuro Współpracy Międzynarodowej UKW.
MINISTERSTWO NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Departament Funduszy.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Konkursy IV Priorytetu POKL: SZKOLNICTWO WYŻSZE I NAUKA zaplanowane do ogłoszenia w 2012 r. przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Katolicki Uniwersytet.
Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Zadanie 8 Kurs doszkalający kadrę akademicką "Nowe trendy w metodologii nauk ekonomicznych i możliwości ich zastosowania w procesie kształcenia studentów",
Programy Fundacji na rzecz Nauki Polskiej finansowane z funduszy strukturalnych Działanie 1.2 Wzmocnienie potencjału kadrowego nauki Program Operacyjny.
Projekt systemowy Stypendia naukowe dla doktorantów realizowany przez Departament Gospodarki i Innowacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
KOMITET NAUK ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Rozwój interdyscyplinarnych studiów doktoranckich na Politechnice Gdańskiej w zakresie nowoczesnych technologii Prezentacja projektu.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Prezentacja sporządzona na podstawie danych z naboru III.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Termin realizacji – 20 miesięcy
DAAD i jej oferta stypendialna dla Polaków 2 Stypendia dla Polaków 1 Stypendia dla studentów 2 Stypendia dla absolwentów 3 Stypendia dla doktorantów.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Program wymiany naukowej między Szwajcarią a nowymi państwami członkowskimi Unii Europejskiej Sciex-NMS ch na lata Prezentacje sporządzono na.
KONFERENCJA PRASOWA 30 listopada 2009 roku Projekty dotychczas realizowane ze środków Unii Europejskiej : Lekarz, pielęgniarka – nowoczesny pracownik.
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią
Uatrakcyjnienie kształcenia na kierunkach zamawianych -3 letni program stypendialny (tzw. stypendia motywacyjne dla najlepszych) -Specjalistyczne kursy.
INNO – EKO – TECH Innowacyjne centrum dydaktyczno – badawcze alternatywnych źródeł energii, budownictwa energooszczędnego i ochrony środowiska Politechniki.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
2010 Poddziałanie POKL – podstawowe informacje studia podyplomowe Rafał Kamiński Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 2 marca 2010 r.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Zaawansowane kształcenie kadry energetyki jądrowej we współpracy z uczelniami zagranicznymi. dr hab. inż. Konrad Swirski, prof. PW.
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Akademia ETI Współpraca Wydziału ETI ze szkołami ponadgimnazjalnymi regionu Jacek Lebiedź Gdańsk, 21 czerwca 2013.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Szkoły wyższe na rzecz energetyki jądrowej
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Struktura KNOW Centralne Biuro KNOW BK RMKN RPB Rada Programowa KNOW BK – Biuro Konsorcjanta RMKN – Rozwój Młodej Kadry Naukowej RBP – Rozwój.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
PROF. HENRYK KRAWCZYK REKTOR POLITECHNIKI GDAŃSKIEJ.
MIĘDZYNARODOWA SZKOŁA DOKTORSKA POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Katarzyna Pernal.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałanie Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw Krzysztof Krasowski Wydział Informacji i Promocji.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Kierunek: Zarządzanie Specjalność: Przedsiębiorczość i Marketing
„Rozwój potencjału i oferty dydaktycznej Politechniki Wrocławskiej”
„ROZWÓJ POTENCJAŁU I OFERTY DYDAKTYCZNEJ POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ”
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Zapis prezentacji:

1

2 Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet IV: Szkolnictwo wyższe i nauka, Działanie 4.1: Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.1: Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni. INFORMACJE O PROJEKCIE

3 W skład konsorcjum realizującego Projekt wchodzą następujące jednostki organizacyjne: Wydział Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Gdańskiej Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej Wydział Chemiczny Politechniki Gdańskiej Instytut Maszyn Przepływowych Polskiej Akademii Nauk

4 Wartość dofinansowania przyznanego przez Instytucję Pośredniczącą - Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego wynosi INFORMACJE O PROJEKCIE ,00 zł w tym m.in. 6,3 mln zł na stypendia dla doktorantów, 2,4 mln zł staże zagraniczne dla doktorantów, 0,75 mln zł staże zagraniczne dla kadry, 0,85 mln zł stypendia dla prof. wizytujących

5 Czas trwania Projektu: 6 lat akademickich INFORMACJE O PROJEKCIE Początek realizacji: 1 października 2009 Zakończenie realizacji: 30 września 2015 Początek realizacji: 1 października 2009 Początek realizacji: 1 października 2009 Zakończenie realizacji: 30 września 2015 Początek realizacji: 1 października 2009 Zakończenie realizacji: 30 września 2015 Początek realizacji: 1 października 2009

6 GENEZA PROJEKTU (1/2) Politechnika Gdańska obecnie boryka się z wieloma problemami, które utrudniają rozwój Studiów Doktoranckich: Zmniejszające się zainteresowanie studiami doktoranckimi (np. na PG było już 650 doktorantów, a obecnie jest tylko ok. 400) zwłaszcza w obszarze studiów technicznych co m.in. wynika z faktu braku należytego finansowania (niskie stypendia) i braku atrakcyjnych programów nauczania, Obniżenie jakości przyjmowanych studentów na studia doktoranckie ze względu na obniżenie jakości kształcenia na studiach magisterskich,

7 GENEZA PROJEKTU (2/2) Niewystarczająca oferta dydaktyczna dla doktorantów, wynikająca z braku motywacji i zachęt dla nauczycieli akademickich, Niewielki wymiar interdyscyplinarny i międzynarodowy studiów doktoranckich, Słaba znajomość specjalistycznego j. angielskiego przez doktorantów i część kadry, Braki finansowe, które uniemożliwiają wprowadzenie nowoczesnych form kształcenia, Brak możliwości wysyłania najzdolniejszych doktorantów na kilkumiesięczne staże i kursy do ośrodków zagranicznych.

8 CEL OGÓLNY PROJEKTU Celem ogólnym przedstawianego Projektu jest przezwyciężenie w/w problemów i stworzenie nowoczesnego programu interdyscyplinarnych studiów doktoranckich w zakresie nowoczesnych technologii: Technologie informatyczne i bioinformatyczne, Biotechnologia, Odnawialne źródła energii i ochrona środowiska, Konwersja energii i poligeneracja, Nanotechnologie i materiały nowej generacji.

9 CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU Stworzenie wspólnej interdyscyplinarnej platformy szkoleniowej i modernizacja programów dydaktycznych na studiach doktoranckich, Unowocześnienie form kształcenia poprzez m.in. wprowadzenie szkół letnich, warsztatów, staży, Zwiększenie motywacji doktorantów poprzez wprowadzenie stypendiów naukowych dla 25-30% słuchaczy na zasadach konkursowych.

10 GRUPY DOCELOWE Grupami docelowymi objętymi wsparciem będą: obecni doktoranci 3 pierwszych lat studiów (ok. 165 osób), doktoranci rekrutowani przez 6 lat trwania Projektu (ok. 420 osób), kadra dydaktyczna PG oraz IMP PAN (ok osób), kadra dydaktyczna w postaci profesorów wizytujących (ok. 95 osób).

11 Zadanie 1 - Opracowanie i wprowadzenie nowych przedmiotów w języku angielskim: przewiduje się wprowadzenie w latach nowych wykładów w języku angielskim (ok. 600 godzin w godzinnych blokach). Przedmioty te będą dobrane pod kątem modernizacji studiów w kierunku ich interdyscyplinarności, zakup odpowiedniego wyposażenia komputerowego oraz audiowizualnego oraz modernizacja infrastruktury do prowadzenia zajęć. DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU

12 Zadanie 2 - Prowadzenie specjalistycznych kursów j. angielskiego dla doktorantów: Słuchacze I lub II roku (w latach ) przejdą 120 godzinne intensywne kursy, także pod kątem języka technicznego. Kurs zakończony będzie certyfikatem zewnętrznym typu FCE, płatnym we własnym zakresie. Zadanie 3- Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych: planuje się przeprowadzenie ok dniowych specjalistycznych warsztatów naukowych. W każdym z nich uczestniczyć będzie ok słuchaczy i kadra dydaktyczna. DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU

13 Zadanie 4 - Wakacyjne szkoły letnie: planuje się przeprowadzenie 16 wyjazdowych szkół letnich w latach , dla ok.100 osób (kadra i doktoranci), zakwaterowanie i wyżywienie będą pokrywane ze środków Projektu. Zadanie 5- Wyzwania naukowe dla doktorantów starszych lat: Zostaną zorganizowane 3 cykle wyjazdowych zgrupowań naukowych dla doktorantów (w roku 2011, 2013, 2015), Zadania w ramach wyzwań będą rozwiązywane w formie projektu naukowego. DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU

14 Zadanie 6- Zajęcia doskonalące Soft skills doktorantów: Zajęcia w blokach po godzin doskonalące takie umiejętności jak pisanie prac naukowych, wypełnianie wniosków grantowych, przygotowywanie i kosztorysowanie projektów, ochrona własności intelektualnej itp., Zajęcia przewidziane są w latach Zadanie 7- Podnoszenie kompetencji kadry akademickiej: Zorganizowanych zostanie ok. 60-ciu 2-3 dniowych wizyty studyjnych krajowych oraz zagranicznych (lata ), Wprowadzone zostaną intensywne kursy językowe w formie konwersatoriów w zakresie języka angielskiego dla nauczycieli prowadzących zajęcia na studium doktoranckim. DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU

15 Zadanie 8- Organizacja staży i szkoleń naukowo-dydatkycznych w ośrodkach zagranicznych: Przewiduje się staże dla kadry naukowo-dydaktycznej studium doktoranckiego (do 2 m- cy) oraz dla doktorantów (do 3 m-cy), które pomogą przy realizacji prac doktorskich i pozwolą na transfer know-how nie tylko dla doktoranta, ale też dla macierzystych jednostek, Możliwość wyjazdu do wybranego przez siebie ośrodka zagranicznego (nie tylko w UE), Staże naukowe będą przyznawane na zasadach konkursowych, W latach zaplanowano po 5 staży dla kadry oraz po 20 wyjazdów dla doktorantów w każdym roku. DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU

16 Zadanie 9- Stypendia dla doktorantów i profesorów wizytujących: Przewiduje się stworzenie systemu stypendialnego za osiągnięcia naukowe dla 70 słuchaczy rocznie, którzy wyłaniani będą na podstawie konkursu, Wysokość stypendium przyznawanego na 10 miesięcy to zł miesięcznie, Stypendia będą przyznawane w latach , Stypendia dla profesorów wizytujących będą przyznawane specjalistom z zagranicy, którzy przeprowadzą wykłady (bloki po 15 godz.) dla dedykowanych grup studentów. DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU

17 TWARDE REZULTATY PROJEKTU 585 doktorantów oraz ok. 70 pracowników PG i IMP PAN objętych zostanie wsparciem, Wprowadzenie nowych przedmiotów (600 godz.), Szkolenia językowe dla słuchaczy i kadry, Szkoły letnie i wyzwania naukowe, Wyjazdy zagraniczne, staże i wizyty zagranicznych specjalistów na uczelni.

18 MIĘKKIE REZULTATY PROJEKTU Zdobyte umiejętności językowe (doktoranci i kadra), Przyswojenie wiedzy nowych przedmiotów i studiów interdyscyplinarnych oraz w ramach szkół letnich, Umiejętności oraz doświadczenie zdobyte podczas wyjazdów i staży naukowych oraz wizyt studyjnych, Miękkie rezultaty będą mierzone ilością uzyskiwanych stopni doktora, liczbą publikacji, opracowań oraz patentów.

19 Kierownik Projektu: dr hab. inż. Maciej Bagiński, prof. PG, Koordynatorzy w ramach poszczególnych jednostek: -prof. dr hab. inż. Wojciech Sadowski (WFTiMS), -prof. dr hab. inż. Michał Mrozowski (WETI), -prof. dr hab. inż. Andrzej Składanowski (WCh), -doc. dr hab. inż. Jacek Pozorski (IMP PAN). Biuro Projektu: Kajetan Lewandowski, WCh, budynek B, pok. nr 4 (parter), Strona domowa Projektu: ZARZĄDZANIE PROJEKTEM

20 Dziękujemy za uwagę.