Wniosek o płatność w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa Poznań, 22 czerwca 2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego
Advertisements

Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju – „małe projekty”
1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Wniosek o Płatność zasady wypełniania.
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Kwalifikowalność kosztów w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa Adam Futymski.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
" Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 – 2013 OŚ priorytetowa IV Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa.
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
WNIOSEK O PŁATNOŚĆ I ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU – „Odnowa wsi
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH Czerwiec 2010 działanie Odnowa i rozwój wsi.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Procedury finansowe Toruń, grudzień 2005 r.. Wniosek o płatność podstawą ubiegania się o refundację poniesionych wydatków Wzór określony Rozporządzeniem.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
Wdrażanie PO RYBY – kwestie problematyczne
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Wniosek o płatność Rozliczanie operacji w ramach środka 4.1. Rozwój obszarów zależnych od rybactwa z wyłączeniem realizacji operacji polegających na.
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
„Zasady poprawnego rozliczania projektów w ramach Programu Operacyjnego RYBY ” Pisz, r.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
§ 3 ust. 3 Realizacja operacji lub jej etapu obejmuje: 2) poniesienie przez Beneficjenta kosztów kwalifikowalnych operacji, nie później niż do dnia.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 12 grudnia 2013 roku 12 grudnia 2013 roku ROZLICZENIA KOSZTÓW w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych.
Program Operacyjny „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich ” Przygotowanie wniosku o płatność oraz załączników.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zasady rozliczania wniosków o płatność w ramach Działania,,Odnowa i rozwój wsi” oraz „Wdrażanie lokalnych.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Praktyczne aspekty dotyczące rozliczania wniosków o płatność
UMOWA O PRZYZNANIU POMOCY
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Wniosek o Płatność zasady wypełniania.
Szkolenie dla Wnioskodawców
UROCZYSTE PRZEKAZANIE UMÓW W RAMACH PODDZIAŁANIA 19.2
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Wniosek o płatność w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa Poznań, 22 czerwca 2012

Minimalny okres pomiędzy kolejnymi etapami - terminami złożenia wniosków o płatność wynosi 3 miesiące (2 miesiące weryfikacja + 1 miesiąc uzupełnia). Wnioskodawcy zbyt optymistycznie zakładają, iż uda im się sfinansować II etap operacji z refundacji poprzedniego przy założeniu składania poszczególnych wniosków np. w maju i czerwcu. Minimalny okres pomiędzy dwoma wnioskami od płatność

Data kwalifikowalności kosztów (początkowa) – dzień podpisania umowy o warunkach i sposobie realizacji LSROR. Początkowy okres kwlifikowalności jest niezależny od okresu złożenia wniosku. Data kwalifikowalności kosztów

Data kwalifikowalności kosztów (końcowa) – dzień złożenia wniosku o płatność. Wszystkie zobowiązania powstałe (faktura lub dokument o równoważnej wartości dowodowej) lub pokryte (dowód zapłaty) po dniu złożenia WoP (dzień złożenia w UMWW) nie mogą zostać uznane za kwalifikowalne. Data kwalifikowalności kosztów

W przypadku wnioskodawców ubiegających się o zaliczenie podatku VAT do kosztów kwalifikowalnych pracownik kancelaryjny będzie przystawiał na dokumentach księgowych pieczątkę Podatek VAT…. W celu uniknięcia konieczności ponownego dostarczania faktur należy poinformować pracownika przyjmującego wniosek o zakwalifikowaniu podatku VAT do kosztów kwalifikowalnych. Pieczątka Podatek VAT przedstawiono..

UMWW będzie weryfikował poziom osiągnięcia poszczególnych wskaźników zawartych we wniosku o dofinansowanie np. liczba uczestników szkoleń, poziom zatrudnienia. W przypadku rozbieżności wnioskodawca zostanie wezwany do wyjaśnień. Wskaźniki rezultatu

Historia rachunku bankowego przeznaczonego do obsługi zaliczki powinna obejmować okres od otrzymania zaliczki na konto do wydatkowania ostatnich środków związanych realizacją operacji. Okres rachunku zaliczkowego

Dostarczenie protokołów odbioru jest wymagane w przypadku inwestycji budowlanych i maszyn wymagających specjalistycznego montażu. Protokoły odbioru

Dostarczenie kosztorysu powykonawczego/różnicowego na etapie wniosku o płatność będzie konieczne w przypadku zaistnienia znaczących zmian w porównaniu do kosztorysu inwestorskiego. Kosztorysy powykonawcze

Wykonywanie dokumentacji fotograficznej jest obligatoryjne w przypadku projektów o charakterze nieinwestycyjnym (np. promocja obszaru, szkolenia) Dokumentacja fotograficzna

Do poleceń przelewu, które stanowią dowód zapłaty należy dostarczyć również wyciągi bankowe potwierdzające faktyczny przepływ bezgotówkowy. Wyciągi bankowe

Do dowodów zapłaty w formie KP (kasa przyjmie) należy dostarczyć raporty kasowe jeżeli obowiązek ich sporządzania dotyczy wnioskodawcy. Raporty kasowe

Na etapie składania wniosku niezbędne jest również dostarczenie dokumentów wynikających z regulacji prawnych np. pozwolenia na użytkowanie jeżeli obowiązek taki został nałożony w pozwoleniu na budowę. Dostarczone dokumenty muszą być ostateczne. Pozwolenia wynikające z przepisów prawa

Konieczność dostarczenia dowodów rejestracyjnych wynika m.in. z konieczności ustalenia czy zakupiony przez wnioskodawcę samochód nie jest autem osobowym. Dowody rejestracyjne

Przyjęto, iż najwłaściwszym sposobem udokumentowania przeprowadzenia godzin doradczych będzie sporządzanie protokołów zawierających wykaz osób, którym udzielono porady z uwzględnieniem czasu trwania porady. Sposób udokumentowania przeprowadzania godzin doradczych

Do wniosku o płatność należy dołączyć wszelkie dokumenty potwierdzające konieczność zatrudniania na podstawie umów cywilnoprawnych (umowa o dzieło, umowa zlecenie). UMWW będzie zwracał szczególną uwagę na umowy zawierane z członkami organów LGR pod kątem ich zgodności z umową ramową oraz ustawą o stowarzyszeniach. Ocenie będzie podlegała również skuteczność podejmowanych działań. Do ww. dokumentów można zaliczyć m.in. : precyzyjne zawarte umowy cywilnoprawne, zakresy obowiązku pracowników biura Pokrywanie się obowiązków pracowników zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych i pracowników biura

Koszty zawarte na fakturach nie mogą zostać uwzględnione jeżeli nie dotyczą pozycji zestawienia rzeczowo- finansowego zawartej w umowie. Nie możliwe jest więc rozszerzenie zakresu rzeczowego operacji poprzez dopisanie pozycji bez zmiany umowy o dofinansowanie. Zaakceptowanie kosztów, które nie wpływają na zmianę ZRF jest możliwe bez zmiany umowy w przypadku np. zmiany jednego z elementów wyposażenia. Niezbędne jest w tym przypadku dokładne uzasadnienie zmian. Należy zaznaczyć, iż każda taka sytuacja będzie rozpatrywana indywidualnie. Dostarczenie dodatkowych faktur

Obowiązuje nowy wzór formularza sprawozdania końcowego Należy załączyć również wersję na elektronicznym nośniku danych Sprawozdanie końcowe

W sprawozdaniu końcowym sprawdzeniu podlega zgodność operacji z zasadą równości szans Zasada równości szans

Wnioskodawca jest zobowiązany do umieszczenia tablicy informacyjnej w miejscu realizacji inwestycji w przeciągu 6 miesięcy od zakończenia operacji (złożenie wniosku o płatność końcową). Wzór tablicy został umieszczony w księdze wizualizacji (nie podano jej konkretnych wymiarów, zaznaczono jednak, iż musi być widoczna). Tablice informacyjne

W celu uniknięcia problemów z rozliczaniem środków z zaliczek, UMWW proponuje, aby beneficjent który będzie dokonywał zwrotu niewykorzystanej części zaliczki wystosował do ARiMR, BGK oraz informacyjnie do UMWW pismo zawierające: Ø Nr umowy o dofinansowanie i datę jej zawarcia, Ø Informację o przyczynach zwrotu, Ø Informację o dokonanym zwrocie na konto ARiMR oraz MF wraz z kwotami, a także informacje o ubieganiu się o kolejne transze zaliczki wraz z kwotami (o ile umowa o dofinansowanie przewidywała wypłatę środków w transzach), Ø Potwierdzenie wykonanych operacji powinno stanowić załącznik do pisma. Zgodnie z pismem MRiRW z dnia r. znak RYB-kmr-EK /11 l.dz.6204 od 1 stycznia 2012 r. zwrotu środków należy na konto: Zwroty środków

Dziękuję za uwagę Krystian Margan Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego Dziękuję za uwagę Krystian Margan Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego