Projekt „The better teachers the better education process” w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach zrealizowany w ramach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Rekrutacja.
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Wizyty Studyjne Zasady udziału w wizytach studyjnych w roku szkolnym /20 10 Materiały informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja.
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Wymiany i spotkania transgraniczne (WIST) Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej Program Uczenie się przez całe życie - - Leonardo da Vinci.
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Informacja dotycząca pierwszych miesięcy wdrażania Priorytetu VII Promocja integracji społecznej. Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki.
Program Leonardo da Vinci
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Proces rekrutacyjny Rekrutacja placówek oraz uczestników/czek będzie prowadzona w Biurze Projektu, które mieści się we Wrocławskim Centrum Doskonalenia.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Program Leonardo da Vinci
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Podstawowe informacje
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Polska szkoła za granicą
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
PRAKTYCZNA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Projekt „The better teachers the better education process” w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach zrealizowany w ramach programu Leonardo da Vinci „Uczenie się przez całe życie” VETPRO w roku szkolnym 2012/2013. część I Numer wniosku : 2012-1-PL1-LEO03-27506 Program szkolenia monitoringowego – projekty mobilności programu Leonardo da Vinci, Katowice, 24 kwietnia 2013 r.  

„Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ CELE projektu VETPRO realizowanego w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 obejmowały: Polepszenie zawodowych kwalifikacji uczestników projektu. Wymianę doświadczeń w kształceniu zawodowym ponadgimnazjalnym. 3. Poznanie systemu średniej edukacji zawodowej w Hiszpanii. Poznanie sposobu zarządzania placówkami średniego kształcenia zawodowego. 5. Poznanie przykładów dobrej praktyki i rozwiązań innowacyjnych w kształceniu zawodowym. 6. Nawiązanie bezpośredniej współpracy międzynarodowej. 7. Doskonalenie umiejętności językowych uczestników. UCZESTNICY projektu zapoznali się ze specyfiką hiszpańskiego systemu średniej edukacji zawodowej, zwizytowali średnie szkoły zawodowe i zakłady pracy zatrudniające techników; zapoznali się z wyposażeniem placówek, metodami pracy nauczycieli, funkcjonowaniem kadry zarządzającej i doradców zawodowych, mieli możliwość porównania funkcjonowania placówek średniego kształcenia zawodowego ( w Polsce i w Hiszpanii), ich sposób finansowania i współpracy ze środowiskiem lokalnym/regionalnym/międzynarodowym.

„Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ Realizacja projektu obejmowała następujące etapy: I. Etap - przed mobilnością: Działania promocyjne i rekrutacyjne. Przygotowanie uczestników do wymiany doświadczeń ( językowe, kulturowe, psychologiczne). Działania organizacyjne, w tym organizacja wyjazdu do Granady i programu merytorycznego wymiany doświadczeń. II. Etap – po wymianie doświadczeń: 1. Działania ewaluacyjne. 2. Upowszechnienie rezultatów projektu. 3. Raportowanie i rozliczenie projektu. CZERWIEC,2012

„Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ Ogłoszenie naboru do udziału w projekcie na Konferencji plenarnej. Powołanie Komisji Rekrutacyjnej. Promocja projektu w środowisku. SIERPIEŃ, 2012

„Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ Przygotowanie tablicy informacyjnej w pokoju nauczycielskim na temat naboru do projektu. Podpisanie Umowy finansowej z Narodową Agencją. Prowadzenie akcji naborowej i gromadzenie dokumentacji oraz ich publikacja na stronie www.zsz3.pl /Regulamin Rekrutacji, Formularz aplikacyjny, Deklaracja uczestnictwa .../ WRZESIEŃ, 2012

„Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ Wyłonienie uczestników projektu zgodnie z ustalonymi kryteriami wyboru. Poinformowanie kandydatów o wynikach naboru / Lista osób zakwalifikowanych i Lista osób rezerwowych/ Pierwsze spotkanie z beneficjentami - podpisanie Deklaracji uczestnictwa w projekcie. W wyniku rekrutacji do udziału w projekcie wymiany doświadczeń zakwalifikowało się 8 nauczycieli PAŹDZIERNIK, 2012r.

Rozmowy z firmą EUROPROYECTOS /organizacją przyjmującą w Hiszpanii/ „Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ Rozmowy z firmą EUROPROYECTOS /organizacją przyjmującą w Hiszpanii/ nt. Umowy o odbycie wyjazdu i Programu wizyty. Efektywna organizacja wymiany PAŹDZIERNIK, 2012

„Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ ORGANIZACJA ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO PAŹDZIERNIK, 2012

„Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ Egzamin z j. angielskiego / na zakończenie zajęć/ Wręczenie certyfikatów STYCZEŃ, 2013

„Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ ZARZĄDZANIE PROJEKTEM: Powołanie zespołu projektowego i przydział obowiązków / koordynator, księgowa, dyrektor szkoły, opiekun strony www, sekretarka, bibliotekarz/. Podejmowanie decyzji finansowych i ich dokumentowanie – systematyczne uzupełnianie raportu finansowego: A.1 Zarządzanie i kontrole, B.1 Podróż, B.2 Utrzymanie i ubezpieczenie C.1 Przygotowanie pedagogiczne, kulturowe i językowe.

„Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ Zawarcie z uczestnikami projektu umowy o odbycie wyjazdu VETPRO. Zakup biletów lotniczych oraz ubezpieczenia /analiza ofert biur ubezpieczeniowych/. Ustalenie warunków transportu / transfer na i z lotniska/ w kraju i za granicą. LISTOPAD, 2012

„Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ Zakup materiałów pomocnych do przeprowadzenia zajęć z przygotowania kulturowego . LISTOPAD, 2012

„Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ ORGANIZACJA ZAJĘĆ: Umowa zlecenie z nauczycielami prowadzącymi zajęcia, harmonogram zajęć, zapewnienie właściwych materiałów, dokumentacja, ewaluacja. ZAJĘCIA Z PEDAGOGIEM ZAJĘCIA KULTUROWE GRUDZIEŃ, 2012

„Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ ORGANIZACJA WYJAZDU STYCZEŃ, 2013

– REALIZACJA PROGRAMU WYMIANY DOŚWIADCZEŃ „Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ POBYT W GRANADZIE 10.02 – 16.02.2013r. – REALIZACJA PROGRAMU WYMIANY DOŚWIADCZEŃ LUTY, 2013

OSIĄGNIĘCIA UCZESTNIKÓW: Zapoznali się ze specyfiką hiszpańskiego systemu nauki i kształcenia zawodowego. 2. Zwizytowali szkoły średnie zawodowe oraz zakłady pracy i miejsca zatrudniające: ekonomistów, elektryków i elektroników. Poprawili znajomość języka angielskiego. Zaprezentowali dorobek ZSZ Nr 3 im. A. Kocura w Katowicach w trakcie debaty nt. kształcenia w Europie. 5. Uzyskali dokument Europass –Mobilność – potwierdzający wymianę doświadczeń zawodowych. 6. Upowszechniają rezultaty wymiany prowadząc lekcje otwarte, szkolenia w ramach WDN, aktualizując stronę www szkoły oraz podejmując inne działania. 7. Wzrosła samoocena beneficjentów– stali się bardziej kreatywni, otwarci i przełamali stres związany z posługiwaniem się językiem obcym. LUTY, 2013

„Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ UPOWSZECHNIANIE REZULTATÓW 04.03.2013 - Konferencja szkoleniowa nt. wymiany doświadczeń. Modernizacja pracowni elektrycznej i instalacji elektrycznych. Przeprowadzenie lekcji z chemii nt.: „ Sposoby pozyskiwania energii a środowisko przyrodnicze”. 4. Przeprowadzenie lekcji z biologii oraz organizacja wyjścia klas pierwszych do oczyszczalni ścieków w Katowicach - „Biotechnologia w ochronie środowiska”. LUTY, 2013

„Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ EWALUACJA I RAPORTOWANIE MARZEC, 2013

w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach „Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ 26 kwietnia 2013r. w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach UROCZYSTE PODSUMOWANIE PROJEKTU I WRĘCZENIE UCZESNIKOM WYMIANY DOSWIADCZEŃ DOKUMENTÓW EUROPASS - MOBILNOŚĆ KWIECIEŃ, 2013

NA REALIZACJĘ PROJEKTU VETPRO ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach OTRZYMAŁ WSPARCIE FINANSOWE PRZYZNANE PRZEZ FUNDACJĘ ROZWOJU SYSTEMU EDUKACJI W RAMACH PROGRAMU LEONARDO DA VINCI "UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE" . DZIĘKUJEMY NARODOWEJ AGENCJI

Koordynator projektów LdV „Lepsi nauczyciele to lepszy proces edukacyjny” _______________________________ Dziękuję za czas poświęcony na zapoznanie się z moją prezentacją. Koordynator projektów LdV w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. A. Kocura w Katowicach Aleksandra Filus afilus@op.pl