Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Podstawowe pojęcia e-learningu
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Katarzyna Szypuła-Sajon
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Technologia informacyjna według MENiS
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Portale edukacyjne i strony internetowe wspierające nauczanie chemii
Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
E-learning? Prosta sprawa!
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
E-learning (kurs dla uczniów)
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Projekt Kim będziesz?.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy”
Zapis prezentacji:

Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle Projekt „ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach”

Platforma e-learningowa Platforma e-learningowa to zintegrowany systemem wspomagający proces nauczania on-line tzw. „wirtualne środowisko kształcenia” (VLE - Virtual Learning Environment), umożliwiający tworzenie, prowadzenie i administrowanie kursami edukacyjnymi. Rodzaje platform e-learningowych: Moodle Sakai Claroline Blackboard WebCT SABA Learning Enterprise ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach

Istota Moodle Moodle jest pakietem programów przeznaczonym do tworzenia kursów internetowych oraz stron WWW. Jest to projekt rozwojowy, zaprojektowany by wspierać strukturę społecznego konstrukcjonizmu w edukacji. Moodle jest dostępny za darmo jako Wolne Oprogramowanie (stosownie do Publicznej Licencji GNU). Oznacza to przede wszystkim, że Moodle jest chroniony prawem autorskim, ale każdemu użytkownikowi przysługują dodatkowe prawa. Można kopiować, używać oraz modyfikować Moodle pod warunkiem wyrażenia zgody na: udostępnienie źródła osobom trzecim; pozostawienie bez zmian oryginalnej licencji i praw autorskich, i stosowanie tej samej licencji do każdej pracy pochodnej. ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach

Istota Moodle Angielskie słowo moodle oznacza proces powolnego poruszania się w jakiejś dziedzinie lub czynności, zajmowanie się jakąś czynnością w sposób dobrowolny, włączający zabawę i kreatywność w działaniu. Kursy tworzone na platformie są elementami włączającymi uczestników szkoleń we własny rozwój poprzez samokształcenie i tworzenie społeczności uczącej się wzajemnie od siebie, dzielącej się własnymi doświadczeniami i opiniami. Każdy kto używa Moodle jest Moodler'em. ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach

Platforma e-learningowa umożliwia: - zamieszczanie materiałów dydaktycznych (kursów) dokumenty tekstowe lub w formacie PDF, zdjęcia, obrazki, filmy, dostępne tylko określonej grupie użytkowników (uczniów); - komunikację nauczyciel - uczeń i uczeń – uczeń poprzez czat – rozmowa w czasie synchronicznym forum dyskusyjne - dokonywanie sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów wraz z automatyczną oceną quiz zadania do wysłania ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach

Dyskusja Możliwości zastosowania platformy Moodle w szkole i związane z tym korzyści i trudności ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach

Moodle w szkole Wspomaganie nauczania tradycyjnego tzw. blended – learning lub nauczanie hybrydowe Zajęcia pozalekcyjne – np.: praca z uczniem zdolnym ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach

Korzyści wynikające z funkcjonowania w szkole platformy e-learningowej Baza materiałów dydaktycznych. Możliwość dzielenia się wiedzą z innymi. Nowoczesne narzędzie edukacyjne. Środowisko bliskie uczniom. Podniesienie jakości pracy szkoły. Przygotowanie uczniów do nowej formy pracy. Promocja szkoły. ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach

Trudności, z jakimi się spotkamy Platforma, zwłaszcza w początkowym okresie, wymaga czasu poświęconego na opracowanie materiałów elektronicznych – ale przecież bez platformy, też budują Państwo swój warsztat pracy. Musimy posiadać umiejętności komputerowe na średnim poziomie zaawansowania – takimi umiejętnościami wykazują się Państwo przechodząc przez ścieżki awansu zawodowego. ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach