Projekt: Edukacja przyszłością Jaworza Termin realizacji: 1 lutego 2010 r. – 31 grudnia 2011 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Spotkanie promujące projekt: Program zindywidualizowanych zajęć pozalekcyjnych dla uczniów Gimnazjum w Moszczenicy RÓWNAJMY DO NAJLEPSZYCH.
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Termin realizacji – 20 miesięcy
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA cel projektu cele szczegółowe zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Spotkanie z nauczycielami w ramach projektu Szansa na sukces – program zajęć pozalekcyjnych w szkołach gimnazjalnych na terenie Gminy Wieprz Gierałtowice,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
ROZWIŃ SKRZYDŁA Nr projektu: POKL /10.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Projekt Zawodowe horyzonty 2 współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
„Szkolne Centrum Nauki”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
Apetyt na wiedzę Projekt realizowany przez : Szkołę Podstawową w Gliniku Górnym Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
KONFERENCJA podsumowująca projekt „Równy start w przyszłość – wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z terenu Powiatu Wyszkowskiego” I Liceum Ogólnokształcące.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Zapis prezentacji:

Projekt: Edukacja przyszłością Jaworza Termin realizacji: 1 lutego 2010 r. – 31 grudnia 2011 r.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych

CEL GŁÓWNY PROJEKTU: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów i zmniejszanie dysproporcji w ich osiągnięciach edukacyjnych oraz podnoszenie jakości procesu kształcenia w celu zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych pomiędzy dużymi ośrodkami miejskimi i małymi gminami wiejskimi poprzez wdrożenie programów rozwojowych szkół z terenu wiejskiej Gminy Jaworze prowadzących kształcenie ogólne

CELE SZCZEGÓŁOWE: wprowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno- wyrównawczych oraz specjalistycznych służących wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia na poziomie SP i G objęcie doradztwem i opieką pedagogiczno-psychologicznych uczniów z obszaru Jaworza wykazujących problemy w nauce, w tym przeciwdziałanie uzależnieniom, wykluczeniu społecznemu, marginalizacji i patologiom społecznym, wzbogacenie oferty edukacyjnej szkół ukierunkowanej na rozwijanie umiejętności kluczowych (ze szczególnym uwzględnieniem ICT, języków obcych, przedsiębiorczości, nauk przyrodniczo-matematycznych) niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania w życiu społecznym, zawodowym i gospodarczym,

CELE SZCZEGÓŁOWE cd: rozszerzenie oferty szkół o zagadnienia związane z poradnictwem i doradztwem edukacyjno-zawodowym, ograniczenie niekorzystnych zjawisk w szkołach, związanych z zachowaniami agresywnymi, przestępczymi, aspołecznymi i prowadzącymi do szerzenia niekorzystnych postaw u uczniów, pomoc ucz. zagrożonym niepowodzeniami szkolnymi, aby umożliwić im osiągnięcie sukcesów na miarę ich możliwości ujawnienie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień ucz. kształtowanie umiejętności interpersonalnych propagowanie alternatywnych sposobów spędzania wolnego czasu,

Całkowita wartość projektu: ,00 zł w tym: Europejski Fundusz Społeczny ,90 zł Budżet państwa ,10 zł Projekt był skierowany do 515 os., uczniów szkół prowadzących kształcenie ogólne, funkcjonujących na terenie wiejskiej gminy Jaworze Zajęcia realizowane były w: - Szkole Podstawowej nr 1 im. Marii Dąbrowskiej w Jaworzu - Gimnazjum nr 1 im. Gen. St. Maczka w Jaworzu

Zadania realizowane w ramach projektu: 1.Zarządzanie projektem 2.Informacja i rekrutacja do projektu 3.Realizacja zajęć dydaktyczno – wyrównawczych i specjalistycznych służących wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia 4.Doradztwo i opieka psychologiczno – pedagogiczna 5.Realizacja zajęć pozaszkolnych i pozalekcyjnych rozwijających pasje, zainteresowania i kompetencje kluczowe 6.Poradnictwo i doradztwo zawodowe

Zadanie 1: Zarządzanie projektem Zespół Projektowy prowadził prace związane z obsługą realizowanego projektu. Na bieżąco prowadzone były działania monitorujące i ewaluacyjne: spotkania robocze Zespołu Projektowego, na których omawiano wszystkie bieżące sprawy i problemy związane z prawidłową realizacją projektu, prowadzenie dokumentacji, zatwierdzanie rozliczeń merytorycznych i finansowych, sprawozdania z realizacji działań projektowych, rozliczenia zobowiązań finansowych. Dokonano niezbędnych zakupów materiałów i pomocy na zajęcia w ramach projektu.

Zadanie 2: Informacja i rekrutacja do projektu Kolportaż materiałów promocyjnych (równościowe ulotki, plakaty) Promocja działań projektowych w czasie różnych uroczystości, spotkań w szkołach i w gminie. Prawidłowe oznakowanie budynków i sal, gdzie realizowany był projekt i odbywały się zajęcia. Na utworzonej stronie projektu – umieszczano informacje o realizowanych działaniach w projekcie, zdjęcia z zajęć. Informacja i promocja w prasie regionalnej i lokalnej (Echo Jaworza, Mój Powiat, Dziennik Zachodni, miesięcznik Region)

Zadanie 3: Realizacja zajęć dydaktyczno – wyrównawczych i specjalistycznych służących wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia Zajęcia: korekcyjno – kompensacyjne 560 godz. rewalidacyjne 210 godz. wyrównawcze I-III 459 godz. logopedyczne 700 godz. Zajęcia wyrównawcze: j. polski 350 godz. j. angielski 350 godz. matematyka 350 godz. przyroda 210 godz. informatyka 210 godz. gimnastyka korekcyjna 980 godz. biologia, chemia 210 godz. geografia 140 godz. j. niemiecki 140 godz.

Zadanie 4: Doradztwo i opieka psychologiczno – pedagogiczna Kurs szybkiego czytania i rozumienia tekstu 140 godz. Dam Radę 420 godz. Spójrz inaczej 360 godz.

Zadanie 5: Realizacja zajęć pozaszkolnych i pozalekcyjnych rozwijających pasje, zainteresowania i kompetencje kluczowe koło wokalno – instrumentalne 420 godz. koło rękodzieła 280 godz. koło teatralne 140 godz. koło taneczne 280 godz. koło plastyczne 350 godz. koło filmowe 140 godz. koło dziennikarskie 140 godz. Moja Mała Ojczyzna 210 godz. koło łucznicze 175 godz. zajęcia sportowo – rekreacyjne 560 godz.

Zadanie 5: Realizacja zajęć pozaszkolnych i pozalekcyjnych rozwijających pasje, zainteresowania i kompetencje kluczowe koło informatyczne 840 godz. koło języka angielskiego 210 godz. Native speaker 20 godz. kurs języka angielskiego 280 godz. koło języka rosyjskiego 140 godz. lektorat języka rosyjskiego 20 godz. zajęcia turystyczno – przyrodniczo – ekologiczne 560 godz. zajęcia przyrodniczo – matematyczne 140 godz. warsztaty ekologiczne 320 godz. koło matematyczne 210 godz.

Zadanie 6: Poradnictwo edukacyjno - zawodowe Poradnictwo edukacyjno – zawodowe 420 godz. Chemia inaczej w ramach doradztwa zawodowego 140 godz.

Osiągnięte rezultaty: Objęcie 150 uczniów dodatkowymi zajęciami dydaktyczno – wyrównawczymi i specjalistycznymi – 340 uczniów = 226,7% Objęcie 480 uczniów opieką pedagogiczno- psychologiczną – 483 uczniów = 100,6% Udział 350 uczniów w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych – 472 uczniów = 134,9% Liczba uczniów wykazujących problemy dydaktyczno – wychowawcze objętych doradztwem-110 – 177 uczniów = 160,9%

Osiągnięte rezultaty: Uzupełnienie lub zdobycie nowej wiedzy i umiejętności praktycznych Zwiększenie poczucia własnej wartości poprzez podniesienie kompetencji językowych a także korzystania z TI Nabycie umiejętności komunikacyjnych i efektywnej pracy w zespole Podniesienie poziomu samooceny i wiary we własne możliwości Zwiększenie motywacji do kontynuowania nauki Poprawa samopoczucia Podwyższenie aspiracji uczniów (rozwój zainteresowań, dalsze kształcenie)

W celu realizacji projektu zakupiono: Wyposażenie do biura projektu: komputer, drukarkę laserową kolorowa Pomoce dydaktyczne dla szkół: dwa laptopy dwie drukarki kolorowe laserowe instrumenty muzyczne – metalofon, dzwonki chromatyczne kamerę cyfrową na zajęcia Koła filmowego aparat cyfrowy na zajęcia Koła dziennikarskiego tablicę interaktywną z oprogramowaniem i oprzyrządowaniem sprzęt RTV na zajęcia Kursu j. angielskiego mikroskopy na zajęcia koła matematyczno-przyrodniczego flipcharty magnetyczne artykuły biurowe i szkolne, pomoce dydaktyczne, podręczniki, słowniki, programy multimedialne