Dotacje na udział w targach i misjach gospodarczych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
Advertisements

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Branżowy Program Promocji Polskiej Branży Biotechnologicznej.
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
Krajowa Izba Gospodarcza ul. Trębacka 4, Warszawa, tel.: , faks: IP-HERMES.pl.
MOŻLIWOŚCI WSPÓŁFINANSOWANIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW
Aplikowanie o środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na przykładzie SPO Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw Wojciech Pander CASE-Doradcy.
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
Doskonała znajomość polskiego rynku - rocznie organizujemy ponad 80 wydarzeń targowych dla różnorodnych branż, odwiedza nad pół miliona profesjonalistów.
Działanie 6.1 „Paszport do eksportu”
Dotacje dla przedsiębiorstw z Funduszy Europejskich na lata
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
2012 Warszawa, 7 maja 2012 r. Wsparcie na pierwsze wdrożenie wynalazku w działalności gospodarczej przedsiębiorcy w ramach 4.osi priorytetowej Inwestycje.
Celem głównym Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka jest rozwój polskiej gospodarki w oparciu o innowacyjne przedsiębiorstwa Działanie 6.1 Paszport.
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji KRYTERIA OCENY Poddziałanie Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Poznań,
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Działanie 2.5 Promocja przedsiębiorczości.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Wsparcie przygotowania terenów inwestycyjnych Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
Wsparcie na prace badawczo- rozwojowe i wdrażanie ich wyników oraz na inwestycje we wzornictwo przemysłowe Izabela Wójtowicz Warszawa, 9 czerwca 2009 r.
PRZEDSIĘBIORCZY NAUKOWIEC PRZEDSIĘBIORCZA KOBIETA NAUKOWIEC
Krystyna BANDAU-PALKA gł. specjalista DWM – MN i Sz W
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Możliwości finansowania inwestycji Inicjatywa JEREMIE dla rozwoju regionu łódzkiego Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Kutno, r.
Wydział Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią Konferencja Informacyjna, 2 marca 2010 Uniwersytet.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym poddziałanie Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach.
Branżowy Program Promocji – Usługi ICT/IT
Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji Poddziałanie Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, BRANŻOWE PROGRAMY PROMOCJI.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, poddziałanie – Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych.
Departament Planowania Strategicznego i Gospodarczego Wydział Rozwoju Przedsiębiorczości Biuro Produktu Markowego Zakończenie oceny projektów w ramach.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Klub Eksportera Rzeszów, 23 marca 2006 r.
Centrum Inwestora i Eksportera
Ministerstwo Nauki i Informatyzacji
W drodze do Unii Promnice, Zameczek Myśliwski.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
POLSKA AGENCJA INFORMACJI I INWESTYCJI ZAGRANICZNYCH S.A.
Ministerstwo Gospodarki
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Wsparcie finansowe inwestycji geotermalnych. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
UMOWY MIĘDZYNARODOWE A WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA – W PRAKTYCE 10 marca 2016 Warszawa.
Planowanie, finansowanie i rozliczanie projektów w organizacjach polonijnych. Moskwa, 2-3 listopada 2012 rok.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Instrumenty wsparcia polskich eksporterów Tomasz.
1 Dostępne instrumenty wsparcia eksportu realizowane przez Ministerstwo Gospodarki Warszawa, dnia r. Wojciech Pobóg-Pągowski.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Wdrażanie Osi I Przedsiębiorczość Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury w latach Poddziałania –
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Nowe kierunki współczesnej dyplomacji – przykłady narzędzi stosowanych przez dyplomację ekonomiczną w promocji i wsparciu polskich przedsiębiorców za granicą.
Wsparcie dotacyjne w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Kredyt na innowacje technologiczne
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
Zapis prezentacji:

Dotacje na udział w targach i misjach gospodarczych Rzeszów, 19 grudnia 2006 r.

Finansowe instrumenty wsparcia eksportu Wsparcie przedsiębiorców uczestniczących w targach i wystawach za granicą oraz w wyjazdowych misjach gospodarczych w ramach poddziałania 2.2.2 Sektorowego Programu Operacyjnego

Misje gospodarcze Dofinansowanie udzielane jest w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego „Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw” (Poddziałanie 2.2.2 SPO WKP 2004 – 2006) Organizatorem misji może być: przedsiębiorca, organizacja zrzeszająca przedsiębiorców, jednostka samorządu terytorialnego. Pomoc udzielana jest przedsiębiorcom uczestniczącym w wyjazdowych misjach gospodarczych związanych z udziałem w targach i wystawach zagranicą (min. 5 uczestników). Dofinansowanie otrzymuje przedsiębiorca na pokrycie kosztów uczestnictwa w misji gospodarczej jednego swojego przedstawiciela.

Misja gospodarcze Najpóźniej na 9 tygodni przed terminem rozpoczęcia misji gospodarczej, jej organizator składa wniosek do ministra właściwego do spraw gospodarki o objęcie misji gospodarczej dofinansowaniem Wniosek o dofinansowanie powinien być złożony przez uczestników nie później niż na 6 tygodni przed rozpoczęciem misji gospodarczej

Misje gospodarcze Dotacja dla uczestnika: do 50% poniesionych i właściwie udokumentowanych kosztów kwalifikowanych netto, nie więcej niż 7 500 PLN (przejazd i zakwaterowanie, bilety wstępu na targi lub wystawy zagraniczne związane z misją, materiały promocyjne, obsługa techniczna misji gospodarczej) Przedsiębiorca może otrzymać w okresie jednego roku kalendarzowego dofinansowanie w max. 5 misjach gospodarczych

Misje gospodarcze Organizator misji uzgadnia program misji z właściwą terytorialnie placówką ekonomiczno-handlową Ambasady/Konsulaty Rzeczpospolitej Polskiej (WEH) oraz uzyskuje jego opinię w formie pisemnej Uzgodnieniu programu misji gospodarczej podlegają: termin i czas trwania misji gospodarczej, lista uczestników, program misji, cel wyjazdu misji gospodarczej, kosztorys projektu, propozycje planowanych spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi,

Targi i wystawy

Targi i wystawy Dofinansowanie może otrzymać przedsiębiorca, który uczestniczył na własny rachunek jako wystawca w targach i wystawach zagranicznych w celu rozpoznania możliwości eksportowych na dany rynek, promocji swoich produktów lub nawiązania kontaktów handlowych i poniósł wydatki związane z wynajęciem powierzchni wystawienniczej Uwzględnia się wydatki związane z udziałem max. 2 przedstawicieli przedsiębiorcy w targach lub wystawach

Targi i wystawy Dofinansowanie max. 5 imprez targowo –wystawienniczych w ciągu roku kalendarzowego Wysokość dotacji: do 50% poniesionych kosztów, maksymalne dofinansowanie: 20 000 PLN Koszty muszą zostać udokumentowane fakturami oraz dokumentami potwierdzającymi dokonanie płatności wydatków kwalifikowanych netto Listy imprez dotowanych ustala na dany rok kalendarzowy minister właściwy ds. gospodarki i ogłasza na stronie internetowej MG oraz w jednym dzienniku ogólnopolskim Termin składania wniosków: nie później niż 6 tygodni przed rozpoczęciem targów lub wystawy

Targi i wystawy Otrzymane dofinansowanie wyłącza możliwość ubiegania się przez przedsiębiorcę o pomoc publiczną na ten sam cel z innego źródła lub w innej formie O pomoc nie może ubiegać się przedsiębiorca, który wcześniej otrzymał na ten cel pomoc publiczna z innego źródła

Targi i wystawy Lista „A” - obejmuje polskie wystawy narodowe organizowane w 2007 r. Lista „B” - targi o priorytetowym znaczeniu dla polskiej gospodarki Lista „C” - inne ważne dla polskich przedsiębiorców targi - dofinansowanie do nich uruchomione będzie w miarę posiadanych środków finansowych

Lista „A” - polskie wystawy narodowe organizowane w 2007 r. L.p. Nazwa wystawy Kraj Miejsce 2007 rok 1. Polska ekspozycja o charakterze narodowym Algieria Algier czerwiec 2. Armenia Erewan październik 3. Kazachstan Astana kwiecień lub maj 4. Uzbekistan Taszkient maj 5. ZEA Dubai 15-20 listopada

Dostępność środków w ramach SPO-WKP, stan na 11 sierpnia 2006 roku Działanie 2.2.2  ”Dofinansowanie udziału przedsiębiorców w targach, wystawach, misjach gospodarczych”: dostępne środki publiczne - 163.98 mln zł zaakceptowano wnioski na kwotę - 57.40 mln zł pozostaje - 106.58 mln zł 

Przedsięwzięcia wydawnicze promujące eksport

Przedsięwzięcia wydawnicze promujące eksport Dotowane są wydawnictwa o charakterze zbiorowym, a nie publikacje materiałów reklamowych indywidualnego przedsiębiorcy Dofinansowaniu podlegają koszty wydawania katalogów, informatorów (branżowych i regionalnych), folderów, obcojęzycznych wersji czasopism, publikacji książkowych oraz materiałów promocyjnych i informacyjnych na nośnikach elektronicznych. Koszty kwalifikowane: koszty zakupu papieru, druku, składu, łamania, naświetlania oraz tłoczenia płyt

Przedsięwzięcia wydawnicze promujące eksport Wielkość pomocy nie może przekroczyć 50% kosztów realizacji przedsięwzięcia Wnioski składa nie później niż 60 dni przed terminem realizacji przedsięwzięcia Oceniając projekt minister właściwy ds. gospodarki bierze pod uwagę takie kryteria jak: proeksportowy i zbiorowy charakter wydawnictwa, przeznaczenie, sposób dystrybucji, nakład, wersje językowe, wybrane języki

Branżowe projekty promocyjne dotyczące eksportu

Branżowe projekty promocyjne dotyczące eksportu Branżowe projekty promocyjne to m.in. pokazy, degustacje, wystawy, demonstracyjne spotkania branżowe, szkolenia i warsztaty realizowane w kraju i zagranicą mające na celu promocję produktów i usług, bądź nawiązanie kontaktów handlowych, które zaowocują zwiększeniem eksportu Dofinansowanie dotyczy projektów realizowanych przez grupę co najmniej pięciu przedsiębiorców z jednej lub kilku pokrewnych branż, wykonujących działalność na terenie RP Dotacja do 50% całkowitych kosztów kwalifikowanych realizacji projektu, max. 50 000 PLN za projekt Limit dofinansowania na przedsiębiorcę – 7 500 PLN

Branżowe projekty promocyjne dotyczące eksportu Koszty kwalifikowane: transport eksponatów, wynajem powierzchni wystawienniczej, sali zabudowa powierzchni, montaż, scenografia obsługa techniczna przygotowanie i druk zaproszeń, materiałów informacyjnych i reklamowych podróże i zakwaterowanie jednego przedstawiciela przedsiębiorstwa uczestniczącego w projekcie

Branżowe projekty promocyjne dotyczące eksportu Wnioski składa się nie później niż 45 dni przed terminem realizacji projektu Przy jego rozpatrywaniu brane są pod uwagę m.in. takie kryteria, jak: wybór promowanej branży lub grupy towarowej, wybór kraju i miejsca realizacji projektu, jego odbiorcy oraz zaangażowanie partnerów zagranicznych

Miejsce składania wniosków Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Departament Inwestycji Zagranicznych i Promocji Eksportu, 00-507 Warszawa, Plac Trzech Krzyży 3/5 Targi i misje gospodarcze (22) 693 – 50 - 40 (22) 693 – 46 - 88 dze@mg.gov.pl Branżowe projekty promocyjne (22) 694 - 47-14

Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Agata Kisielewicz akisielewicz@rarr.rzeszow.pl 35-959 Rzeszów ul. Szopena 51 Tel. (+48 17) 8520 610 Fax (+48 17) 8520 611 e-mail:info@rarr.rzeszow.pl www.rarr.rzeszow.pl