Perspektywa finansowa na granicy polsko-czeskiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
Advertisements

Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Europejska Współpraca Terytorialna
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Podsumowanie rocznych spotkań Instytucji Zarządzających z Komisję Europejską nt. realizacji PO w 2007 roku Komitet Koordynacyjny NSRO Warszawa, 17 grudnia.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska-Rzeczpospolita Polska Rola Instytucji Regionalnych – możliwości nawiązywania współpracy.
Polityka Spójności ___________ Maciej Nowicki
Polityka spójności na lata
Sposób prac nad Programem Operacyjnym dotyczącym Polski Wschodniej na lata Warszawa 9 stycznia 2013 r.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Warszawa, wrzesień 2007 r. Kryteria wyboru projektów współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 Warszawa, 7.
1 Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy Założenia Planu Oceny Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego – inwestujemy w waszą przyszłość W a r s z t a t y Złożenie wniosku w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej.
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 31 grudnia 2012.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
BEZPIECZEŃSTWO. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG.
1. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Stan prac nad przygotowaniem PROW Kwiecień 2013 WARSZAWA 23 kwietnia 2013 r. 1.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny wsparcia.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska - Rzeczpospolita Polska na lata Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Pozostała alokacja - ogólna charakterystyka projektów.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
EFS w nowym okresie programowania
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Nowy Targ 16 czerwca 2008.
Stan realizacji Programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA Polska-Republika Słowacka Nowy Targ, 16 czerwca 2008 roku.
UWZGLĘDNIENIE DZIAŁAŃ ADAPTACYJNYCH W POLITYCE SPÓJNOŚCI 11 kwietnia 2013 r.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Spotkanie robocze polskich regionów Korytarza Bałtyk – Adriatyk
Współpraca transgraniczna na pograniczu czesko-polsko-słowackim
Regionalny Program Operacyjny
Perspektywa finansowa :
Odnawialne źródła energii Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Polski Kongres Energii Odnawialnej Płock, 3 luty 2014 r. Warszawa, 3.
Postęp prac w zakresie ewaluacji ex-ante Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata Departament Zarządzania Funduszami i.
Zielona Góra, czerwiec 2014 r.. Założenia RPO-L2020  9 kwietnia 2013 r. Zarząd Województwa Lubuskiego przyjął założenia dla RPO- L2020 na lata
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
PROGRAM WSPÓŁPRACY INTERREG POLSKA – SAKSONIA
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
Krajowe i regionalne programy operacyjnego na lata wsparcie rozwoju infrastruktury na obszarach wiejskich. Pani Agnieszka Dawydzik, Dyrektor.
Warunki wstępne (ex ante) dla RPO WKP Toruń, 18 sierpnia 2015 r.
Europejska Współpraca Terytorialna OCHRONA ZDROWIA Departament Rozwoju Regionalnego i Współpracy Zagranicznej Urząd Marszałkowski województwa.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
TRANSGRANICZNA KONCEPCJA WYKORZYSTANIA MOŻLIWOŚCI PROGRAMU WSPÓŁPRACY INTERREG V A W CELU POPRAWY BEZPIECZEŃSTWA W SZCZECIŃSKIM OBSZARZE METROPOLITARNYM.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Harmonogram prac nad RPO WD DziałanieTermin I projekt RPO WD października 2013 r. Konsultacje społeczne28 października - 2 grudnia 2013 r.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska- Rzeczpospolita Polska Rola euroregionów Departament Współpracy Terytorialnej.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
Warunki wstępne (ex ante) stan
Jarosław Komża Konferencja podsumowująca projekt
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom.
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Założenia RPO WM Konsultacje społeczne
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
Zapis prezentacji:

Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy polsko-czeskiej Bielsko-Biała 6 grudnia 2013 r.

Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy polsko-czeskiej Prace nad stworzeniem dokumentacji programowej odbywają się na forum grupy roboczej ds. przygotowania programu czesko-polskiej współpracy transgranicznej w okresie 2014-2020 (GR), w skład której wchodzą: przedstawiciele Instytucji Zarządzającej (IZ) – Ministerstwa Rozwoju Regionalnego RCz oraz Koordynatora Krajowego (KK) – Ministerstwa Rozwoju Regionalnego RP; przedstawiciele 5 czeskich krajów objętych Programem (libereckiego, pardubickiego, kralowehradeckiego, ołomunieckiego i morawskośląskiego); przedstawiciele 3 polskich województw objętych Programem (dolnośląskiego, opolskiego i śląskiego); 1 wspólny przedstawiciel wszystkich czeskich euroregionów objętych Programem (przedstawiciel Euroregionu Nysa); 1 wspólny przedstawiciel wszystkich polskich euroregionów objętych Programem (przedstawiciel Euroregionu Silesia).

Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy czesko-polskiej Inauguracyjne spotkanie GR miało miejsce 17 kwietnia 2012 r. w Ołomuńcu (Czechy). Podczas spotkania przyjęto zasady funkcjonowania grupy oraz ramowy harmonogram jej prac. Ponadto podjęto decyzję o zachowaniu w następnej perspektywie finansowej obecnego zasięgu terytorialnego Programu.

Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy czesko-polskiej Od września 2012 (po uzyskaniu danych z regionów) do maja 2013 trwały prace nad częścią analityczną dokumentu programowego. Obecnie trwają poprawki redakcyjne i uzupełnianie danych, które dopiero teraz są możliwe do uzyskania. Omówieniu treści analizy oraz SWOT poświęcone były spotkania w Kudowie Zdroju 25/26.03.2013 r. oraz 16.05.2013 r.

Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy czesko-polskiej Spotkanie w Kudowie Zdroju (16.05.2013 r.) zapoczątkowało dyskusję na temat Celów Tematycznych (CT) i Priorytetów Inwestycyjnych (PI) w przyszłym programie. Podczas spotkania w Pardubicach 22-23.07.2013 r. i w trakcie późniejszych konsultacji wstępnie ustalono, że w programie będzie możliwość realizacji następujących Celów Tematycznych i Priorytetów Inwestycyjnych

Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy czesko-polskiej Cel tematyczny 5 Promowanie dostosowania do zmiany klimatu, zapobiegania ryzyku i zarządzania ryzykiem Priorytet Inwestycyjny 5 b promowanie inwestycji ukierunkowanych na konkretne rodzaje ryzyka, zapewniających odporność na klęski żywiołowe oraz stworzenie systemów zarządzania klęskami żywiołowymi

Ochrona środowiska i promowanie efektywnego gospodarowania zasobami Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy czesko-polskiej Cel tematyczny 6 Ochrona środowiska i promowanie efektywnego gospodarowania zasobami Priorytet Inwestycyjny 6 c Ochrona, promowanie i rozwój dziedzictwa kulturowego i naturalnego Priorytet Inwestycyjny 6 d Ochrona i przywracanie różnorodności biologicznej, ochrona gleby oraz promowanie usług ekosystemowych, w tym programu NATURA 2000 i zielonej infrastruktury

Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy czesko-polskiej Cel tematyczny 7 Promowanie transportu zorganizowanego z poszanowaniem zasady zrównoważonego rozwoju i usuwanie niedoborów przepustowości w najważniejszych infrastrukturach sieciowych Priorytet Inwestycyjny 7 b Zwiększanie mobilności regionalnej poprzez łączenie węzłów drugorzędnych i trzeciorzędnych z infrastrukturą TEN-T Interpretacja KE - można wspierać tylko infrastrukturę transportową łączącą się bezpośrednio z siecią TEN-T, zaś lokalne połączenia transgraniczne powinny być wspierane w innych celach tematycznych. Stanowisko GR - nie będzie dofinansowywana infrastruktura kolejowa ani inwestycje w budowę i rozwój multimodalnych węzłów komunikacyjnych. Priorytet inwestycyjny będzie więc dotyczył wyłącznie infrastruktury drogowej oraz planowania infrastruktury transportowej.

Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy czesko-polskiej Cel tematyczny 10 Inwestycje w edukację, umiejętności i uczenie się przez całe życie poprzez rozwój infrastruktury edukacyjnej i szkoleniowej Priorytet Inwestycyjny 10 b Opracowywanie i realizacja wspólnych systemów kształcenia i szkolenia Interpretacją KE – można w 10b realizować inwestycje, ale tylko jako działanie towarzyszące niezbędne do realizacji wspólnych działań edukacyjnych a wydatki na inwestycje nie mogą stanowić większościowego udziału w budżecie projektu.

Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy czesko-polskiej Cel tematyczny 11 Zwiększanie zdolności instytucjonalnej i skuteczności administracji publicznej Priorytet Inwestycyjny 11 b Wspieranie współpracy prawnej i administracyjnej i współpracy między obywatelami i instytucjami

Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy czesko-polskiej POWT RCZ-RP 2014-2020 Tabela finansowa – pierwsza (wstępna) propozycja preferencji regionów (bez FM) Priorytet Inwestycyjny 5 b – ok. 12 mln EUR promowanie inwestycji ukierunkowanych na konkretne rodzaje ryzyka, zapewniających odporność na klęski żywiołowe oraz stworzenie systemów zarządzania klęskami żywiołowymi Priorytet Inwestycyjny 6 c – ok. 67 mln EUR Ochrona, promowanie i rozwój dziedzictwa kulturowego i naturalnego Priorytet Inwestycyjny 6 d – ok. 11 mln EUR Ochrona i przywracanie różnorodności biologicznej, ochrona gleby oraz promowanie usług ekosystemowych, w tym programu NATURA 2000 i zielonej infrastruktury

Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy czesko-polskiej POWT RCZ-RP 2014-2020 Tabela finansowa – pierwsza (wstępna) propozycja preferencji regionów (bez FM) Priorytet Inwestycyjny 7 b – ok. 62 mln EUR Zwiększanie mobilności regionalnej poprzez łączenie węzłów drugorzędnych i trzeciorzędnych z infrastrukturą TEN-T Priorytet Inwestycyjny 10 b – ok. 9,5 mln EUR Opracowywanie i realizacja wspólnych systemów kształcenia i szkolenia Priorytet Inwestycyjny 11 b – ok. 13 mln EUR Wspieranie współpracy prawnej i administracyjnej i współpracy między obywatelami i instytucjami

Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy czesko-polskiej W ramach programu czesko-polskiej współpracy transgranicznej w okresie 2014-2020 zakłada się realizację Funduszy Małych Projektów (FMP) wdrażanych przez Euroregiony. FMP będą realizowane w ramach poszczególnych CT i PI oraz będą musiały spełniać wskaźniki programowe. Zadecydowano, że na FMP zostanie przeznaczonych 15% środków na program oraz dodatkowe 5% po spełnieniu określonych kryteriów.

Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy czesko-polskiej Nowym elementem w programie będą m.in. Projekty flagowe spełniające jednocześnie trzy następujące warunki: a) znaczenie strategiczne dla współpracy transgranicznej, b) w dużym stopniu realizujące wskaźniki programowe, c) wdrażane i/lub wywierające wpływ na cały lub większość obszaru wsparcia danego programu.

Zakłada się realizację ok 10 projektów w ramach programu. Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy czesko-polskiej Projekty flagowe (2) Projektami flagowymi mogłyby być zarówno projekty twarde jak i miękkie, o różnej skali finansowej. Zakłada się realizację ok 10 projektów w ramach programu. Projekty flagowe powinny być objęte odrębnym trybem oceny i zatwierdzania, powinny również otrzymać wsparcie przy przygotowaniu wniosku projektowego ze strony podmiotów regionalnych i WST

Nabory tematyczne i obowiązkowe konsultacje projektów Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy czesko-polskiej Nowym elementem w programie będą m.in. Nabory tematyczne i obowiązkowe konsultacje projektów plan naborów będzie przygotowywany przez WST i zatwierdzany przez KM, dla każdego naboru zostanie określona alokacja, do której wysokości będą zatwierdzane projekty, nie będą zatwierdzane żadne projekty ponad wartość alokacji ustalonej dla naboru i nie będą tworzone listy rezerwowe, obowiązkowe składanie wstępnych założeń projektu do WST - formularz będzie zawierał informacje o konsultacjach w regionach.

Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy czesko-polskiej Aktualnie w ramach prac grupy roboczej ds. przygotowania Programu Współpracy Transgranicznej Republika Czeska-Rzeczpospolita Polska 2014-2020 przebiegają: opracowanie analizy SEA i ex-ante, uzgodnienia dotyczące CT i PI realizowanych w ramach poszczególnych FMP, uzgodnienia dotyczące projektów trójstronnych, ustalenia struktury implementacyjnej, opracowania logiki interwencji (wskaźniki).

Perspektywa finansowa 2014-2020 na granicy czesko-polskiej Alokacja na program wyniesie ok. 226,2 mln EUR tj. o niemal 5% więcej w stosunku do aktualnie realizowanego Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska-Rzeczpospolita Polska 2007-2013 Zakłada się, że Program zostanie przesłany do Komisji Europejskiej w połowie 2014 r.

Dziękuję za uwagę Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju Departament Współpracy Terytorialnej www.mir.gov.pl