IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie materiałów dotyczących edukacji matematycznej, potrzebnych do realizacji projektu. Prowadzenie grupy informatycznej. Rada szkoleniowa nt.,,Wprowadzanie pojęć matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym.
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: Pomoc rodziców w doposażeniu kącików Przedszkole Rozszerzenie bazy dydaktycznej do pracy z dziećmi w zakresie edukacji informatycznej. Pozyskanie sponsorów w celu rozwinięcia projektu. Rodzice Zapoznanie rodziców z niebezpieczeństwami, korzyściami oraz zasadami bhp wynikającymi podczas pracy dzieci z komputerem. informatycznych. IT. Współpraca z rodzicami – informatykami,
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: Dziecko Rozwijanie zainteresowań dzieci informatyką poprzez pracę z edukacyjnymi programami multimedialnymi, oraz korzystanie z zasobów internetu. Rozwijanie dziecięcych zainteresowań edukacją matematyczną. Wskazywanie sposobów bezpiecznej i,,zdrowej pracy z komputerem.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2011/2012 ŹRÓDŁA PLANOWANIA: Ustawa o systemie oświaty Podstawa programowa wychowania przedszkolnego Program wychowania przedszkolnego E. Tokarskiej, J. Kopały Zanim będę uczniem Priorytety Łódzkiego Kuratora Oświaty na rok 2013 Priorytety Ministra Edukacji Narodowej na rok 2013
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2011/2012 Przedszkole Miejskie 86
CEL PRIORYTETOWY Rozbudzanie zainteresowań dziecka edukacją matematyczną poprzez korzystanie z technologii informatycznej jako źródła wiedzy.
H ARMONOGRAM PRACY WYNIKAJĄCY Z ROCZNEGO PRIORYTETU PRZEDSZKOLA Obszar: Współpraca ze środowiskiem lokalnym, rodzinnym. Sposoby osiągania celu Odpowiedzialni, współpraca DowodyTermin Umieszczanie na tablicach i stronie internetowej informacji dla Rodziców na temat działań podejmowanych na terenie przedszkola i poza nim wynikających z realizacji programu przedszkola. S. Ryter, M. Kotlicka Strona internetowa, tablice informacyjne Październik 2012 – czerwiec 2013 Zorganizowanie wycieczki do Centrum Kopernika w Warszawie D. Sznajder K. Szczepanek Strona internetowaKwiecień 2013 Zorganizowanie konkursu matematycznego – quizu,,Matematyka na wesoło na terenie placówki. A.PiątekStrona internetowaMaj 2013
H ARMONOGRAM PRACY WYNIKAJĄCY Z ROCZNEGO PRIORYTETU PRZEDSZKOLA Obszar: Współpraca ze środowiskiem lokalnym, rodzinnym. Sposoby osiągania celu Odpowiedzialni, współpraca DowodyTermin Zorganizowanie spotkania z rodzicem – informatykiem. M. JóźwiakStrona internetowaW trakcie roku szkolnego Zorganizowanie konkursu – prezentacja multimedialna,,Nasza grupa – współpraca z biblioteką miejską na ul. Rudzkiej. K. NicowskaStrona internetowaMaj 2013 Zorganizowanie konkursu plastycznego,,Szalone cyferki (wewnątrzplacówkowego) A. PiątekStrona internetowaCzerwiec 2013
H ARMONOGRAM PRACY WYNIKAJĄCY Z ROCZNEGO PRIORYTETU PRZEDSZKOLA Obszar: organizacja. Sposoby osiągania celu Odpowiedzialni, współpraca DowodyTermin 1. Przygotowanie przez nauczycieli warsztatu pracy niezbędnego do prowadzenia zajęć z zakresu edukacji informatycznej i edukacji matematycznej. Wszyscy nauczycieleWrzesień Doposażenie kącika informatycznego. Nauczyciele grup, dyrektor Październik Pozyskanie sponsorów w celu rozwinięcia i realizacji projektu. Wszyscy nauczycieleSale przedszkolneWrzesień 2012 – kwiecień 2013
H ARMONOGRAM PRACY WYNIKAJĄCY Z ROCZNEGO PRIORYTETU PRZEDSZKOLA Obszar: działalność dydaktyczna, wychowawcza, opiekuńcza. Sposoby osiągania celu Odpowiedzialni, współpraca DowodyTermin 1. Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających poznawaniu wiedzy z zakresu matematyki i informatyki. Wszyscy nauczycieleDziennikiPaździernik 2012 – maj Prowadzenie zajęć z cyklu,,matematyka małego smyka. Wszyscy nauczycieleDziennikiPaździernik 2012 – czerwiec Zorganizowanie konkursu wiedzy matematycznej. D. Sznajder Wszyscy nauczyciele Dziennik, Strona internetowa Kwiecień 2013
H ARMONOGRAM PRACY WYNIKAJĄCY Z ROCZNEGO PRIORYTETU PRZEDSZKOLA Obszar: działalność dydaktyczna, wychowawcza, opiekuńcza. Sposoby osiągania celu Odpowiedzialni, współpraca DowodyTermin 4. Przygotowanie prezentacji multimedialnej,, Jak wykorzystujemy internet? S. RyterPrezentacja Power Point W trakcie roku szkolnego 5. Stworzenie pomocy dydaktycznej – przydatnej podczas wprowadzania materiału matematycznego. M. Kotlicka Nauczyciele grup Pomoc dydaktycznaW trakcie roku szkolnego 6. Prowadzenie zajęć w grupach informatycznych. Nauczyciele grupZapis w zeszytach grup W trakcie roku szkolnego.