Conventional & eLearning Gas Engineering Centre (CELGAS), J. Siemek, P. Büttner, D. M. Duse, V. Koeckritz, H-J. Kretzschmar, P. Krzystolik, S. Nagy, S.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

PROJEKT uropejski doradca finansowy. Cel kluczowy Przygotować: Bazowe Ramy Kompetencyjne oraz Narzędzie do Oceny Kompetencji… dla the uropejskiego Doradcy.
POLSKIE STOWARZYSZENIE MENEDŻERÓW BUDOWNICTWA
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
WISE Women Integration and Skills for Entrepreneurship Warsztaty 30 czerwca 2006 Katarzyna Doliwa - OPI.
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Europejska Baza Produktów (European Shared Treasure)
PREZENTACJA PROJEKTU CLOEMC III
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Działalność Krajowego Punktu Kontaktowego Programu URBACT w Polsce URBACT Infoday, Warszawa, 15 grudnia 2011 r.
FOBEK. PROJEKT FOBEK O lepsze przedszkole w Programie Leonardo da Vinci.
1 Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Polsko - Japońskie Centrum Efektywności Energetycznej.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Pathways for Graduates KONFERENCJA TEMATYCZNA UPOWSZECHNIAJĄCA REZULTATY PROGRAMU UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE SZCZECIN.
Warszawa, 19 wrzesień 2008 r. Transition Facility Szkolenia z zakresu monitoringu jakości wody dla przedstawicieli Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
Management of Groundwater at Industrially Contaminated Areas MAGIC (5C028) Projekt realizowany w ramach programu INTERREG IIIB CADSES Grzegorz Gzyl Koordynator.
PROJEKT CER 2 W RAMACH INTERREG III B CADSES PROJEKT CER 2 W RAMACH INTERREG III B CADSES DR BOGUSŁAW KLIMCZUK WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I ADMINISTRACJI.
Promocja paliw gazowych, w szczególności gazu ziemnego i biogazu, jako paliw transportowych 01/05/2009 – 30/04/2012, 1.
Praca po sąsiedzku Współpraca transgraniczna urzędów pracy Polski i Słowacji w celu promocji zatrudnienia, przedsiębiorczości i rozwoju instytucji rynku.
Centre of Excellence in Agrobiology and Molecular Genetics Quality of Life and Management of Living Resources Quality of Life and Management of Living.
Dr inż. Jerzy Koszałka IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. REGIONAL INNOVATION STRATEGY FOR POMERANIA REGION - complement and action.
PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU Warszawa, 25 października 2011
Zadanie Badawcze nr 3 pt.: „Opracowanie technologii zgazowania węgla dla wysokoefektywnej produkcji paliw i energii elektrycznej” - realizowane w ramach.
Katowice, Plac Gwarków 1 GŁÓWNY INSTYTUT GÓRNICTWA jest jednostką badawczo-rozwojową związaną od 1945 roku z przemysłem wydobywczym oraz regionem.
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Andrzej Tonderski, Politechnika Gdańska
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Warszawa 6 Października 2004 Projekt ETISMARLAND – promocja udziału MŚP z obszaru transportu powierzchniowego w europejskich projektach badawczych.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
LED – zwiększenie oszczędności energii poprzez przejście na oświetlenie LED w przestrzeni publicznej Prezentacja Projektu.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Projekty transferu innowacji Leonardo da Vinci realizowane przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów Marcin Słowikowski.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej
SciFiEd: Science Fiction w Edukacji LLP-1-CY-Comenius-cmp Podstawowe informacje o projekcie „Nauka jest tym czym się zajmuję ale fikcja naukowa.
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE ORAZ NAUCZANIE ŁĄCZĄCE TECHNIKI TRADYCYJNE I TECHNIKI ONLINE Z WYKORZYSTANIEM SYSTEMÓW TELECAD I MOODLE NA POLITECHNICE GDAŃSKIEJ.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
XII Sympozjum Krajowej Rady Koordynatorów Projektów Badawczych UE (KRAB) 2 grudnia 2015, Narodowe Centrum Badań Jądrowych, Świerk Pozyskiwanie i realizacja.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Spotkanie Lidera i Partnerów projektu
„ROZWÓJ POTENCJAŁU I OFERTY DYDAKTYCZNEJ POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ”
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Zapis prezentacji:

Conventional & eLearning Gas Engineering Centre (CELGAS), J. Siemek, P. Büttner, D. M. Duse, V. Koeckritz, H-J. Kretzschmar, P. Krzystolik, S. Nagy, S. Rychlicki, J. Pinka, S. Stryczek 1)AGH University of Science & Technology, 2)Tech. & Sci. Org. of the German Gas & Water (DWGV), 3)Lucian Blaga University of Sibiu 4)TU Bergakademie Freiberg 5)DBI Freiberg, 6)Central Mining Institute, Katowice, 7)Polish Ass.of Petroleum & Gas Ind. Eng &Techn. (SITPNiG), 8)Technical University of Kosice

Misja projektu CELGAS Misją Projektu Pilotowego jest zmniejszenie luki technologicznej i edukacyjnej pomiędzy środowiskiem Inżynierów gazowników z krajów EU i aspirujących do EU.

CELE GŁÓWNE PROGRAMU LEONARDO da VINCI promocja kształcenia ustawicznego, stworzenie możliwości samodzielnego doskonalenia i rozwijania umiejętności, stworzenie systemu typu nauczenia na odległość związanego z branżą gazowniczą.

Cel główny projektu CELGAS podniesienie wiedzy i umiejętności inżynierów w krajach nowych Unii Europejskiej transfer wiedzy, przy zastosowaniu nauczania konwencjonalnego i niestacjonarnego na poziomie inżynierskim i magisterskim

Cele inne projektu CELGAS odnoszą się do punktu 2 obecnej edycji Programu Leonardo Da Vinci (New forms of learning and teaching and basic skills in vocational and education training (VET)). Innym dodatkowym celem jest zintegrowanie środowiska zawodowego czterech krajów partnerskich w zakresie szeroko pojętego gazownictwa ziemnego.

Partnerzy projektu CELGAS Technische Universitaet Bergakademie Freiberg, Niemcy DBI-Gastechnologisches Instituet GMBH, Niemcy German Technical and Scientific Organisation of Gas and Water (DVGW), Niemcy Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Przemysłu Naftowego i Gazowniczego, Polska Główny Instytut Górnictwa, Polska Universitatea Lucjan Blaga Sibiu, Rumunia Technicka Univerzita v Kosicach, Słowacja

Stan formalny projektu Komisja Europejska zaakceptowała do realizacji projekt PL/03/B/P/PP Conventional & e-Learning Gas Engineering Centre (CELGAS) Krajowa Agencja Programu Leonardo da Vinci zakończyła proces kontaktowania projektu CELGAS w dn

Informacje dodatkowe Zaakceptowany budżet wynosi całkowity projektu euro (w tym dofinansowanie z EU euro). Czas realizacji 30 miesięcy - licząc od października 2004.

Program Prac Praca zostanie podzielona na sześć pakietów, z tego pięć merytorycznych i jeden organizacyjny. Praca w zakresie zarządzania projektem została przydzielona do pakietu WP1. Zarządzającym jest promotor – Akademia Górniczo- Hutnicza.

Zagadnienia merytoryczne WP2 Pakiet WP2 obejmuje powtórne zbadanie zapotrzebowania na typ kształcenia ustawicznego w przemyśle gazowniczym - głównymi wykonawcami są partnerzy: DVGW Deutsche Vereinigung des Gas- und Wasserfaches e.V. Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Przemysłu Naftowego i Gazowniczego.

Pakiet WP3 W zakresie WP3 Partnerzy przygotują zestaw kursów podnoszących kwalifikacje z następujących dziedzin: eksploatacja złóż gazu, podziemne magazynowanie gazu i problemy sekwestracji CO2, budowa i eksploatacja sieci dystrybucyjnych, użytkowanie przemysłowe i komunalne gazu, ochrona środowiska w gazownictwie, zarządzanie jakością oraz zarządzanie zasobami ludzkimi w inżynierii gazowniczej.

WP4 Czwarty pakiet WP4 odnosi się do eksperymentu nauczania i będzie realizowany przez wszystkich Partnerów od kierunkiem Uniwersytetu Lucian Blaga w Sibiu.

WP5 Zagadnienie kontroli jakościowej procesu realizowane będzie głównie przez DVGW i SITPNIG.

WP6 Wszyscy partnerzy uczestniczą w pracach związanych z popularyzacją programu (WP6) i jego rozpowszechnieniem w różnorodnej formie. Koordynatorem działań jest Główny Instytut Górnictwa.

Studia podyplomowe i studia uzupełniające magisterskiew trybie e-learning Planowane szkolenia prowadzone będą w języku angielskim w sposób tradycyjny i z wykorzystaniem technik tradycyjnych i internetowych. Temat prac kontrolnych uzgadniany będzie zawsze w drodze konsultacji z kierownikiem szkolenia, egzamin końcowy będzie zdawany przed międzynarodową komisją. Każdy z partnerów uniwersyteckich i badawczych odpowiedzialny jest za realizację programu w danym zagadnieniu problemowym, zaś partnerzy związani ze środowiskiem inżynierskim (oba stowarzyszenia) są szczególnie odpowiedzialni za realizację praktycznych wdrożeń i nadzór nad jakością kształcenia.

Bieżące zadania W dniu 16. grudnia 2004 r. na spotkaniu inauguracyjnym we Freibergu ustalono m. in. zadania w zakresie pakietu zadaniowego nr 2 (WP2: Confirmation of needs and demand – survey): Każdy z Partnerów przygotuje własną propozycję zawartości kursów merytorycznych do 15 lutego WP3.1: Gas Production, WP3.2: Underground Gas Storage and Sequestration problems, WP3.3: Gas Distribution, WP3.4: Gas Usage, End User Safety and Environmental Protection, WP3.5:Quality Management and Human Resources Management in Gas Industry) DVGW i SITPNiG przygotują na podstawie przesłanych materiałów zrewidowany program do końca lutego.

Bieżące zadania Na podstawie internetowej dyskusji – propozycja zostanie ponownie przesłana do Partnerów ok. 15 marca br po zatwierdzeniu przez koordynatora AGH (Prof. J. Siemek) W każdym z krajów partnerskich program będzie konsultowany w środowisku inżynierskim do końca kwietnia. W pierwszej dekadzie maja DWGV i SITPNIG przygotują raport odnośnie programu ramowego kursów. Raport ten zostanie omówiony i przyjęty do realizacji na spotkaniu Partnerów w Krakowie w dniu 11 maja br.

Problem upowszechniania informacji o projekcie W zakresie problemu upowszechnienia projektu i jego wyników przygotowano program, który jest wdrażany stopniowo. W obecnej chwili przygotowana jest informacja internetowa w języku angielskim i czterech pozostałych językach. Oficjalnym vortalem projektu jest (

Dziękuję za uwagę