Zwiększenie potencjału sieci EURES

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CZYM JEST LOKALNE ORP? Wzorzec instytucji o charakterze obserwacyjnym,
Advertisements

ENSPIRE EU Przedsiębiorczy zastrzyk dla Unii Europejskiej.
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
Portal EURES – baza „Życie i praca”
Konferencja  Czas dla ludzi młodych
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
EURES – mobilność – młodość. EURopean Employment Services Europejskie Służby Zatrudnienia EURES (EURopean Employment Services - Europejskie Służby Zatrudnienia)
EURES – co to jest? Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach 2008r.
System EURES- Rola i zadania WUP w Olsztynie oraz CIiPKZ
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata (PROW )
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
EURES - Europejskie Służby Zatrudnienia
REFORMA SIECI EURES WDRAŻANIE ROK 2014
EURES JAKO JEDNA Z PODSTAWOWYCH USŁUG RYNKU PRACY
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Jednolity rynek wiedzy i pracy - polityka UE w zakresie innowacji i mobilności obywateli Małgorzata Handzlik Poseł do Parlamentu Europejskiego.
Praca po sąsiedzku Współpraca transgraniczna urzędów pracy Polski i Słowacji w celu promocji zatrudnienia, przedsiębiorczości i rozwoju instytucji rynku.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
Model firmy społecznej i możliwości legislacyjne związane z tym narzędziem aktywizacji zawodowej w kontekście Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Poradnictwo zawodowe w resorcie pracy
Świadczenie usług EURES w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Szczecinie
Krajowe i wspólnotowe dokumenty strategiczne wyznaczające wyzwania i wskaźniki do osiągnięcia do 2020 roku Strategia.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
WIELKOPOLSKA IZBA PRZEMYSŁOWO-HANDLOWA
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Portal Twoja Europa The Your Europe Portal. Twoja Europa – co to jest? Wielojęzyczny portal informacyjny dla obywateli i przedsiębiorców funkcjonujących.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV.
PROJEKT : NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI II współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ EKONOMIA SPOŁECZNA.
Efektywne programowanie Bruksela, 3 kwietnia 2014 Dyrekcja Generalna do spraw Zatrudnienia, Spraw Społecznych i Włączenia Społecznego.
CENTRUM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Propozycja projektu US Zielona Góra GRUPA ROBOCZA LUBUSKIE-BRANDENBURGIA – Kostrzyn nad Odrą r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Reforma sieci EURES- nowe możliwości dla agencji zatrudnienia Aneta Majbańska Doradca.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO – 2020
USŁUGI RYNKU PRACY.
Organizacje pozarządowe jako partner w realizacji projektów.
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Małopolskie założenia Gwarancji dla młodzieży
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : “NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV”
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Projekty systemowe w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Toruń, 12 października 2015 roku.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Główne założenia projektu ustawy o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Zapis prezentacji:

Zwiększenie potencjału sieci EURES Reforma EURES Zwiększenie potencjału sieci EURES

Rozdział 1 EURES dzisiaj

Wprowadzenie Sieć EURES powstała w 1993 r. Rozdział 1 EURES dzisiaj Wprowadzenie Sieć EURES powstała w 1993 r. Sieć EURES obejmuje działaniem transnarodową, międzyregionalną oraz przygraniczną wymianę ofert pracy i wniosków o pracę w Unii Europejskiej (UE) Umożliwia wdrożenie zasady swobody przepływu pracowników w UE Działa na rzecz ułatwiania dostępności europejskiego rynku pracy dla obywateli UE Wspomaga pracodawców przy obsadzaniu wolnych stanowisk pracy Sieć Europejskich Służb Zatrudnienia EURES (ang. EURopean Employment Services) założona w 1993 r. jest siecią europejską powołaną w celu wspierania mobilności pracowników w UE. Członkami sieci są: Komisja Europejska oraz publiczne służby zatrudnienia (PSZ) krajów członkowskich EOG (kraje członkowskie UE, Norwegia, Islandia i Liechtenstein), a także organizacje partnerów społecznych (zwiazki zawodowe i pracodawcy). Szwajcaria również bierze udział we współpracy w sieci. Sieć odpowiada za wymianę informacji dotyczących rynków pracy, ofert pracy, warunków życia i pracy, a także wspiera współpracę pomiędzy członkami sieci i innymi instytucjami/ organizacjami partnerskimi. Podsumowując sieć wspiera rozwój Europejskiego Rynku Pracy. Obecne przepisy prawne regulujące funkcjonowanie sieci EURES – oparte są na podstawowym filarze UE – swobodzie przepływu pracowników wewnątrz UE: Rozporządzenie Rady Unii Europejskiej (EEC) 1612/68 dotyczące swobody przepływu pracowników wewnątrz Unii, obecnie uregulowane Rozporządzeniem 492/2011 z dnia 5 kwietnia 2011- część II (procedury wymiany ofert pracy oraz podań o pracę). Przepisy te zobowiązują kraje członkowskie sieci do wymiany ofert pracy oraz podań o pracę, w przypadku, gdy stanowiska pracy nie zostały obsadzone na poziomie krajowym. Decyzja Komisji Europejskiej 2003/8/EC z dnia 22 grudnia 2002, wdrażająca Rozporządzenie Rady Unii 1612/68 dotyczące wymiany ofert i podań o pracę oraz obsadzania stanowisk pracy, zdefiniowała sieć EURES, jej cele, zadania i struktury.

Rozdział 1 EURES dzisiaj EURES w liczbach 31 krajów (UE 27, Norwegia, Islandia, Liechtenstein oraz Szwajcaria) 850 doradców EURES ok. 150.000 kontaktów miesięcznie z poszukującymi pracy oraz pracodawcami ok.100.000 poszukujących pracy rocznie otrzymuje pracę lub ofertę pracy poprzez EURES ok. 50.000 obsadzonych stanowisk pracy za granicą (w UE) rocznie

Unijny Portal EURES w liczbach Rozdział 1 EURES dzisiaj Unijny Portal EURES w liczbach ok. 750.000 podań (CV) o pracę zarejestrowanych w systemie ok. 26.000 zarejestrowanych pracodawców 30-40% europejskiego rynku ofert pracy znajduje się na portalu EURES 3,6 milion wizyt miesięcznie Portal EURES jest tzw. ‘kioskiem’ informacji z zakresu mobilności pracowniczej w UE. Portal zawiera wiele użytecznych narzędzi wspierających podejmowanie właściwych decyzji związanych z przemieszczaniem się pracowników na europejskich rynkach pracy: • w sekcji podań (CV) – poszukujący pracy mogą przesłać życiorys, który zostanie udostępniony zarejestrowanym pracodawcom. W chwili obecnej na portalu znajduje się obecnie ok. 900,000 CV oraz zarejestrowanych jest 29,000 pracodawców. Udostępnione CV dają możliwość poszukującym pracy opracowanie spersonalizowanej prezentacji multimedialnej przy użyciu internetowego video – mogą więc zaprezentować swój profil, jak równie kwalifikacje; • zarejestrowani pracodawcy mogą skorzystać z wyszukiwarki uwzględniając preferowaną lokalizację oraz profesję poszukującego pracy, a także przeglądać CV kandydatów we wszystkich dostępnych językach. Po znalezieniu odpowiedniego kandydata, pracodawca ma możliwość przesyłania korespondencji kandydatom; • sekcja „Warunki Życia i Pracy” prezentuje szczegółowe informacje nt. warunków życia i pracy we wszystkich krajach członkowskich, takie jak: sprawy podatkowe, koordynacja zabezpieczenia społecznego, prawo pracy, systemy edukacji itp.; • zawiera praktyczne informacje dla poszukujących pracy oraz pracodawców nt. przepisów przejściowych dot. nowych państw członkowskich. Portal jest jedynym źródłem internetowym zawierającym pełny przegląd aktualnej sytuacji prawnej w zakresie mobilności pracowniczej wszystkich krajów sieci. • sekcja „Nauka” zawiera informacje z zakresu szkoleń i edukacji w UE.

Rozdział 1 EURES dzisiaj Krajowy EURES W Polsce działania EURES są koordynowane przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej a usługi sieci EURES świadczone są przez Wojewódzkie i Powiatowe Urzędy Pracy. W obszarach przygranicznych działają 2 partnerstwa EURES-T oraz 4 inicjatywy przygraniczne EURES

Rozdział 2 Reforma EURES

Wzmocnienie potencjału EURES Rozdział 2 Reforma EURES Wzmocnienie potencjału EURES Zwiększenie "mobilności" w celu pobudzania rozwoju gospodarczego i zwiększenia zatrudnienia Działanie na rzecz swobody przepływu pracowników w krajach UE Przekształcenie sieci EURES w instrument skutecznie przyczyniający się do realizacji strategii Europa 2020 - cel Strategii Europa 2020 zakłada osiągnięcie 75% zatrudnienia osób w wieku 20-64 lat Przeciwdziałanie ograniczaniu mobilności geograficznej Przeciwdziałanie sytuacji, związanej z występowaniu wysokiego bezrobocia przy jednoczesnym występowaniu niedoborów w poszczególnych zawodach w krajach UE Dane Europejskiego Badania Aktywności Ekonomicznej w UE (EU Labour Force survey EU-LFS) wskazują, że w drugim kwartale 2012 r. ok. 7.6 milionów obywateli UE było aktywnych zawodowo w innym kraju UE, niż kraj swojego pochodzenia, co stanowiło 3.1% siły roboczej UE. Jest to znaczny wzrost w porównaniu z 2005 r. (ok. 4.8 milionów w 2005, co stanowiło odpowiednio 2.1% siły roboczej UE), spowodowany głównie rozszerzeniem krajów członkowskich UE w 2004 r. oraz 2007 r. Jednocześnie dane te nie zawierają wszystkich mobilnych obywateli UE, ponieważ badanie LFS zawiera tylko osoby będące rezydentami w danym kraju, a nie osoby, które przeniosły się niedawno, czy będące na krótkoterminowych kontraktach. Zgodnie z danymi Eurobarometru z 2009 r. dotyczącego mobilności geograficznej i zawodowej, ok. 10% obywateli UE zadeklarowało, że pracowało i żyło w innym kraju UE, z czego 51% z nich pracowało w tym kraju krócej niż 2 lata i 38% krócej niż 1 rok. Zgodnie z danymi Eurobarometru z 2011 r. dotyczącego Jednolitego Rynku, 28% aktywnych zawodowo obywateli UE przeniosłoby się w celu pracy do innego kraju UE w przyszłości. Z ww. grupy szczególnie wysoki był udział (54%) osób młodych (15-24) oraz osób w wieku 25 -39 (38%).

Nowe elementy zreformowanego EURES Rozdział 2 Reforma EURES Nowe elementy zreformowanego EURES Skoncentrowanie na rezultaty w zwiększeniu zatrudnienia poprzez proces pośrednictwa pracy Współpraca publicznych służb zatrudnienia oraz prywatnych agencji zatrudnienia w świadczeniu usług EURES Rozszerzenie zakresu działań EURES o wsparcie specjalnych programów mobilności na poziomie UE: zainicjowanych i wdrażanych na poziomie krajowym ogłoszonych przez Komisję Europejską

Rozdział 2 Reforma EURES Zreformowany EURES – skuteczny mechanizm dostosowania usług do potrzeb rynków pracy Odpowiedź na wysokie bezrobocie przy jednoczesnym występowaniu niedoborów w zawodach na rynku pracy Poprawa efektywności alokacji zasobów oraz konkurencyjności gospodarki UE EURES - instrument zatrudnienia zgodnie z założeniami Strategii Europa 2020 Skoncentrowanie EURES na efekty w rekrutacji i pośrednictwie pracy w celu odpowiedniego łączenia oferty pracy z wnioskami o pracę Dotychczas tylko 3.1% obywateli UE aktywnych zawodowo mieszka w innym kraju UE niż kraj urodzenia. Liczba ta zwiększyła się o oprawie 60% w porównaniu z rokiem 2005, co spowodowane było głównie procesem rozszerzenia UE w 2004 r. oraz 2007 r. Ogólnie szacuje się, że przepływ pracowników w okresie 2004-2009 zwiększył poziom PKB krajów UE-15 o 1% długookresowo.

Rozdział 3 Reforma EURES i Ty

Reforma EURES dla Ciebie Rozdział 3 Reforma EURES i Ty Reforma EURES dla Ciebie Ukierunkowanie na pośrednictwo pracy, wynikające z potrzeb gospodarczych (programowanie, monitoring, ewaluacja) Rozszerzenie usług w celu objęcia nimi nowych grup docelowych, w szczególności zwiększenie mobilności osób młodych (poprzez włączenie do katalogu usług praktyk i staży zawodowych oraz programów mobilności wspierających poszczególne grupy docelowe) Dywersyfikacja i otwarcie na nowe instytucje /organizacje partnerskie w sieci (system akredytacji) Dywersyfikacja i wzmocnienie świadczenia usług (katalog usług EURES) Sieć EURES przestanie być bazą danych o ofertach pracy oraz podaniach o pracę na rzecz narzędzia pośrednictwa pracy. Nowa aplikacja na portalu ”match and map” (połącz i określ lokalizację pracodawcy) umożliwi automatyczne łączenie CV z ofertami pracy, wizualizację lokalizacji oferty pracy (pracodawcy) oraz zasugeruje poszukującemu pracy, w przypadku gdy połączenie oferty z profilem nie będzie idealne, dalszą naukę zawodu (link z portalem PLOTEUS). Program „Twoja Pierwsza Praca z EURES” – działania pilotażowe 2011 – 2013 – testowanie programu mobilności, skierowanego na wsparcie osób młodych z UE w wieku 18-30 lat w poszukiwaniu pracy w innym kraju UE niż kraj pochodzenia. Program zawiera spersonalizowane usługi pośrednictwa ze wsparciem finansowym. Program może być rozszerzony w przyszłości na inicjatywy krajowe lub specjalne programy mobilności współfinansowane w ramach nowego programu KE (Program na rzecz Zmian Społecznych i Innowacji PSCI).

Reforma EURES dla poszukujących pracy Rozdział 3 Reforma EURES i Ty Kierowanie poszukujących pracy oraz planujących zmienić pracę do lokalizacji gdzie praca się znajduje Umożliwianie łatwiejszego i szybszego dostępu do ofert pracy Aplikacja „Match and map/Dopasuj i wskaż” na portalu EURES KE Programy mobilności skierowane na określone grupy docelowe, np. młode osoby (Twoja Pierwsza Praca z EURES) Wymiana informacji z zakresu staży i praktyk zawodowych, pośrednictwo pracy dla stażystów i praktykantów (o ile dotyczy zatrudnienia na umowę o pracę) Sieć EURES przestanie być bazą danych o ofertach pracy oraz podaniach o pracę na rzecz narzędzia pośrednictwa pracy. Nowa aplikacja na portalu ”match and map” (połącz i określ lokalizację pracodawcy) umożliwi automatyczne łączenie CV z ofertami pracy, wizualizację lokalizacji oferty pracy (pracodawcy) oraz zasugeruje poszukującemu pracy, w przypadku gdy połączenie oferty z profilem nie będzie idealne, dalszą naukę zawodu (link z portalem PLOTEUS). Program „Twoja Pierwsza Praca z EURES” – działania pilotażowe 2011 – 2013 – testowanie programu mobilności, skierowanego na wsparcie osób młodych z UE w wieku 18-30 lat w poszukiwaniu pracy w innym kraju UE niż kraj pochodzenia. Program zawiera spersonalizowane usługi pośrednictwa ze wsparciem finansowym. Program może być rozszerzony w przyszłości na inicjatywy krajowe lub specjalne programy mobilności współfinansowane w ramach nowego programu KE (Program na rzecz Zmian Społecznych i Innowacji PSCI).

Reforma EURES dla pracodawców Rozdział 3 Reforma EURES i Ty Reforma EURES dla pracodawców Zaprezentowanie pracodawcom kandydatów z odpowiednimi kwalifikacjami, co umożliwi pracodawcom dalsze rozwijanie ich przedsiębiorstw Objęcie zakresem działania trudnych do obsadzenia wakatów i nisz na rynku pracy Zwiększenie elastyczności EURES w celu lepszego przystosowania do potrzeb rynku pracy Stworzenie bardziej zintegrowanego europejskiego rynku pracy Monitoring rynku pracy (The European Vacancy Monitor, The European Job Mobility Bulletin, European Jobs Report) EURES oprze działania na profesjonalnej analizie rynków ofert pracy poprzez: - Monitor europejskich ofert pracy (European Vacancy Monitor) - wskazanie 25 najbardziej poszukiwanych zawodów w UE oraz 5 najbardziej poszukiwanych zawodów w krajach sieci), - Biuletyn Mobilności w Europie (European Job Mobility Bulletin) - analiza ofert pracy opublikowanych na portalu EURES przez publiczne służby zatrudnienia - Raport dot. ofert pracy w UE - wakaty trudne do obsadzenia, zidentyfikowane na podstawie danych krajowych i europejskich - Stałe konsultacje z organizacjami partnerskimi, takimi jak organizacje partnerów społecznych i służbami/agencjami zatrudnienia.

Reforma EURES dla Prywatnych Agencji Zatrudnienia Rozdział 3 Reforma EURES i Ty Reforma EURES dla Prywatnych Agencji Zatrudnienia EURES będzie otwarty dla sektora prywatnego na podstawie procesu akredytacji na poziomie krajowym – podmiot prywatny uprawniony do prowadzenia pośrednictwa pracy będzie mógł zostać akredytowanym partnerem EURES Głównym celem jest rozwój systematycznej współpracy z publicznymi służbami zatrudnienia przy dostarczaniu usług EURES Prywatne agencje zatrudnienia powinny zagwarantować standard usług na takim samym poziomie jaki obowiązuje w sieci EURES, a także spełnić pozostałe warunki akredytacji

Reforma EURES a sieć EURES Rozdział 4 Reforma EURES a sieć EURES

Reforma EURES – sektor prywatny Rozdział 4 Reforma EURES a sieć EURES Reforma EURES – sektor prywatny Usługi EURES zostaną otwarte dla sektora prywatnego Stała współpraca z publicznymi służbami zatrudnienia przy dostarczaniu usług EURES Akredytowane prywatne agencje zatrudnienia zagwarantują ustalone standardy jakości usług EURES Akredytowane prywatne agencje zatrudnienia staną się integralną częścią sieci EURES Zapewnienie dla usług EURES jak najlepszego pokrycia geograficznego i zapewnienie konkurencyjności w ich świadczeniu W nowym systemie EURES, oczekuje się, że kraje członkowskie rozwiną sieć krajową w celu optymalnego pokrycia obszaru kraju usługami EURES. Takie podejście jest zgodne z Europejskim prawem precedensowym (ECJ case law), które stanowi, że usługi pośrednictwa pracy stanowią działalność gospodarczą w ramach struktur prawa Unii Europejskiej i dlatego ich udzielanie powinno być otwarte na konkurencję.

Rozdział 4 Reforma EURES a sieć EURES Nowa struktura sieci Europejski Urząd Koordynacji EURES (obecnie "EURESco") Członkowie EURES – krajowe urzędy koordynacji wyznaczone przez kraje członkowskie Partnerzy EURES – wyznaczeni przez krajowe urzędy koordynacji zgodnie z przyjętymi kryteriami akredytacji (zdefiniowanymi w statucie EURES) Zrzeszeni Partnerzy EURES – świadczący ograniczony zakres usług EURES pod nadzorem akredytowanego partnera EURES lub Europejskiego Urzędu Koordynacji Przy wyznaczaniu akredytowanych partnerów EURES – instytucji/organizacji dostarczających usługi EURES, kraje członkowskie powinny dążyć do jak najlepszego pokrycia geograficznego usług oraz rynku pracy danego kraju, a także oferować optymalny zakres usług, który obejmie poszukujących pracy, pracowników planujących zmienić pracę oraz pracodawców. W systemie akredytacji musi być zapewniony odpowiedni udział usługodawców na rynku pracy oraz instytucji/organizacji partnerskich.

Rozdział 4 Reforma EURES a sieć EURES Statut sieci EURES Katalog usług EURES - opis usług uniwersalnych i dodatkowych Programowanie, monitoring oraz raportowanie: w krajach członkowskich (pomiędzy partnerami EURES), do Komisji Europejskiej System akredytacji w celu rozwoju sieci krajowej Standardy jakości, opisy zadań i wymagań (kadra EURES) Jednolity system i wspólne modele wymiany informacji

Reforma EURES – wdrażanie Rozdział 6 Reforma EURES – wdrażanie

Reforma EURES – kolejne etapy Rozdział 6 Reforma EURES - wdrażanie Reforma EURES – kolejne etapy 26 listopada 2012 r. – publikacja nowej Decyzji KE zastępującej Decyzję nr 2003/8/EC (D.Urz.UE z dn. 28.11.2012, nr L 328, s. 21) Przesłanie regulacji do krajów członkowskich 2013 r. – przygotowania do wdrożenia reformy EURES (Komisja Europejska, kraje członkowskie) m.in. przygotowanie statutu sieci EURES) Styczeń 2014 r. – wdrożenie reformy EURES

promocyjny video klip „Twoja praca w Europe” EURES - działania promocyjny video klip „Twoja praca w Europe” http://ec.europa.eu/avservices/video/player.cfm?ref=I074602