Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
ku lepszej przyszłości”
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Kuratorium Oświaty Stopień realizacji priorytetów obowiązujących w roku szkolnym 2005/2006.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Zespół ewaluacyjny: Elżbieta Kręc Jadwiga Semczuk Małgorzata Meusz
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Liczba ankietowanych – 92 osoby Opracowały: Jolanta Lipińska Anna Burzan Marta Wiśniewska.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Przykładowy model podziału środków
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR27 IM. ”WESOŁYCH KRASNALI” W ROKU SZKOLNYM 2018/2019 Dzieci nabywają wiadomości.
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJR. H. DOBRZAŃSKIEGO
Zapis prezentacji:

Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego. Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2011/2012 Przedmiot ewaluacji obszar I Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki Wymaganie 1.1. Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.

Kryteria ewaluacyjne Szkoła analizuje wyniki próbnych sprawdzianów klas szóstych i egzaminów klas trzecich oraz zewnętrznych sprawdzianów i egzaminów w sposób celowy ( czyli dążący do poprawy jakości swojej pracy )oraz profesjonalny ( z wykorzystaniem różnych metod adekwatnych do stawianych celów). Szkolne analizy wyników próbnych sprawdzianów i egzaminów i sprawdzianu , egzaminów zewnętrznych są użyteczne ( szkoła wdraża płynące z nich wnioski) oraz efektywne ( wdrażane wnioski przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia).

Cele ewaluacji Zebranie informacji o efektywności naszej pracy w zakresie przygotowania uczniów do sprawdzianu szóstoklasisty, egzaminu gimnazjalnego; Poprawa wyników sprawdzianu szóstoklasisty, egzaminu gimnazjalnego (jakości pracy szkoły); Modyfikacja oferty edukacyjnej.  

Pytania kluczowe W jaki sposób analizuje się w szkole wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego? Czy nauczyciele znają wnioski i zalecenia wynikające z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu? Jakie działania są podejmowane na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych w celu wdrażania wniosków z analizy wyników? Czy uczniowie rodzice znają wnioski wynikające z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego? Jakie działania podejmują nauczyciele w celu lepszego przygotowania uczniów do sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego?

Baza danych Identyfikacja zasobów : wyniki sprawdzianu, egzaminu; analizy wyników sprawdzianu, egzaminu; protokoły z posiedzeń rady pedagogicznej; sprawozdania zespołów samokształceniowych; zapisy w dzienniku elektronicznym, dokumentacja wychowawcy. Metody badawcze: ankiety , wywiad, analiza dokumentów. Narzędzia badawcze : kwestionariusze ankiet dla nauczycieli, uczniów, rodziców . Grupę badawcza: uczniowie wszystkich klas szóstych i trzecich gimnazjalnych, ich rodzice, nauczyciele, dyrektor szkoły. Ramy czasowe: czerwiec 2012r.

Obszary badawcze Nauczyciele szkoły podstawowej -51 kwestionariuszy ankiet, Nauczyciele gimnazjum – 27, Uczniowie szkoły podstawowej – 88, Uczniowie gimnazjum – 98, Rodzice szóstoklasistów– 82, Rodzice trzecioklasistów- 98 .

Rodzice szóstoklasistów Szóstoklasiści Rodzice szóstoklasistów

Rodzice gimnazjalistów Gimnazjaliści

Rodzice szóstoklasistów Szóstoklasiści Rodzice szóstoklasistów

Rodzice gimnazjalistów Gimnazjaliści Rodzice gimnazjalistów

Szóstoklasiści

Rodzice szóstoklasistów

Gimnazjaliści

Rodzice gimnazjalistów

Szóstoklasiści

Rodzice szóstoklasistów

Gimnazjaliści

Rodzice gimnazjalistów

Szóstoklasiści

Rodzice szóstoklasistów

Gimnazjaliści

Rodzice gimnazjalistów

Nauczyciele szkoły podstawowej

Nauczyciele gimnazjum

Nauczyciele szkoły podstawowej Nauczyciele gimnazjum

Nauczyciele szkoły podstawowej Nauczyciele gimnazjum

Nauczyciele szkoły podstawowej Nauczyciele gimnazjum

Nauczyciele szkoły podstawowej

Nauczyciele gimnazjum

Nauczyciele szkoły podstawowej

Nauczyciele gimnazjum

Nauczyciele szkoły podstawowej Nauczyciele gimnazjum

Wnioski W szkole analizuje się wyniki prób sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego. O wynikach analiz informowani są nauczyciele, uczniowie i rodzice. Prowadzone są diagnostyczne badania uczniów klas IV szkoły podstawowej oraz I gimnazjum. Dane z egzaminów pozyskane z OKE są systematycznie gromadzone i analizowane. Nauczyciele posiadają kompetencje dotyczące analizy wyników egzaminów zewnętrznych i systematycznie je doskonalą. Szczególne znaczenie ma systematyczne opracowywanie co roku wskazówek i zaleceń do pracy na lekcjach i zajęciach dodatkowych oraz ich realizacja. Nauczyciele w zespołach przedmiotowych wypracowują wnioski do dalszej pracy na bieżąco ewaluują plany pracy dydaktyczno-wychowawczej. Nauczyciele zmieniają formy i metody swojej pracy, dostosowując je do potrzeb uczniów, modyfikują rozkłady materiału nauczania na kolejny rok szkolny. Nauczyciele, uczniowie i rodzice systematycznie zaznajamiani są z wnioskami wynikającymi z analiz próbnych i zewnętrznych sprawdzianów szóstoklasisty i egzaminów gimnazjalnych.

Rekomendacje Nadal systematycznie analizować wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego i wnioski wykorzystywać do dalszej pracy. Podnieść jakość kształcenia w zakresie tych umiejętności, w których wyniki uzyskane na sprawdzianie i egzaminie okazały się niższe. Doskonalić kompetencje nauczycieli związane z przygotowaniem uczniów do sprawdzianu szóstoklasisty i egzaminu gimnazjalnego ( kursy egzaminatorów). Organizować zajęcia pozalekcyjne. Wprowadzić w pracy dydaktycznej środki multimedialne. Stosować nowoczesne metody pracy, które motywują uczniów do kreatywnego myślenia i dalszej nauki.