Zofia Domaradzka-Grochowalska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych” Projekt realizowany w ramach projektów systemowych MEN i beneficjentów.
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Indywidualizacja procesu
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA cel projektu cele szczegółowe zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Wydatek współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego człowiek - najlepsza inwestycja Warszawa, wrzesień 2012r. ZAŁOŻENIA.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
I NDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I - III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
SUBWENCJA OŚWIATOWA oferta wyposażenia gabinetu psychologiczno-pedagogicznego termin składania wniosków:
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Zofia Domaradzka-Grochowalska Indywidualizacja procesu nauczania dzieci w klasach I–III szkół podstawowych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii Zofia Domaradzka-Grochowalska Trener Akademii YDP Łódź, 10 marca 2011 r.

Plan prezentacji Informacje ogólne o projekcie systemowym – Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I–III szkół podstawowych Nowoczesne technologie w świetle Nowej Podstawy Programowej Kształcenia Ogólnego Standardy projektu rządowego Rozwiązania YDP wspierające proces Indywidualizacji 1 2 3 4

Informacje ogólne o projekcie systemowym Projekt „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I–III szkół podstawowych” wynika z realizacji nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego – Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Działania prowadzone w ramach projektu są spójne i uzupełniają się z działaniami realizowanymi przez MEN.

Informacje ogólne o projekcie systemowym Wprowadzenie omawianego projektu do SzOP (Szczegółowy Opis Priorytetów) POKL wynika z konieczności włączenia wszystkich szkół podstawowych w realizację nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego, której charakter wymaga wdrożenia kompleksowego programu wspomagającego szkołę w procesie edukacji, uwzględniającego indywidualną pracę z dzieckiem w celu wspierania jego osobistego rozwoju.

Założenia ogólne projektu „Indywidualizacja…” Beneficjent systemowy Organy prowadzące szkoły podstawowe publiczne i niepubliczne Realizator projektu Szkoły podstawowe, o ile stanowią wyodrębnione jednostki organizacyjne beneficjanta systemowego Grupa docelowa Uczestnicy projektu Szkoły „małe” liczące w klasach I–III nie więcej niż 69 uczniów. Szkoły „duże” liczące w klasach I–III 70 i więcej uczniów. Uczennice i uczniowie klas I–III szkół podstawowych publicznych i niepublicznych

Nowoczesne technologie w świetle Nowej Podstawy Programowej Kształcenia Ogólnego 1 Zgodność z zaleceniami Nowej Podstawy Programowej – przygotowanie dziecka do życia we współczesnym, cyfrowym świecie „Cyfrowi tubylcy” vs. „cyfrowi imigranci” Praca z narzędziem bliskim zainteresowaniom dzieci – naturalna motywacja Praca z programami multimedialnymi upoważniającymi do planowania i realizowania indywidualnej ścieżki pracy z każdym uczniem 2 3 4

Doposażenie bazy dydaktycznej w ramach projektu Doposażenie bazy dydaktycznej, przez co rozumiemy wszystkie elementy wyposażenia szkoły, które są wykorzystywane w procesie kształcenia uczniów może spełniać przesłanki cross-financingu określone w Zasadach finansowania PO KL. Przykład: Szkoła może w ramach projektu kupić: sprzęt ICT, np. komputery, tablice multimedialne, rzutniki wyposażenie sali lekcyjnej Maksymalnie do wysokości 10% budżetu projektu.

1 2 Dodatkowe informacje związane z projektem Czy oprogramowanie można zakupić w ramach kosztów ogółem? Tak, wydatek na zakup oprogramowania (jako wartość niematerialna i prawna niebędąca środkiem trwałym), bez względu na jego wartość, nie stanowi wydatku w ramach cross-financingu. Czy uczniowie klas I–III szkół podstawowych mogą być jednocześnie uczestnikami różnych programów finansowanych z funduszy unijnych? Tak, uczniowie mogą być jednocześnie uczestnikami programów rozwojowych szkół oraz programów indywidualizacji procesu nauczania i wychowania, przy zachowaniu zasady braku możliwości podwójnego finansowania tych samych wydatków. 2

Program rządowy Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I–III szkół podstawowych na lata 2010–2013

Standardy projektu rządowego I Sformowanie w szkole zespołu nauczycieli odpowiedzialnych za opracowanie, wdrożenie i realizację działań na rzecz indywidualizacji nauczania i wychowania uczniów klas I–III. Realizacja przez nauczycieli prowadzących obowiązkowe zajęcia edukacyjne opracowanych programów nauczania, które uwzględniają działania na rzecz indywidualizacji pracy z uczniem. Doskonalenie umiejętności zawodowych przez nauczycieli m. in. poprzez samokształcenie. Doposażenie bazy dydaktycznej szkoły – zakup pomocy dydaktycznych. Oferta dodatkowych zajęć pozalekcyjnych, wspierających indywidualizację procesu dydaktycznego. II III Rozwiązania YDP IV V

Rozwiązania YDP wspierające proces Indywidualizacji

Standard III Doskonalenie umiejętności zawodowych przez nauczycieli m Standard III Doskonalenie umiejętności zawodowych przez nauczycieli m. in. poprzez samokształcenie Young Digital Planet w ramach Akademii YDP rozwija kompetencje nauczycieli poprzez: szkolenia tradycyjne i blended-learningowe projekty edukacyjne konferencje tematyczne doradztwo dla nauczycieli, specjalistów, rodziców

Standard IV Doposażenie bazy dydaktycznej szkoły – zakup pomocy dydaktycznych www.ydp.com.pl

Standard V Oferta dodatkowych zajęć pozalekcyjnych, wspierających indywidualizację procesu dydaktycznego, opracowana przez zespół nauczycieli dla uczniów 1 wykazujących specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu, w tym także dla zagrożonych ryzykiem dysleksji przejawiających trudności w zdobywaniu umiejętności matematycznych z zaburzeniami rozwoju mowy (zajęcia logopedyczne) niepełnosprawnych (specjalistyczne zajęcia terapeutyczne) uzdolnionych (zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodnicznych) 2 3 4 5

Standard V, pkt 1 Oprogramowanie na zajęcia dodatkowe dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji eduSensus Dysleksja: Przewodnicząca Zespołu Autorów – prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz seria programów multimedialnych przeznaczonych do: przeprowadzenia kompletnej diagnozy i terapii prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów prowadzących zajęcia dydaktyczno-terapeutyczne zgodna z założeniami efektywnej terapii

Standard V, pkt 1 Pytanie 1: Dlaczego warto realizować zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji? Częstość występowania dysleksji (szeroko pojętej) ocenia się na 10–15% (choć trudności w czytaniu uwarunkowane różnymi przyczynami aż 30–40% [Bogdanowicz 1976]) Pytanie 2: Dlaczego warto wykorzystywać oprogramowanie eduSensus Dysleksja w procesie diagnostyczno–terapeutycznym podczas ww. zajęć? Praca z programami posiadającymi status wyrobów medycznych o uznanej skuteczności działania

Standard V, pkt 2 Oprogramowanie na zajęcia dodatkowe dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych eduSensus Matematyka – terapia pedagogiczna Seria programów kształtujących umiejętności matematyczne oraz wspomagających diagnozę i terapię zaburzeń w tym zakresie eduROM Gry edukacyjne Matematyka Multimedialne oprogramowanie edukacyjne rozwijające umiejętności matematyczne film

Standard V, pkt 2 eduSensus Matematyka – terapia pedagogiczna: seria do diagnozy i terapii zaburzeń w zakresie umiejętności matematycznych uzupełnia zajęcia programowe w szkole podstawowej wykorzystywana również podczas zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych indywidualny dobór materiału dla każdego ucznia bogaty pakiet materiałów dodatkowych

Standard V, pkt 2 Pytanie 1: Dlaczego warto realizować zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych? Z badań wynika, że co czwarte dziecko uczęszczające do klasy drugiej ma nadmierne trudności w nauce matematyki W klasie trzeciej i czwartej jest znacznie gorzej: co trzeci uczeń nie radzi sobie na lekcjach matematyki Dyskalkulia występuje u ok. 6% populacji. Niektórzy wliczają w te dane również osoby niezdiagnozowane pod tym kątem Gruszczyk- Kolczyńska Edyta – „O nadmiernych i specyficznych trudnościach u dzieci w uczeniu się matematyki. Przyczynek do trafnej diagnozy i mądrych działań naprawczych”, w: Biuletyn Informacyjny Warszawskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Dysleksji, pod red. I. Czajkowskiej i W. Brejnaka, Nr 17/2001, str. 15.

Standard V, pkt 3 Oprogramowanie na zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy eduSensus Logopedia Multimedialne oprogramowanie do diagnozy i terapii logopedycznej Szereg szumiący – poszerzony Szereg ciszący – poszerzony Szereg syczący – poszerzony

Standard V, pkt 3 eduSensus Logopedia: seria obejmuje 18 programów terapia najczęściej występujących zaburzeń mowy „czystość fonetyczna” – unikalna cecha na rynku pomocy logopedycznych kompleksowość terapii, bogactwo materiałów dodatkowych Aplikacja logopedy – narzędzie gromadzące i monitorujące wyniki pracy z dzieckiem 100% polskich poradni psychologiczno-pedagogicznych pracuje z programem eduSensus Logopedia

Standard V, pkt 3 Pytanie 1: Dlaczego warto realizować zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy? Na świecie: Szacuje się, że 14–15% dzieci ma problemy artykulacyjne (Source: Meeting February 5 1971Diagnosis, Treatment and Management of Speech Defects in ChildhoodInternational Journal of Language & Communication Disorders 2004, Vol. 39, No. 3, Pages 303–324) W Polsce: 40% dzieci ma wadę wymowy (średnia ze wszystkich badań) 53% ma wadę wymowy (ogółem) 70% ma wadę wymowy (dot. dzieci ze środowisk „o niższych standardach” ) (Badania przesiewowe 5 i 6-latków; A.Walencik-Topiłko 2000–2003)

Standard V, pkt 4 Oprogramowanie specjalistyczne na zajęcia terapeutyczne (np. muzykoterapia) dla dzieci niepełnosprawnych eduSensus Logopedia – „Logorytmika” Zestaw ćwiczeń kształtujących umiejętności językowo-słuchowo-ruchowe dziecka

Standard V, pkt 4 eduSensus Logopedia – „Logorytmika”: program autorstwa dr Anny Walencik-Topiłko oprogramowanie wykorzystujące muzykę w profilaktyce i terapii logopedycznej ponad 100 ćwiczeń kształtujących umiejętności językowo-słuchowo-ruchowe dziecka możliwość pracy indywidualnej i grupowej

Standard V, pkt 4 Pytanie 1: Dlaczego warto realizować zajęcia terapeutyczne (np. muzykoterapię) dla dzieci niepełnosprawnych z wykorzystaniem innowacyjnych programów edukacyjnych? Programy eduSensus realizują założenia efektywnej terapii poprzez: wczesną interwencję i diagnostykę indywidualizację procesu terapeutycznego wykorzystanie potencjału, umiejętności i zainteresowań dziecka oddziaływania kompleksowe systematyczność stopniowanie trudności współpracę z najbliższym otoczeniem

Standard V, pkt 4 Pytanie 1: Dlaczego warto realizować zajęcia terapeutyczne (np. muzykoterapię) dla dzieci niepełnosprawnych z wykorzystaniem innowacyjnych programów edukacyjnych? Dzieci zdobywają umiejętności w zakresie podstaw obsługi komputera. Wydłuża się u nich czas koncentracji uwagi na zadaniu. Ćwiczenia rewalidacyjne stają się mniej żmudne i uciążliwe. Zmniejszają się trudności w początkowej nauce czytania. Dzieci odzyskują poczucie własnej wartości i wiarę we własne siły. Dzieci mogą w sposób bardzo atrakcyjny, zabawowy i bezstresowy uczyć się czytać, pisać i liczyć. Czas trwania ćwiczeń wydaje się dziecku krótszy. Dzieci są pozytywnie motywowane do pracy na lekcjach. Dzieci często odnoszą sukces i są nagradzane. Wnioski będące efektem trzyletniego projektu realizowanego przez oligofrenopedagog M. Siedlecką. Projekt dotyczył wykorzystania programów komputerowych w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo (Szkoła Specjalna, 1998, s.192)

Standard V, pkt 5 Oprogramowanie na zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych eduSensus Uczeń zdolny Program do prowadzenia zajęć dodatkowych z uczniami metodą projektu edukacyjnego stymulowanie ciekawości poznawczej rozwijanie kompetencji abstrahowania wnioskowanie i dedukowanie rozwijanie myślenia strategicznego „Rok szkolny 2010/2011 – rokiem odkrywania talentów” Katarzyna Hall, Ministerstwo Edukacji Narodowej

Standard V, pkt 5 Oprogramowanie na zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych eduSensus Matematyka – terapia pedagogiczna Seria programów kształtujących umiejętności matematyczne oraz wspomagających diagnozę i terapię zaburzeń w tym zakresie eduROM Gry edukacyjne Matematyka Multimedialne oprogramowanie edukacyjne rozwijające umiejętności matematyczne

Standard V, pkt 5 Oprogramowanie na zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych EuroPlus+ Angielski dla dzieci „Nicole and Tommy” EuroPlus+ Angielski dla dzieci „Nicole und Thomas” EuroPlus+ Angielski dla dzieci „Wow!” eduROM Gra edukacyjna „Czytam i Piszę”

Standard V, pkt 5 Pytanie 1: Dlaczego warto realizować zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych? Uważa się, że dzieci zdolne i wybitnie zdolne to ok. 7% populacji Iloraz inteligencji a częstotliwość przypadków 130 – 3 na 100 137 – 1 na 100 150 – 1 na 1000 160 – 1 na 10.000 168 – 1 na 10.000 170 – 1 na 1000.000

Istotne funkcjonalności programów YDP korespondujące z założeniami projektu „Indywidualizacja procesu nauczania…” 1 Aplikacje terapeuty/logopedy/nauczyciela – profilowanie indywidualnych wyników uczniów/pacjentów (indywidualne ścieżki terapii, nauki) Kreator zajęć – przygotowywanie autorskich jednostek terapeutycznych/dydaktycznych Możliwość prowadzenia zajęć w formie pracy grupowej i indywidualnej Stopniowanie trudności ćwiczeń 2 3 4

1 2 3 Dlaczego warto zaufać rozwiązaniom YDP? Naszą pasją jest… nowoczesna edukacja i innowacyjność. 20 letnie doświadczenie Young Digital Planet w łączeniu rozwiązań edukacyjnych z nowoczesnymi technologiami informacyjnymi. Nasze pasje są… doceniane! 2 3 Wychodząc naprzeciw aktualnym potrzebom środowiska edukacji, w ramach Akademii YDP powstała bogata oferta szkoleń.

Dlaczego warto zaufać rozwiązaniom YDP? Do współpracy przy tworzeniu produktów YDP od wielu lat zapraszamy najwybitniejsze autorytety naukowe, które pomagają doskonalić nasze programy i reprezentują nas na ważnych konferencjach tematycznych. Merytorycznie i koncepcyjnie wspierają nas wybitne postaci związane z ważnymi organizacjami zrzeszającymi specjalistów (PTD, PTL, PZL), m.in.: prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz – wieloletnia wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa  Dysleksji dr Anna Walencik-Topiłko – adiunkt w Katedrze Logopedii UG mgr Renata Czabaj – przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji mgr Małgorzata Rożyńska – nauczyciel specjalista terapii pedagogicznej

Dlaczego warto zaufać rozwiązaniom YDP? Badania L. G. Adamsa dotyczące wykorzystania multimediów w nauczaniu wskazują, że: skuteczność nauczania jest o 56% wyższa zrozumienie tematu jest o 50–60% wyższe nieporozumienia przy przekazywaniu wiedzy są rzadsze o 20–40% oszczędność czasu jest rzędu 38–70% tempo uczenia się jest szybsze o 60% zakres wiedzy przyswojonej jest o 25–50% większy Adams G., Why Interactive? In Multimedia & Wideodisc. Minitor 1993.

Wiodące marki firmy portal nauczyciel.pl – największa baza multimedialnych zasobów edukacyjnych seria eduSensus – oprogramowanie wspierające rozwój, diagnostykę i terapię dzieci seria eduROM – interaktywne gry edukacyjne, multimedialne podręczniki i lekcje seria EuroPlus+ – pierwsza w Polsce seria programów interaktywnych do nauki języków We also value ourselves being a supplier of modern, educational solutions for a number of Ministries of Education

Dziękuję za uwagę. Zofia Domaradzka-Grochowalska Kontakt: tel. 600 382 313 zofia.domaradzka@ydp.com.pl