Szkoła Podstawowa w Restarzewie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Publiczne Gimnazjum nr 3 w Nowej Soli
Advertisements

Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ w WICHOWIE
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
Koncepcja pracy szkoły
Zapraszamy do Szkoły Podstawowej nr 12 w Gdańsku
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
„Dajmy dzieciom skrzydła
PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU „ RÓWNE SZANSE DLA KAŻDEGO”
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Zespół Placówek Oświatowych Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego i Przedszkole w Kurozwękach.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Szkoła Podstawowa w Brzykowie
Sprawozdanie z realizacji projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP z gminy Charsznica” w szkole podstawowej im. Mikołaja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Wyrównywanie szans edukacyjnych
logopedyczny-prezentacja
Usługi Integracji Społecznej na rzecz uczniów Gimnazjum w Korzeniewie.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EFS
Szkołą Odkrywców Talentów
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
Zajęcia logopedyczne w Szkole Podstawowej im. W. Witosa w Górkach
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 W HUMNISKACH
Szkoła Podstawowa Nr 87, Wrocław ul. Parkowa 27, tel
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Logopedia w szkole.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Tel
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Aktywność pozalekcyjna uczniów szkoły podstawowej Zespół Szkół im. o. Mariana Żelazka w Chludowie Ewaluacja Wewnętrzna rok szkolny 2011/2012.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Wady wymowy.
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
5 i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa w Restarzewie „Edukacja bez barier”

W ramach projektu „Edukacja bez barier” w Szkole Podstawowej w Restarzewie w latach szkolnych 2009/2010 i 2010/2011 realizowane były następujące formy: koła zainteresowań: matematyczne, prowadzone przez p. mgr inż. Małgorzatę Butniak, polonistyczne, prowadzone przez p. mgr Katarzynę Łączną, muzyczno – wokalne, prowadzone przez p. mgr Wioletę Bartoszek, sportowe, prowadzone przez p. mgr Katarzynę Łączną; zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze dla klas I- III, prowadzone przez p. mgr Wioletę Bartoszek, terapia logopedyczna, prowadzona przez p. mgr Annę Tutek.

1. KOŁO MATEMATYCZNE, prowadzone przez p. mgr inż. Małgorzatę Butniak Poprzez uczestnictwo w tych zajęciach uczniowie poszerzali swoje wiadomości i umiejętności matematyczne, rozwijali pomysłowość w myśleniu i działaniu.

Zajęcia bardzo podobały się uczniom. Szczególną popularnością cieszyły się wszelkiego typu gry matematyczne, podchody, zajęcia w terenie. Uczniowie chętnie wykonywali modele brył przestrzennych, które służyły im w trakcie zajęć. Zajęcia bardzo podobały się uczniom.

2. KOŁO POLONISTYCZNE, prowadzone przez p. mgr Katarzynę Łączną Zajęcia koła polonistycznego skierowane były do uczniów z klas IV-VI. Ich głównym celem było rozwijanie zdolności i zainteresowań polonistycznych uczniów, poprzez różnorodne formy pracy w zakresie wzbogacania wiedzy oraz umiejętności językowych, literackich i kulturalnych.

Zajęcia koła miały również na celu przygotowanie uczniów do samodzielnej pracy, dalszej nauki, rozbudzenie motywacji do pokonywania trudności oraz umacnianie w dzieciach wiary we własne siły i możliwości.

W ramach koła uczniowie przygotowywali się również do różnorakich konkursów: językowych, ortograficznych, recytatorskich i literackich...

Uczniowie mieli możliwość odkrycia i rozwijania zdolności recytatorskich. Czynnie angażowali się w przygotowanie szkolnych uroczystości i akademii. Próbowali także swoich sił aktorskich, poznając zagadnienia z zakresu teatru, reżyserii i scenografii.

3. KOŁO MUZYCZNO-WOKALNE, prowadzone przez p. mgr Wioletę Bartoszek. W zajęciach koła muzyczno – wokalnego uczestniczyli przede wszystkim uczniowie klas I – III. Dzieci uczyły się grać na instrumentach perkusyjnych, poznawały nowe piosenki i tańce.

W ramach zajęć koła uczniowie przygotowywali także popisy taneczne i wokalne, które prezentowali na uroczystościach szkolnych i pozaszkolnych.

4. KOŁO SPORTOWE, prowadzone przez p. mgr Katarzynę Łączną. Zajęcia sportowe zorganizowane w naszej szkole skierowane były do uczniów klas IV-VI. Uczestniczyli w nich wszyscy chętni uczniowie, zarówno dziewczynki, jak i chłopcy.

Celem zajęć było wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie swoje i innych, poznanie własnych zdolności motorycznych i ich rozwój, poznanie różnych form aktywności fizycznej oraz przygotowanie do wszechstronnego uczestnictwa w kulturze fizycznej.

Udział w zajęciach pozwalał dzieciom poczuć się pewnie, nabrać wiary we własne siły i możliwości. Uczył je podejmować wyzwania, ale także pozwalał poczuć się odpowiedzialnym za siebie i innych.

Zajęcia miały także na celu przygotowanie uczniów do zawodów sportowych. Uczestnicy zajęć chętnie brali udział we wszelkich imprezach sportowych mających miejsce na terenie szkoły, gminy i powiatu.

5. ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE dla klas I – III, prowadzone przez p. mgr Wioletę Bartoszek. W ramach zajęć uzupełniano przede wszystkim braki w zakresie edukacji polonistycznej. Dzieci doskonaliły czytanie i pisanie. Uczyły się również podstawowych form wypowiedzi pisemnej.

Na zajęciach prowadzone były również ćwiczenia wypowiedzi ustnej, głównie w zakresie poprawnej intonacji zdania, akcentowania, dykcji i recytacji. Uczniowie mieli możliwość zaprezentowania rezultatów ćwiczeń podczas akademii.

Praca na zajęciach miała charakter indywidualny, dostosowany do możliwości każdego dziecka.

6. TERAPIA LOGOPEDYCZNA, prowadzona przez p. mgr Annę Tutek. Na terapię logopedyczną uczęszczało czworo uczniów. Podczas zajęć prowadzone były ćwiczenia przygotowujące artykulatory do wywołania zaburzonych głosek . Ćwiczenia narządów artykulacyjnych: języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy, ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy: wywoływanie głosek z izolacji, utrwalanie ich w sylabach, wyrazach, zdaniach oraz w mowie spontanicznej.

Prowadzone były również ćwiczenia wspomagające logo terapię, tj Prowadzone były również ćwiczenia wspomagające logo terapię, tj. ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonemowego, ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka. Terapia prowadzona była przy pomocy różnorodnych środków dydaktycznych miedzy innymi programów multimedialnych.

Dziękujemy za uwagę