Egzamin gimnazjalny 2013 Analiza wyników

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
WARSZTATY PRACA Z UCZNIEM
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
1 Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 1 IM. JÓZEFA WYBICKIEGO W ZĄBKOWICACH ŚLASKICH.
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Egzamin gimnazjalny 2012 Analiza wyników
Egzamin gimnazjalny raport
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY od roku szkolnego 2011/2012.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Egzamin gimnazjalny 2013 Analiza wyników Gimnazjum nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. bryg. pil. Witolda Urbanowicza w Suwałkach

Organizacja i przebieg egzaminu gimnazjalnego Zasady i tryb przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego regulują niżej wymienione akty prawne: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 83, poz. 562, z późn. zm.) Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 8 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w publicznych szkołach i placówkach artystycznych (Dz. U. z 2008 r., Nr 65, poz. 400, z późn. zm.) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych (Dz. U. z 2010r., Nr 228, poz. 1490, z późn. zm.) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach(Dz. U. z 2010r., Nr 228, poz. 1489 z późn. zm.)

Struktura egzaminu gimnazjalnego Część humanistyczna: z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie i z zakresu języka polskiego Cześć matematyczno-przyrodnicza: z zakresu przedmiotów przyrodniczych i matematyki Język obcy nowożytny: poziom podstawowy i poziom rozszerzony

Część humanistyczna z zakresu języka polskiego Obszary wymagań: I. Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji II. Analiza i interpretacja tekstów kultury III. Tworzenie wypowiedzi

Część humanistyczna z zakresu języka polskiego Zestaw zadań z zakresu języka polskiego miał na celu sprawdzenie stopnia opanowania wymagań ogólnych i szczegółowych zapisanych w podstawie programowej z języka polskiego w gimnazjum i w szkole podstawowej przez uczniów kończących trzeci etap edukacyjny. Podstawę tworzenia zadań stanowiły teksty literackie (fr. Potopu Henryka Sienkiewicza i O żywocie ludzkim Jana Kochanowskiego) oraz nieliterackie (tekst publicystyczny - fr. z czasopisma „Charaktery” i tekst popularnonaukowy –fr. wypowiedzi z internetowej poradni językowej). Zestaw egzaminacyjny z języka polskiego składał się z 22 zadań. Wśród nich było 20 różnorodnych zadań zamkniętych (wyboru wielokrotnego, na dobieranie, prawda-fałsz), polegających na wyborze odpowiedzi spośród podanych oraz 2 zadania otwarte, które wymagały od ucznia samodzielnego sformułowania odpowiedzi.

Część humanistyczna z zakresu języka polskiego Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań gimnazjalista mógł otrzymać 32 punkty (20 pkt za zadania zamknięte i 12 pkt za zadania otwarte). Jedno z zadań wymagających od piszącego samodzielnego sformułowania odpowiedzi polegało na napisaniu do internetowej poradni językowej zapytania dotyczącego zagadnienia językowego, które sprawia kłopot; drugie – zredagowania charakterystyki bohatera literackiego, który wykazał się odwagą.

Województwo podlaskie – 61,3% Średnie wyniki i pozycja naszego gimnazjum na tle wyników w kraju, województwie i mieście Suwałki – język polski Kraj – 62% Województwo podlaskie – 61,3% Miasto Suwałki – 60,8% Gimnazjum nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. bryg. pil. Witolda Urbanowicza w Suwałkach 61,5 %

Średnie wyniki i pozycja naszego gimnazjum na tle wyników w kraju, województwie i mieście Suwałki – język polski

Pozycja Gimnazjum nr 5 im. gen. bryg. pil Pozycja Gimnazjum nr 5 im. gen. bryg. pil. Witolda Urbanowicza w Suwałkach

Uczniowie Gimnazjum bardzo dobrze poradzili sobie z następującymi umiejętnościami egzaminacyjnymi z zakresu języka polskiego: z odbiorem wypowiedzi i wykorzystaniem zawartych w nich informacji z wyszukaniem w wypowiedzi potrzebnych informacji z rozpoznaniem w tekście literackim porównania i objaśnieniem jego funkcji

Umiejętności egzaminacyjne z zakresu języka polskiego, które sprawiły uczniom trudności: wskazanie funkcji użytych w utworze środków stylistycznych z zakresu składni przedstawienie propozycji odczytania konkretnego tekstu kulturalnego rozpoznanie wyrazów wieloznacznych i wyjaśnienie ich znaczenia wyciągnięcie wniosków wynikających z przesłanek zawartych w tekście zastosowanie spójnej pod względem logicznym i składniowym wypowiedzi na dany temat użycie zasad organizujących tekst zgodnie z wymaganiami charakterystyki poprawne użycie znaków interpunkcyjnych

Wnioski do dalszej pracy z zakresu języka polskiego: utrwalać zasady pisowni dotyczące ortografii i interpunkcji doskonalić umiejętność precyzyjnego wysławiania się doskonalić sprawność analizy i interpretacji tekstów kultury ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień egzystencjalnych, wartości humanistycznych i uniwersalnych refleksji utrwalać cechy i budowę charakterystyki, przeprowadzać pod tym kątem ćwiczenia słownikowe i redakcyjne doskonalić wiadomości dotyczące środków stylistycznych i ich funkcji w tekście

Część humanistyczna z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie Egzamin gimnazjalny z historii i wiedzy o społeczeństwie polegał na rozwiązaniu testu zawierającego 20 zadań z historii i 4 zadania z wiedzy o społeczeństwie. Zadania zamieszczone w arkuszu obejmowały całość wymagań zawartych w podstawie programowej z obu przedmiotów. Badały one poziom opanowania przez gimnazjalistów umiejętności z historii w zakresie chronologii historycznej, analizy i interpretacji historycznej oraz tworzenia narracji historycznej. Z kolei zadania z wiedzy o społeczeństwie obejmowały takie obszary umiejętności, jak: wykorzystywanie i tworzenie informacji, znajomość podstaw ustroju Rzeczypospolitej Polskiej oraz znajomość zasad i procedur demokracji.

Część humanistyczna z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie Test, który rozwiązywali uczniowie trzecich klas gimnazjalnych, składał się z różnego typu zadań zamkniętych. Były to zadania na dobieranie, wyboru wielokrotnego, typu prawda-fałsz i zadania z luką. Rozwiązanie większości zadań w teście polegało na wykorzystaniu przez ucznia materiału źródłowego: tekstu pisanego, mapy, wykresu, tabeli lub źródła ikonograficznego. Zadania z historii w arkuszu ułożone były w porządku chronologicznym. Za prawidłowe rozwiązanie wszystkich zadań zdający mógł uzyskać 33 punkty.

Województwo podlaskie – 57,7% Średnie wyniki i pozycja naszego gimnazjum na tle wyników w kraju, województwie i mieście Suwałki – historia i wiedza o społeczeństwie Kraj – 58% Województwo podlaskie – 57,7% Miasto Suwałki – 56,8% Gimnazjum nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. bryg. pil. Witolda Urbanowicza w Suwałkach 61,2%

Średnie wyniki i pozycja naszego gimnazjum na tle wyników w kraju, województwie i mieście Suwałki – historia i wiedza o społeczeństwie

Pozycja Gimnazjum nr 5 im. gen. bryg. pil Pozycja Gimnazjum nr 5 im. gen. bryg. pil. Witolda Urbanowicza w Suwałkach

Uczniowie Gimnazjum bardzo dobrze poradzili sobie z następującymi wiadomości i umiejętnościami egzaminacyjnymi z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie: z analizą i interpretacją historyczną – na podstawie tekstu źródłowego rozpoznają źródło kartograficzne z tworzeniem narracji historycznej ze znajomością podstaw ustroju Rzeczypospolitej Polskiej – władza wykonawcza

Umiejętności z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie, które sprawiły uczniom trudności: rozpoznanie symboli religijnych – judaizmu na podstawie źródeł ikonograficznych uczniowie mieli problem z zadaniami złożonymi, dotyczącymi różnych źródeł historycznych, które wymagały wykorzystania wiedzy faktograficznej analiza i interpretacja ikonograficznych źródeł historycznych znajomość podstaw ustroju RP – sposób wybierania samorządu powiatowego i zadania wybranych ministerstw

Wnioski do dalszej pracy z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie Mobilizować uczniów do samodzielnego powtarzania faktografii Wdrażać uczniów do wykorzystywania wiedzy z różnych przedmiotów ( język polski, geografia, religia, sztuka) Doskonalić umiejętność rozwiązywania zadań utrwalających znajomość podstaw ustroju Rzeczypospolitej Polskiej

Część matematyczno-przyrodnicza z zakresu matematyki Zestaw zadań z zakresu matematyki sprawdzał poziom opanowania przez uczniów kończących trzecią klasę gimnazjum wiadomości i umiejętności opisanych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla III etapu edukacyjnego. Zestaw egzaminacyjny składał się z 23 zadań, w tym 20 zadań zamkniętych (14 wyboru wielokrotnego i 6 typu prawda -fałsz) i 3 zadań otwartych.

Część matematyczno-przyrodnicza z zakresu matematyki Zadania sprawdzały wiadomości i umiejętności opisane w pięciu obszarach wymagań ogólnych podstawy programowej: I. Wykorzystanie i tworzenie informacji, II. Wykorzystywanie i interpretowanie reprezentacji, III. Modelowanie matematyczne, IV. Użycie i tworzenie strategii, V. Rozumowanie i argumentacja. Siedem zadań sprawdzało wiadomości i umiejętności z dwóch obszarów wymagań ogólnych.

Województwo podlaskie – 49 % Średnie wyniki i pozycja naszego gimnazjum na tle wyników w kraju, województwie i mieście Suwałki - matematyka Kraj – 48 % Województwo podlaskie – 49 % Miasto Suwałki – 48,1 % Gimnazjum nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. bryg. pil. Witolda Urbanowicza w Suwałkach 49,5 %

Średnie wyniki i pozycja naszego gimnazjum na tle wyników w kraju, województwie i mieście Suwałki - matematyka

Pozycja Gimnazjum nr 5 im. gen. bryg. pil Pozycja Gimnazjum nr 5 im. gen. bryg. pil. Witolda Urbanowicza w Suwałkach

Uczniowie Gimnazjum bardzo dobrze poradzili sobie z następującymi wiadomości i umiejętnościami egzaminacyjnymi z zakresu matematyki: Właściwie interpretuje dane przedstawione za pomocą tabel i diagramów oraz wykonuje działania na procentach

Wiadomości i umiejętności z zakresu matematyki, które sprawiły uczniom trudności: wyznaczanie średniej arytmetycznej i mediany zapisywanie związków między nieznanymi wielkościami za pomocą równań i układu równań korzystanie z własności kątów i przekątnych w czworokątach opisywanie za pomocą wyrażenia algebraicznego związków między różnymi wielkościami opisywanie za pomocą równań lub układów równań i rozwiązywanie zadań osadzonych w kontekście realistycznym obliczanie pola powierzchni i objętość brył stosowanie twierdzenia Pitagorasa obliczanie pola i obwodów figur płaskich stosowanie cech przystawania trójkątów

Wnioski do dalszej pracy z zakresu matematyki: należy poświęcać więcej czasu na zadania uczące nieszablonowego myślenia należy więcej uwagi poświęcać na zadania wymagające posługiwania się wyrażeniami algebraicznymi przy opisie związków między różnymi wielkościami podczas lekcji powtórzeniowych przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego wykonywać dużo zadań z:   - obliczania pół figur płaskich - dowodów geometrycznych, wykorzystujących podstawowe własności figur płaskich - obliczania pola powierzchni i objętości brył

Część matematyczno-przyrodnicza z zakresu przedmiotów przyrodniczych Zestaw standardowy z części matematyczno-przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych zawierał 24 zadania zamknięte i składał się z czterech części przedmiotowych: biologii, chemii, fizyki i geografii. Każdy z czterech przedmiotów reprezentowany był przez sześć zadań, z których jedno było zadaniem sprawdzającym umiejętności złożone.

Część matematyczno-przyrodnicza z zakresu przedmiotów przyrodniczych Zadania miały wyłącznie formę zamkniętą. Wśród nich występowały: zadania wyboru wielokrotnego, w których należało wybrać poprawną odpowiedź spośród kilku podanych propozycji, zadania typu prawda-fałsz, w których oceniano wartość logiczną zdań, oraz zadania na dobieranie, w których należało przyporządkować do siebie odpowiednie elementy (np. słowa, wyrażenia). Zadania występowały pojedynczo lub w wiązkach tematycznych. Podstawę ich tworzenia stanowiły różnorodne teksty popularnonaukowe, wykresy, ilustracje. Każde z poleceń było oddzielnie punktowane. Łącznie za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań można było uzyskać 28 punktów.

Województwo podlaskie – 59,8 % Średnie wyniki i pozycja naszego gimnazjum na tle wyników w kraju, województwie i mieście Suwałki– przedmioty przyrodnicze Kraj – 59 % Województwo podlaskie – 59,8 % Miasto Suwałki – 58,7 % Gimnazjum nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. bryg. pil. Witolda Urbanowicza w Suwałkach 61,4 %

Średnie wyniki i pozycja naszego gimnazjum na tle wyników w kraju, województwie i mieście Suwałki – przedmioty przyrodnicze

Pozycja Gimnazjum nr 5 im. gen. bryg. pil Pozycja Gimnazjum nr 5 im. gen. bryg. pil. Witolda Urbanowicza w Suwałkach

Uczniowie Gimnazjum bardzo dobrze-dobrze poradzili sobie z następującymi wiadomości i umiejętnościami egzaminacyjnymi z zakresu przedmiotów przyrodniczych: Biologia gimnazjaliści bardzo dobrze poradzili sobie ze zrozumieniem istoty doświadczenia potrafią wyciągać wnioski na podstawie wyników doświadczenia Fizyka gimnazjaliści dobrze poradzili sobie ze wskazywaniem przykładów zjawisk opisywanych za pomocą praw i zależności fizycznych

Uczniowie Gimnazjum bardzo dobrze poradzili sobie z następującymi wiadomości i umiejętnościami egzaminacyjnymi z zakresu przedmiotów przyrodniczych: Geografia łatwe okazały się zadania dotyczące znajomości podziału administracyjnego kraju oraz znajomości mapy politycznej Europy uczniowie wykazali się umiejętnością odczytywania informacji przedstawionej w postaci wykresu Chemia łatwe okazały się zadania, w których, gimnazjaliści poradzili sobie z obserwacją doświadczenia ilustrującego typ reakcji oraz z metodami rozdzielania mieszanin.

Wiadomości i umiejętności z zakresu przedmiotów przyrodniczych, które sprawiły uczniom trudności: Biologia gimnazjaliści mieli trudności z wymianą cech umożliwiających zaklasyfikowanie organizmów do […..] ryb, płazów, gadów, ptaków, ssaków oraz identyfikacją organizmu, jako przedstawiciela jednej z wymienionych grup na podstawie obecności tych cech Fizyka gimnazjaliści mieli trudności z projektowaniem doświadczenia- wyznaczanie mocy za pomocą woltomierza i amperomierza oraz wyznaczenia mocy na podstawie uzyskanych danych; wymienieniem, od jakich wielkości zależy wysokość i głośność dźwięku oraz opisaniem mechanizmu wytwarzania dźwięku

Wiadomości i umiejętności z zakresu przedmiotów przyrodniczych, które sprawiły uczniom trudności: Geografia gimnazjaliści mieli trudności z określeniem pory roku i długością dnia i nocy Chemia gimnazjaliści mieli trudności z opisem właściwości węglowodorów (reakcje spalania, przyłączania bromu). Uczniowie nie potrafią analizować i wyciągać wniosków z doświadczeń.

Wnioski do dalszej pracy z zakresu przedmiotów przyrodniczych: Biologia zwrócenie większej uwagi na zasady klasyfikacji i sposobu identyfikacji organizmów doskonalenie umiejętności zaklasyfikowania organizmów na podstawie ich cech do [….] ryb, płazów, gadów, ptaków, ssaków Fizyka ćwiczenia w zakresie rozwiązywania zadań z treścią odczytywanie danych z wykresu i rozwiązywanie zadań z treścią projektowanie doświadczeń-nacisk na samodzielne projektowanie doświadczeń

Wnioski do dalszej pracy z zakresu przedmiotów przyrodniczych: Geografia przeprowadzić dodatkowe ćwiczenia dotyczące ruchów Ziemi na bieżąco doskonalić umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji geograficznej, stosowania wiedzy i umiejętności geograficznych w praktyce propagować przedmioty przyrodnicze poprzez udział uczniów w różnorodnych konkursach kontynuować prowadzenie zajęć przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego Chemia doskonalić umiejętność analizowania i wyciągania wniosków z doświadczeń

Część z języka obcego nowożytnego -poziom podstawowy Część egzaminu gimnazjalnego z języka obcego nowożytnego miała dwa poziomy: podstawowy i rozszerzony. Zestaw zadań na poziomie podstawowym sprawdzał spełnienie wymagań określonych w podstawie programowej dla poziomu III.0, obowiązującego osoby, które rozpoczęły naukę języka obcego w I klasie gimnazjum. Do trzeciej części egzaminu na poziomie podstawowym miał obowiązek przystąpić każdy gimnazjalista.

Część z języka obcego nowożytnego -poziom podstawowy Arkusze ze wszystkich języków obcych miały jednakową strukturę w obrębie tego samego poziomu. Na poziomie podstawowym obejmowały one cztery zakresy umiejętności: rozumienie ze słuchu, znajomość funkcji językowych, rozumienie tekstów pisanych znajomość środków językowych .

Województwo podlaskie – 64,7 % Średnie wyniki i pozycja naszego gimnazjum w kraju, województwie i mieście Suwałki – język angielski-poziom podstawowy Kraj – 63% Województwo podlaskie – 64,7 % Miasto Suwałki – 65,4 % Gimnazjum nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. bryg. pil. Witolda Urbanowicza w Suwałkach 68,4 %

Średnie wyniki i pozycja naszego gimnazjum na tle wyników w kraju, województwie i mieście Suwałki– język angielski – poziom podstawowy

Pozycja Gimnazjum nr 5 im. gen. bryg. pil Pozycja Gimnazjum nr 5 im. gen. bryg. pil. Witolda Urbanowicza w Suwałkach

Uczniowie Gimnazjum bardzo dobrze poradzili sobie z następującymi wiadomości i umiejętnościami egzaminacyjnymi z języka angielskiego - poziom podstawowy: uczeń znajduje w tekście określone informacje (słuchanie) uczeń określa kontekst wypowiedzi (słuchanie) uczeń wyraża prośby i podziękowania oraz zgodę lub odmowę wykonania prośby uczeń przekazuje proste informacje i wyjaśnienia uczeń określa kontekst wypowiedzi oraz intencje autora tekstu (czytanie)

Wiadomości i umiejętności z języka angielskiego - poziom podstawowy, które sprawiły uczniom trudności: uczeń znajduje w tekście określone informacje (czytanie) uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych […])

Część z języka obcego nowożytnego – -poziom rozszerzony Arkusze z języków obcych na poziomie rozszerzonym także obejmowały cztery zakresy umiejętności: rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstów pisanych znajomość środków językowych wypowiedź pisemna.

Część z języka obcego nowożytnego - -poziom rozszerzony Trzecia część egzaminu na poziomie rozszerzonym była obowiązkowa tylko dla uczniów, którzy w gimnazjum kontynuowali naukę języka obcego. Mogli do niej przystąpić także pozostali gimnazjaliści, jeśli chcieli sprawdzić poziom swoich umiejętności językowych. Gimnazjaliści, przystępujący do trzeciej części egzaminu na obu poziomach, rozwiązywali zadania z tego samego języka.

Część z języka obcego nowożytnego – -poziom rozszerzony Zestaw zadań na poziomie rozszerzonym sprawdzał spełnienie wymagań dla poziomu III.1, obowiązującego osoby, które kontynuowały w gimnazjum naukę języka obcego rozpoczętą w szkole podstawowej.

Województwo podlaskie – 45,9 % Średnie wyniki i pozycja naszego gimnazjum w kraju, województwie i mieście Suwałki – język angielski-poziom rozszerzony Kraj – 45,0 % Województwo podlaskie – 45,9 % Miasto Suwałki – 46,7 % Gimnazjum nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. gen. bryg. pil. Witolda Urbanowicza w Suwałkach 49,7 %

Średnie wyniki i pozycja naszego gimnazjum na tle wyników w kraju, województwie i mieście Suwałki – język angielski-poziom rozszerzony

Pozycja Gimnazjum nr 5 im. gen. bryg. pil Pozycja Gimnazjum nr 5 im. gen. bryg. pil. Witolda Urbanowicza w Suwałkach

Uczniowie Gimnazjum bardzo dobrze poradzili sobie z następującymi wiadomości i umiejętnościami egzaminacyjnymi z języka angielskiego - poziom rozszerzony: uczeń znajduje w tekście określone informacje (słuchanie) uczeń określa główną myśl poszczególnych części tekstu (czytanie)

Wiadomości i umiejętności z języka angielskiego - poziom rozszerzony, które sprawiły uczniom trudności: uczeń znajduje w tekście określone informacje (słuchanie i czytanie) uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych […])

Wnioski do dalszej pracy z języka angielskiego Podczas pracy z uczniem należy zwrócić szczególną uwagę na ćwiczenia leksykalno-gramatyczne oraz na ćwiczenia polegające na czytaniu oraz słuchaniu ze zrozumieniem. Można to osiągnąć poprzez zastosowanie dodatkowych zadań, czy też tekstów wykraczających poza materiał użytego przez nauczyciela podręcznika. Praca ze wspomnianymi tekstami powinna być poparta ćwiczeniami ilustrującymi zakres materiału gramatyczno-leksykalnego, jaki został w nich użyty. Dodatkowo wskazane jest zachęcanie uczniów do dodatkowej (pozalekcyjnej) pracy własnej poprzez nakierowywanie na interesujące ich materiały w języku angielskim (filmy, książki, czasopisma itp.). Chodzi tutaj przede wszystkim o obecność języka obcego w życiu codziennym ucznia.

Język niemiecki – poziom podstawowy zdawało w szkole 7 uczniów Część z języka obcego nowożytnego – język niemiecki - poziom podstawowy Język niemiecki – poziom podstawowy zdawało w szkole 7 uczniów Zadania sprawdzały: rozumienie ze słuchu rozumienie tekstów czytanych znajomość funkcji językowych znajomość środków językowych

Uczniowie Gimnazjum bardzo dobrze poradzili sobie z następującymi wiadomości i umiejętnościami egzaminacyjnymi z języka niemieckiego - poziom podstawowy : uczeń znajduje w tekście określone informacje (słuchanie i czytanie) uczeń wyraża swoje opinie i życzenia, pyta o opinie i życzenia innych

Wiadomości i umiejętności z języka niemieckiego, które sprawiły uczniom trudności: uczeń znajduje w tekście określone informacje (słuchanie) uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych […])

Wnioski do dalszej pracy z języka niemieckiego Podczas pracy z uczniem należy zwrócić szczególną uwagę na ćwiczenia leksykalno-gramatyczne oraz na ćwiczenia polegające na czytaniu ze zrozumieniem. Dodatkowo wskazane jest zachęcanie uczniów do dodatkowej (pozalekcyjnej) pracy własnej poprzez nakierowywanie na interesujące ich materiały w języku niemieckim (filmy, książki, czasopisma itp.). Chodzi tutaj przede wszystkim o obecność języka obcego w życiu codziennym ucznia.

Dziękujemy za uwagę