Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego na linii WKD

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

Projekt: „Dostosowanie do obowiązujących uregulowań prawnych budynku gminnego w Kraśniczynie, w którym funkcjonuje Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej”
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
11 Konkurs nr RPOWZ/1.1.3/2012/1 (3 konkurs na nowe technologie w ramach RPO WZ na lata ) Wnioskodawcy: Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa.
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
ROZWÓJ MIAST poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego.
Informacja na temat nowego okresu programowania 2007–2013 Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Urząd Marszałkowski Województwa DolnośląskiegoWrocław, 16 marca 2009 r.1 Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
PRZEDSIĘBIORCZY NAUKOWIEC PRZEDSIĘBIORCZA KOBIETA NAUKOWIEC
1Warszawa, 27 września 2012 "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. pierwszy w Polsce – podmiot wewnętrzny Województwa Mazowieckiego.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Czysty transport miejski
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 – 2013.
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.
GMINA ZIĘBICE Dla rozwoju infrastruktury i środowiska Dla rozwoju infrastruktury i środowiska.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Stan realizacji Programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA Polska-Republika Słowacka Nowy Targ, 16 czerwca 2008 roku.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2011/2012 GRODZISK MAZOWIECKI 2011.
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2010/2011 GRODZISK MAZOWIECKI 2010.
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
WAKACJE GRUPA PKP Warszawa, r.. Tabor ponad 1500 wagonów w gotowości wagony z klimatyzacją 2014 r.: r.: 638 przegląd i bieżące.
Programy pomocy publicznej - element strategii wspierania innowacyjności i rozwoju przedsiębiorczości.
19 MAJA 2009r.PREZENTACJA SPÓŁKI1 „KOLEJE MAZOWIECKIE – KM” SP. Z O.O. WDROŻONE I PLANOWANE INWESTYCJE.
Konferencja podsumowująca projekt: „Budowa tras rowerowych
Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2009/2010 GRODZISK MAZOWIECKI 2009.
Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego na linii WKD
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
Wdrożenie telefonii IP na Uniwersytecie Warszawski Piotr Michalski Konferencja Promująca Projekt.
Realizacja projektu 14 ezt dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej Realizacja projektu 14 ezt dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Wsparcie finansowe inwestycji geotermalnych. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Zakończenie inwestycji modernizacji energetycznej budynku Szkoły Podstawowej w Tymbarku Gmina Tymbark Zadanie modernizacji energetycznej finansowane z.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego na linii WKD Konferencja inaugurująca Projekt Warszawa, 7 listopada 2012 r. Kino Praha PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.wkd-sppw.eu

ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA WARSZAWSKIEJ KOLEI DOJAZDOWEJ www.wkd-sppw.eu 2/33

Warszawska Kolej Dojazdowa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. PODMIOT REALIZUJĄCY Bezpośrednim beneficjentem oraz podmiotem odpowiedzialnym za realizację projektu jest Warszawska Kolej Dojazdowa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. www.wkd-sppw.eu 3/33

PRZEDMIOT PROJEKTU Zakup 6 szt. nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) Stworzenie Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu (SIPiM) wykorzystującego system namierzania pozycji, przesyłu informacji, elektroniczne tablice informacyjne na stacjach WKD oraz monitoring wizyjny na stacjach i w pociągach Szkolenia kadry WKD w zakresie obsługi nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu www.wkd-sppw.eu 4/33

KALENDARIUM NAJWAŻNIEJSZYCH WYDARZEŃ ZWIĄZANYCH Z PROJEKTEM otwarcie naboru wniosków na projekty w ramach Priorytetu 2 „Środowisko i Infrastruktura” Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (obszar tematyczny „Odbudowa, remont, przebudowa i rozbudowa podstawowej infrastruktury oraz poprawa stanu środowiska”, Cel 3: Poprawa zarządzania, bezpieczeństwa, wydajności i niezawodności lokalnych/regionalnych publicznych systemów transportowych) 20.03.2009 r.: złożenie we Władzy Wdrażającej Programy Europejskie Zarysu Projektu przez Warszawską Kolej Dojazdową sp. z o.o. 16.06.2009 r.: Komisja Oceniająca projekty w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy rekomendowała do dofinansowania Zarys Projektu złożony przez Warszawską Kolej Dojazdową 28.10.2009 r.: Szwajcarski Sekretariat Stanu ds. Gospodarczych (SECO) zatwierdził Zarys Projektu Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o. i poprosił jednocześnie o przygotowanie Kompletnej Propozycji Projektu 30.09.2010 r.: złożenie we Władzy Wdrażającej Programy Europejskie Kompletnej Propozycji Projektu przez Warszawską Kolej Dojazdową 21.11.2011 r.: zatwierdzenie Kompletnej Propozycji Projektu WKD przez SECO 01.06.2012 r.: podpisanie Umowy ws. Projektu pomiędzy Szwajcarią reprezentowaną przez SECO a Rzeczypospolitą Polską reprezentowaną przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 26.06.2012 r.: 31.12.2013 r.: 31.12.2015 r.: 31.03.2016 r.: 30.09.2016 r.: podpisanie Umowy ws. Realizacji Projektu pomiędzy Władzą Wdrażającą Programy Europejskie a Warszawską Koleją Dojazdową sp. z o.o. uruchomienie Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu na stacjach i przystankach osobowych WKD zakończenie dostaw 6 szt. nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych zakończenie rzeczowej realizacji Projektu – zgodnie z Umową w sprawie Realizacji Projektu zakończenie Projektu www.wkd-sppw.eu 5/33

CEL GŁÓWNY PROJEKTU Cel główny to, zawarty w jego tytule, rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej. www.wkd-sppw.eu 6/33

CELE SZCZEGÓŁOWE Zwiększenie wydajności WKD poprzez zwiększenie podaży miejsc w ofercie przewozowej Zwiększenie niezawodności dzięki zakupowi taboru fabrycznie nowego Podniesienie poziomu bezpieczeństwa poprzez stworzenie systemu informowania podróżnych oraz monitorowania pociągów i przystanków Kształtowanie wizerunku transportu publicznego jako nowoczesnej formy transportu Wzrost udziału transportu zbiorowego w ogólnej liczbie przewozów www.wkd-sppw.eu 7/33

LOKALIZACJA PROJEKTU Województwo Mazowieckie: południowo-zachodnie pasmo aglomeracji warszawskiej www.wkd-sppw.eu 8/33

Lokalizacja linii WKD w regionie podwarszawskim www.wkd-sppw.eu 9/33

WKD W SYSTEMIE KOLEJOWYM AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ WKD przebiega przez: - 3 powiaty, w tym: - 6 gmin - 3 dzielnice Warszawy www.wkd-sppw.eu 10/33

Obszar obsługiwany przez WKD zamieszkuje 250 tys. osób Liczba ludności w zasięgu WKD stanowi 5% ludności Województwa Mazowieckiego Funkcje głównych ośrodków obszaru Struktura demograficzna ludności zamieszkującej obszar Tendencje w zakresie zmian struktury osadniczej oraz demograficznej www.wkd-sppw.eu 11/33

CECHY SYSTEMU TRANSPORTOWEGO WKD I JEGO OTOCZENIA Całkowicie wydzielona linia, nie kolidująca z siecią PKP 28 stacji i przystanków osobowych na linii o długości ponad 35 km; średnia odległość między przystankami – 1250 m 130 pociągów w ofercie przewozowej dla dnia powszedniego Obsługa ok. 26 tys. pasażerów dziennie zamieszkujących 6 gmin w paśmie na południowy zachód od Warszawy Roczna wielkość przewozów na poziomie ok. 7 mln pasażerów Duża częstotliwość kursowania pociągów – w okresach największego szczytu nawet co 7,5 minuty Bardzo wysoka punktualność – ok. 98% www.wkd-sppw.eu 12/33

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ Działanie 2 - Budowa SIPiM 2012 2013 2014 2015 2016 II kw. III kw. IV kw. I kw.   Działanie 2 - Budowa SIPiM Działanie 1 - Zakup 6 szt. EZT przygotowanie postępowania przetargowego ogłoszenie i przeprowadzenie postępowania przetargowego podpisanie umowy z wykonawcą i realizacja www.wkd-sppw.eu 13/33

500 (przy zapełnieniu 5 os/m2) Działanie 1. Zakup 6 szt. nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Czas realizacji: 2012-07 – 2016-02 Kwota działania w CHF: 32.140.000 Kwota działania w PLN: 96.000.000 Lp. Wymagania dla pojazdu Wartości parametrów 1. Długość całkowita 60 m 2. Minimalny promień łuku 22 m 3. Zasilanie 3000V DC 4. Układ osi / stosunek liczby osi napędnych do tocznych Bo'+2'+Bo'+Bo'+2'+Bo' / 66% 5. Maksymalna prędkość eksploatacyjna 80 km/h 6. Przyśpieszenie rozruchu (0-30km/h) przy założonej pojemności pojazdu 1,2 m/s2 7. Wysokość podłogi ponad główką szyny 500 mm w strefie wejścia 8. Całkowita liczba miejsc 500 (przy zapełnieniu 5 os/m2) 9. Ilość miejsc dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich 4 10. Ilość miejsc na rowery 8 www.wkd-sppw.eu 14/33

dostosowanie do istniejącego zaplecza technicznego Podstawowe kryteria, jakie musi spełniać nowy tabor do obsługi linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej: poprawa charakterystyk trakcyjnych – w zakresie przyśpieszenia oraz opóźnienia hamowania dostosowanie do istniejącego zaplecza technicznego wysoka gotowość eksploatacyjna maksymalizacja przestrzeni dostępnej dla podróżnych www.wkd-sppw.eu 15/33

Działanie 2. Budowa Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu (SIPiM) Czas realizacji: 2012-07 – 2013-12 Kwota działania w CHF: 1.679.000 Kwota działania w PLN: 5.015.000 - 56 tablic informacyjnych na stacjach i przystankach - 85 kamer monitorujących stacje i przystanki www.wkd-sppw.eu 16/33

Wygląd informacji pasażerskiej w trybie dziennym i nocnym www.wkd-sppw.eu 17/33

Funkcje realizowane przez System: + Transmisja danych między Centrum Nadzoru a peronowymi wyświetlaczami informacji pasażerskiej na stacjach i przystankach osobowych + Prezentacja/wygłaszanie informacji dla pasażerów na peronowych wyświetlaczach w języku polskim i angielskim – z możliwością uzupełnienia o kolejne wersje językowe. + Detekcja pociągów na podstawie danych o aktualnej sytuacji ruchowej (Centrum Dyspozytorskie w Komorowie), także w przypadku prowadzenia ruchu na linii dwutorowej po torze lewym; + Przekazywanie informacji pasażerskiej o mających miejsce znacznych utrudnieniach w ruchu z Centrum Nadzoru do pokładowych systemów informacji wewnątrz pojazdów za pośrednictwem transmisji GPRS. www.wkd-sppw.eu 18/33

CAŁKOWITE KOSZTY REALIZACJI PROJEKTU Łączna wartość Projektu: 41.750.613 CHF 124.709.081 PLN W tym koszty kwalifikowalne: 33.954.107 CHF 101.420.919 PLN Kwota dofinansowania ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy: 19.353.841 CHF 57.809.924 PLN www.wkd-sppw.eu 19/33

Harmonogram płatności za poszczególne kategorie budżetowe   2012 2013 2014 2015 2016 CAŁKOWITE KOSZTY kwalifikowalne % I Zarządzanie projektem 9 705 14 496 3 602 56 795 0,17% II Inwestycje 1 535 1 684 843 3 215 606 24 104 456 4 820 889 33 827 330 99,63% III Informacja i promocja 11 605 15 942 7 023 16 410 100 51 080 0,15% IV Audyt 6 141 12 761 18 902 0,06% CAŁKOWITE KOSZTY KWALIFIKOWALNE 22 845 1 715 281 3 243 266 24 135 362 4 837 353 33 954 107 100,00% CAŁKOWITE KOSZTY NIEKWALIFIKOWALNE 3 051 391 210 742 646 5 547 829 1 111 770 7 796 506 CAŁKOWITE KOSZTY PROJEKTU (kwalif. i niekwalif.) 25 896 2 106 491 3 985 912 29 683 191 5 949 123 41 750 613 CHF   2012 2013 2014 2015 2016 CAŁKOWITE KOSZTY kwalifikowalne % I Zarządzanie projektem 28 990 43 299 10 760 169 647 0,17% II Inwestycje 4 585 5 032 627 9 605 016 72 000 010 14 399 996 101 042 234 99,63% III Informacja i promocja 34 662 47 619 20 979 49 017 301 152 578 0,15% IV Audyt 18 342 38 118 56 460 0,06% CAŁKOWITE KOSZTY KWALIFIKOWALNE 68 237 5 123 545 9 687 636 72 092 326 14 449 175 101 420 919 100,00% CAŁKOWITE KOSZTY NIEKWALIFIKOWALNE 9 113 1 168 544 2 218 284 16 571 364 3 320 857 23 288 162 CAŁKOWITE KOSZTY PROJEKTU (kwalif. i niekwalif.) 77 350 6 292 089 11 905 920 88 663 690 17 770 032 124 709 081 PLN www.wkd-sppw.eu 20/33

REZULTATY REALIZACJI PROJEKTU Podniesienie komfortu i jakości odbywanych podróży dla wszystkich pasażerów WKD Pełne przystosowanie nowego taboru do obsługi osób niepełnosprawnych Zwiększenie dostępności pociągów dla niepełnosprawnych Skrócenie czasu wymiany pasażerów na przystankach Integracja z innymi rodzajami transportu zbiorowego na terenie aglomeracji warszawskiej Zwiększenie oferty przewozowej na najbardziej obciążonym odcinku linii WKD Zwiększenie bezpieczeństwa komunikacyjnego oraz pasażerów dzięki realizacji Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu www.wkd-sppw.eu 21/33

Społeczno-gospodarcze cele jakościowe: Poprawa dostępności taboru dla podróżnych Poprawa komfortu podróżowania Poprawa bezpieczeństwa ruchu Lepsze wykorzystanie przepustowości linii Osiągnięcie atrakcyjniejszej częstotliwości kursowania pociągów Poprawa dostępności i konkurencyjności obszarów zlokalizowanych na trasie WKD Zahamowanie spadku liczby korzystających z infrastruktury kolejowej Ograniczenie poziomu obciążenia dróg Oszczędności związane z mniejszym zanieczyszczeniem środowiska Społeczno-gospodarcze cele ilościowe: - Skrócenie czasu przejazdu poprzez podniesienie parametrów trakcyjnych pojazdów w zakresie przyspieszenia i opóźnienia hamowania (maksymalnie od 57 do 50 minut na całej trasie) - Uruchomienie maksymalnie do 5 dodatkowych obiegów taboru, tj. pełnych przejazdów składu od stacji początkowej do końcowej i z powrotem (maksymalnie od 11 do 16 obiegów) - Wzrost liczby przewożonych pasażerów (od 7 do 9 mln w 2016 r.) www.wkd-sppw.eu 22/33

WPŁYW PROJEKTU NA ZAGADNIENIA PRZEKROJOWE Aspekty środowiskowe - redukcja zanieczyszczeń i hałasu Aspekty ekonomiczno-społeczne – zmniejszenie kosztów społecznych transportu Wyrównywanie szans osób niepełnosprawnych i wykluczonych Równouprawnienie płci Realizacja polityki zrównoważonego rozwoju transportu – poprzez zwiększenie roli transportu zbiorowego w strukturze codziennych dojazdów www.wkd-sppw.eu 23/33

UZASADNIENIE POTRZEBY REALIZACJI PROJEKTU Realizacja Projektu zmniejsza różnice w rozwoju społeczno-ekonomicznym Polski i bardziej rozwiniętych krajów Europy. Projekt bezpośrednio wpływa na stymulowanie rozwoju sektora transportu w aglomeracji warszawskiej poprzez dofinansowanie inwestycji w infrastrukturę i tabor kolejowy oraz promowanie zrównoważonego transportu. Projekt ma również bezpośredni wpływ na rozwój społeczno-ekonomiczny aglomeracji warszawskiej poprzez rozwój systemu transportu publicznego zwiększający dostępność i atrakcyjność osadniczą i gospodarczą jej peryferyjnego obszaru oraz obniżenie poziomu emisji zanieczyszczeń. Projekt ma charakter innowacyjny w warunkach polskich, zarówno ze względu na pozyskiwane technologie, jak i nową, niespotykaną dziś na szerszą skalę jakość usług dla pasażerów. www.wkd-sppw.eu 24/33

Planowane w ramach projektu działania stanowią jeden z etapów kompleksowej modernizacji systemu komunikacji WKD, obejmującej zapisaną w Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego integrację z innymi środkami transportu publicznego. Sprawdzone rozwiązania w tym obszarze są cechą wyróżniającą systemy komunikacji publicznej Szwajcarii, z którymi przedstawiciele WKD mieli okazję zapoznać się podczas wizyty studyjnej w listopadzie 2011 r. Inwestycje niezbędne do wdrożenia, planowane do realizacji w trakcie oraz po zakończeniu niniejszego projektu obejmują modernizację elementów infrastruktury kolejowej w ramach kredytu udzielonego przez Europejski Bank Inwestycyjny. www.wkd-sppw.eu 25/33

Mało elastyczny układ przejść torowych ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z UTRZYMANIEM INFRASTRUKTURY Mało elastyczny układ przejść torowych Duża liczba ograniczeń stałych Ogólny dobry stan, ale niezbędne bieżące inwestycje System niezależny od PKP PLK S.A. Infrastruktura zarządzana bezpośrednio przez WKD, planowane inwestycje wsparte ze źródeł zewnętrznych www.wkd-sppw.eu 26/33

PRZEBUDOWA SYSTEMU ZASILANIA W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ WRAZ Z PODWYŻSZENIEM NAPIĘCIA W SIECI DO 3000V REALIZACJA: 2012 – 2013 KOSZT: 10 000 000 PLN www.wkd-sppw.eu 27/33

REMONT TOROWISKA NA SZLAKU WARSZAWA – KOMORÓW SUKCESYWNY REMONT POSZCZEGÓLNYCH ODCINKÓW SZLAKU W LATACH 2012-2015 NA ŁĄCZNEJ DŁUGOŚCI OK. 24 KM (ŚREDNIO OD 2 DO 4,5 KM W CIĄGU ROKU) TERMINOWA REALIZACJA ZADANIA W ZAKŁADANEJ SKALI BĘDZIE UZALEŻNIONA OD DOSTĘPNYCH W DANYM ROKU ŚRODKÓW FINANSOWYCH KOSZT MODERNIZACJI 1 KM TOROWISKA: OD 1 000 000 PLN DO 1 500 000 PLN www.wkd-sppw.eu 28/33

MODERNIZACJA NAWIERZCHNI PERONOWYCH KONTYNUACJA WIELOLETNIEGO PROGRAMU MODERNIZACJI NAWIERZCHNI PERONOWYCH NA STACJACH I PRZYSTANKACH OSOBOWYCH OBEJMUJE M.IN. PRZYSTOSOWANIE DO POTRZEB OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH KOSZT MODERNIZACJI 1 OBIEKTU: OD 250 000 PLN DO 600 000 PLN www.wkd-sppw.eu 29/33

ROZBUDOWA SIECI PARKINGÓW W SYSTEMIE „PARKUJ I JEDŹ” REALIZOWANE ORAZ PLANOWANE OBIEKTY: – PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA – GRODZISK MAZ. RADOŃSKA – OTRĘBUSY – KOMORÓW www.wkd-sppw.eu 30/33

ZAKŁADANE CELE I EFEKTY Poprawa dostępności taboru dla podróżnych Poprawa komfortu podróżowania Poprawa bezpieczeństwa ruchu Lepsze wykorzystanie przepustowości linii Osiągnięcie atrakcyjniejszej częstotliwości kursowania pociągów Poprawa dostępności i konkurencyjności obszarów zlokalizowanych na trasie WKD Zahamowanie spadku liczby korzystających z infrastruktury kolejowej Ograniczenie poziomu obciążenia dróg Oszczędności związane z mniejszym zanieczyszczeniem środowiska www.wkd-sppw.eu 31/33

Zapraszamy na stronę internetową informującą o Projekcie: www.wkd-sppw.eu www.wkd-sppw.eu 32/33

Dziękujemy za uwagę. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. 05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. Batorego 23 Tel: +48 22 755 55 64; Fax: +48 22 755 20 85 www.wkd.com.pl www.wkd-sppw.eu 33/33