ORIGAMI W NASZEJ SZKOLE czyli KWADRATOWY ZAWRÓT GŁOWY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szko ł a Podstawowa nr 29 im. Giuseppe Garibaldiego ul. Fabryczna 19, 00 – 446 Warszawa 6-latki w naszej szkole.
Advertisements

X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Sport.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Organizacja pracy przedszkola
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
System pomocy dziecku z trud-nościami w czytaniu i pisaniu
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Edukacja taneczna dzieci i młodzieży szkolnej w ramach programu Integracji Społecznej „ Taniec naszą pasją”
,,Pasje gimnazjalistów”
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO PLASTYCZNE – ORIGAMI Bogumiła Ślęczka
JESIENNE ORIGAMI propozycje wykorzystania techniki origami w pracy z młodszym czytelnikiem.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
KONSTRUOWANIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH DLA PIĘCIOLATKÓW
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Licz i baw się – gry z tabliczką mnożenia
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli
We wszystkich przedsięwzięciach technologia informacyjna i komunikacyjna stanowiły ważne źródło informacji oraz narzędzie pracy. Komputer wykorzystywany.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Świetlica szkolna Gimnazjum nr 2 w Brzeszczach
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Przygotowanie dziecka do szkoły
ul. Centralna – 503 Łódź tel tel. kom Szkoła Podstawowa nr 120 im. Konstytucji 3 Maja.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 22 WE WROCŁAWIU
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
III edycja konkursu Ministra Edukacji Narodowej
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Kryteria uzyskania certyfikatu - aktywność fizyczna PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
SPRAWNY DOLNOŚLĄZACZEK Szkoła Podstawowa nr 5 w Jeleniej Górze W roku szkolnym 2013/14 nasza szkoła zgłosiła swój udział do programu Sprawny Dolnoślązaczek.
Szkołabezpieczna i przyjazna dla uczniów.  Zdobywając głosów, zajęliśmy 1.miejsce w plebiscycie zorganizowanym przez portal
DZIAŁANIA ZESPOŁU NAUCZYCIELI MATEMATYKI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
KSZTAŁCIMY NA 5 GWIAZDEK
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
ORIGAMI. Co to jest origami? Origami – sztuka składania papieru, pochodząca z Chin, rozwinięta w Japonii i dlatego uważa się ją za tradycyjną sztukę japońską.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
XX Liceum Ogólnokształcące
placówka przyjazna uczniom
TERAPIA PSYCHOMOTORYCZNA
Curlicue - origami kinetyczne
Co to jest origami ? 2. Wybrane rodzaje technik twórczych
Szkoła Promująca Zdrowie
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Opracowała Nowakowska Sylwia – powiatowy koordynator programów
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

ORIGAMI W NASZEJ SZKOLE czyli KWADRATOWY ZAWRÓT GŁOWY KLASY 1 - 3

Klub Składaczek W roku szkolnym 2009/2010 zajęcia origami odbywały się w dwóch grupach: zaplanowanych przez szkołę we wtorki od 12.30 do 13.15 dla klas 1-3 oraz częściowo realizowanych w ramach Magii Matematyki , częściowo społecznie dla klas czwartych również we wtorki od 13.20 do 14.40. Składanie papieru cieszy się dużym zainteresowaniem wśród dzieci. W czasie zajęć uczniowie pracują indywidualnie, doskonalą dokładność i precyzję. W czasie wykonywania modelu modułowego uczą się współdziałania w zespole, muszą zaplanować i organizować pracę, dzielą między sobą czynności, są w końcu odpowiedzialni za wykonanie poszczególnych elementów, itp.. Origami pełni funkcję terapeutyczną, uspokaja, wycisza, poprawia sprawność manualną i intelektualną ucznia, pobudza ciekawość. Rozwija percepcję wzrokową, słuchową i ruchową. Przedstawiam fotorelację z jednego warsztatu poświęconemu walentynkowym serduszkom i wielogodzinne przygotowania do wrocławskiego konkursu Matematyczne Origami Żuraw.

Walentynkowy zawrót głowy

Magiczne origami

Finalistki matematycznego konkursu Origami Żuraw Wiele godzin spędzonych na przygotowaniach do I Konkursu Matematyczne Origami Żuraw organizowanego przez Uniwersytet Wrocławski opłaciło się. W finale znalazły się trzy utalentowane uczennice klasy czwartej Karolina Baraniec, Sabina Nosal i Paulina Wąsala. Ich prace można oglądać w Instytucie Matematyki we Wrocławiu.