Seminarium inauguracyjne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Generator przyszłości
Advertisements

Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń Sanitarnych w ZSP Nr 3 w Łodzi we współpracy z MSG sp. z o.o. Łódź,
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
dr Anna Okońska-Walkowicz Warszawa, r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
PROJEKTY WSPÓŁFINANSOWANE W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Termin realizacji – 20 miesięcy
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Dnia 4 marca 2008 roku odbyło się spotkanie Dolnośląskiej Rady ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży Na spotkaniu była poruszana między innymi kwestia.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Co przed nami w projekcie Łatwiejszy start…? Faustyna Kaletka.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki KOMPONENT REGIONALNY Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław,
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Seminarium II 28 września 2010 r. Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej Co zrealizowano? Michał Baran.
CZAS NA AKTYWNOŚĆ W GMINIE RADOMYŚL WIELKI Radomyśl Wielki 2008.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Projekt Pociąg do aktywności – program aktywizacji społecznej i zawodowej w powiecie limanowskim współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat sierpecki otrzymał ponad.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat gostyniński otrzymał.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat żyrardowski otrzymał.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat mławski otrzymał ponad.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Regionalne Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
„Możliwości wsparcia edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ” Roman Ciepiela Wicemarszałek Małopolski Przewodniczący Podkomitetu.
Rola zakładów karnych w przygotowaniu skazanych do podjęcia zatrudnienia w latach w aspekcie działań przewidzianych do realizacji w ramach funduszy.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Perspektywą Rozwoju Edukacji Województwa Lubelskiego Sławomir Sołtys Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Projekty zrealizowane w ZS1
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Zapis prezentacji:

Seminarium inauguracyjne Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej Michał Baran, Faustyna Kaletka, Anna Górska

O projekcie „Łatwiejszy start” Realizacja projektu w gimnazjach O PO Kapitał Ludzki Michał Baran O projekcie „Łatwiejszy start” Faustyna Kaletka Realizacja projektu w gimnazjach Anna Górska

Operacyjnym Kapitał Ludzki O Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki Michał Baran

W latach 2007-2013, w wyniku reformy polityki spójności, liczba Funduszy strukturalnych została ograniczona do dwóch: Europejski Fundusz Społeczny oraz Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki (PO KL) na lata 2007 - 2013 jest największym w historii Unii Europejskiej programem współfinansowanym z Europejskiego Funduszu Społecznego

Całość kwoty, jaką przewidziano na jego realizację to ponad 11,4 mld EUR, z czego ponad 9,7 mld EUR stanowią środki EFS, a ok. 1,7 mld EUR - środki krajowe.

Środki te będą przeznaczone m. in Środki te będą przeznaczone m.in. na aktywne formy pomocy dla osób bezrobotnych, niepełnosprawnych, zagrożonych wykluczeniem społecznym, na wsparcie sektora oświaty oraz na szkolenia dla przedsiębiorców i pracowników.

Wsparcie finansowe PO KL będzie służyć przyśpieszeniu rozwoju społeczno-gospodarczego Polski, wzrostowi zatrudnienia oraz zwiększeniu spójności społecznej, gospodarczej i terytorialnej z krajami Unii Europejskiej.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki składa się z dziesięciu priorytetów, realizowanych równolegle na poziomie centralnym i regionalnym. Ok. 60% środków PO KL zostanie przeznaczonych na wsparcie realizowane przez regiony, natomiast ok. 40% na wsparcie sektorowe prowadzone na szczeblu centralnym

Priorytety realizowane centralnie: Priorytet I: Zatrudnienie i integracja społeczna Priorytet II: Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty Priorytet IV: Szkolnictwo wyższe i nauka Priorytet V: Dobre rządzenie

Priorytety realizowane na szczeblu regionalnym: Priorytet VI: Rynek pracy otwarty dla wszystkich Priorytet VII: Promocja integracji społecznej Priorytet VIII: Regionalne kadry gospodarki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Priorytet X: Pomoc techniczna

„Program aktywizacji społeczno – zawodowej w Mieście Mszana Dolna” Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Formy aktywizacji zawodowej – Powiatowy Urząd Pracy

CELE PO KL Głównym celem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki jest wzrost poziomu zatrudnienia i spójności społecznej

Cele szczegółowe: - podniesienie poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia osób bezrobotnych i biernych zawodowo; - zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego; - poprawa zdolności adaptacyjnych pracowników i przedsiębiorstw do zmian zachodzących w gospodarce

- upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia przy równoczesnym zwiększeniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy; - zwiększenie potencjału administracji publicznej w zakresie opracowywania prawa i polityk, świadczenia usług wysokiej jakości oraz wzmocnienie mechanizmów partnerstwa; - wzrost spójności terytorialnej;

CZEMU SŁUŻĄ PROJEKTY W PRIORYTECIE IX? - wzmocnieniu atrakcyjności i podniesieniu jakości oferty edukacyjnej instytucji systemu oświaty realizujących kształcenie w formach szkolnych (z wyłączeniem kształcenia osób dorosłych) ukierunkowane na rozwój kluczowych kompetencji oraz wzmocnieniu zdolności uczniów do przyszłego zatrudnienia (Działanie 9.1)

KOMU SŁUŻĄ PROJEKTY W PRIORYTECIE IX KOMU SŁUŻĄ PROJEKTY W PRIORYTECIE IX?  - dzieciom w wieku przedszkolnym i ich rodzicom, przedszkolom, szkołom, poradniom psychologiczno – pedagogicznym, - uczniom szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych, zawodowych, uczniom szczególnie uzdolnionych, - osobom, które przedwcześnie opuściły system oświaty, - partnerom społeczno – gospodarczym, pracodawcom,

- osobom zgłaszającym chęć kształcenia ustawicznego w formach szkolnych, szkołom dla dorosłych, placówkom kształcenia ustawicznego, praktycznego i doskonalenia zawodowego, - nauczycielom i pracownikom dydaktycznym szkół i placówek oświatowych, instruktorom praktycznej nauki zawodu, kadrze administracyjnej i zarządzającej oświatą, - mieszkańcom gmin wiejskich, miejsko – wiejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców, lokalnym społecznościom - podmiotom działających na obszarach wiejskich na rzecz rozwoju edukacji.

Większość działań Priorytetu IX przeznaczona jest dla wszystkich podmiotów, posiadających osobowość prawną. Projekty mogą pisać m.in. instytucje rynku pracy, instytucje szkoleniowe, jednostki administracji rządowej i samorządowej, przedsiębiorcy, instytucje otoczenia biznesu, organizacje pozarządowe, instytucje systemu oświaty i szkolnictwa wyższego oraz inne podmioty.

Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty - Poddziałanie 9.1.1 Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej - Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych - Poddziałanie 9.1.3 Pomoc stypendialna dla uczniów szczególnie uzdolnionych

O projekcie „Łatwiejszy start…” Faustyna Kaletka

W lutym 2009 r. Urząd Miasta Mszana Dolna zgłosił projekt do ogłoszonego przez WUP w Krakowie konkursu w ramach Poddziałania 9.1.2 POKL Projekt „Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej” pozytywnie przeszedł ocenę formalną i merytoryczną, po czym został wpisany na listę rezerwową projektów W lipcu 2009 r. – negocjacje w sprawie projektu, otrzymana dotacja w wysokości 503 520 zł. na realizację projektu.

Projekt „Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej” został w 100% dofinansowany z funduszy Unii Europejskiej. Rozpoczęcie realizacji projektu nastąpiło we wrześniu 2009 r. koniec zaplanowany został na grudzień 2011 r. (łącznie czas trwania projektu wyniesie 88 tygodni)

Założenia projektu: Pomoc młodzieży w wyrównywaniu szans edukacyjnych, niwelowanie negatywnych zjawisk społecznych Umożliwienie zdobycia przez Gimnazjalistów dodatkowej wiedzy i umiejętności ułatwiających dalszą edukację, Przyszły wybór zawodu Zapobieganie patologiom społecznym

Cele szczegółowe projektu: Poprawa warunków nauczania w gimnazjach Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów, szczególnie w zakresie kompetencji kluczowych Ukierunkowanie uczniów w podejmowaniu decyzji dotyczących ich przyszłości edukacyjnej i zawodowej Zwiększenie świadomości uczniów w zakresie zapobiegania patologiom społecznym

Grupa docelowa: Uczniowie z 2 Gimnazjów Miejskich w Mszanie Dolnej Łącznie liczba uczestników projektu wyniesie 300 uczniów

Działania jakie zostaną podjęte w realizacji projektu: Pomoc uczniom w wyrównywaniu szans edukacyjnych Poradnictwo edukacyjno – zawodowe Objęcie opieką prewencyjną uczniów zagrożonych uzależnieniem i patologiami społecznymi Zarządzanie projektem

Zarządzanie projektem: Realizacja projektu: monitorowanie wyników, analizy ewaluacyjne, rozliczanie projektu Kierownik projektu – Michał Baran Zastępca Kierownika projektu – Faustyna Kaletka Koordynator Gimnazjum 1 – Anna Górska Koordynator Gimnazjum 2 – Józefa Łabuz

Rozliczenia księgowe: Bernadeta Ziemianin - Skarbnik Miasta Mszana Dolna Krystyna Antosz Monika Łabuz Agata Raczek

Pomoc uczniom w wyrównywaniu szans edukacyjnych – działanie podzielone na 2 zadania: Dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne

Dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze Matematyka Język polski Język angielski Nauki przyrodnicze Zajęcia z poszczególnych przedmiotów odbywać się będą w 2 grupach po 8 osób. Łącznie w obu szkołach utworzonych zostało 16 grup po 8 uczestników każda. Całkowita liczba uczestników to 128 osób.

Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne Nauki matematyczno – przyrodnicze Języki obce Stosowanie technologii informacyjno – komunikacyjnej Rozwijanie umiejętności uczenia się, świadomości i ekspresji kulturalnej Zajęcia z poszczególnych przedmiotów odbywać się będą w 2 grupach po 10 osób. Łącznie w obu szkołach utworzonych zostało 16 grup po 10 uczestników każda. Całkowita liczba uczestników to 160 osób

Dodatkowo po 5 wyjazdów autokarowych dla każdego Gimnazjum zwiedzanie muzeów, spektakle teatralne, filmy w kinie.

Poradnictwo edukacyjno – zawodowe: Warsztaty doradztwa grupowego Indywidualne dyżury doradcze Warsztaty doradztwa grupowego w 8 grupach liczących po 15 osób w każdym z gimnazjów. Łączna liczba gimnazjalistów, którzy skorzystają z warsztatów doradczych to 240 osób. Indywidualne dyżury doradcze odbywać się będą raz w miesiącu w każdym gimnazjum

Objęcie opieką prewencyjną uczniów zagrożonych uzależnieniem i patologiami społecznymi W ramach tego działania w gimnazjach miejskich realizowany będzie program edukacyjno – profilaktyczny „Spójrz inaczej na agresję” Program obejmie 100 uczniów, po 50 uczniów w każdym z gimnazjów.

Rezultaty jakich oczekuje się po zakończeniu projektu: Wzrost samooceny, pewności siebie, aspiracji, motywacji i chęci do nauki; Świadome wybory dalszej ścieżki edukacyjnej i rozpoznawanie własnych predyspozycji; Rozwój zainteresowań uczniów; Rozwój świadomości nt. zagrożeń patologii społecznych i ich skutków w życiu człowieka;

Monitorowanie rezultatów projektu odbywać się będzie podczas jego trwania: ankiety ewaluacyjne, karty doradztwa zawodowego, raport końcowy przedstawiający rezultaty otrzymane w projekcie.

Finansowanie projektu Podpisanie umowy pomiędzy Miastem Mszana Dolna, a Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie (instytucją Wdrażającą) nastąpiło 15 września 2009 r. Zaliczka na realizację projektu wynosi 141 240 zł. Pieniądze te są kwotą jaką Miasto Mszana Dolna potrzebuje do realizacji projektu do końca 2009 r.

Promocja i informacja o projekcie będzie prowadzona przez cały czas jego trwania: Ogłoszenia prasowe 3 Seminaria Oznakowanie sprzętu w ramach projektu Utworzenie strony internetowej Plakaty Ulotki gadżety promocyjne (kubek, pendrive)

Zakupy w ramach projektu: Pomoce dydaktyczne dla gimnazjów miejskich 2 Komputery przenośne wraz z oprogramowaniem 2 Projektory multimedialne 2 Ekrany przenośne 2 Drukarki laserowe 2 Komputery stacjonarne wraz z oprogramowaniem Materiały edukacyjne dla uczniów biorących udział w projekcie

Realizacja projektu w gimnazjach Anna Górska

REKRUTACJA Nabór kandydatów do udziału w projekcie przeprowadzają 2 gimnazjalne Komisje Rekrutacyjne każda w składzie Koordynator Gimnazjum, Pedagog Szkolny, Przewodniczący Zespołu Wychowawców.

Uczestnicy projektu. Beneficjentami Ostatecznymi Projektu są uczniowie z 2 gimnazjów miejskich w Mszanie Dolnej. Rekrutacja Beneficjentów Ostatecznych przeprowadzona zgodnie z założeniami równych szans. Beneficjent Ostateczny ma prawo być uczestnikiem więcej niż jednego rodzaju zajęć. Projekt skierowany jest do młodzieży czasem niedojrzałej emocjonalnie i społecznie, narażonej na współczesne zagrożenia, mającą problemy edukacyjne, stojącej przed pierwszą poważną decyzją wyboru drogi dalszego kształcenia.

Do projektu zostanie zakwalifikowanych 300 uczniów. Zajęcia trwać będą godzinę zegarową z czego 45 minut przeznaczone będzie na naukę, a 15 min na przygotowanie i rozpoczęcie zajęć.

Rekrutacja ma charakter wewnętrzny (na terenie danej szkoły) oraz cykliczny: - I nabór we wrześniu 2009 r. - II nabór w 2010 r. - III nabór w 2011 r. Listy rezerwowe. Udział w projekcie - dobrowolny, Rekrutacja z poszanowaniem równości szans, w tym równości płci.

Uczeń zgłasza chęć uczestnictwa w poszczególnych zajęciach poprzez wpis na listę dostępną u Koordynatora Gimnazjum. Komisja weryfikuje listy uczniów zgodnie z przyjętymi kryteriami

Komisja Rekrutacyjna tworzy listy podstawowe beneficjentów ostatecznych oraz listy rezerwowe. Uczniowie zakwalifikowani na listę podstawową podpisują deklarację uczestnictwa na pierwszych zajęciach wraz z oświadczeniem rodziców (opiekunów prawnych) wyrażających zgodę na udział w projekcie oraz oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych

W przypadku nie dostarczenia deklaracji przez beneficjenta ostatecznego, na jego miejsce wychodzi pierwsza osoba z listy rezerwowej W przypadku rezygnacji w trakcie trwania zajęć beneficjenta ostatecznego na jego miejsce wchodzi pierwsza osoba z listy rezerwowej

Kryteria naboru: I formalne – uczniowie uczęszczający do gimnazjów miejskich w Mszanie Dolnej II podstawowe – wynikające z diagnozowanych potrzeb rekrutacji III uzupełniające – kolejność zgłoszeń

Kryterium podstawowe - zajęcia wyrównawcze, wg hierarchii: 1) uczniowie z najniższymi ocenami z poprzedniego semestru /roku szkolnego z danego przedmiotu zajęć wyrównawczych 2) uczniowie z najniższą średnią ocen z poprzedniego semestru/roku szkolnego 3) uczniowie wskazani do zespołów wyrównawczych przez poradnie psychologiczno- pedagogiczne 4) uczniowie wskazani przez nauczyciela przedmiotu do zajęć wyrównawczych wraz z uzasadnieniem

Kryterium podstawowe zajęcia pozalekcyjne, wg hierarchii: uczniowie z najwyższymi ocenami z danego przedmiotu zajęć pozalekcyjnych uczniowie z najwyższą średnią ocen z poprzedniego semestru /roku szkolnego uczniowie z najbiedniejszych rodzin otrzymujących pomoc socjalną w szkole uczniowie wskazani przez nauczyciela przedmiotu zajęć pozalekcyjnych przedmiotu wraz z uzasadnieniem

Kryterium podstawowe poradnictwo edukacyjno – zawodowe, wg hierarchii: 1) uczniowie klas III, 2) uczniowie klas II, 3) uczniowie klas I.

Kryterium podstawowe zajęcia profilaktyczne, wg hierarchii: uczniowie z rodzin niewydolnych wychowawczo (wskazani przez pedagoga) uczniowie wskazani przez wychowawcę klasy uczniowie klas I uczniowie klas II uczniowie klas III

Kryterium podstawowe wycieczki autokarowe, wg hierarchii 1) tematyka wyjazdu związana z zajęciami na jakie uczęszcza uczeń 2) kolejność zgłoszeń na liście

Gimnazjum Miejskie Nr 1 Dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze oraz dodatkowe zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne: Agnieszka Pasternak Monika Jurczak – Ślaga Monika Figura Katarzyna Kubowicz Agata Górska Dorota Zubek Agata Stojanowska

Gimnazjum Miejskie Nr 2 Dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze oraz dodatkowe zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne: Agnieszka Stożek Danuta Kujacz Anna Dyląg Agata Jamróz Jolanta Stępska Halina Surówka Jerzy Ziemianin Małgorzata Pietrzak Katarzyna Surma Andrzej Leśniak

Warsztaty doradztwa zawodowego oraz indywidualne dyżury z doradztwa zawodowego w obu gimnazjach: Maria Zielińska Warsztaty „Spójrz inaczej na agresję” Monika Zarębska - Gimnazjum Miejskie 1 Katarzyna Surma - Gimnazjum Miejskie 2

Zajęcia z orientacji zawodowej Główny cel: uczenie odpowiednich postaw i umiejętności poruszania się po rynku pracy. Zadania: 1. Poznanie siebie - jaka jestem, jaki jestem jak mnie widzą . 2.Poznanie zawodów - podejmowanie wstępnych decyzji. 3.Informacje edukacyjne i zawodowe 4.Konfrontacje samooceny z wymaganiami szkół i zawodów - indywidualne decyzje.

Założenia programu profilaktyki ,,Spójrz inaczej na agresję'' 1.Budowanie wysokiej samooceny. 2.Nauka o emocjach oraz sposobach niedestruktywnego radzenia sobie z nimi. 3.Poznanie mechanizmów radzenia sobie w grupie i współdziałania z innymi ludźmi. 4.Dostarczenie informacji o miejscach i ludziach, którzy udzielają pomocy w trudnych sytuacjach. 5.Zapoznanie z elementami negocjacji i mediacji. 6.Edukacja na temat zjawisk przemocy i agresji przyczyn, mechanizmów, skutków i sposobów przeciwdziałania

Dziękujemy za uwagę!