Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w I semestrze w roku szkolnym 2014/2015 w Szkole Podstawowej w Starej Kornicy Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Aktywność pozalekcyjna uczniów szkoły podstawowej Zespół Szkół im. o. Mariana Żelazka w Chludowie Ewaluacja Wewnętrzna rok szkolny 2011/2012.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Przykłady dobrych praktyk
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI

Edukacja wczesnoszkolna Szkoła Podstawowa nr 3 im Edukacja wczesnoszkolna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Sulechowie

Przedmiot ewaluacji Aktywność uczniów na zajęciach prowadzonych w szkole obowiązkowych i dodatkowych. Udział uczniów w imprezach, uroczystościach szkolnych i konkursach.

Cele ewaluacji Zebranie informacji o aktywności uczniów. Określenie przyczyn zastanego stanu. Wpływ uczęszczania na zajęcia dodatkowe na efekty w nauce. Formułowanie wniosków do dalszej pracy.

Pytania kluczowe Jaką ofertę zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych oferuje szkoła? Czy uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych w szkole obowiązkowych i pozalekcyjnych. Czy w szkole są realizowane działania zainicjowane przez uczniów? Czy zajęcia dodatkowe przyczyniają się do rozwoju dzieci? Czy zajęcia dodatkowe mają wpływ na udział dzieci w konkursach?

Wskaźniki Uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych. Ich oferta jest zróżnicowana, wynika z potrzeb uczniów. W szkole realizowane są działania zainicjowane przez uczniów. Uczniowie biorą udział w konkursach przedmiotowych, artystycznych i turniejach sportowych. Zajęcia dodatkowe mają wpływ na udział dzieci w konkursach. Uczniowie prezentują swoje osiągnięcia w szkole i promują je w środowisku.

Osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie ewaluacji Ogólne działania: Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Sulechowie Szczegółowe działania: Przygotowanie narzędzi – Anna Kwaśnicka Wykonanie badań – D. Bieława, M. Benysek, B. Kondratowicz M. Mackiewicz, L. Merdas, Bożena Rakowska, E. Żok Analiza wyników badań – Danuta Drobek i Elżbieta Kiełbasa Wykonanie raportu i prezentacji – Bożena Rakowska

Narzędzia badawcze Ankieta dla uczniów. Ankieta dla nauczycieli. Wywiad z nauczycielami. Wywiad z uczniami. Dokumentacja szkoły.

Terminy przeprowadzonych działań Plan ewaluacji – październik 2014 Przygotowanie narzędzi badawczych – grudzień – styczeń 2014/2015 Termin przeprowadzenia badań – luty 2015 Analiza wyników – luty 2015 Opracowanie raportu – marzec 2015 Przygotowanie prezentacji – kwiecień 2015

Wyniki badań W badaniu brało udział 16 nauczycieli i 127 uczniów z klas II i III (56 chłopców i 71 dziewcząt).

W jaki sposób rozpoznaje Pani potrzeby i zainteresowania uczniów?

W jaki sposób wykorzystuje Pani wyniki diagnozy dotyczącej zainteresowań i aktywności uczniów w codziennej pracy? Diagnoza daje mi obraz poziomu wiadomości i umiejętności ucznia, pozwala zaplanować dodatkowe ćwiczenia, indywidualizować pracę dziecka, planować pracę z uczniem zdolnym, kwalifikować uczniów na zajęcia specjalistyczne, kierować do PPP, oceniać poziom rozwoju dziecka, określać słabe i mocne strony ucznia, dostosowywać sposoby i metody pracy, pomaga w tworzeniu zespołów, ukierunkowuje w procesie tworzenia zadań, rozwijać zainteresowania wychowanków.

Czy uczniowie aktywnie uczestniczą w Pani lekcjach?

Czy uczniowie mają możliwość pracy samodzielnej lub zespołowej podczas zajęć?

Jakie zajęcia rozwijające aktywność uczniów prowadzi Pani? Koło Mały Omnibus Koło przyrodnicze Koło matematyczne Koło polonistyczne Koło plastyczne Koło sportowe Gry i zabawy ogólnorozwojowe Wycieczki Wyjścia poza teren szkoły – zajęcia w terenie

Jak ocenia Pani aktywność uczniów na zajęciach pozalekcyjnych?

Jakie sukcesy odnieśli Pani uczniowie w konkursach, olimpiadach, zawodach sportowych?

Czy szkoła stwarza uczniom warunki do wszechstronnego rozwoju aktywności?

Uczniowie

Jak oceniasz swoją aktywność podczas lekcji?

Czy bierzesz udział w zajęciach pozalekcyjnych organizowanych w szkole?

W jaki sposób poznałeś ofertę zajęć dodatkowych rozwijających Twoją aktywność?

W jakich formach zajęć dodatkowych i działaniach podejmowanych w szkole bierzesz udział?

Jakie zmiany w wyposażeniu szkoły pomagają Ci rozwijać aktywność?

Czy Twoja aktywność i osiągane sukcesy są dostrzegane i doceniane?

Jeśli tak to w jaki sposób? Nagrody Pochwały Medale Naklejki, znaczki nagradzające Dyplomy Spotkania z panem dyrektorem Gazetka szkolna Gratulacje od nauczyciela, koleżanek i kolegów Prezenty i książki od rodziców

O jakie zajęcia wzbogaciłbyś ofertę zajęć rozwijających Twoją aktywność? Koło języka angielskiego Zajęcia elektroniczne Koło informatyczne Koło fotograficzne Koło taneczne ( taniec towarzyski) Koło warcabowe, szachowe Koło modelarskie Koło muzyczne Koło tenisowe

Podsumowanie wywiadów z nauczycielami prowadzącymi zajęcia dodatkowe W wyniku rozmów i wywiadów z nauczycielami wynika, że: każdy z nauczycieli przeprowadza zajęcia dodatkowe zarówno z uczniem zdolnym i słabym; oferta zajęć dodatkowych jest wystarczająca co nie znaczy, że nie powinna być poszerzona: nauczyciele w czasie zajęć objętych siatką godzin jak i zajęć dodatkowych stosują różne metody, formy pracy; nauczyciele uważają, że zajęcia dodatkowe są dużym wsparciem zarówno dla ucznia zdolnego jak i wymagającego pomocy; według nauczycieli uczniowie, którzy regularnie uczestniczą w zajęciach dodatkowych osiągają lepsze wyniki w nauce , zdobywają czołowe miejsca w konkursach przedmiotowych i artystycznych; uczniowie uczestniczący w zajęciach dodatkowych zarówno ci zdolni jak i ci słabsi rozwijają swoje zainteresowania; zabranie godzin na zajęcia dodatkowe doprowadzi do zachwiania procesu wyrównywania szans edukacyjnych;

Podsumowanie wywiadów z uczniami uczniowie uczestniczą w zajęciach pozalekcyjnych organizowanych przez szkołę; uczniowie zdolni samodzielnie wybierają rodzaj zajęć lub kierują się sugestiami rodziców; uczniowie z opinią i orzeczeniem PPP uczęszczają na zajęcia wybrane przez nauczycieli;

Wnioski z badań SŁABE I MOCNE STRONY bogata i różnorodna oferta zajęć dodatkowych; zajęcia pozalekcyjne pozwalają wyrównywać szanse edukacyjne uczniów; respektowane są zalecenia PPP w stosunku do uczniów mających opinie i orzeczenia; nauczyciele w miarę możliwości indywidualizują pracę z uczniem i jego potrzeby edukacyjne; nauczyciele w trakcie zajęć dodatkowych nie tylko powtarzają i utrwalają wiedzę uczniów ale również rozbudzają ciekawość i zainteresowania dzieci; zajęcia sportowe i rekreacyjne utrwalają w uczniach postawę zdrowego trybu życia; bardzo dobrze przygotowana i wykształcona kadra pedagogiczna ( wiele uzyskanych dodatkowych kwalifikacji).

SŁABE I MOCNE STRONY SŁABE STRONY część zajęć odbywa się w tym samym czasie, co sprawia, że uczniowie nie mogą uczestniczyć we wszystkich zajęciach, którymi są zainteresowani; brak pomieszczeń zmusza nauczycieli do prowadzenia zajęć w pomieszczeniach, które nie są wyposażone w pomoce; oświatowa polityka samorządu lokalnego;

WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY należy dalej utrzymywać dużą ilość zajęć pozalekcyjnych; zadbać by grupy na zajęciach dodatkowych odbywały zajęcia w gabinetach do tego przygotowanych; w następnym roku szkolnym uwzględnić w planach pracy szkoły zajęcia wymienione przez uczniów te, które aktualnie nie są realizowane.