UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Comenius Regio –
Wymiany i spotkania transgraniczne (WIST) Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej Program Uczenie się przez całe życie - - Leonardo da Vinci.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Pracownie informatyczne
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Europejska Baza Produktów (European Shared Treasure)
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
C omenius Partnerskie Projekty Regio Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
PROJEKT SOCRATES UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE. Od 1 września 2009r. do 31 lipca 2011r. Szkoła Podstawowa nr 5 w Poznaniu jest partnerem międzynarodowego.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Magdalena Surowiec Aus Glogow Malopolski nach Traben-Trarbach: Was habe ich an der deutschen Schule gelernt?
Zainicjowany przez prof. Łucję Rogowską Realizowany w ramach programu Comenius w latach Partnerzy znalezienie w trakcie stażu kontaktowego.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
5 lat Obserwatorium Obserwatorium realizuje badania cykliczne oraz badania jednorazowe, odpowiadające na bieżące potrzeby informacyjne. Przygotowuje również
Kreatywna szkoła, to twórczy uczeń
PROGRAM COMENIUS.
PROJEKT MIGRANTS+ realizowany w ramach Programu UE: Uczenie się przez całe życie, przy wsparciu Komisji Europejskiej.
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Wstęp do eTwinningu Data. Idea eTwinningu Czym jest społeczność?
compulsory full-time education
Tytuł projektu ``Moje miasto,mój region,moja ojczyzna,, Kulturowe, historyczne różnice i podobnieństwa w obszarze Karpat.
Metoda Teach-IT.net … od „Multimediów w dydaktyce”
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Dni Informacji na Warmii i Mazurach - Olecko Dnia 22 października 2014r. w ramach Dni Informacyjnych na Warmii i Mazurach pod nazwą „Nowe formy wsparcia.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Intercultural Education OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Szkoła w projekcie InterEOL.
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Współpraca polsko - fińska. Jalasjarvi  Miasto znajduje się ok. 400 km na północny zachód od Helsinek  posiada nieco ponad 8000 mieszkańców  miasto.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Erasmus+ Zwalczanie ksenofobii, nietolerancji i rasizmu przez edukację
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
Zapis prezentacji:

UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE PROJEKT COMENIUS UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE

ZSZ w Górze (Polska) http://www. zszgoras. pol ZSZ w Górze (Polska)  http://www.zszgoras.pol.pl Liceum Ogólnokształcące im. A. Mickiewicza w Górze  (Polska) http://lo.pcdn.edu.pl Szkołę  Zawodową w Menden (Niemcy)   http://www.berufskolleg-menden.de Liceum Zawodowe w Molsheim (Francja) www.lycee-marchal.com   realizowany przez:

Współpraca między różnymi instytucjami Narodowa Agencja Starostwo Powiatowe w Górze Dyrekcja szkół biorących udział w programie Nauczyciele szkół biorących udział w programie

Sfera dydaktyczna Poznanie warsztatu pracy, warunków i specyfiki pracy poszczególnych szkół. Nawiązanie nowych kontaktów z nauczycielami różnych przedmiotów z trzech różnych państw. Możliwość analizy różnic i podobieństw. Wymiana doświadczeń metodycznych, materiałów dydaktycznych. Zaprezentowanie własnych szkół społeczności uczniowskiej i nauczycielskiej różnych państw. Uczestniczenie w zajęciach lekcyjnych w trakcie spotkań. Poznanie specyfiki pracy w klasach wielonarodowościowych. Wspólne tworzenie międzynarodowego rozkładu materiału, który zostanie wdrożony do realizacji w roku szkolnym 2009/2010

Promocja regionów Dzięki pozyskaniu środków unijnych nauczyciele niewielkich miejscowości takich jak Góra mają możliwość zwiedzenia miejsc historycznie ważnych. Mają możliwość skonfrontowania, posiadania wiedzy teoretycznej z realiami życia w poszczególnych państwach. Mają doskonałą okazję do wypromowania własnej szkoły i regionu oraz do utrwalenia pozytywnego obrazu o Polsce i Polakach.

Znaczenie technologii informacyjnej Sprawne przeprowadzenie projektu jest możliwe dzięki technologiom informacyjnym. Znaczna część pracy nad projektem odbywa się za pośrednictwem Internetu. Nauczyciele wyszukują potrzebne materiały oraz wymieniają się nimi. Szybka i sprawna wymiana ważnych informacji np. ustalanie terminów kolejnych spotkań Zamieszczenie na stronach internetowych poszczególnych szkół informacji o projekcie oraz linków do stron szkół partnerskich daje możliwość uczniom, rodzicom i nauczycielom oraz społeczności lokalnej poznania idei projektu oraz bezpośrednio szkół partnerskich biorących w nim udział.

Dziękujemy za uwagę