Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ku lepszej przyszłości”
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Indywidualizacja pracy w działaniach edukacyjnych świetlicy szkolnej
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Indywidualne nauczanie
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
ale (a może przede wszystkim)
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Szkoła Promująca Zdrowie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa

Monitorowanie wdrażania podstawy programowej Jak szkoły i placówki wdrażają podstawę programową ? Czy uwzględniają zalecane warunki i sposoby realizacji? Czy realizacja podstawy daje zamierzone efekty?

Znajomość podstawy programowej jest niezbędna

Wnioski Zdiagnozowane oczekiwania uczniów powinny stanowić o organizowaniu zajęć artystyczno- technicznych Często stanowią o tym możliwości szkoły.

Wnioski: W gimnazjach nie dostosowuje się realizacji zajęć edukacyjnych do zaleceń wskazanych w podstawie programowej: w zbyt małym stopniu stosowane są metody poglądowe, praktyczne, doświadczenia, obserwacje, filmy.

Rodzice w niewielkim stopniu są inicjatorami zajęć otwartych, warsztatów, imprez, zebrań klasowych i ogólnoszkolnych.

Udział rodziców w życiu gimnazjum

Monitorowanie wykorzystania godzin, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, w szkołach województwa podkarpackiego w roku szkolnym 2010/2011

Decyduje diagnoza, ale niektórzy nie prowadzą obowiązkowych zajęć a - rozmowy z uczniami, b - ankieta wśród uczniów, c - analiza opinii i orzeczeń PPP d - obserwacja e - rozmowy z rodzicami lub opiekunami, f - ankieta wśród rodziców lub opiekunów, g - ustalenia w ramach prac zespołu nauczycieli uczących

Nauczyciele prowadzą zajęcia jednoosobowo

Zajęcia są po lekcjach lub popołudniu a - w godzinach porannych, b - w godzinach popołudniowych, c - w różnych godzinach, w zależności od potrzeb uczniów, d - bezpośrednio po lekcjach, e - w zależności od możliwości organizacyjnych szkoły.

Zmiany zajęć są sporadyczne

Mają trudności w organizowaniu zajęć

Uczniowie są nadmiernie obciążeni i mają długo lekcje

Wnioski: Szkoły organizują przede wszystkim zajęcia zwiększające szanse uczniów mających trudności w nauce. Oferta zajęć jest bardzo bogata. Szkoły podstawowe i gimnazja powinny wzbogacić ofertę świetlicy, zwiększyć ofertę zajęć opiekuńczo-wychowawczych oraz objąć nimi większą liczbę uczniów

Realizacja działań profilaktycznych w zakresie przeciwdziałania narkomanii, w tym współpraca z wyspecjalizowanymi instytucjami oraz wykorzystywanie przygotowanych przez nie ofert i materiałów

EKSPERTYZA PRZYGOTOWANA NA ZLECENIE MINISTERSTWA ROZWOJU REGIONALNEGO WARSZAWA, GRUDZIEŃ 2010 Wykształcenie, postawy i umiejętności jako istotne czynniki jakości kapitału ludzkiego

Znacznie ważniejsze są: 1. Potencjał domu rodzinnego. 2. Jakość nauczycieli. 3. Konkurencja między szkołami. 4. Rozwiązania sprzyjające przejrzystości i rozliczalności szkół z efektów kształcenia

Sukces będzie zależał od: 1. Skuteczności w budowania kluczowych umiejętności, 2. Wykształcenia na masową skalę nawyku uczenia się przez całe życie, 3. Podniesienia jakości systemu edukacji z dobrego do bardzo dobrego poziomu.

Wzrost jakości systemu: 1. Doprowadzenie do żywszej współpracy nauczycieli i promowania liderów rozwoju edukacji w różnych miejscach systemu. 2. Doprowadzenie do kooperacji szkół w doskonaleniu swojej oferty, wzajemnym inspirowaniu się w kreatywnych rozwiązaniach dydaktycznych.

Wzrost jakości systemu: 1. Jakość przywództwa oferowanego przez dyrektora 2. Umiejętności myślenia o własnej instytucji w kategoriach długofalowego rozwoju, 3. Potencjał mobilizacji, inspirowania, włączania w sprawy szkoły nauczycieli, rodziców, uczniów.

Organizacja jako taka nie reprezentuje żadnej postawy oprócz postawy ludzi, w niej zaangażowanych Gareth Morgan, Wyobraźnia organizacyjna

Marek Kondziołka