WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
Advertisements

Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Zespół Szkół w Klęce działania prozdrowotne podjęte w roku szkolnym w ramach projektu Comenius Regio- Partnerskie Projekty Promocja Zdrowia.
PROGRAM „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE”
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Comenius Regio –
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Wpływ udziału w projekcie Comenius Regio: Współpraca Swansea i Śląska na rzecz procesu uczenia się realizowanego w okresie od 1 września 2009 do 31 sierpnia.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Mniejszości Narodowe Romowie Konferencja w PSP 1
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
II Posiedzenie Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Nasza szkoła w partnerskim projekcie szkół Comenius
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Organizator Rola i zadania dyrektora w tworzeniu nowoczesnej biblioteki szkolnej Z doświadczeń zarządzania SCI w Suchej Beskidzkiej. Ewa Kawończyk.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
Szkoła partnerska jest szkołą katolicką, w której uczy się 420 uczniów w klasach 1-4 Wymiana odbędzie się 23 września i trwać będzie do 2 pażdziernika.
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Szkoła Podstawowa im. Bojowników o Wolność i Demokrację w Krzyżu Wlkp.
Zespół Szkół Łączności
Projekt Socrates Comenius Szkoła Podstawowa nr 69 Szkoła Mistrzostwa Sportowego im. Jarogniewa Drwęskiego w Poznaniu Temat projektu.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Zespół Szkół Gastronomicznych im. Karola Libelta w Poznaniu Młodzi Głosują.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
 Projekt systemowy pt. „ Praktyki pedagogiczne gwarantem skutecznego kształcenia przyszłych nauczycieli” jest współfinansowany ze środków europejskich.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Projekt Comenius Regio
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Co to jest spacer edukacyjny?
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
1 września 1993 roku odbyła się Wojewódzka Inauguracja Roku Szkolnego oraz otwarcie hali sportowej, której dokonał wicepremier rządu Paweł Łączkowski.
Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” GIMNAZJUM W GRANOWCU Gimnazjum w Granowcu.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Zespół ekspercki opracowujący narzędzie do monitoringu stopnia wdrażania standardów funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych Rozporządzenie.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
W ramach realizacji programu
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA Szkoła Podstawowa nr 88 im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu jako jeden z partnerów unijnego Projektu Comenius Regio – Promocja Zdrowia Żródłem Rozwoju Szkoły WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA

PRZYSTĄPIENIE SZKOŁY DO PROJEKTU W projekcie uczestniczą szkoły i instytucje z Wielkopolski oraz Brandenburgii. W ramach wstępnych działań projektowych przeprowadziliśmy ewaluację wewnętrzną dotyczącą naszych dokonań w ramach promocji zdrowia, przygotowaliśmy informację o naszej placówce w języku polskim i niemieckim. Wybrany został zespół sterujący w składzie: p. Justyna Gil, p. Katarzyna Głuszczyk, p. Hanna Misiołek, p. Ewa Zygman. Ustaleniami dotyczącymi współpracy ze szkołami i instytucjami zajęła się p. Dyrektor Aldona Rożnowska.

INAUGURACJA PROJEKTU Dnia 23 listopada 2010 r. do Poznania przyjechała grupa przedstawicieli oświaty z Brandenburgii. Podczas wizyty partnerzy obu regionów (Brandenburgia – Wielkopolska) wzięli udział w konferencji, podczas której obejrzeli prezentacje szkół i instytucji biorących udział w projekcie, wysłuchali wykładu oraz wspólnie zaplanowano dalsze działania .

WIZYTA GOŚCI Z NIEMIEC W NASZEJ SZKOLE W dniu 24 listopada 2010r. niemieccy i polscy partnerzy projektu odwiedzili naszą szkołę. W ramach wizyty wzięli udział w warsztatach Stres i techniki relaksacyjne przygotowanych i przeprowadzonych przez panią psycholog – Iwonę Ambroży i nauczycielkę gimnastyki korekcyjnej – panią Małgorzatę Majchrzycką. W przygotowaniach zaangażowanych było wielu nauczycieli z całej szkoły.

WIZYTA ZESPOŁU STERUJĄCEGO W NIEMCZECH W marcu 2011r. p.dyrektor Aldona Rożnowska oraz członkowie zespołu sterującego wzięli udział w cyklu szkoleń przygotowanych przez pracowników LISUM w Ludwigsfelde. Zajęcia prowadzone były przez p. Barbarę Duske- Mernberger oraz p. Gertraude Frőlich. Poszerzyliśmy wiedzę na temat rozwoju zespołu, kryteriów jego dobrej pracy, rozwiązywania zadań, technik pracy zespołowej, zasad feedbacku w zespole, cech dobrego wykładu, planowania pracy z wykorzystaniem techniki matrix oraz check listy i wielu innych zagadnień.

EWALUACJA SEIS Na przełomie marca i kwietnia 2011r. w niemieckim Lisum odbyły się warsztaty poświęcone wewnętrznej ewaluacji szkoły typu SEIS. Przedstawicielami naszej placówki były panie: A.Rożnowska, R. Dubert, H. Misiołek. Rezultatem szkolenia było przeprowadzenie tej ewaluacji na terenie naszej szkoły.

WIZYTA STUDYJNA W NIEMIECKICH SZKOŁACH W maju 2011 roku część zespołu sterującego odwiedziła szkoły w Wűnsdorf oraz Eisenhűttenstadt. Mieliśmy możliwość podziwiać umiejętności uczniów tych szkół, wymienić poglądy z niemieckimi nauczycielami, zapoznać się z bazą lokalową oraz wyposażeniem szkół. Odbyła się również dyskusja oraz seminarium Wypalenie zawodowe- Burn Out.

KOLEJNA WIZYTA ZESPOŁU STERUJĄCEGO W NIEMCZECH W październiku 2011r. Podczas wizyty w niemieckim Lisum uczestniczyliśmy w szkoleniu, którego tematem była : Moderacja grupowa i prezentacja. Zapoznaliśmy się z metodami i technikami moderacji grupowej, przygotowaliśmy i przedstawiliśmy krótką prezentację dorobku naszej szkoły w projekcie.

WIZYTA NIEMIECKICH NAUCZYCIELI W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 88 Dnia 18.10.2011 r. naszą szkołę odwiedziła grupa nauczycieli z Brandenburgii. Celem wizyty było zaprezentowanie działalności naszej szkoły w formie multimedialnej, przedstawienie przez Dyrektora szkoły informacji o nadzorze pedagogicznym, udział w zajęciach lekcyjnych, oraz w warsztatach „Joga – sposobem na spędzanie czasu wolnego nauczyciela”.

EFEKTY UDZIAŁU W PROJEKCIE COMENIUS - REGIO Udział szkoły w projekcie zaowocował wieloma cennymi doświadczeniami. Szkolenia były wyjątkowo praktyczne, a poznane techniki i metody stosujemy podczas pracy w szkole. Zwłaszcza techniki pracy zespołu można było szybko włączyć w proces dydaktyczny. Odbyły się również warsztaty dla nauczycieli, na których grono pedagogiczne zostało zapoznane z nowymi metodami pracy. Ważnym efektem współpracy z niemieckimi partnerami było przeprowadzenie ewaluacji SEIS, która dostarczyła nam wiedzy na temat funkcjonowania naszej placówki w różnych obszarach.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ ! Opracowanie: Zespół sterujący Szkoły Podstawowej nr 88 im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu