Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zespół ekspercki opracowujący narzędzie do monitoringu stopnia wdrażania standardów funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych Rozporządzenie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zespół ekspercki opracowujący narzędzie do monitoringu stopnia wdrażania standardów funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych Rozporządzenie."— Zapis prezentacji:

1 Zespół ekspercki opracowujący narzędzie do monitoringu stopnia wdrażania standardów funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych Rozporządzenie MEN z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach. dr Arkadiusz Kamiński

2 Skład Zespołu: mgr Joanna Kulesza z ORE
dr hab. Justyna Siemionow z Uniwersytetu Gdańskiego, dr Mariusz Dobijański z Uniwersytetu w Siedlcach, dr Beata Bocian-Waszkiewicz z Uniwersytetu w Siedlcach, dr Hubert Kupiec z Uniwersytetu Szczecińskiego, dr Magdalena Staniaszek z Uniwersytrtu Łódzkiego, dr Aleksander Mańka z Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu dr Arkadiusz Kamiński z Uniwersytetu Wrocławskiego jako koordynator prac Zespołu, mgr Sławomir Moczydłowski z MOW w Goniądzu prof. zw. Marek Konopczyński,

3 Zakres działalności: Zespół wchodzi w skład większego Zespołu przedstawicieli MEN, ORE, Biura Rzecznika Praw Dziecka, Biura Rzecznika Praw Obywatelskich i dyrektorów MOW mającego na celu poprawę funkcjonowania pracy młodzieżowych ośrodków wychowawczych. Terminy spotkań: 17 marca, 6 kwietnia, 19 maja, 30 kwietnia 2017 r.

4 Zadania do realizacji:
Jaki jest główny cel tworzenia narzędzia? Kto przeprowadza badanie? W jaki sposób ma być przeprowadzana analiza wyników badania? Komu udostępniane mają być wyniki badania? Kogo obejmuje badanie? (dyrektorów MOW, pracowników MOW, wychowanków, rodziców/opiekunów prawnych nieletnich?) Czy narzędzie ma zawierać minimum standardów określonych w Rozporządzeniu MEN? Czy narzędzie ma opisywać stan faktyczny i wszelkie działania realizujące standardy podejmowane przez placówkę? Czy badanie ma być jednorazowe czy ma być cykliczne? Czy badania zasadnicze mają zostać poprzedzone badaniami pilotażowymi?

5 Ustalenia do pracy: Planowane narzędzie nie może zastępować ewaluacji wewnętrznej ani zewnętrznej prowadzonej w MOW. Ma ono zostać wykorzystane do przeprowadzenia jedynie monitoringu ośrodków wychowawczych przez osoby wyznaczone w kuratoriach oświaty z terenu gdzie funkcjonują MOW. Powinno ono posiadać prostą i czytelną konstrukcję, gdyż ma posłużyć do zmonitorowania placówek, a nie do dokonania głębokich badań o charakterze naukowym. Oczywiście wyniki mogą zostać wykorzystane przez Twórców narzędzie do innego postępowania badawczego. Każdy członek zespołu dokona wyboru dwóch z 10 proponowanych obszarów, które znajdują się w prezentacji ORE i przygotuje wstępną propozycję narzędzia badającego dany obszar. Narzędzie powinno być krótkie w swojej objętości i wykorzystywać „łatwe” w przeprowadzeniu metody badawcze, np.: wywiad, rozmowę, obserwację czy też analizę akt. Musimy pamiętać, że dysponujemy krótkim okresem czasu do stworzenia i opracowania narzędzia, badanie zostanie przeprowadzone przez osoby z kuratorium i ma stanowić jedynie monitoring, a nie wysokospecjalistyczne badanie naukowe.

6 Obszary badawcze: Respektowanie praw wychowanków (dr M. Dobijański)
Szczególne obszary działalności ośrodka dotyczące rozwiązywania określonych problemów wychowawczych i sytuacji nieletnich (dr A. Mańka) Organizacja pracy placówki (dr E. Gawlik, dr M. Staniaszek) Infrastruktura ośrodka (dr E. Gawlik, dr M. Staniaszek) Kadra (dr M. Dobijański) Praca z wychowankiem (dr H. Kupiec) Przygotowanie do usamodzielnienia wychowanków (dr H. Kupiec) Ewaluacja wewnętrzna pracy ośrodka (dr J. Siemionow) Współpraca z rodziną/ opiekunami prawnymi (dr J. Siemionow) Współpraca ze środowiskiem lokalnymi, z organizacjami pozarządowymi i innymi inst. działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży ( dr A. Mańka)

7 Zagadnienia do pracy: Doprecyzowanie obszarów badawczych przez Członków Zespołu Wybór koncepcji metodologicznej do planowanych badań Jednoznaczne określenie celu badań oraz nazwy narzędzia, co pozwoli doprecyzować istotę i charakter badań Zaplanowanie dalszych działań (terminów spotkań, składu zespołu, jego statusu oraz ewentualnych badań pilotażowych itp.)


Pobierz ppt "Zespół ekspercki opracowujący narzędzie do monitoringu stopnia wdrażania standardów funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych Rozporządzenie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google