„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

PREZENTACJA PROJEKTU GMINY MIEJSKIEJ NOWA RUDA
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
„W zdrowym świecie zdrowe dziecię”
SzkoŁa Podstawowa w KŁocku
Szkoła Podstawowa im. Ryszarda Wyrzykowskiego w Bełdowie
Szko Ł a Podstawowa w K Ł ocku Nasz adres: Szkoła Podstawowa w Kłocku Kłocko Sieradz tel strona www
Taniec… Marta Kowalska kl.2c r..
SPECJALNOŚĆ ARTSTYCZNA
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Przedszkolak Pełen Zdrowia
„Wielokulturowość i sztuka szansą transgranicznego malucha“ „Multikulturalismus a umění šancí přeshraničních dětí“
Zespół wokalno – instrumentalny PŁOMYKI
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Idee Janusza Korczaka w naszej szkole – w szkole XXI wieku
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
K L E S Z C SZ CZ ZESPÓŁ MUZYCZNY KLESZCZE.
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Oddział Przedszkolny w Bachowicach
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
MIĘDZYNARODOWY PRZEGLĄD TEATRÓW WSPANIAŁYCH PROJEKT FINANSOWANY CZĘŚCIOWO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU INTERREG III A.
Sztuka dla dziecka Artystyczna Euforia w hotelu Nosalowy Dwór w ramach II Festiwalu Muzyki Kameralnej Muzyka na szczytach Zakopane 2010.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
SAMORZĄDOWE PRZEDSZKOLE W LINOWIE
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Ćwiczyć każdy może Indywidualne wsparcie nauczycieli wychowania przedszkolnego w celu zachęcenia wychowanków do podejmowania aktywności fizycznej : odkrywamy.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Realizacja programu rozwojowego
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
,,NASZA BAJKA”. Inspiracją do podjęcia działań w zakresie tworzenia programu edukacji teatralnej stały się dla nas doświadczenia z pracy pedagogicznej.
MOJE HOBBY MUZYKA.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
„ Nasze dzieci 6 letnie w I klasie” Rada Rodziców przy Zespole Szkół w Grzechyni.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE nr 6 ZAPEWNIAMY  Opiekę.  Wychowanie.  Uczenie się.
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Qulturalny cz. 2. Spotkanie z Krzysztofem Piskorskim 14 grudnia uczestnicy projektu Qulturalny Gimnazjalista udali się do Księgarni „Victoria”, mieszczącej.
Wewnątrz przedszkolny konkurs tańca. Powiało grozą, gdy na scenie pojawiły się Puchatkowe Diabełki:)
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
Projekt edukacyjny zrealizowany w grupie dzieci 4 letnich „Jedyneczki” w Miejskim Przedszkolu Nr 1 „Bajka w Szczytnie Projekt realizowany był w trzech.
„ Spotkania z muzyką ” Każdego miesiąca odbywają się w naszej szkole lekcje muzyki, które mają na celu wyrobienie i utrwalenie umiejętności słuchania i.
W dniu 25 listopada 2015 r. dzieci z oddziału przedszkolnego reprezentowały naszą szkołę w VII Turnieju pod hasłem „Bezpieczny przedszkolak”. Uczestnicy.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Świetlica – czas zabawy !
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
Zapis prezentacji:

„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu państwa PRZEKRACZAMY GRANICE

Muzyka jako jedna z dziedzin sztuki odgrywa ogromna rolę w życiu każdego człowieka. Od najmłodszych lat dziecko powinno być wprowadzane w świat muzyki. Sposób w jaki dziecko zostanie zachęcone w przedszkolu do słuchania muzyki, śpiewania, a nawet tworzenia własnych melodii oraz w jakim stopniu będą rozbudzane zainteresowania muzyczne, w znacznym zakresie decydować będzie o dalszym jego rozwoju.

Muzyka jest bardzo ważnym elementem w pracy z dziećmi i pełni wiele funkcji: 1. UCZY – pozwala zrozumieć otaczający świat; 2. BAWI – dostarcza dziecku wiele radości podczas tańca; 3. ROZWIJA – w trakcie zabawy muzycznych zaczyna rozumieć, że coś jest rytmiczne, że muzykę można przedstawić ruchem 4. WYCHOWUJE – pozwala zrozumieć świat wartości społeczno – moralnych; 5. WSPOMAGA ROZWÓJ EMOCJONALNY – dzięki muzyce dziecko może wyrazić swoje pragnienia, uczucia.

CELE PROJEKTU 1. Rozwijanie kompetencji społecznych, wrażliwości estetycznej, rozbudzanie dziecięcego zainteresowania sztuką i przygotowanie przedszkolaków do jej odbioru. 2. Wzbogacanie osobowości dzieci poprzez współuczestnictwo dzieci polskich i czeskich w imprezach muzycznych i artystycznych. 3. Pokonywanie barier między narodami – poznanie języka sąsiadów, tradycji, obyczajów i kultury przygranicznych miejscowości. 4. Wymiana doświadczeń zawodowych nauczycieli w pracy z dziećmi przedszkolnymi, poszerzanie horyzontów.

r. w Przedszkolu w Syryni odbyło się spotkanie szkoleniowo – warsztatowe pod hasłem „Twórcza aktywność muzyczna dzieci” połączone z demonstracją instrumentów perkusyjnych. Tematem spotkania było: - ukazanie różnorodnych możliwości i form pracy z dziećmi na zajęciach umuzykalniających z użyciem różnorodnych instrumentów; - ukazanie nauczycielom sposobów zachęcania dziecka do słuchania muzyki, śpiewania, tworzenia łatwych melodii oraz rozbudzanie ich zainteresowań muzycznych. Spotkanie prowadziła Pani dr Kornelia Solich nauczyciel akademicki PWSZ w Raciborzu I działanie

Spotkanie szkoleniowo – warsztatowe pod hasłem „Twórcza aktywność muzyczna dzieci”

II działanie r. dzieci uczestniczyły w koncercie „ F jak flet i fagot” organizowanym przez Filharmonię Śląską im. Henryka Mikołaja Góreckiego w Katowicach Koncert odbył się w Audytorium w starym Budynku Biblioteki Śląskiej w Katowicach

Koncert „ F jak flet i fagot” organizowanym przez Filharmonię Śląską w Katowicach

III działanie W dniu r. brały udział w polsko - czeskich zajęciach i zabawach edukacyjno – muzyczno – ruchowo - instrumentalnych połączonych z konkursem piosenki pod hasłem „Bliskie spotkanie z muzyką” Podczas zajęć i zabaw dzieci wykorzystały instrumenty perkusyjne zakupione w ramach projektu. Zajęcia i zabawy odbyły się w Przedszkolu w Hlučínie. Zajęcia i zabawy prowadzili muzycy z Agencji Artystycznej Pawła Sobika.

Zajęcia i zabawy edukacyjno – muzyczno – ruchowo - instrumentalne połączone z konkursem piosenki pod hasłem „Bliskie spotkanie z muzyką”

IV działanie r. dzieci odwiedziły Operę Śląska w Bytomiu, gdzie oglądały spektakl baletowy "Kopciuszek" - libretto oparte było na motywach baśni Charlesa Perraulta w choreografii Anny Majer, do muzyki Sergiusza Prokofiewa. Był to spektakl w całkowicie nowej odsłonie, oryginalnej oprawie scenograficznej, intrygujących kostiumach, układach choreograficznych łączących taniec klasyczny ze współczesnym.

Spektakl „ Kopciuszek” organizowany przez Operę Śląską w Bytomiu

V działanie r. odbędzie się V działanie w ramach mikroprojektu: „Polsko-Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Będzie to Bajka Muzyczna pt. „ W Tajemniczej Krainie Krasnali” w wykonaniu Teatru Muzycznego „Duduś” z Łodzi

ZAPRASZAMY !!!!