Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Targi Edukacyjne – Festiwal Zawodów w Małopolsce
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Od kompetencji do kwalifikacji
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Konferencja  Czas dla ludzi młodych
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Specjalista ds. Transportu Biuro JASPERS w Warszawie
Modelowy System Zarządzania Wiedzą w Firmie
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
DZIAŁANIA WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE JERZY SZCZEPANIEC Wydział Polityki Społecznej.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jakość kształcenia przez całe życie 25 marca 2010.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Jakość kształcenia przez całe życie Uczenie się przez całe życie – terminologia oraz nowe regulacje związane z Polskimi Ramami Kwalifikacji Diagnoza jakości.
2008 Wsparcie i rozwój instytucji świadczących usługi na rzecz przedsiębiorczości oraz ich sieci. Wsparcie dla Punktów Konsultacyjnych 20 listopada 2008.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
2010 Aleksandra Herba Przewodnicząca Rady Punktów Konsultacyjnych KSU Prokurent, Zastępca Dyrektora Generalnego Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
PRAKTYKI ZAWODOWE: ZASADY DOBRYCH PRAKTYK SIMON JAMES I TIM FOX.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Upowszechnianie produktu projektu MJUP. Ramowy harmonogram 2011 Zadanie 5 - Zarządzanie projektem Zadanie 4 - Upowszechnianie produktu Zadanie 3 - Opracowanie.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Zadania Architekta Zespół Architekta.
„ Nowa jakość edukacji w Gminie Miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół” Projekt pilotażowy Czas realizacji: styczeń-grudzień.
Standard świadczenia usług za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych
2015 Koncepcja weryfikacji wymagań dotyczących jakości usług świadczonych za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych.
2015 Wymagania dot. świadczenia usług za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych Agnieszka Popławska Warszawa, r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
2015 Warunki wpisu podmiotu świadczącego usługi rozwojowe do Rejestru Usług Rozwojowych.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Możliwości rozwoju kompetencji osób dorosłych – system bonów szkoleniowych i znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno - Szkoleniowych.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
System zarządzania jakością szkoleń w oparciu o Małopolskie Standardy Usług Edukacyjno - Szkoleniowych.
Jak to się zaczęło…? pilotażowy projekt i system bonów szkoleniowych w Małopolsce.
TRENER KADR SEKTORA TURYSTYCZNEGO
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej w regionie.

Cele standardów Edukacja firm szkoleniowych Edukacja klientów (indywidualni, organizacje, podmioty dysponujące pieniędzmi unijnymi) Gwarancja dobrej jakości/Przejrzystość firm Promocja dobrych praktyk Promocja firm spełniających standard Środki publiczne dla firm gwarantujących jakość usług

Dla kogo ? Podaż Popyt Instytucje szkoleniowe Mieszkańcy Małopolski Kadra szkoleniowa Instytucje zamawiające szkolenia Pracodawcy

Jak powstawały Małopolskie Standardy ? 1. Doświadczenia brytyjskie 2. 2008 r. - badania ilościowe i jakościowe diagnozujące sytuację w obszarze kształcenia ustawicznego.  3. 2009 r. - badanie analiza danych zastanych dotyczących jakości usług edukacyjno-szkoleniowych

2010 r. Kilkanaście spotkań i warsztatów w 2010 r. z: Firmami szkoleniowymi Pracodawcami Trenerami Instytucjami publicznymi WRZ Ekspertami

Plany 2010 Badania – diagnoza i rekomendacje Wypracowywanie projektu standardów – UJ 2010 Pilotaż weryfikujący – w kilkunastu firmach przy udziale konsultanta Konsultacje społeczne –upublicznienie standardów, zbieranie opinii, promocja 2011 sprawdzanie standardów w procedurach zamówień publicznych, w firmach szkoleniowych Promocja standardów wśród klientów – mieszkańcy i przedsiębiorcy 2011/2012 – ostateczna wersja standardów

Małopolskie Standardy - Struktura Treść usługa szkoleniowa kadra zarządzanie jakością organizacja i infrastruktura Ocena instytucja oceniająca procedura oceny monitoring przestrzegania standardów Wdrażanie pilotaż korzyści dla firm promocja

Kryteria oceny modelu Realność Trafność, sensowność, użyteczność Mierzalność – precyzja kryteriów i przyjazność procedury oceny Jasność, komunikatywność Uniwersalność

małopolskie standardy edukacyjno -szkoleniowej USŁUGA małopolskie standardy usługi edukacyjno -szkoleniowej ORGANIZACJA KADRA ZARZĄDZANIE

Treść standardów Grupa tematyczna Standard Standard Standard Standard Wskaźnik O Wskaźnik O Wskaźnik O Wskaźnik O Wskaźnik P Wskaźnik P Wskaźnik P Wskaźnik P

Standardy dotyczące usługi edukacyjno-szkoleniowej Cele i zakres tematyczny szkoleń są dostosowane do potrzeb uczestników Programy nauczania są opisane w języku efektów uczenia się Programy szkoleniowe są oparte na aktualnej, rzetelnej wiedzy i realizowane w adekwatnej do celów formie Instytucja szkoleniowa prowadzi działania wspierające utrwalanie efektów uczenia się Instytucja szkoleniowa systematycznie bada rezultaty prowadzonych szkoleń

Standardy dotyczące kompetencji i rozwoju kadry szkoleniowej Instytucja szkoleniowa dysponuje kadrą odpowiedzialną za merytoryczną jakość usług. Wiedza teoretyczna i praktyczna kadry szkoleniowej jest odpowiednia do zakresu szkoleń oraz ich celów edukacyjnych Kadra szkoleniowa posiada kompetencje społeczne i metodyczne związane z kształceniem osób dorosłych Kadra szkoleniowa aktywnie uczestniczy w działaniach rozwojowych i aktualizuje własne kompetencje Kadra szkoleniowa wnosi wkład w popularyzację wiedzy i wymianę dobrych praktyk w zakresie LLL

Standardy dotyczące infrastruktury, organizacji i obsługi klienta Instytucja szkoleniowa zapewnia uczestnikom rzetelną obsługę i sprawną organizację szkolenia Instytucja organizuje szkolenia w warunkach zapewniających komfort uczestników i higienę pracy umysłowej Instytucja planuje czas szkolenia w sposób sprzyjający komfortowi uczestników i higienie pracy umysłowej Instytucja szkoleniowa dysponuje różnorodnymi środkami technicznymi i materiałami wspierającymi uczenie Instytucja szkoleniowa jest przygotowana do reagowania na nieprzewidziane sytuacje i zastrzeżenia klientów

Standardy dotyczące zarządzaniem jakością usługi szkoleniowej Instytucja szkoleniowa dysponuje strategią określającą jej sposób działania i kierunki rozwoju Instytucja szkoleniowa publikuje rzetelną informację o oferowanych usługach Instytucja szkoleniowa stosuje systemowe rozwiązania wspierające wysoką jakość świadczonych usług Instytucja szkoleniowa upowszechnia wiedzę o dobrych praktykach w zapewnianiu jakości szkoleń Instytucja szkoleniowa oferuje usługi w zgodzie z obowiązującymi normami prawnymi i wymogami narzucanymi przez zewnętrzne regulacje

WERYFIKACJA PROJEKTU MAŁOPOLSKICH STANDARDÓW Plany IV kw. 2010/2011 WERYFIKACJA PROJEKTU MAŁOPOLSKICH STANDARDÓW Pilotaż: 10 -15 firm szkoleniowych Recenzenci: szkoleniowcy, psycholog, socjolog. Rozpoczęcie konsultacji społecznych

Plany 2011 3. Konsultacje prawne 4. Konsultacje ekonomiczne 5. Konsultacje naukowe (uniwersytety) WPROWADZENIE UWAG DO TREŚCI STANDARDÓW 6. Spotkania warsztatowe z inst. szkoleniowymi, pracodawcami, decydentami i in. PONOWNE WPROWADZENIE UWAG DO TREŚCI STANDARDÓW

Plany 2011 Pilotażowe sprawdzanie standardów w procedurach wyboru firm szkoleniowych – np. procedura zamówień publicznych Promocja standardów wśród firm szkoleniowych, przedsiębiorców, mieszkańców małopolskich