Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

System zarządzania jakością szkoleń w oparciu o Małopolskie Standardy Usług Edukacyjno - Szkoleniowych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "System zarządzania jakością szkoleń w oparciu o Małopolskie Standardy Usług Edukacyjno - Szkoleniowych."— Zapis prezentacji:

1 System zarządzania jakością szkoleń w oparciu o Małopolskie Standardy Usług Edukacyjno - Szkoleniowych

2 Cele systemu zarządzania jakością w oparciu o MSUES
zapewnienie wysokiej jakości usług; wsparcie w rozwoju i uczeniu się organizacyjnym; identyfikowanie i popularyzowanie dobrych praktyk, wskazywanie kierunków rozwoju; zapewnienie transparentności instytucji oferujących usługi.

3 Cele przyświecające wprowadzeniu Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno –Szkoleniowych
Edukacja klienta (pracodawcy, instytucji, osób indywidualnych) Edukacja firm szkoleniowych Promocja/pozytywny wizerunek firm szkoleniowych Przejrzystość firm/gwarancja dobrej jakości Środki publiczne dla firm gwarantujących jakość usług

4 Małopolskie Standardy Usług Edukacyjno –Szkoleniowych jako narzędzie do zapewniania jakości kształcenia Standardy jako weryfikowalna „norma” jakości wypracowane w WUP Kraków we współpracy z partnerami Małopolskiego Partnerstwa na rzecz Kształcenia Ustawicznego (m.in. instytucjami szkoleniowymi, instytucjami zamawiającymi szkolenia) innowacyjne narzędzie do oceny instytucji szkoleniowych wskaźniki - kryteria oceny jakości szkoleń dla instytucji szkoleniowych, audytu zewnętrznego oraz audytu monitorującego ze strony WUP Kraków znak MSUES znajduje się na liście certyfikatów/akredytacji podlegających ocenie z urzędu na potrzeby rejestracji w Bazie (Rejestrze) Usług Rozwojowych prowadzonej przez PARP

5 ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO wspierającego realizację RPO WM
UCHWAŁA Nr 1106/16 ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO dnia 19 lipca 2016 roku w sprawie przyjęcia w województwie małopolskim sytemu zarządzania jakością szkoleń w oparciu o Małopolskie Standardy Usług Edukacyjno - Szkoleniowych (MSUES) wspierającego realizację RPO WM

6 Małopolskie Standardy Usług Edukacyjno -Szkoleniowych
USŁUGA ZARZĄDZANIE KADRA ORGANIZACJA MSUES to 20 standardów, odnoszących się do 4 obszarów: usługi edukacyjno-szkoleniowej, kompetencji kadry szkoleniowej, infrastruktury, organizacji i obsługi klienta oraz zarządzania jakością usług szkoleniowych.

7 Małopolskie Standardy Usług Edukacyjno -Szkoleniowych
nadzór merytoryczny wiedza teoretyczna i praktyczna kompetencje społeczne i metodyczne ciągły rozwój wymiana wiedzy i dobrych praktyk dostosowanie do potrzeb koncentracja na efektach uczenia się rzetelna treść i aktywizująca forma wsparcie w utrwalaniu efektów uczenia się systematyczne badanie rezultatów rzetelna obsługa i organizacja komfortowe warunki pracy właściwe planowanie czasu pracy różnorodne pomoce i materiały reagowanie na trudności i zastrzeżenia określona strategia rzetelna informacja o usługach systemowe rozwiązania i procedury promowanie dobrych praktyk zgodność z regulacjami prawnymi

8 Centrum Zapewniania Jakości Kształcenia
Dbanie o wysoką jakość szkoleń w Małopolsce w oparciu o Małopolskie Standardy Usług Edukacyjno – Szkoleniowych Firmy szkoleniowe większe znaczenie usług szkoleniowych wzrost konkurencyjności na rynku wyróżnienie usługi dobrej jakości Rejestr Usług Rozwojowych – PARP RPO Przedsiębiorcy mają do dyspozycji sprawdzone firmy szkoleniowe o przyjętym standardzie usługi Uczestnik szkolenia dobre szkolenie

9 Centrum Zapewniania Jakości Kształcenia
Zadania Centrum Zapewniania Jakości Kształcenia Współpraca międzyinstytucjonalna na rzecz jakości kształcenia Nabór firm audytujących MPKU/ Rada ds. Jakości Nabór zainteresowanych firm szkoleniowych oraz wsparcie ich w rozwoju Szkolenie audytorów na wejściu i programy rozwojowe w kolejnych latach Monitorowanie firm szkoleniowych Nadzór nad firmami audytującymi Reklamacje klientów Obsługa formalno – prawna certyfikatów Konsultacje z firmami, ankiety Reklamacje firm szkoleniowych Weryfikacja raportów z audytu (próba) Konsultacje dla audytorów

10 Ocena znaczenia spełniania wymagań MSUES
Zdaniem respondentów: najważniejszym warunkiem odniesienia sukcesu na rynku szkoleniowym jest zaangażowanie odpowiednich trenerów - najwyższą średnią ocen uzyskały 3 z 20 wymagań dotyczących trenerów (wiedza, praktyka zawodowa, sposób prowadzenia szkoleń); ważnym czynnikiem jest sprawna obsługa administracyjna szkoleń oraz komunikacja na linii trener - osoba odpowiedzialna za organizację szkoleń oraz precyzyjne zdefiniowanie oczekiwań uczestników każdego szkolenia.

11 Ocena trudności w kontekście Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno - Szkoleniowych
Najwięcej trudności sprawia firmom ze znakiem jakości MSUES: posiadanie w ofercie unikatowych tematów szkoleń wysoka aktywność informacyjno-promocyjna cykliczne podejmowanie działań doskonalących w zakresie sposobów prowadzenia szkoleń trenerzy potrafiący prowadzić szkolenia w sposób interesujący

12 Ocena procesu spełniania wymagań Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno - Szkoleniowych
Zdaniem respondentów: wszystkie wymagania standardu są ważne proces wdrożenia nie jest uciążliwy standardy MSUES skutecznie budują świadomość narzędzi niezbędnych do osiągania przewag konkurencyjnych i rozwoju firmy WAŻNE – większość wymagań MSUES nie zostało uznane za szczególnie trudne do spełnienia!

13 Jak uzyskać znak jakości MSUES?
I ETAP SAMOOCENA II ETAP KONSULTACJE III ETAP AUDYT IV ETAP MONITORING

14 I ETAP - SAMOOCENA Jest to indywidualna i świadoma refleksja instytucji szkoleniowej, która w oparciu o wiedzę dotyczącą sposobów własnego działania, samodzielnie rozstrzyga, czy spełnia wymagania zdefiniowane w Małopolskich Standardach Usług Edukacyjno - Szkoleniowych.

15 II ETAP - KONSULTACJE Spotkanie konsultanta z przedstawicielem instytucji szkoleniowej odbywające się w Centrum Zapewniania Jakości Kształcenia w uzgodnionym wcześniej terminie, możliwa jest również telefoniczna konsultacja lub przy użyciu Skype. Podczas spotkania następuje m.in. doprecyzowanie i wyjaśnienie zapisów standardów, które budzą wątpliwości, przedstawienie warunków systemu.

16 III ETAP - AUDYT Audyt zewnętrzny prowadzony jest przez uprawnioną instytucję audytującą wpisaną do Rejestru instytucji audytujących i audytorów, niezależny od audytowanej instytucji szkoleniowej. Jego celem jest uzyskanie obiektywnej i niezależnej oceny jakości usług edukacyjno – szkoleniowych świadczonych przez instytucję szkoleniową przy zastosowaniu wymagań zdefiniowanych w MSUES.

17 III ETAP - AUDYT W trakcie audytu będą prowadzone następujące działania: badanie dokumentacji (np. programy szkoleń, materiały szkoleniowe, raporty z ewaluacji szkoleń, dokumenty opisujące funkcjonowanie jednostki, dokumentacja dotycząca kadry szkoleniowej) wywiady indywidualne z członkami kadry zarządzającej wywiady grupowe i indywidualne z uczestnikami szkoleń i kadrą szkoleniową obserwacja zajęć obserwacja infrastruktury

18 III ETAP - AUDYT Warunki jakie musi spełnić instytucja szkoleniowa, aby mogła być poddana audytowi: • zrealizowanie zgodnie z MSUES co najmniej 6 usług edukacyjno – szkoleniowych; funkcjonowanie instytucji szkoleniowej zgodnie z MSUES przez co najmniej 3 miesiące przed audytem; co najmniej jedna usługa edukacyjno - szkoleniowa zaplanowana w okresie prowadzenia audytu (do obserwacji).

19 IV ETAP – MONITOROWANIE JAKOŚCI
Instytucje szkoleniowe posiadające znak jakości MSUES (wpisane do Rejestru instytucji szkoleniowych posiadających znak jakości MSUES) poddawane będą monitorowaniu ze strony Centrum Zapewniania Jakości Kształcenia w zakresie jakości świadczonych usług -zbieranie i analiza informacji o zmianach zachodzących w instytucjach szkoleniowych oraz audytowi monitorującemu zgodność z MSUES. Znak jakości MSUES przyznawany jest na 3 lata – wymagana recertfikacja.

20 System zarządzania jakością szkoleń oparty na MSUES
MSUES to standard „skrojony na miarę” branży szkoleniowej. Zweryfikowany w praktyce – standard ewaluowany od strony instytucji szkoleniowych, dysponentów szkoleń, klientów (przedsiębiorców), oceniony pozytywnie przez ekspertów. Edukacja i rozwój rynku szkoleń – wdrożenie MSUES powoduje realne podnoszenie jakości, ma wymiar edukacyjny i rozwijający firmę w kierunku jakości. Wysoka jakość procesu certyfikacyjnego - wymagania dotyczące kadry audytorów, wsparcie merytoryczne dla audytorów w zakresie specyfiki usług edukacyjno-szkoleniowych. Monitorowanie zewnętrzne – monitorowanie prowadzone jest w sposób ciągły, w oparciu o reklamacje klientów i analizy ryzyka. Dotyczy firm szkoleniowych oraz firm audytujących. Założona jest również cykliczna aktualizacja standardów.

21 Wpływ urzędów pracy na rynek szkoleń w Polsce
Firma szkoleniowa X RPO 10.3 KK (klienci indywidualni) BUR (MSUES) Usługa szkoleniowa X w standardzie MSUES Fundusz Pracy (KFS) Usługa szkoleniowa X w standardzie MSUES Prywatne środki na szkolenia Usługa szkoleniowa X w standardzie MSUES Projekty POWER i RPO Usługa szkoleniowa X w standardzie MSUES RPO – bony dla MŚP RUR (MSUES) Usługa szkoleniowa X w standardzie MSUES MSUES – zweryfikowana raz, poddana monitorowaniu wszystkich usług Dla klienta ta sama jakość niezależnie od źródła finansowania.

22 Instytucje szkoleniowe z MSUES w Polsce (147+3 nowe)

23 Centrum Zapewniania Jakości Kształcenia
Dziękujemy za uwagę Centrum Zapewniania Jakości Kształcenia Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie plac Na Stawach 1, Kraków tel. (12) , faks (12) 42 29 785


Pobierz ppt "System zarządzania jakością szkoleń w oparciu o Małopolskie Standardy Usług Edukacyjno - Szkoleniowych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google