Projekty realizowane przy współpracy z partnerami

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Opracował J. Stryjkowski
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Opis współpracy z partnerami polskimi i zagranicznymi.
Gimnazjum w Okonku 2008 Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Oświata na terenie Gminy Czernice Borowe
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
Szkołą Odkrywców Talentów
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Szkoła Współpracy.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
SZKOŁA PODSTAWOWA W TEMPLEWIE. TEMPLEWO- wieś w gminie Bledzew, w powiecie międzyrzeckim, w województwie lubuskim. To wieś sołecka położona 8 km na pd.
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
Szymanik Elżbieta Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat ciechanowski.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat sierpecki otrzymał ponad.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Każdego roku uczniowie naszej szkoły biorą udział w Międzynarodowym QUIZIE z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
Dziecko romskie w szkole
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Program English Teaching
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Projekty realizowane przy współpracy z partnerami Szkoła Podstawowa w Stróżach

Za granicą E-twinning Szkoła Podstawowa w Stróżach realizowała w roku szkolnym 2010/2011 3 projekty ze szkołami za granicą Projekt „Easter in Europe” z szkołą w Chorwacji, Rumunii i Hiszpanii Projekt „My mama” ze szkołą w Rumunii, Turcji i Włoch Projekt „U4energe” ze szkołą w Rumunii

Partnerzy z Rumunii szkoła z Rumunii Partnerzy z Rumunii Partnerzy z Chorwacji

Spring Day 2009 Dzień wiosny w Europie Szkoła uczestniczyła w projekcie europejskim „Dzień wiosny w Europie”. Koordynator projektu zarejestrował szkołę na stronie www.springday2009.net. zadaniem uczniów klas było przygotowanie ulotki reklamującej wybrany kraj Unii Europejskiej. Dzieci używały różnych programów komputerowych, wzbogacały ulotki grafiką i zdjęciami Uczniowie w ramach projektu opracowali program multimedialny „Co wiem o Europie”

Spring Day 2010 Ósma edycja Dnia Wiosny w Europie została zainaugurowana i trwała od 22 marca do końca czerwca 2010. Po raz drugi nasza szkoła została zgłoszona i zarejestrowana na stronie projektu. W tym roku Dzień Wiosny w Europie jest poświęcony “Obywatelstwu i Prawom Podstawowym”, jako ważnym elementom europejskiej tożsamości kulturowej i społecznej. Dzień Wiosny 2010 promuje również solidarność i spójność społeczną z perspektywy edukacyjnej, wspierając tym samym główne cele Europejskiego Roku Walki z Ubóstwem i Wykluczeniem Społecznym. Uczniowie naszej szkoły brali udział w konkursach oraz w innych działaniach

W Polsce Nauczyciel uczący w naszej szkole informatyki mgr Elżbieta Soska została w grudniu 2006 r. laureatką konkursu zorganizowanego przez Polski Portal Edukacyjny www.interklasa.pl oraz Polsko-Amerykańską Fundację Wolności "Notebook dla Aktywnego Nauczyciela". Otrzymała ona tytuł i certyfikat „Szkolnego Koordynatora Interklasy”. Zadaniem Szkolnego Koordynatora Interklasy jest systematyczna współpraca w zakresie merytorycznym i organizacyjnym z Polskim Portalem Edukacyjnym www.interklasa.pl. Do takich efektów współpracy należały: zaproszenie trenera Interklasy do SP w Stróżach celem przedstawienia nauczycielom i uczniom możliwości, jakie daje projekt „Interklasa na kółkach”, a także zaprezentowanie nowoczesnych technologii informatycznych, z których szkoły mogą korzystać na dogodnych warunkach. Uczniowie naszej szkoły podczas spotkania z trenerami Interklasy na kółkach zaprezentowali swoje prace komputerowe z których trenerzy byli bardzo mile zaskoczeni i pod wrażeniem że coś takiego uczniowie klasy VI wykonali a były to multimedialne gry dydaktyczne. Ta współpraca jest dalej kontynuowana poprzez udział naszych uczniów oraz nauczycieli w konkursach i szkoleniach e-learningowych organizowanych przez Interklasę. Nasi uczniowie wspólnie z nauczycielem prowadzą stronę internetową umieszczoną na portalu Interklasa spstroze.szkoly.interklasa.pl

Projekt „Moja Ojczyzna tam gdzie moja szkoła” To projekt realizowany przy współpracy sześciu gmin w powiecie tarnowskim, realizacja projektu trwała 2 lata (2007- 2008) i finansowana była z EFS. Uczniowie realizowali wspólnie z nauczycielami działania które zawarte były w programie naszej szkoły pod hasłem „Bliżej siebie bliżej innych”. Co pół roku odbywały się spotkania delegacji poszczególnych szkół i uczniowie wraz z opiekunami wymieniali się doświadczeniami oraz prezentowano zrealizowane działania. Końcowym efektem naszego projektu było stworzenie fotoreportażu działań w postaci witryny internetowej

Ślady Przeszłości – Uczniowie adoptują zabytki następny projekt realizowany wspólnie z Centrum Edukacji Obywatelskiej. W naszej szkole 2 grupy uczniów brało udział w tym działaniu. Przystąpienie do realizacji programu przyniosło bardzo duże efekty, tak szkole, naszej gminie, uczniom, mnie jako koordynatorowi i wszystkim tym nauczycielom, którzy wspomagali nas w jego realizacji. Nasi uczniowie prezentując swój dorobek przyczynili się do promowania szkoły w środowisku i na arenie ogólnopolskiej. Nawiązaliśmy, jako szkoła, współpracę z Regionalnym Centrum Dziedzictwa Kulturowego w Zakliczynie. Dla gminy, jest to swego rodzaju pomysł na jej promocję. Uczniowie nauczyli się rozpoznawać ślady przeszłości w najbliższym otoczeniu, mieli możliwość odkrycia i zrozumienia bogactwa lokalnej tradycji, spotkania ludzi, którzy potrafią się nią fascynować a zwłaszcza nauczyli się słuchać opowiadań starszych osób o dawnych czasach, a dzieci zwłaszcza takie małe uwielbiają słuchać o tym jak ich dziadkowie dawniej żyli. Udział w Programie "Ślady Przeszłości - uczniowie adoptują zabytki", przyczynił się do rozwijania wśród uczniów lokalnej tożsamości, rozbudził poczucia obywatelskiej odpowiedzialności i szacunku dla swojej małej ojczyzny. Dla nauczycieli, było to zdobycie nowych doświadczeń zawodowych oraz nawiązanie kontaktu z innymi nauczycielami o podobnych zainteresowaniach. Przez cały czas realizacji projektu działania nasze były prezentowane na stronie internetowej CEO Obie grupy współpracowały ze sobą , poprzez konsultacje, dodatkowe materiały pomocnicze, wymianę informacji.

Artykuł z gazety

Uczniowie z klasą Trzy grupy uczniów podjęło się realizacji tego przedsięwzięcia, gdzie przez prawie przez rok wymieniali się doświadczeniami z innymi uczniami przez Internet, ukazując swoje działania i oglądając zadania innych szkół. I grupa uczniów przygotowywała inscenizację pt. „Babcia na czacie” a efekty pracy przedstawili swoim babciom podczas spotkania z okazji „Dnia Seniora” Uczniowie dzięki temu projektowi nawiązali kontakt z uczniami ze szkoły nr 1 z Tarnowa z którymi wymieniali się doświadczeniami. Inna grupa uczniów realizowała projekt pt. „Batalion Barbara” czyli śladami partyzantów a trzecia tworzyła „Multimedialne gry dydaktyczne” 27 uczniów naszej szkoły posiada tytuł Ucznia z klasą. Wcześniej szkoła wzięła udział w III edycji projektu Szkoła z klasą gdzie w Warszawie delegacja szkoły z rąk prezydenta odebrała certyfikat.

Szkołą z tradycją, Konkurs Szkoła z Tradycją organizowany przez Fundację Szansa Istotą tego projektu jest przywrócenie tradycyjnej roli szkoły jako miejsca, wokół którego może ogniskować się życie małych wspólnot, tradycje kulturotwórcze ośrodków edukacyjnych. Jednym z celów konkursu jest budowanie lub przywracanie zapomnianych tradycji i obrzędowości szkolnej, np. mundurków, tarcz szkolnych, poszanowania i troski o honor sztandaru, przywiązania do przesłania ideowego zawartego w testamencie patrona szkoły. Nasza szkoła przygotowała i realizowała projekt „Mogiła”. Konkurs polegał na głosowaniu internautów. Nasz szkoła w końcowym efekcie uklasowała się na 16 miejscu.

Folklor mojego regionu. Szkoła uczestniczyła w drugiej edycji projektu organizowanego przez portal Interklasa. W projekt zaangażowana była duża grupa uczniów, nauczycieli a także i rodziców. Grupa uczniów gromadziła materiały dotyczące naszego regionu w formie tekstu i ilustracji. Inni uczniowie wraz z nauczycielem j. angielskiego tłumaczyli teksty. Dodatkowo całość była opracowana w j. niemieckim gdzie wykorzystaliśmy pomoc koleżanek i kolegów z zaprzyjaźnionej szkoły w Niemczech. Nauczyciel informatyk zamieszczał dane na stronie internetowej organizatora. Szkoła otrzymała piekny dyplom za udział.

„Pan Karp” Uczniowie szkoły systematycznie współpracują z TPRiR w Warszawie, mają certyfikat „Przyjaciele Pana Karpia”- brali udział we wszystkich edycjach konkursu które to stowarzyszenie organizowało, dwukrotnie uczestniczyli w gali finałowej w Warszawie gdzie z rąk organizatora odbierali nagrody. W roku 2010 na zaproszenie szkoła gościła prezesa TPRiR w ramach odwiedzin szkół przyjaciół Pana Karpia

Kolejna współpraca to z Śląskim Stowarzyszeniem „Nasza firma szkolne ogrody”- uczniowie brali udział w konkursach organizowanych przez to stowarzyszenie (finalistka I miejsca) oraz uczestniczyli jako jury w innych konkursach. Poprzez współpracę z tym stowarzyszeniem nasza szkoła otrzymała pomoce dla szkoły i nagrody dla uczniów na kwotę 1900zł. Edukacja dla przyszłości - oświatowy projekt pilotażowy dla mieszkańców gminy Zakliczyn Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Głównym celem projektu było pobudzanie aktywności mieszkańców obszarów wiejskich i miast do 25 tyś. mieszkańców na rzecz samorealizacji i tworzenia lokalnych inicjatyw ukierunkowanych na rozwój edukacji i podnoszenia poziomu wykształcenia. Projekt miał na celu szkolenie nauczycieli i pracowników instytucji kulturalno oświatowych, a w szczególności: Podniesienie świadomości ich roli jako inicjatorów działań edukacyjnych na terenie gminy Zakliczyn. Wzmocnienie motywacji do podejmowania działań edukacyjnych, udziału lokalnych inicjatywach edukacyjnych, podniesienie kwalifikacji, wzbogacenie warsztatu metodycznego oraz rozwój umiejętności interpersonalnych

Centrum animacji społecznej „Horyzonty” Centrum Animacji Społecznej „HORYZONTY” to zespół ludzi – animatorów i trenerów, skupiających się w swoich działaniach na budowaniu aktywnych, odpowiedzialnych i trwałych postaw wobec rzeczywistości. Pracują oni na rzecz rozwoju małych społeczności (wieś, osiedle). Pomagają w diagnozie problemów i wspierają w ich rozwiązaniu. Stwarzają przestrzeń dla każdej inicjatywy, dbają o motywację i współudział wszystkich członków społeczności w tworzeniu planów. W ramach projektu realizowane były w szkole zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z uczniami klas I – III oraz klas IV – IV. Celem zajęć było wyrównywanie szans uczniów i poszerzanie ich wiedzy z przedmiotów takich jak: j. polski, matematyka Projekt edukacyjny „Lepsza Szkoła” Szkoła od trzech lat współpracuje z GWO koordynatorem szkolnym jest nauczyciel polonista. Współpraca polega na corocznym pisaniu przez uczniów specjalistycznych testów badających ich kompetencje. Testy pobierane są ze strony internetowej Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego, następnie wyniki testów są wpisywane na tejże stronie i porównywane z wynikami ogólnopolskimi. Przeprowadzanie testów z języka polskiego tzw. „Wielki sprawdzian” – Bernadetta Jurek Przeprowadzanie testów z matematyki tzw. „Sesja z plusem” – Katarzyna Zawisza

Akademia Bratka Internetowy projekt edukacyjny dla nauczycieli uczących klasy I-III którego organizatorem jest wyd. Operon. Celem projektu jest wyposażenie nauczycieli w pomoce niezbędne do wprowadzenia zmian planowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w zakresie organizacji pracy z uczniami ze specyficznymi trudnościami w nauce. Szkolenia odbywają się wyłącznie za pośrednictwem Internetu, a wszystkie materiały udostępniane są w wersji elektronicznej. Trzech nauczycieli p. Bernadetta Jurek, p. Elzbieta Soska i p. Izabela Socha zgłosiło swój udział poprzez rejestrację realizacji następujących modułów: - Szkoła podstawowa jako miejsce rozpoznawania specyficznych trudności w nauce - Testowanie programu ORTOGRAFFITI z Bratkiem - moduł wyłącznie dla nauczycieli uczących w klasach I - Organizacja pomocy uczniom ze specyficznymi trudnościami w nauce.

Pierwsze Uczniowskie Doświadczenia Drogą do Wiedzy – to ogólnopolski projekt organizowany przez MAC edukacja w ramach EFS kierowany do uczniów klas I. Nasza szkoła jest beneficjentem tego projektu. Projekt zakończył się w czerwcu 2011r a zasięgiem swoim objął 3 kolejne pierwsze klasy

Stowarzyszenie „Bez barier” Nasza szkoła systematyczne współpracuje ze stowarzyszeniem „Bez barier” działającym na terenie naszej gminy organizując imprezy i uroczystości na które są zapraszani uczestnicy stowarzyszenia. W 2007r był organizowany Festyn Integracyjny a co rok organizowany jest Gminny Dzień Dziecka w naszej szkole na który są zapraszani podopieczni stowarzyszenia wraz z opiekunami. Kilku uczniów naszej szkoły jest członkami stowarzyszenia.

Ogólnopolski Projekt 5 porcji warzyw, owoców lub soku Projekt był realizowany od października 2010 do kwietnia 2011. Uczniowie otrzymali materiały i pomoce. Zostały przeprowadzone zajęcia wg scenariuszy przygotowanych przez organizatora. Uczniowie brali udział w konkursie plastycznym. Aktualnie w obecnym roku szkolnym szkoła uczestniczy w II edycji tego projektu.

Dzień bezpiecznego Internetu

Ogólnopolski projekt „Klimatolubne Przedszkolaki” W roku szkolnym 2010/2011 uczniowie z oddziału przedszkolnego uczestniczyli w ogólnopolskim projekcie „Klimatolubne przedszkolaki” mającym na celu zapoznawanie najmłodsze dzieciaki z klimatem. Zajęcia prowadzone przez trenerów miały charakter zabawowy. W ramach tego projektu należało wziąć udział w internetowym szkoleniu poświęconym zmianom klimatu

I Ogólnopolski projekt internetowy Planeta Energii 2011r Obecnie szkoła uczestniczy w II edycji tego projektu

Szkoła bez przemocy W roku szkolnym 2010/2011 szkoła uczestniczyła w ogólnopolskim projekcie „Szkoła bez przemocy”. Uczniowie brali udział konkursach, rysowali plakaty, były organizowane spotkania z różnymi osobami, przygotowywali inscenizacje z którymi wychodzili w środowisko. Na zakończenie projektu odbył się szkolny dzień bez przemocy.

Szkoła Podstawowa w Stróżach miejscem odkrywania talentów – certyfikat

Opracowanie: Bernadetta Jurek Elżbieta Soska