Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Advertisements

XV Ogólnopolskie Forum Gospodarcze Małych i Średnich Przedsiębiorstw
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Działanie 6.1 „Paszport do eksportu”
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Realizacja projektów systemowych w ramach Poddziałania i PO KL.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Nieprawidłowości w ZPORR – przypadki nadużyć, obszary ryzyka, działania Instytucji Zarządzającej.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Opis dokumentów finansowych
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Wymagania w zakresie sporządzania załączników
Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi PRIORYTET 3 ZPORR Rozwój lokalny Działanie 3.1: Obszary wiejskie;
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Procedury finansowe Toruń, grudzień 2005 r.. Wniosek o płatność podstawą ubiegania się o refundację poniesionych wydatków Wzór określony Rozporządzeniem.
2009 System zaliczkowy w ramach działań PO IG Dorota SzczytowiczWarszawa, 8 czerwca 2009 r.
Realizacja umowy w ramach POIG
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
Ewelina Pawińska Prowadzenie i rozliczanie projektu w Działaniu 6.1 POIG Etap II – Wdrożenie Planu Rozwoju Eksportu Warszawa, 29 czerwca 2010 r.
Dział Wsparcia Instytucji Pośredniczących, FFW
POLSKA AGENCJA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw Działanie 2.3 – Inwestycje dla MŚP Tomasz.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
Zasady realizacji i rozliczania projektów w Działaniu 1.4 – 4.1
2009 Działanie 3.3 Tworzenie systemu ułatwiającego inwestowanie w MSP Poddziałanie Wsparcie dla MSP Podsumowanie naboru 2008 i zmiany na 2009 Zespół
Rozliczanie projektów o dofinansowanie
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Kwalifikowalność wydatków
Szkolenie dla BP 30/ /12/2011 Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach PO KL 6.2. MISJA: FIRMA POKL /12.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym poddziałanie Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Wprowadzanie zmian w trakcie realizacji projektu –
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
„Zasady poprawnego rozliczania projektów w ramach Programu Operacyjnego RYBY ” Pisz, r.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Kredyt na innowacje technologiczne
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw- Regionalna Instytucja Finansująca Zasady rozliczania projektów informatycznych na przykładzie działania 8.1 POIG:: Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.1 Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej Przygotowanie i prowadzenie: Marcin Bartoszewicz

Realizacja umowy o dofinansowanie Zgodnie z §. 3 ust. 1 Umowy o dofinansowanie projektu Beneficjent zobowiązuje się do zrealizowania Projektu w pełnym zakresie, w terminie wskazanym w § 6 ust. 3, z należytą starannością, zgodnie: 1) z Umową i jej załącznikami, w szczególności z opisem zawartym we wniosku o dofinansowanie, wraz z załącznikami; 2) z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, w szczególności zasadami polityk wspólnotowych, które są dla niego wiążące, w tym przepisami dotyczącymi konkurencji, udzielania zamówień publicznych, pomocy publicznej, ochrony środowiska oraz równouprawnienia kobiet i mężczyzn;

Realizacja umowy o dofinansowanie Zgodnie z §. 6 ust. 2 Umowy o dofinansowanie projektu Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem są wydatki, które jednocześnie: są niezbędne do prawidłowej realizacji Projektu; 2) zostały wskazane w Harmonogramie rzeczowo-finansowym projektu stanowiącym załącznik nr 2 do Umowy; 3) zostały faktycznie poniesione w okresie kwalifikowalności wydatków i nie wcześniej niż w dniu następującym po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie; 4) zostały prawidłowo udokumentowane; 5) zostały zweryfikowane i zatwierdzone przez Instytucję Wdrażającą/Instytucję Pośredniczącą II stopnia ;

Realizacja umowy o dofinansowanie Zgodnie z §. 7 Umowy o dofinansowanie projektu W celu otrzymania dofinansowania Beneficjent jest obowiązany do złożenia w RIF: prawidłowo wypełnionego oraz kompletnego wniosku Beneficjenta o płatność w formie papierowej i elektronicznej (Generator Wniosków o płatność), w obowiązującym formacie wraz z poświadczonymi na każdej stronie przez upoważnioną osobę za zgodność z oryginałem wraz z: kopiami dokumentów księgowych (faktur lub dokumentów o równoważnej wartości księgowej), potwierdzających poniesione wydatki oraz potwierdzających dokonanie zapłaty opisanych w sposób umożliwiający ich przypisanie określonym pozycjom w harmonogramie rzeczowo finansowym projektu – opisanymi zgodnie z instrukcją;

Realizacja umowy o dofinansowanie b) kopiami wyciągów bankowych potwierdzającymi dokonanie płatności c) kopiami protokołów odbioru dokumentujących wykonanie robót, kopiami dokumentów potwierdzających przyjęcie środków trwałych do użytkowania oraz kopiami innych dokumentów potwierdzających zgodność realizacji Projektu z warunkami Umowy (OT); d) oryginałem pomocniczego zestawienia finansowego potwierdzającego poniesione wydatki objęte wnioskiem (wersja papierowa i elektroniczna) e) w przypadku wydatków związanych z wynagrodzeniami brutto oraz pozapłacowymi kosztami pracy: - oświadczeniem o wypłaconych wynagrodzeniach dla pracowników lub o obowiązkowych pozapłacowych kosztach pracy w przypadku przedsiębiorców będących os. fiz.

kopią wyciągu z listy płac lub rachunków za wykonanie dzieła/ zlecenia kopiami deklaracji ZUS RCX lub RCA oraz DRA kopiami umów określających warunki zatrudnienia kopiami dokumentów potwierdzającymi wypłatę wynagrodzeń wraz z pozapłacowymi kosztami f) w przypadku zakupu szkoleń specjalistycznych dla osób zaangażowanych w realizację Projektu związanych bezpośrednio z uruchomieniem i obsługą e-usługi dodatkowo: listami obecności podpisanymi przez osoby uczestniczące w szkoleniach, kopiami certyfikatów dla poszczególnych osób uczestniczących w szkoleniach o ile stanowią one integralną część szkolenia, tj. szkolenie kończy się uzyskaniem certyfikatu bądź egzaminem;

g) kopią umowy leasingu zawierającą harmonogram spłat rat leasingowych zawartą na finansowanie Projektu, jeśli finansowanie w drodze leasingu zostało wskazane we wniosku o dofinansowanie. Do kopii umowy leasingu należy dołączyć oświadczenie o kwalifikowalności rat kapitałowych z tytułu leasingu oraz kopię faktury VAT dokumentującą zakup przez leasingodawcę (finansującego) wartości niematerialnych i prawnych oraz środków trwałych objętych Projektem. Warunkiem uznania rat leasingowych za kwalifikujące się do objęcia wsparciem jest zawarcie umowy leasingu w okresie kwalifikowalności wydatków. Dostarczenie kopii umowy leasingu dotyczy pierwszego wniosku Beneficjenta o płatność;

i) kopią umowy najmu w przypadku kosztów najmu pomieszczeń; j) elektroniczną wersją analiz sporządzonych w ramach Projektu (kopie wersji papierowej analiz muszą zostać dostarczone jedynie na żądanie Regionalnej Instytucji Finansującej lub Instytucji Wdrażającej/Instytucji Pośredniczącej II stopnia); k) oświadczeniem Beneficjenta, że wszystkie koszty wyszczególnione we wniosku Beneficjenta o płatność są bezpośrednio związane z realizacją Projektu; l) kopią otrzymanego raportu z kontroli w przypadku, gdy Beneficjent podlegał kontroli; ł) innymi dokumentami niezbędnymi do weryfikacji prawidłowości realizacji Projektu na żądanie Regionalnej Instytucji Finansującej lub Instytucji Wdrażającej/Instytucji Pośredniczącej II stopnia m) oświadczeniem beneficjenta o braku występowania na rynku co najmniej 3 potencjalnych dostawców towarów i usług, z zastrzeżeniem § 12 ust. 4

Realizacja umowy o dofinansowanie – zmiany w Projekcie Zgodnie z §. 9 Umowy o dofinansowanie projektu W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w Projekcie niezwiązanych z okresem kwalifikowalności wydatków, Beneficjent zobowiązuje się w terminie 30 dni od dnia zaistnienia przyczyny dokonania zmiany, do złożenia do RIF wniosku o zaakceptowanie zmian wraz z przedstawieniem zakresu zmian i ich uzasadnieniem. W przypadku zaistnienia okoliczności mogących opóźnić realizację Projektu, działania Projektu, nie później niż 30 dni przed dniem upływu okresu kwalifikowalności wydatków, określonego w § 6 ust. 3, Beneficjent jest zobowiązany wystąpić z pisemnym wnioskiem wydłużenie okresu realizacji Projektu.

Realizacja umowy o dofinansowanie – zmiany w Projekcie Wraz z wnioskiem Beneficjent jest zobowiązany złożyć pisemne uzasadnienie przyczyn niedotrzymania terminu realizacji Projektu oraz aktualny Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu. Dodatkowe załączniki do wniosku o aneks m. in. to: - aktualny dokument rejestrowy (nie starszy niż 3 miesiące) - aktualny harmonogram rzeczowo - finansowy - zaktualizowane wskaźniki realizacji projektu (w przypadku wydłużenia okresu realizacji projektu na kolejny rok lub innych zmian mających wpływ na wskaźniki) (pkt. 17 wniosku) harmonogram płatności plan finansowy (pkt. 21 wniosku)

Wypłata dofinasowania- Wniosek o płatność Zgodnie z §. 7 Umowy o dofinansowanie projektu: Beneficjent jest zobowiązany do przedłożenia do RIF wniosku o płatność pośrednią. Wniosek ten musi dotyczyć zakończonego etapu Projektu, określonego w Harmonogramie rzeczowo-finansowym projektu. Wniosek o płatność pośrednią należy złożyć w terminie 30 dni od zakończenia danego etapu Projektu

Wypłata dofinasowania- Wniosek o płatność Zgodnie z §. 7 Umowy o dofinansowanie projektu Beneficjent zobowiązany jest do złożenia w Regionalnej Instytucji Finansującej wniosku Beneficjenta o płatność końcową, z zastrzeżeniem ust. 13, nie później niż w dniu zakończenia okresu kwalifikowalności wydatków, o którym mowa w § 6 ust. 3. 2. W przypadku wejścia w życie Umowy po zakończeniu okresu kwalifikowalności wydatków, o którym mowa w § 6 ust. 3, Beneficjent jest zobowiązany do złożenia wniosku Beneficjenta o płatność w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie Umowy.

Dziękujemy za uwagę Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw – Regionalna Instytucja Finansująca RIF Mazowsze ul. Smocza 27, 01-048 Warszawa Tel./Fax. (22) 838-02-61, 887-37-30 e-mail: rozliczenia.poig@fund.org.pl, www.fund.org.pl Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ul. Pańska 81/83, 00-834 Warszawa Tel. (22) 432-80-80, 432-86-20 E-mail: biuro@parp.gov.pl, www.parp.gov.pl