Opracowanie Strategii Rozwoju Miasta Ruda Śląska na lata 2014-2030 Spotkanie inauguracyjne 3 września 2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego Zespoły tematyczne Pierwsze plenarne spotkanie grupy eksperckiej Przysiek,
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Projekt „Regionalna Strategia Innowacji – RSI 2030”
SERDECZNIE WITAMY NA KONFERENCJI PROMUJĄCEJ PROJEKT
Decydujmy razem Spotkanie informacyjno-rekrutacyjne
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ ZATRUDNIENIA I SPÓJNOŚCI SPOŁECZNEJ - partnerska koncepcja wdrażania PO KL w województwie pomorskim POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Lokalny program rewitalizacji Metodyka przygotowania dokumentu LPR
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Leśny Krąg Naturalna Przedsiębiorczość w Leśnym Kręgu.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
BEZPIECZEŃSTWO. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG.
Konsultacje społeczne projektu strategii
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Fundacja Partnerstwo Doliny Środkowej Odry
Zespół ds. Energetyki WFOŚiGW w Gdańsku
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
SERDECZNIE WITAMY NA KONFERENCJI PODSUMOWUJĄCEJ PROJEKT RAZEM DLA GMINY LUBOMIERZ Lubomierz 7 listopada2010 roku Gmina Lubomierz Lubomierz Plac.
Narodowy Plan Rozwoju – stan prac
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Prof.dr hab. Michał Jasiulewicz Politechnika Koszalińska Wydział Nauk Ekonomicznych GOSPODARKA PRZESTRZENNA Studia I-go stopnia.
Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo-Informacyjnych w zakresie Innowacji MSODI Działania w ramach projektu: Działania promocyjne dostępne dla osób zainteresowanych.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Program „Samorządowa Polska” – współpraca z Gminą Leżajsk
Analiza wykonalności przedsięwzięcia
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Ochrona zdrowia, bezpieczeństwo publiczne, pomoc.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIASTRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH MIEJSKICH OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIA STRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Jacek JETTMAR Główny Konsultant
Województwo Opolskie otwarte na współpracę z NGO Prezentacja założeń projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Współpraca Miasta Białegostoku z organizacjami pozarządowymi
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Zapis prezentacji:

Opracowanie Strategii Rozwoju Miasta Ruda Śląska na lata 2014-2030 Spotkanie inauguracyjne 3 września 2013

Michał Pierończyk Zastępca Prezydenta Miasta Ruda Śląska Pełnomocnik ds. opracowania Strategii Rozwoju Miasta Ruda Śląska Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 2/24

Grażyna Dziedzic Prezydent Miasta Ruda Śląska 3/24 Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 3/24

Jacek Dębczyński Kierownik zespołu konsultantów 4/24 Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 4/24

Opracowanie Strategii Rozwoju Miasta Ruda Śląska na lata 2014-2030 Wprowadzenie metodyczne i organizacyjne Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl

Zawartość prezentacji Kilka słów o metodyce strategii Sposób pracy nad strategią Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 6/24

Strategia Rozwoju Miasta Definicja strategii rozwoju Strategia Rozwoju Miasta to scenariusz osiągania celów, do których dąży wspólnota samorządowa, a dzięki któremu dokonuje się transformacji sytuacji obecnej na projektowaną Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 7/24

Istota strategii Przyszłość Koncentracja środków Kluczowe decyzje Strategia Rozwoju Miasta Uwarunkowania wewnętrzne Uwarunkowania zewnętrzne Potrzeby społeczne, wartości kulturowe Główni interesariusze Przyszłość Koncentracja środków Kluczowe decyzje Cele priorytetowe Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 8/24

Partnerstwo Dobra strategia budowana jest na wiedzy głównych interesariuszy: samorządu, przedstawicieli trzech sektorów (Publicznego, Prywatnego i Pozarządowego) i konsultantów zewnętrznych Strategia powinna być wypracowana i konsultowana przy czynnym udziale społeczności lokalnej - uspołeczniony charakter Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 9/24

Zasady budowania strategii Zachowanie ciągłości z dotychczasowym dokumentem strategii Powinna być zgodna z zasadami zrównoważonego rozwoju Powinna być w dużym stopniu spójna ze strategiami: województwa oraz samorządów sąsiednich Powinna uwzględniać cele i zadania wynikające z układu metropolitarnego Powinna określać sposób zarządzania realizacją strategii, monitorowania i oceny Powinna być dokumentem pragmatycznym (tj. przekładać cele strategiczne na cele operacyjne i konkretne działania) Powinna być dokumentem dynamicznym (weryfikowana) Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 10/24

rozwój ekologiczno przestrzenny zrównoważony rozwój lokalny Strefy rozwojowe Poszanowanie zasobów środowiska naturalnego; odbudowa i ochrona zasobów; redukcja emisji zanieczyszczeń, staranne planowanie przestrzenne itp. Kreowanie samorządowej świadomości i samodzielności, efektywne zaspokajanie zbiorowych potrzeb; jawność sprawowania władzy; dbałość o odpowiednio wysoki poziom technologii itp. rozwój ekologiczno przestrzenny rozwój gospodarczy zrównoważony rozwój lokalny rozwój społeczny Tworzenie miejsc pracy; maksymalizacja dochodów; poszerzanie rynków zbytu; rozwój infrastruktury itp.

Zrównoważony rozwój Jest to taki rozwój, w którym następuje integracja działań politycznych, gospodarczych, społecznych, z zachowaniem równowagi i trwałości podstawowych procesów przyrodniczych Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 12/24

Zawartość prezentacji Kilka słów o metodyce strategii Sposób pracy nad strategią Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 13/24

Etapy prac nad strategią ETAP III Przyjęcie Strategii Rozwoju Miasta przez Radę Miasta styczeń 2014 ETAP II Opracowanie Strategii Rozwoju Miasta i konsultacje społeczne Do 12 listopada 2013 ETAP I Prace przygotowawcze i opracowanie diagnozy stanu Miasta Do 30 sierpnia 2013 Czas Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 14/24

Organizacja pracy nad strategią Prezydent Miasta Ruda Śląska Rada Miasta Ruda Śląska Pełnomocnik Prezydenta ds. opracowania Strategii Michał Pierończyk Zespół Koordynujący Grażyna Janduła–Jonda, kierownik zespołu 11 osób + 7 osób Platforma internetowa do komunikacji i badań Cyfrowy Manager Konsultanci ResPublic 7 osób Jacek Dębczyński, kierownik zespołu Zespół Roboczy, Aleksandra Kruszewska, koordynator prac Podzespół ds. społecznych Podzespół ds. zasobów i potencjałów Miasta Podzespół ds. gospodarczych i promocji Miasta Społeczność lokalna Sektory: publiczny, prywatny, pozarządowy Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 15/23

Lider Podzespołu ds. społecznych Michał Adamczyk Liderzy Podzespołów Lider Podzespołu ds. społecznych Michał Adamczyk Lider Podzespołu ds. zasobów i potencjałów Miasta Alina Kucytowska Lider Podzespołu ds. gospodarczych i promocji Miasta Piotr Holona Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 16/24

Zakres pracy Podzespołu ds. społecznych zabezpieczenie materialne schronienie bezpieczeństwo życia, zdrowia i mienia ochrona zdrowia i życia opieka rozwój ludzi kultura, sport, rekreacja, wypoczynek, przyjemności kontakty społeczne, więź grupowa, tożsamość z miastem swoboda i łatwość kontaktów przestrzennych potrzeby konsumenckie Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 17/24

potencjał ludzki (demograficzny/biologiczny, kwalifikacje zawodowe) Zakres pracy Podzespołu ds. zasobów i potencjałow Miasta zasoby techniczne (budynki i budowle, infrastruktura techniczna, infrastruktura społeczna, systemy zabezpieczeń przed: powodzią, ogniem i skażeniem oraz systemy eksploatacji i odnowy zasobów technicznych) potencjał i ład przestrzenny (dostępność terenów i stan zagospodarowania przestrzennego) potencjał ekologiczny (zasoby naturalne, systemy i urządzenia proekologiczne, ekoświadomość) potencjał ludzki (demograficzny/biologiczny, kwalifikacje zawodowe) potencjał kulturowy (obiekty zabytkowe, przedmioty kultury materialnej, tradycje, zwyczaje, zdolność do zachowania potencjału kulturowego, upowszechnianie i udostępnianie potencjału kulturowego) Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 18/24

mikroprzedsiębiorstwa, MŚP duże przedsiębiorstwa rynek pracy Zakres pracy zespołu 3 ds. gospodarczych i promocji Miasta mikroprzedsiębiorstwa, MŚP duże przedsiębiorstwa rynek pracy instytucje otoczenia biznesu konkurencyjna współpraca polityka gospodarcza Miasta promocja Miasta Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 19/24

Zespół konsultantów i moderatorów Lp. Imię i nazwisko Rola w zespole 1. Jacek Dębczyński Kierownik Zespołu, moderator 2. dr hab. Jacek Sołtys Konsultant metodyczny 3. Grzegorz Romańczuk Koordynator prac ze strony Wykonawcy, moderator 4. Agnieszka Esz Ekspert ds. społecznych, moderator 5. Paweł Mentelski Ekspert ds. zasobów i potencjałów Miasta, moderator 6. Małgorzata Belkiewicz Analityk, moderator 7. Justyna Tur 8. Katarzyna Kalinowska Moderator Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 20/24

Opracowanie diagnozy stanu Miasta do 30.08.2013 r. Główne kroki … Opracowanie diagnozy stanu Miasta do 30.08.2013 r. Przeprowadzenia badania społecznego do 7.06.2013 r. Upowszechnienie diagnozy stanu Miasta do 26.09.2013 r. Inauguracja prac warsztatowych nad Strategią 03.09.2013 r. Opracowanie projektu do 14.10.2013 r. Konsultacje Strategii do 05.11.2013 r. Ostateczna wersja Strategii do 12.11.2013 r. Przyjęcie Strategii przez Radę Miasta styczeń 2014 r. Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 21/24

Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 22/24

Informacja o wykonawcy zamówienia - ResPublic sp. z o.o. Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 23/24

Informacja ogólna o potencjale ResPublic 22 lata doświadczeń w opracowywaniu strategii dla instytucji publicznych 27 lat doświadczeń w doradztwie strategicznym dla firm Wypracowane technologie skutecznego prowadzenia spotkań/warsztatów bezpośrednich Wdrożone nowe technologie do kierowania pracami zespołów projektowych w sieci Platforma Cyfrowy Manager oraz do pracy z szeroką publicznością i prowadzenia badań Platforma Cyfrowa Demokracja Ekonomiczność czasu i kosztów Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 24/24

Doświadczenie ResPublic Strategie rozwoju dla instytucji publicznych – samorządowych: Ponad 80 lokalnych, w tym: Miasta st. Warszawy, Poznania, Szczecina, Gdańska, Sopotu, Płocka, Bytomia, Libiąża, Przemyśla, Głogowa, Malbork, Gniezno Kilkanaście regionalnych, w tym: Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Urząd Marszałkowski w Poznaniu, Urząd Marszałkowski Województwo Zachodniopomorskie, Urząd Marszałkowski Miasta Łódź, Województwo Śląskie (badanie usług zdrowotnych) Strategie dla instytucji publicznych– rządowych, w tym dla: Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego Ministerstwa Infrastruktury, Urząd Lotnictwa Cywilnego Ministerstwa Środowiska, Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska Ministerstwa Gospodarki, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 25/24

Doświadczenie ResPublic Opracowania strategiczne dla instytucji edukacji: Politechnika Warszawska Uniwersytet Szczeciński Uniwersytet Warszawski Akademia Muzyczna w Warszawie Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Akademia Medyczna w Poznaniu Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Akademia Muzyczna w Poznaniu Akademia Sztuk Pięknych w Poznaniu Opracowania strategiczne dla instytucji kultury Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie Muzeum Historyczne m.st. Warszawy Muzeum Narodowe w Poznaniu Teatr Wielki w Warszawie Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie Muzeum Pałac w Wilanowie Biblioteka Narodowa Zamek Królewski w Warszawie Muzeum Łazienki Królewskie Galeria Zachęta w Warszawie Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 26/24

Doświadczenie ResPublic Ponad 100 projektów doradczych w firmach W tym 24 strategie, miedzy innymi dla: Telekomunikacja Polska SA – Warszawa, TP Internet (Grupa TP) – Warszawa, Energizer/Wilkinson Polska – Warszawa, MERCK Polska - Warszawa, Wydawnictwo Nowa Era - Warszawa, Wella Polska - Warszawa, Polski Rejestr Statków - Gdańsk, Nadwiślańska Spółka Węglowa SA – Tychy, Kopalnia Janina (Libiąż) Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 27/24

Doświadczenie ResPublic Szczególnie trudne projekty: Strategia Rozwoju Narodowego Produktu Turystycznego (przyjęta przez rząd w 2004 r.) z udziałem ok. 50 partnerów instytucjonalnych Przygotowanie i przeprowadzenie projektu restrukturyzacji zarządzania komunalnymi zasobami lokalowymi w Gminie Warszawa Centrum Największy projekt na rynku zarządzania zasobami komunalnymi w Polsce jeden z największych w Europie - 8 841 000 m2 powierzchni lokali w budynkach, stanowiących własność gminy Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, tel. 032 244 90 00 wew. 1190, fax: 032 248 73 48 www.rudaslaska.pl, e mail: promocja@rudaslaska.pl 2017-03-24 28/24

Doświadczenie ResPublic Szczególnie trudne projekty: Strategia Rozwoju Narodowego Produktu Turystycznego (przyjęta przez rząd w 2004 r.) z udziałem ok. 50 partnerów instytucjonalnych Przygotowanie i przeprowadzenie projektu restrukturyzacji zarządzania komunalnymi zasobami lokalowymi w Gminie Warszawa Centrum Największy projekt na rynku zarządzania zasobami komunalnymi w Polsce jeden z największych w Europie - 8 841 000 m2 powierzchni lokali w budynkach, stanowiących własność gminy