Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Generator przyszłości
Rekrutacja.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wprowadzenie do realizacji Projektu
Wirtualne Koła Naukowe – środowisko uczenia się w wirtualnej przestrzeni. Henryk Szaleniec.
dr Anna Okońska-Walkowicz Warszawa, r.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Przedmiotowe testy diagnostyczne uwzględniające kompetencje kluczowe, a obowiązujące standardy egzaminacyjne dr Henryk Szaleniec.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Szkoła Sukcesu Ponadregionalny program rozwijania umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorczości,
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
„Szkolne Centrum Nauki”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
Spis treści  Celem jest umożliwienie uczniom szkół ponadgimnazjalnych rozwój kompetencji matematyczno – fizycznych lub kompetencji z przedsiębiorczości.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Projekty zrealizowane w ZS1
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
„SMART GIMNAZJALISTA CZYLI ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCO - DOSKONALĄCE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH” PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH.
Zapis prezentacji:

Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych

Opis Projektu e-Akademia Przyszłości to ponadregionalny program rozwijania kompetencji kluczowych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych, technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), języków obcych i przedsiębiorczości. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Działanie 3.3. – Poprawa jakości kształcenia Poddziałanie 3.3.4. – Modernizacja treści i metod kształcenia

Wdrażanie Projektu w szkołach: Okres realizacji Wdrażanie Projektu w szkołach: 01.09.2010 r. – 30.06.2013 r.

Przygotowanie uczniów gimnazjum Misja Przygotowanie uczniów gimnazjum do funkcjonowania w społeczeństwie wiedzy i uczenia się przez całe życie.

Cel główny Kształtowanie u uczniów kompetencji kluczowych, które pomogą im w rozwoju zdolności i osobowości oraz pozwolą na jak najlepsze funkcjonowanie w nowoczesnym społeczeństwie.

Kompetencje kluczowe kształtowane w Projekcie porozumiewanie się w języku ojczystym, porozumiewanie się w językach obcych, kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, kompetencje informatyczne, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne i obywatelskie, inicjatywność i przedsiębiorczość.

Działania realizowane w Projekcie wdrożenie 168 jednostek e-learningowych rozwijających kluczowe kompetencje wśród uczniów, w ramach 8 przedmiotów: matematyki, fizyki, chemii, biologii, geografii, informatyki, j. angielskiego, przedsiębiorczości (WOS), testy on-line – badanie postępów uczniów, Lokalne Zespoły Projektowe, Szkolne Grupy Wyrównawcze, Wirtualne Koła Naukowe.

Jednostki e-learningowe W trakcie trwania nauki uczeń będzie korzystał dodatkowo z materiałów zawartych na platformie e-learningowej (168 jednostek e-learningowych). Każda jednostka e-learningowa będzie multimedialnym programem zawierającym: treści nauczania, ćwiczenia, gry dydaktyczne, symulacje kształtujące wybrane umiejętności, część sprawdzającą opanowanie kształtowanych umiejętności.

Testy diagnostyczne (on-line) Podczas trwania Projektu będą przeprowadzone 4 sesje testowe: testy diagnostyczne na wejście do Projektu, testy diagnostyczny na zakończenie I, II i III klasy. Cele testów: badanie postępów uczniów, wyłonienie uczniów wybitnie utalentowanych w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, wyłonienie uczniów, o niskim poziomie kompetencji kluczowych po zakończeniu szkoły podstawowej, wyniki testów mają stanowić punkt wyjścia do planowania pracy dydaktycznej z poszczególnymi uczniami.

Lokalne Zespoły Projektowe W każdej szkole powstaną 4 zespoły projektowe. Ich zadaniem będzie przygotowanie, we współpracy ze środowiskiem lokalnym, projektów interdyscyplinarnych rozwiązujących ekologiczne, społeczne, ekonomiczne lub inne problemy regionu. Projekty będą publikowane na platformie e-learningowej i stworzą Ligę Lokalnych Zespołów Projektowych. Najlepsze projekty wezmą udział w przeglądzie krajowym. Korzyści z udziału w Lokalnych Zespołach Projektowych: rozwój umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów, nabycie kompetencji społecznych i obywatelskich, czerpanie pozytywnych bodźców rozwojowych z przebywania w grupie rówieśniczej.

Szkolne Grupy Wyrównawcze Adresowane są do uczniów, którzy uzyskali niski wynik na sprawdzianie przeprowadzonym na zakończenie 6 klasy szkoły podstawowej. Grupy te będą prowadzone przez pedagogów szkolnych metodami warsztatowymi. Cele warsztatów: rozwój myślenia abstrakcyjnego, wzrost samooceny uczniów, rozbudzenie aspiracji, nastawienie na rozwiązywanie problemów w twórczy sposób, nabycie podstawowych umiejętności związanych z uczeniem się, stworzenie grupy wsparcia i wskazanie odpowiednich dla danej szkoły sposobów pomocy. Praca Szkolnych Grup Wyrównawczych przewidziana jest w pierwszym półroczu nauki gimnazjalnej.

Wirtualne Koła Naukowe 400 utalentowanych uczniów z całej Polski weźmie udział w Wirtualnych Kołach Naukowych prowadzonych przez nauczycieli akademickich. Cel działania: zapewnienie utalentowanym uczniom możliwości dostępu do zaawansowanych metod samodzielnego uczenia się w kontakcie z nauczycielem akademickim oraz innymi uczniami poprzez Sieć. Aktywności podejmowane przez uczniów w ramach Kół: praca w Sieci z opiekunem akademickim oraz rówieśnikami, dwa obozy naukowe w ośrodkach akademickich (organizowane w okresie wakacyjnym), uczniowskie badania naukowe, indywidualna praca uczniów w domu w obrębie prowadzonych badań.

Główne metody wykorzystywane podczas realizacji Projektu praca z wykorzystaniem e-learningu, praca metodą projektów, warsztaty z pedagogiem szkolnym, wirtualne zajęcia z pracownikami wyższych uczelni, samokształcenie.

Korzyści z udziału w Projekcie dla uczniów wzrost zainteresowania nauką dzięki atrakcyjnej formie materiałów edukacyjnych, umiejętność pracy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych (e-learningu), szansa na równy start tych, którzy do tej pory mieli słabsze wyniki w nauce, szansa dla szczególnie uzdolnionych na rozwój swoich zainteresowań dzięki współpracy z uczelniami wyższymi, możliwość wykorzystania nabytych i ukształtowanych kompetencji w dalszej nauce i życiu codziennym.

Korzyści z udziału w Projekcie dla szkoły zwiększenie szansy osiągnięcia przez uczniów lepszych wyników na egzaminie gimnazjalnym, poprawa jakości pracy szkoły przez upowszechnienie nowoczesnych narzędzi nauczania, zbudowanie systemu wspierającego uczniów osiągających słabsze wyniki, zbudowanie systemu wspierającego uczniów wybitnie uzdolnionych, integracja ze środowiskiem lokalnym, wzrost prestiżu szkoły dzięki podniesieniu kwalifikacji nauczycieli, możliwość wykorzystania w procesie dydaktycznym tablicy interaktywnej przekazanej szkole w ramach Projektu.

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Kontakt Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Al. Jerozolimskie 136 02-305 Warszawa Biuro Projektu tel. (22) 576 25 30 faks (22) 576 26 09 e-mail: eakademiaprzyszlosci@wsip.com.pl

Zapraszamy do udziału w Projekcie Zespół projektu e-Akademia Przyszłości