Seminar Watchdogs - Working Out Credibility Association of Leaders of Local Civic Groups & Stefan Batory Foundation Warsaw 26 th - 27 th of March 2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
16 décembre 2013 Slide N° 1 5 mars 2009 Slide N° 1 Urbact Secretariat URBACT II Europejski Program Współpracy Terytorialnej dla Zrównoważonego.
Advertisements

Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
Jak zostać ekspertem Komisji Europejskiej Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Fundacja UAM – Poznański Park Naukowo-Technologiczny.
Jak zostać ekspertem UE ? Izabela Stelmaszewska Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR UE ul. Rubież 46, Poznań tel.: (61) , fax: (61)
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
Rodzice Wolontariuszami Udział i zaangażowanie rodziców 26 listopada 2011 – Warszawa Johannes THEINER, Prezes EPA.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Czy demokracja sprzyja wzrostowi gospodarczemu?
Jak zostać ekspertem Komisji Europejskiej? Experts Management Module for FP6 Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR UE ul. Rubież 46, Poznań
Zostać ekspertem UE Izabela Stelmaszewska Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE.
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
Jan Szomburg Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Gdańsk, r. Dialog i partnerstwo dla rozwoju Pomorza.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Jan Herbst Cyfrowa przyszłość: Perspektywy i wyzwania dla samorządu, firm i obywateli Diagnozowanie sytuacji społeczno-ekonomicznej - od statystyki.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
Departament Analiz i Komunikacji Publicznej
Rynek pracy a osoby niepełnosprawne stan obecny i perspektywy zmian Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych Warszawa, kwiecień 2006.
PO KL: Diagnoza i rekomendacje Warsztat 2
PARTYCYPACJA PUBLICZNA – czym jest?
V Konferencja Ewaluacyjna, Warszawa Ewaluacje dla oszczędnego i reagującego rządu Experiences from The Netherlands dr Peter van der Knaap Dyrektor.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
I. Działania Stałej konferencji ds. konsultacji funduszy europejskich
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Prezentacja przygotowana na podstawie : Małgorzata Marcińska Podsekretarz Stanu - Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Piła, maj 2014 r.
Piotr Frączak Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Społeczeństwo obywatelskie a Narodowe Strategiczne.
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Badanie metodą Delphi na temat migracji z krajów Europy Wschodniej do państw Grupy Wyszehradzkiej (V4) i Unii Europejskiej do 2025 roku. Omówienie wyników.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Ilona Gosk Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych Warszawa, marzec 2009 Ekonomia społeczna w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki 1.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Warszawa, 26 maja 2015 r.. Koalicja na Rzecz Otwartego Rządu – KOR  Koalicja powstała w 2012, dziś skupia 15 organizacji działających i popierających.
Konsultacje publiczne: omówienie wyników badań ankietowych i fokusowych dr Marta Jaskulska.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Strategia rozwoju PFWB Najważniejsze informacje Walne Zgromadzenie r.
Gdańsk w nowej perspektywie Porozmawiajmy o Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Raport z debat (kwiecień-czerwiec 2015)
1.  Uchwała KK NSRO nr 4 z 14 kwietnia 2008 r.  Zmiana uchwałą nr 18 z 12 sierpnia 2008 r.  Członkowie Grupy: › 4 z administracji rządowej (Zastępca.
Agata Malczewska Komisja Europejska, DG do spraw Konkurencji KOMISJA EUROPEJSKA DG do spraw Konkurencji Sektor Finansowy 25 stycznia 2007, Wyniki dochodzenia.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
Budżet partycypacyjny Ewa Stokłuska, Agata Bluj Podkowa Leśna, 15 kwietnia 2016 r.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Polityka.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych.
Budownictwo energooszczędne - Dyrektywy unijne a ich realizacja projekt ZEBRA 2020 Andrzej Rajkiewicz– Narodowa Agencja Poszanowania Energii.
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Mariusz Legowski DG AGRI
Bezpieczeństwo w sieci
Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

Seminar Watchdogs - Working Out Credibility Association of Leaders of Local Civic Groups & Stefan Batory Foundation Warsaw 26 th - 27 th of March 2009 Deliberacja w Internecie – w jaki sposób zapewnić prywatność i moderować nie cenzurując Simon Delakorda Insytut Partycypacji Elektornicznej (INePA) Ljubljana, Słowenia

Pytania na początek Kiedy NGO powinny rozpocząć i wspierać deliberatywne publiczne debaty w Internecie? Jakie są konieczne zasady i reguły komunikacji (moderacja vs cenzura) W jaki sposób zapewnić legitymacje, rozliczalność i włączenie różnych grup w debatę? Które aspekty udziału w publicznych debatach w Internecie są danymi prywatnymi? W jaki sposób zapewnić, że wyniki debaty zostaną wzięte pod uwagę przez podczas tworzenia konkretnych zapisów prawnych?

W jakim celu w ogóle trudzić się z debatami internetowymi? Kiedy niezbędnym jest stworzenie dla obywateli otwartej przestrzeni, dającej szansę na wymianę i dzielenie się opiniami dotyczącymi spraw publicznych (e-debaty). Gdy eksperci lub grupy interesu przygotowują swój wkład do tworzenia prawa lub polityk (e-konsultacje). Zyski dla NGO: widoczność, legitymacja, przejrzystość, otwartość, partycypacja, interaktywność i tworzenie zasobów (kontentu). Wyzwania dla NGO: techniczna ekspertyza, wykluczenie cyfrowe, dodatkowe (finansowe) źródła, bierni obywatele, ignorancja rządu & mediów, facylitowanie i moderacja

Debatay internetowe moderacja vs cenzura Aktywna i bierna moderacja Wybieranie istotnych kwestii Pytania początkowe Stosowanie standardów etycznych dyskusji Nie odchodzenie od tematu debaty i archiwizowanie niewłaściwych wiadomości (nieusówanie ich) Harmonogram Dodatkowe informacje i linki Raport z debaty

Legitymacja, rozliczalność, integracja różnych grup w debatach internetowych Bez ograniczeń dotyczących udziału Udział zarówno użytkowników Internetu, jak i osób, które go nie używają Rejestracja z imienia i nazwiska (?) Włączenie w proces decyzyjny dot. tworzenia polityk lub formowanie opinii publicznej (motywacja do udziału) Włącznie podejmujących decyzję (informacja zwrotna) Raporty moderatorów pozbawione szczegółów osobistych Konsensus osób uczestniczących dot. raportu koncowego Follow up (ewaluacja) Czy liczby mają znaczenie? (legitymacja uczestnictwa vs legitymacja reprezentatywności)

Kwestie dotyczące danych osobowych dla obywateli i ngo Rejestracja z prawdziwym imieniem i nazwiskiem. Manipulacja tożsamością Zarządzanie ową bazą danych Prawodawstwo dot. ochrony danych osobowych Kto jest odpowiedzialny za mowę nienawiści i internetowe kłótnie? Jak znaczący i rozliczalny jest wkład pochodzący od anonimowych użytkowników?

Wdrażanie rezultatów debat internetowych do procesu stanowienia prawa Zabezpieczenie obowiązku podejmujących decyzję do zaprezentowania oficjalnej informacji zwrotnej (od samego pczątku) Pozbawiony danych osobowych i profesjonalnie przygotowany raport końcowy Follow up ekspertów (ewaluacja polityk i informowanie osób uczestniczących) Promocja mediów Ogólne wrażenie (techniczne rozwiązania, jakość debaty, poziomy moderacji, związek z życiem, ogólny profesjonalizm itd.)

Konkluzje Internet ponad wszystko jest demokratycznym narzędziem i musimy sobie to uświadomić, żeby móc diagnozować problemy publiczne, deliberować i dbać o włączanie interesu publicznego. Obecne uwarunkowania społeczno-polityczne nie sprzyjają pełnemu zastosowaniu deliberatywnego potencjału Internetu. Dlatego też najważniejsze są przykłady i dobre praktyki pokonywania tych ograniczeń!

Dziękuję bardzo za uwagę! Institute for Electronic Participation (INePA) Povšetova ulica Ljubljana, Slovenia Tel.: