Dyrektor Regionalnego Ośrodka UNDP w Bratysławie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Advertisements

European Commission - Directorate General for Agriculture Polityka Rozwoju Wsi w powiększonej Unii Europejskiej Propozycja Komisji Europejskiej na lata.
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Europejski Tydzień Szczepień 24 Kwietnia – 3 Maja 2010
Perspektywa Finansowa
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Tworzenie nowego międzynarodowego porozumienia EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Zmiany klimatu.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata (PROW )
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
1 Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w latach
Seminarium wewnętrzne IETU, 13 marzec Fundusze Europejskie UE Fundusze Strukturalne Fundusz Spójności.
Dobre Polskie i Europejskie Praktyki w godzeniu ról rodzinnych i zawodowych na lokalnym rynku pracy Yves ROLAND-GOSSELIN, Przewodniczący Konfederacji Organizacji.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Fundusze unijne od podstaw Fundusze Strukturalne na lata 2007 – 2013
Krzysztof Margol Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską
Polska współpraca na rzecz rozwoju Raport roczny 2005.
FAKTY. FAKTY DZIECI UMIERA CODZIENNIE Z GŁODU.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.

ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Główne wyzwania społeczno- gospodarcze i proponowane kierunki działań Prof. Krzysztof Rybiński Rektor, Akademia Vistula.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.

Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
OGRANICZENIE UMIERALNOŚCI
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
Czym jest zdrowie?.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Raport o Rozwoju Społecznym 2006
Projekt „Dla wszystkich starczy miejsca
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Problem wyżywienia ludzi na świecie
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
IV Europejski Tydzień Szczepień kwietnia 2009 Europejski Tydzień Szczepień Dr Paulina Miśkiewicz Biuro Światowej Organizacji Zdrowia w Polsce.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Globalizacja mierniki
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Rozwój obszarów wiejskich w działaniach UNDP Anna Darska Szefowa Przedstawicielstwa UNDP w Polsce Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
PLAN PREZENTACJI: Wprowadzenie. Problemy polityczne.
Katarzyna krywańska Agnieszka Kulpaczyńska Anna pysanchyn
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Cel: Zmniejszyć nierówność w krajach i między krajami
Europejski Tydzień Szczepień 24 Kwietnia – 3 Maja 2010
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Europejski Fundusz Społeczny projekt rozporządzenia
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
POLITYKA SPÓJNOŚCI ZAPEWNIENIE KORZYŚCI DLA OBYWATELI
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Dyrektor Regionalnego Ośrodka UNDP w Bratysławie Ben Slay Dyrektor Regionalnego Ośrodka UNDP w Bratysławie Warszawa, 18 stycznia 2005

KRYZYS UBÓSTWO: Ponad miliard ludzi na całym świecie żyje za mniej niż 1 dolar dziennie. Kolejne 1,8 miliarda ludzi musi przeżyć za mniej niż 2 USD dziennie. EDUKACJA: Na całym świecie, 114 mln dzieci nie chodzi do szkoły podstawowej, 584 miliony analfabetów stanowią kobiety. ZDROWIE: Średnia długość życia w Afryce Subsaharyjskiej to mniej niż 55 lata – i spada. WODA I HIGIENA: Czterech na dziesięciu ludzi nie ma dostępu do prostej toalety; co piąty człowiek nie ma dostępu do czystej wody pitnej. US$34,134 5,000 10,000 15,000 20,000 25,000 30,000 35,000 10 wealthiest countries 10 poorest countries GNI Per Capita GNI Per Capita US$670 Jeżeli Cele zostaną osiągnięte: Ponad 500 mln ludzi zostanie wydźwigniętych ze skrajnego ubóstwa i 250 mln ludzi nie będzie cierpieć głodu. Uratowane zostanie życie 30 milionów dzieci i 2 milionów matek, które inaczej mogłyby umrzeć. 350 mln ludzi uzyska dostęp do czystej wody pitnej i 650 mln uzyska dostęp do podstawowych środków czystości. www.unmillenniumproject.org

Działanie Na Szczycie Milenijnym we wrześniu 2000 roku, przywódcy 189 państw przyjęli Deklarację Milenijną, zobowiązując swoje państwa do ograniczenia ubóstwa, poprawy ochrony zdrowia, promocji pokoju, praw człowieka i ochrony środowiska. Milenijne Cele Rozwoju ustanawiają dwustronne zobowiązanie między rozwiniętymi i rozwijającymi się państwami w zakresie realizacji tej wizji. W szczególności, Milenijne Cele Rozwoju mają za zadanie ograniczenie ubóstwa, zwalczanie chorób i głodu, zapewnienie, że dziewczynki będą chodziły do szkoły i zapewnienie dostępu do czystej wody pitnej. Największy postęp w realizacji Celów potrzebny jest w państwach afrykańskich. www.unmillenniumproject.org

Działanie 2005: Rok przełomowy Milenijne Cele Rozwoju mogą zostać osiągnięte do roku 2015, nawet w najbiedniejszych krajach, jeżeli tylko zdecydowane i strategiczne działania zostaną podjęte w 2005 roku. Świat posiada już dostępne instrumenty do realizacji wyzwania: Moskitiery do zwalczania malarii Szczepionki przeciwko chorobom Leki antyretrowirusowe przeciwko AIDS Nawozy sztuczne i zalesianie w celu zwiększenia zbiorów zbóż Budowanie studni z pitną wodą Generatory diesla zapewniające elektryfikację obszarów wiejskich www.unmillenniumproject.org

Milenijne Cele Rozwoju Cel 1: Wyeliminować skrajne ubóstwo i głód Cel 2: Zapewnić powszechne nauczanie na poziomie podstawowym Cel 3: Promować równość płci i awans społeczny kobiet Cel 4: Ograniczyć umieralność dzieci Cel 5: Poprawić opiekę zdrowotną nad matkami Cel 6: Ograniczyć rozprzestrzenianie HIV/AIDS, malarii i innych chorób zakaźnych Cel 7: Zapewnić ochronę środowiska naturalnego Cel 8: Stworzyć globalne partnerskie porozumienie na rzecz rozwoju Cele są najważniejszym na świecie wymiernym i określonym w czasie zobowiązaniem ograniczenia ubóstwa www.unmillenniumproject.org

Projekt Milenijny ONZ Jak działa Misja: Wypracować plan praktycznych działań bogatych i biednych państw dla realizacji Milenijnych Celów do 2015 roku Struktura: Działa na polecenie Sekretarza Generalnego ONZ, kierowany przez prof. Jeffrey’a Sachsa Analiza przeprowadzona przez 10 tematycznych Grup Zadaniowych – 265 światowych ekspertów - badacze, naukowcy, decydenci, przedstawiciele organizacji pozarządowych, agend ONZ, Banku Światowego, Międzynarodowego Funduszu Walutowego i sektora prywatnego. Praca doradcza na poziomie krajowym rozpoczęta w 2004 roku w ośmiu krajach pilotażowych: Etiopia, Kambodża, Dominikana, Ghana, Kenia, Senegal, Tadżykistan i Jemen. Projekt Milenijny ONZ kończy pracę 30 czerwca 2005 r. www.unmillenniumproject.org

Projekt Milenijny ONZ Grupy Zadaniowe   Projekt Milenijny ONZ Grupy Zadaniowe Grupa Zadaniowa Koordynatorzy 1-Ubóstwo i Rozwój Gospodarczy Jeffrey D. Sachs, USA Mari Pangestu, Indonezja 2-Głód Pedro Sanchez, USA M.S. Swaminathan, Indie 3-Edukacja i Równouprawnienie Płci Nancy Birdsall, USA Amina J. Ibrahim, Nigeria Geeta Rao Gupta, Indie 4-Zdrowie Dzieci i Matek Mushtaque Chowdhury, Bangladesz Allan Rosenfield, USA 5-HIV/AIDS, Malaria, Gruźlica, Dostęp do Leków Agnes Binagwaho, Ruanda Jaap Broekmans, Holandia Paula Munderi, Uganda Josh Ruxin, USA 6-Ochrona Środowiska Yolanda Kakabadse Navarro, Ekwador Jeff McNeely, Kanada Don Melnick, USA 7-Woda i Higiena Roberto Lenton, Argentyna Albert Wright, Ghana 8-Poprawa Jakości Życia Mieszkańców Slumsów Pietro Garau, Włochy Elliot Sclar, USA 9-Handel Patrick Messerlin, Francja Ernesto Zedillo, Meksyk 10-Nauka, Technologia i Innowacja Yee-Lee Cheong, Malezja Calestous Juma, Kenia www.unmillenniumproject.org

Projekt Milenijny ONZ Zaleca: Rządy krajów rozwijających się powinny przyjąć Strategie Eliminacji Ubóstwa oparte na Milenijnych Celach Rozwoju. Donorzy międzynarodowi powinni zidentyfikować przynajmniej dwanaście państw, które mogą szybko wdrożyć Milenijne Cele Rozwoju. Kraje rozwinięte i rozwijające się powinny w 2005 roku wspólnie wdrożyć serię działań typu "szybkie sukcesy„ (quick win). Kraje o wysokim dochodzie powinny zwiększyć oficjalną pomoc rozwojową z 0,25 procent PNB w 2003 roku do około 0,43 % w 2006 roku i 0,53 % w 2015 roku w celu wsparcia realizacji Milenijnych Celów Rozwoju. Sekretarz Generalny ONZ oraz Grupa ds. Rozwoju Narodów Zjednoczonych powinna wzmocnić koordynację prac agend ONZ, funduszy i programów. Rządy krajów rozwijających się powinny przyjąć strategie rozwoju zorientowane na realizację Milenijnych Celów Rozwoju do 2015 roku, przede wszystkim Strategie Eliminacji Ubóstwa oparte na Milenijnych Celach Rozwoju. Aby zrealizować Cele do roku 2015, kraje te powinny ustanowić strategie do końca 2006 r. Tam, gdzie strategie walki z ubóstem już funkcjonują, powinny zostać zorientowane na realizację Milenijnych Celów. Donorzy międzynarodowi powinni zidentyfikować przynajmniej dwanaście państw, które mogą szybko wdrożyć Milenijne Cele Rozwoju i wobec których zostanie zwiększona oficjalna pomoc rozwojowa w 2005 roku, uznając, że wiele krajów może już uzyskać znacząco zwiększoną pomoc w oparciu o kryterium sprawowania dobrych rządów i możliwości skutecznego wykorzystania środków. Kraje rozwinięte i rozwijające się powinny w 2005 roku wspólnie wdrożyć serię działań typu "szybkie sukcesy„ (quick win), aby uratować życie i polepszyć warunki życia milionów osób i wspierać wzrost gospodarczy. Powinny również poczynić ogromne starania, mające na celu budowanie wiedzy specjalistycznej na szczeblu lokalnym. Kraje o wysokim dochodzie powinny zwiększyć oficjalną pomoc rozwojową z 0,25 procent PNB w 2003 roku do około 0,43 % w 2006 roku i 0,53 % w 2015 roku w celu wsparcia realizacji Milenijnych Celów Rozwoju, przy czym jakość pomocy powinna być lepsza - pomoc ma być zharmonizowana, przewidywalna i ogólnie przyjąć formę wsparcia budżetu. Pomoc każdego donora powinna najpóźniej do 2015 roku osiągnąć poziom 0,7 procent. Proces umarzania długów powinien być szerszy i bardziej szczodry. Sekretarz Generalny ONZ oraz Grupa ds. Rozwoju Narodów Zjednoczonych powinna wzmocnić koordynację prac agend ONZ, funduszy i programów wspierających realizację Milenijnych Celów Rozwoju w siedzibie głównej i na szczeblu krajowym. Zespoły Krajowe NZ powinny być wzmocnione i powinny ściśle współpracować z międzynarodowymi instytucjami finansowymi w zakresie realizacji Celów. www.unmillenniumproject.org

Działania priorytetowe Niektóre szybkie sukcesy (quick win) mogą poprawić życie milionów ludzi: Zniesienie opłat za szkołę. Dostarczanie zubożałym rolnikom w Afryce Subsaharyjskiej środków użyźniających. Zapewnianie wszystkim dzieciom w szkołach darmowych posiłków, sporządzonych z lokalnych produktów. Masowe szkolenie pracowników społecznych w ramach obszarów zdrowia, rolnictwa, infrastruktury. Rozdawanie darmowych moskitier nasączonych środkami owadobójczymi. Zniesienie opłat za podstawową opiekę zdrowotną w krajach rozwijających się. Zwiększenie stosowania sprawdzonych i skutecznych kombinacji leków na AIDS, gruźlicę i malarię. Zorganizowanie funduszy na finansowanie lokalnych działań na rzecz poprawy warunków życia w slumsach. Wykorzystać niezależne od sieci dieslowskie generatory prądu do elektryfikacji szkół, szpitali, instytucji; dostarczenie tym instytucjom wody, odpowiednich warunków sanitarnych oraz Internetu. Prowadzenie kampanii na rzecz redukcji przemocy wobec kobiet. Powołanie w każdym kraju biura doradcy ds. nauki przy prezydencie lub premierze. Niektóre szybkie sukcesy (quick win) mogą poprawić życie milionów ludzi i wprowadzić wiele krajów na ścieżkę realizacji Milenijnych Celów. Oto niektóre z szybkich sukcesów: Zniesienie opłat za szkołę w celu zapewnienia, że żadne dziecko, szczególnie dziewczynki, nie będzie pozbawione możliwości chodzenia do szkoły ze względu na ubóstwo rodziny. Dostarczanie zubożałym rolnikom w Afryce Subsaharyjskiej przystępnych cenowo środków uzupełniających poziom azotu w glebie i innych środków użyźniających. Zapewnianie wszystkim dzieciom w szkołach darmowych posiłków, sporządzonych z lokalnych produktów spożywczych oraz porcji zabieranych do domu. Masowe szkolenie pracowników społecznych w ramach obszarów zdrowia, rolnictwa, infrastruktury, w celu zapewnienia podstawowej wiedzy i usług na obszarach wiejskich. Rozdawanie darmowych moskitier nasączonych środkami owadobójczymi wszystkim dzieciom na obszarach występowania malarii w celu zdecydowanego zmniejszenia zachorowań na malarię. Zniesienie opłat za podstawową opiekę zdrowotną w krajach rozwijających się. Zwiększenie stosowania sprawdzonych i skutecznych kombinacji leków na AIDS, gruźlicę i malarię. Zorganizowanie funduszy na finansowanie lokalnych działań na rzecz poprawy warunków życia w slumsach i przeznaczenie nieużywanej ziemi należącej do państwa na nisko-kosztowe budownictwo mieszkaniowe. Zapewnienie dostępu do elektryczności, wody, odpowiednich warunków sanitarnych i Internetu dla wszystkich szpitali, szkół i innych instytucji społecznych, wykorzystując niepodłączone do sieci dieslowskie generatory prądu, ogniwa słoneczne i inne odpowiednie technologie. Prowadzenie kampanii na rzecz redukcji przemocy wobec kobiet. Powołanie w każdym kraju biura doradcy ds. nauki przy prezydencie lub premierze. www.unmillenniumproject.org

Koszty Według Projektu Milenijnego ONZ koszty realizacji Milenijnych Celów są mniejsze niż bogate kraje zobowiązały do przeznaczenia na pomoc rozwojową. Podczas Konferencji Finansowania Rozwoju w Monterrey w 2002 roku, przywódcy światowi zobowiązali się do podjęcia "konkretnych wysiłków w celu przeznaczenia na pomoc rozwojową kwoty odpowiadającej 0,7 % PNB". Jest o ok. 200 mld USD. W 2003 roku, wartość pomocy rozwojowej z 22 najbogatszych państw wyniosła 69 mld USD – 130 mld dolarów mniej od obietnicy poziomu 0,7 %. Wsparcie krajów rozwijających się w realizacji Celów będzie wymagało zwiększenia pomocy do 0,44 % PNB do roku 2006 (135 mld USD), a potem do 0,54 % do roku 2015 (195 mld USD). Oznacza to, że z PNB najbogatszych państw wartości 30 bilionów USD wystarczy przeciętnie tylko 150 mld dolarów rocznie dla wyeliminowania skrajnego ubóstwa. www.unmillenniumproject.org

2005: rok przełomowy OTWARCIE DEKADY WIELKICH AMBICJI Jest dość czasu na realizację Milenijnych Celów Dla przekształcenia wielkich ambicji w działanie do roku 2015 potrzebne są konkretne natychmiastowe działania: Zidentyfikowanie państw, które mogą szybko wdrożyć Milenijne Cele Przyjęcie strategii ograniczenia ubóstwa opartych na Milenijnych Celach Budowanie kapitału ludzkiego poprzez szkolenia Wdrożenie tzw. szybkich sukcesów (quick win) Zaangażowanie krajów średnio zamożnych w realizację Milenijnych Celów Rozwoju Jest dość czasu na realizację Milenijnych Celów – jednak nie za dużo. Dzięki strategicznemu działaniu w ciągu najbliższych dziesięciu lat, wiele państw, które teraz są uważane za biedne lub za mało postępowe, może osiągnąć Cele, jednak tylko jeżeli świat podejmie zdecydowane działania. Natychmiastowe działania są potrzebne, żeby wyszkolić wystarczającą liczbę lekarzy i inżynierów, poprawić jakość usług publicznych, rozwinąć infrastukturę. Dla przekształcenia wielkich ambicji w działanie do roku 2015 potrzebne są konkretne działania: Zidentyfikowanie państw, które mogą szybko wdrożyć Milenijne Cele Przyjęcie strategii ograniczenia ubóstwa opartych na Milenijnych Celach Budowanie kapitału ludzkiego poprzez szkolenia Wdrożenie tzw. szybkich sukcesów (quick win) Zaangażowanie krajów średnio zamożnych w realizację Milenijnych Celów Rozwoju www.unmillenniumproject.org

Podstawowe przesłania raportu Dostosowanie Milenijnych Celów Rozwoju do nowych krajów członkowskich Unii Europejskiej wymaga zwrócenia uwagi na: Mniejszości narodowe (np. Romowie) Regiony ponadnarodowe Równouprawienienie płci Sytuację na rynku pracy Dostosowanie to pokazuje, że Milenijne Cele: są pożyteczne nawet dla rozwniętych państw pokazują pełen obraz wykluczenia społecznego mogą uzupełnić wskaźniki integracji społecznej Unii Europejskiej Jest dość czasu na realizację Milenijnych Celów – jednak nie za dużo. Dzięki strategicznemu działaniu w ciągu najbliższych dziesięciu lat, wiele państw, które teraz są uważane za biedne lub za mało postępowe, może osiągnąć Cele, jednak tylko jeżeli świat podejmie zdecydowane działania. Natychmiastowe działania są potrzebne, żeby wyszkolić wystarczającą liczbę lekarzy i inżynierów, poprawić jakość usług publicznych, rozwinąć infrastukturę. Dla przekształcenia wielkich ambicji w działanie do roku 2015 potrzebne są konkretne działania: Zidentyfikowanie państw, które mogą szybko wdrożyć Milenijne Cele Przyjęcie strategii ograniczenia ubóstwa opartych na Milenijnych Celach Budowanie kapitału ludzkiego poprzez szkolenia Wdrożenie tzw. szybkich sukcesów (quick win) Zaangażowanie krajów średnio zamożnych w realizację Milenijnych Celów Rozwoju www.unmillenniumproject.org

Wniosek: Milenijne Cele służą nowym członkom UE w trzech wymiarach Wkład do niedokończonego planu rozwoju Dostosowanie Celów buduje zdolności instytucjonalne do tworzenia i realizacji: Programów integracji społecznej Narodowych planów rozwoju Dostosowanie potencjału tych państw do międzynarodowej współpracy na rzecz rozwoju Jest dość czasu na realizację Milenijnych Celów – jednak nie za dużo. Dzięki strategicznemu działaniu w ciągu najbliższych dziesięciu lat, wiele państw, które teraz są uważane za biedne lub za mało postępowe, może osiągnąć Cele, jednak tylko jeżeli świat podejmie zdecydowane działania. Natychmiastowe działania są potrzebne, żeby wyszkolić wystarczającą liczbę lekarzy i inżynierów, poprawić jakość usług publicznych, rozwinąć infrastukturę. Dla przekształcenia wielkich ambicji w działanie do roku 2015 potrzebne są konkretne działania: Zidentyfikowanie państw, które mogą szybko wdrożyć Milenijne Cele Przyjęcie strategii ograniczenia ubóstwa opartych na Milenijnych Celach Budowanie kapitału ludzkiego poprzez szkolenia Wdrożenie tzw. szybkich sukcesów (quick win) Zaangażowanie krajów średnio zamożnych w realizację Milenijnych Celów Rozwoju www.unmillenniumproject.org