Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
Advertisements

Kształcenie w AGH – plan rozwoju kształcenia w perspektywie kadencji
Zapewnianie jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim w roku akademickim 2012/2013 Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 30.
Zapewnianie jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego w warunkach znowelizowanego Prawa o szkolnictwie wyższym Paweł Stępień i.
Uniwersytet Warszawski
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Uniwersytet Warszawski
Prezentacja wyników badań
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia
regulaminów uczelni wyższych pod kątem dostosowania ich zapisów
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Kształtowanie motywacji pracowników
Jakość Kształcenia - Kultura Jakości Jadwiga Mirecka Zespół Ekspertów Bolońskich Gdańsk
Efekty kształcenia a zadania uczelnianego systemu doskonalenia jakości na przykładzie Uniwersytetu Warszawskiego Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 29.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Uniwersytet Warszawski
Zapewnianie jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim w roku akademickim 2012/2013 Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 5.
SZPN - zadania Dyrektora szkoły
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Cele i zadania UZZJK zgodnie z Uchwałą Senatu 32/2012 z dnia 25 października 2012r.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
WYDZIAŁOWE SYSTEMY ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Szczecin 15 listopad 2013.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
System Zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Pełnosprawny Student VIII
Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia a zmiany w ustawie o szkolnictwie wyższym dr hab. Joanna M. Moczydłowska Szkolenie wewnętrzne Uczelniana.
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
System zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim – wybrane zagadnienia Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Spotkanie z Przewodniczącymi.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Nagroda Prezesa Rady Ministrów (Rozporządzenia PRM z z dnia 27 sierpnia 2004 r. ) 1)wyróżnione rozprawy doktorskie dla osób, którym został nadany stopień.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Nowelizacja wewnątrzuniwersyteckich aktów prawnych dotyczących jakości kształcenia oraz Wskazówek i propozycji rozwiązań dotyczących systemu zapewniania.
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Przykładowy model podziału środków
Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
Zapis prezentacji:

Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA Marta Jakubowska-Rząd Marek Stanisz

Podstawa prawna Art. 66, ust. 2, pkt 3a Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym „Rektor sprawuje nadzór nad wdrożeniem i doskonaleniem uczelnianego systemu zapewnienia jakości kształcenia” W ustawie nie zostały sformułowane wprost wytyczne odnoszące się do form organizacyjnych oraz zadań systemów wewnętrznego zapewnienia jakości kształcenia. Uczelnie są autonomiczne w ich projektowaniu i doskonaleniu.

Podstawa prawna Warunkiem prowadzenia studiów na określonym kierunku i poziomie kształcenia jest wdrożenie wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia uwzględnia-jącego działania na rzecz doskonalenia pro-gramu kształcenia (Rodz. 3, par. 9.,ust. 1, punkt 9). Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 5 października 2011 r. w sprawie warunków prowadzenia studiów na określonym kierunku i poziomie kształcenia.

Podstawa prawna Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia: odnosi się do wszystkich etapów i aspektów procesu dydaktycznego; uwzględnia w szczególności wszystkie formy weryfikowania efektów kształcenia na poszczególnych kierunkach studiów; uwzględnia oceny dokonywane przez studentów i dokto-rantów po zakończeniu każdego cyklu zajęć dydaktycznych; uwzględnia wnioski z monitorowania kariery zawodowej absolwentów uczelni (na podstawie: rozdz. 3, par. 11, ust. 1); „Kierownik podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni, po zasięgnięciu opinii zespołu nauczycieli akademickich zaliczanych do minimum kadrowego określonego kierunku studiów, przedkłada na koniec roku akademickiego radzie tej jednostki ocenę efektów kształcenia, która stanowi podstawę doskonalenia programu kształcenia” (rozdz. 3, par. 11, ust. 2). Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 5 października 2011 r. w sprawie warunków prowadzenia studiów na określonym kierunku i poziomie kształcenia.

WEWNĘTRZNE SYSTEMY ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Procedury zapewniania jakości na poziomie uczelni. Zatwierdzanie, monitoring programów i ich efektów. Zasady weryfikowania wiedzy studentów. Zapewnianie jakości kadry dydaktycznej. Dbałość o warunki pracy i studiowania. Kontakt z środowiskiem zewnętrznym. Jawność – obowiązek publikowania zebranych informacji. Na podstawie: Standardy i wskazówki dotyczące zapewnienia jakości kształcenia w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego. Helsinki: Europejskie Stowarzyszenie na Rzecz Zapewnienia Jakości w Szkolnictwie Wyższym, 2005. http://www.uj.edu.pl/documents/10172/22085/V.25_standardywskazowkiQA.pdf

Cele wewnętrznych systemów zapewnienia jakości kształcenia zapewnienie osiągania oczekiwanych efektów w różnych obszarach działalności, poprawa wyników finansowych uczelni, kształtowanie pozytywnego wizerunku uczelni, stymulowanie pozytywnych zmian w kulturze organizacyjnej uczelni wyższych. Modele zarządzania uczelniami w Polsce. [dok. elektr.]. Oprac. zespół pod kierunkiem M. du Valla. Kraków 2011, s.167-168.

Kultura jakości Zewnętrzne systemy zapewniania jakości Mirecka, Jadwiga. Jakość kształcenia – kultura jakości. Zespół Ekspertów Bolońskich. Gdańsk 2009. Wewnętrzne systemy zapewniania jakości

WEWNĘTRZNY SYSTEM ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA UR – KALENDARZ PRAC Wrzesień-grudzień 2010 r. – Uchwała Senatu i Zarządzenie Rektora UR w sprawie wprowadzenia Wewnętrznego Systemu Oceny Jakości Kształcenia na UR. Luty 2011 r. – powołanie Uczelnianego Zespołu ds. Wewnętrznego Systemu Oceny Jakości Kształcenia. Marzec 2011 r. – powołanie Sekcji ds. Wewnętrznego Systemu Jakości Kształcenia. Rozpoczęcie działalności od września 2011 r. Listopad 2011 r. – przygotowanie nowelizacji Uchwały Senatu UR w sprawie funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia. Styczeń – marzec 2012 r. – Krajowe Ramy Kwalifikacji i wytyczne dla komisji programowych w sprawie projektowania programów kształcenia. Marzec 2012 - opracowanie raportu z badania jakości kształcenia na UR na podstawie formularzy oceny własnej wydziałów 2010/2011. Od początku funkcjonowania systemu – cykliczne spotkania Uczelnianego Zespołu. Od początku funkcjonowania systemu – doskonalenie i weryfikacja ankiet oceniających jakość kształcenia.

Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia na UR – podział kompetencji Rektor UR Uczelniany Zespół ds. Jakości Kształcenia Sekcja Jakości Zespoły ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia Biuro Karier Rady i kierownicy jednostek

Dziękujemy za uwagę.