Konwój z Pasji z GVO i Euro 5 w tle Kampania Prawo do Naprawy 04.11.2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AKTUALIZACJA STANU PRAWNEGO W ZAKRESIE KONTROLI WYMOGÓW I KONTROLI IDENTYFIKACJI I REJESTRACJI ZWIERZĄT Puławy, ; r.;
Advertisements

ROMAN QUALITY SUPPORT - - cell:
Warszawa, dnia 5 listopada 2004 r.
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Stanowisko Rządu RP wobec propozycji KE Warszawa, 5 marca 2013 r.
Propozycja Komisji dotycząca nowych rozporządzeń
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Krajowy Plan Implementacji i Migracji SEPA
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Warszawa, 1 kwietnia 2009 r. Projektowane zmiany legislacyjne – odpowiedź na rozwój technologii w sprzedaży ubezpieczeń Katarzyna Przewalska Zastępca Dyrektora.
Nowelizacja Narodowego Programu Przygotowania do Członkostwa w Unii Europejskiej Grażyna Omarska p.o. Dyrektor Departamentu Systemów Informatycznych.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
TECHNIKI GŁOSOWANIA: SEJM, SENAT
STRAŻACYITRPOCZTA MICHAŁ BONI MINISTER ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI WARSZAWA, 1 PAŹDZIERNIKA 2012 R.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Skład i rola Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny
Ewidencja przebiegu pojazdu
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Internet 2006: rozwój e-commerce
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw KONTROLE.
Informacja nt. stanu prac nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie KSOW oraz zarządzenia w sprawie powołania Grupy Roboczej ds. KSOW.
PODSTAWA PROCENTOWA: n=500 wszyscy badani Źródło: Badania PBS dla Premio Profil Kierowców Górnego Śląska r. NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NA GÓRNYM.
Uchylenie pośrednie rozporządzeń
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE NADZORU NAD WYROBAMI MEDYCZNYMI WPROWADZANYMI DO OBROTU I DO UŻYWANIA NA TERYTORIUM POLSKI Zgodnie z art ustawy z dnia 20 kwietnia.
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
IV posiedzenie Grupy roboczej ds. energetyki
1 Prawo energetyczne Założenia zmian do systemu kwalifikacji osób oraz ich spójność z przepisami UE i systemami kwalifikacji w krajach UE Ministerstwo.
Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji Stosowanie w praktyce art. 139 PT Materiał do dyskusji Warszawa, dnia 13 marca.
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r
RYNEK ENERGII ELEKTRYCZNEJ W POLSCE - stan na 31 marca 2010 r. Raport TOE Katowice, r. Marek Kulesa dyrektor biura TOE.
ZARZĄD OBSŁUGI JEDNOSTEK MIEJSKICH WSPÓŁPRACA Z SAMORZĄDAMI OSIEDLI
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Postulowane zmiany przepisów
EUROPEJSKI ROK OBYWATELI Prawa Obywatela Unii Europejskiej Prawo do swobodnego poruszania się i przebywania na terytorium wszystkich państw należących.
Funkcjonowanie procedury notyfikacji w ramach dyrektywy 98/34/WE Koordynacja systemu notyfikacji na szczeblu krajowym Warsztaty legislacyjne w zakresie.
Konstytucja po roku 1989 Alicja Klich II Lbh.
Andrzej Grzyb Wielkopolski Punkt Widzenia 10 LAT P OLSKI W U NII E UROPEJSKIEJ : OCZEKIWANIA, WYZWANIA, OSIĄGNIĘCIA, CELE 2014.
Zmiana rozporządzeń dla działań 413 i 431 Maj 2014 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Regionalny Program Operacyjny
Kazimierz Dolny, 29 października 2014 r. III K ONWENT M ARSZAŁKÓW W OJEWÓDZTW RP INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI KONWENTU MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP W LATACH
Wybór przedstawicieli organizacji pozarządowych do Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata
Instytucja scaleń gruntów w świetle znowelizowanej ustawy o scalaniu i wymianie gruntów Jerzy Kozłowski Zastępca Dyrektora Departamentu Gospodarki Ziemią.
PAWEŁ SOBOTKO Ponadzakładowy układ zbiorowy pracy w szkolnictwie wyższym. Ewolucja regulacji prawnej.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Informacja dotycząca spełnienia warunku ex ante 4.1 i 4.2
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Ministerstwo Transportu Jerzy Król
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Zespół Ekspertów do spraw Alimentów 9 luty 2016 r. Wspólna inicjatywa Rzecznika Praw Obywatelskich i Rzecznika Praw Dziecka.
MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH Gdy samochód „zachoruje”, Mechanik go uratuje ;)
Najwyższa Izba Kontroli Departament Komunikacji i Systemów Transportowych Informacja o wynikach kontroli zabezpieczenia interesów Skarbu Państwa w umowach.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Cyber Security Management
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
Zapis prezentacji:

Konwój z Pasji z GVO i Euro 5 w tle Kampania Prawo do Naprawy

Wspólny mianownik GVO i Euro 5 Przepisy techniczne tzw. Euro 5/6 dotyczące homologacji typu pojazdu Przepisy rynkowe tzw. GVO dotyczące zasad wolnej konkurencji Dostęp do danych technicznych

227,4 GVO 1400/ ,6 265,8 283, Maj 2010 wygasa GVO 1400/ Ilość samochodów osobowych (w milionach) © R2RC 2008

227,4 GVO 1400/ ,6 265,8 283, Brak szczegółowych przepisów o dostępie do danych technicznych Dotyczy pojazdów zabezpieczonych przez rozporządzenie Euro 5 (EC) 715/2007 (szacunkowo) Maj 2010 wygasa GVO 1400/ Wrzesień 2009 Euro 5 Ilość samochodów osobowych (w milionach) © R2RC 2008 Euro 5 to zaledwie 2% parku samochodowego

Stanowisko Komisji Senatu w sprawie GVO Stanowisko Komisji Gospodarki Narodowej Senatu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 3 marca 2009 roku w sprawie Rozporządzenia Komisji Europejskiej nr 1400/2002 z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie wyłączeń grupowych w motoryzacji Wniosek: Pilne podjęcie działań w stosunku do Komisji Europejskiej w sprawie GVO

Dezyderat nr 3 Komisji Gospodarki do Prezesa Rady Ministrów w sprawie podjęcia pilnych działań mających na celu przedłużenie obowiązywania Rozporządzenia Komisji Europejskiej (EC) 1400/2002 Uchwalony na posiedzeniu w dniu 5 marca 2009 r. Stanowisko Komisji Sejmu w sprawie GVO Wniosek: Rząd powinien bez zwłoki na forum europejskim przedstawić stanowisko popierające przedłużenie zapisów zawartych w GVO

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o GVO - UOKiK popiera propozycję Komisji dotyczącą przedłużenia obowiązywania przepisów rozporządzenia (WE) 1400/2002 w odniesieniu do dystrybucji pojazdów silnikowych, do 31 maja UOKIK nie wyraża sprzeciwu wobec propozycji stosowania przepisów ogólnych z wytycznymi i połączenia ich z drugim instrumentem czyli odrębnym rozporządzeniem - W opinii UOKiK korzystniej byłoby zastosować odrębne rozporządzenia sektorowego lub rozporządzenia sektorowego uzupełnionego o wytyczne, niż wprowadzenie jedynie wytycznych odnośnie do usług naprawy i przeglądów lub dostaw i dystrybucji części zamiennych. Trzy tezy ze stanowiska UOKiK

Stanowisko Polskiego Rządu z dnia 22 września 2009 o GVO Zdecydowane zmiękczenie stanowiska w stosunku do propozycji UOKiK Trzy tezy ze stanowiska Rządu RP - Polska popiera propozycję Komisji dotyczącą przedłużenia obowiązywania przepisów rozporządzenia (WE) 1400/2002 w odniesieniu do dystrybucji pojazdów silnikowych, do 31 maja Polska nie wyraża sprzeciwu wobec propozycji stosowania przepisów ogólnych z wytycznymi i połączenia ich z drugim instrumentem czyli odrębnym rozporządzeniem - - W opinii Polski celowym byłoby rozważenie zastosowania odrębnego rozporządzenia sektorowego lub rozporządzenia sektorowego uzupełnionego o wytyczne, niż wprowadzenie jedynie wytycznych odnośnie do usług naprawy i przeglądów lub dostaw i dystrybucji części zamiennych.

Konwój z Pasji aby Rząd jednoznacznie poparł Konsumentów Gdzie kierowcy naprawiają swoje samochody? Ilość naprawianych samochodów Roczna ilość wizyt w warsztatach 14,5 miliona * 28,0 milionów 1,5 miliona 7,0 miliona** Dysproporcja wynika z: ** - Serwisy Autoryzowane naprawiają pojazdy firmowe, których średni przebieg jest 4 krotnie większy niż prywatnych * - 14,5 miliona kierowców to przede wszystkim klienci Stacji SKP nie prowadzących ASO Warsztaty Niezależne Serwisy Autoryzowane Łódź Warszawa Wrocław Poznań

Konwój z Pasji- prawo wyboru 94 % różnicy w kosztach napraw Każda naprawa samochodu w znacznym stopniu obciąża budżet domowy, dlatego to kierowca powinien, w oparciu o swoje możliwości finansowe i określone potrzeby, decydować o tym, gdzie, w jakich warunkach i za ile chce naprawić swój samochód.

Rozporządzenie Euro 5 weszło w życie, jednakże aby wzmocnić prawa konsumenta Komisja Europejska zaproponowała dodatkowe poprawki. Polska ma prawo i powinna zająć stanowisko w tej sprawie, gdyż dobrowolna rezygnacja z prawa zabrania głosu w dyskusji jest wystawieniem polskich kierowców i przedsiębiorców pod dyktat woli innych krajów. Poprawki do rozporządzenia Euro /2007

Rozporządzenie Euro /2007 Poprawka nr 1 Ze względu na postęp techniczny i rosnącą liczbę typów i wariantów pojazdów, części i komponenty stosowane do ich montażu są trudne do identyfikacji. Dlatego też Komisja Europejska zaproponowała poprawkę gwarantującą operatorom niezależnego rynku motoryzacyjnego możliwość identyfikacji części zamiennych poprzez wykorzystanie tak zwanych numerów VIN. Jeśli warsztat nie posiada dostępu do prawidłowych danych dotyczących identyfikacji części nie jest w stanie dokonać właściwego wyboru części zamiennych.

Rozporządzenie Euro /2007 Poprawka nr 2 Jednostki robocze są niezbędnym elementem do kalkulacji kosztów napraw i prawidłowej organizacji pracy w warsztacie Ze względu na nieodzowność tych informacji Komisja Europejska zaproponowała poprawkę w rozporządzeniu Euro 5 gwarantującą informacje dotyczące roboczogodzin napraw i serwisowania samochodów dla niezależnych operatorów na rynku motoryzacyjnym. Jednostki robocze są to neutralne, elementarne podstawy oceny szkód i szacunku kosztów konkretnego zadania naprawy lub konserwacji. Jednostki robocze mogą być różne w zależności od marki pojazdu, modelu, wariantu, rocznika.

Przeprogramowanie i/lub ponowna inicjalizacja, resetowanie jest obecnie wymagane prawie w każdym przypadku wymiany lub odłączenia części, układu lub komponentu związanego z układem elektronicznym pojazdu. Niezależni operatorzy muszą mieć możliwość przeprowadzenia prac naprawczych łącznie z końcowym przeprogramowaniem Rozporządzenie Euro /2007 Poprawka nr 3

Polska ma prawo i powinna zająć stanowisko w tej sprawie. Poprawki do rozporządzenia Euro /2007 / - Ministerstwa Infrastruktury /Departament Transportu Drogowego, czy Departament Polityki Transportowej i Spraw Międzynarodowych/ - Ministerstwo Gospodarki, w gestii którego podobno leży kwestia poprawki dotyczącej roboczogodzin - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tymczasem trwa spór kompetencyjny między Ministerstwami kto ma reprezentować Polskę w Brukseli na spotkaniach Grup Roboczych:

Dziękujemy za uwagę