Nauka sekretem sukcesu Spotkanie informacyjne w roku szkolnym 2012/2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Advertisements

Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
Generator przyszłości
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Monte Cassino w Ustrobnej
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
„Szkolne Centrum Nauki”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Na pomoc pracy- niwelowanie negatywnych skutków procesów restrukturyzacyjnych w województwie pomorskim Kościerzyna,
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt „Wiedza to sukces” realizowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie Aleja Najświętszej.
Prezentacja projektu (Niepełno)Sprawni, Aktywni, Kreatywni Gdynia, r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Wydział Gospodarki UMWD Luty Strategia Rozwoju Województwa Dolnośląskiego 2020 Cel: Rozwój gospodarki opartej na wiedzy Makrosfera: Edukacja, nauka,
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Babciu, Dziadku masz wiadomość 2 Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Nauka sekretem sukcesu Spotkanie informacyjne w roku szkolnym 2012/2013

Okres realizacji Projektu: od r. do r. Koszty jego organizacji, w tym w szczególności koszt wynagrodzenia prowadzących zajęcia i warsztaty, koszt materiałów oraz pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji zajęć i warsztatów, pokrywane są ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Udział w Projekcie jest bezpłatny !

Cel główny projektu Wzmocnienie potencjału dydaktyczno – wychowawczego siedmiu gimnazjów Powiatu Kłobuckiego poprzez realizację programów rozwojowych wspierających 1100 uczniów i uczennic (w tym 548 kobiet), w szczególności z obszarów wiejskich, w zakresie wyrównywania braków edukacyjnych, rozwijania kompetencji kluczowych i umiejętności praktycznych dostosowanych do potrzeb rynku pracy do roku.

Cele szczegółowe 1.Zwiększenie dostępu do doradztwa edukacyjno – zawodowego i opieki pedagogiczno – psychologicznej dla uczniów i uczennic; 2.Zwiększenie dostępu do zajęć podnoszących poziom kompetencji kluczowych uczniom i uczennicom poprzez ich uczestnictwo w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych; 3.Zmniejszenie dysproporcji edukacyjnych uczniów i uczennic poprzez ich uczestnictwo w zajęciach dydaktyczno – wyrównawczych; 4.Zwiększenie dostępu do zajęć umożliwiających pozyskanie praktycznych kompetencji i umiejętności dostosowanych do potrzeb rynku pracy uczniów i uczennic, poprzez transfer wiedzy w obszarach technologicznych – technologie informacyjne i telekomunikacyjne i/lub technologie dla ochrony środowiska.

Grupy docelowe Projekt skierowany jest do 1100 uczniów i uczennic: szczególnie klas II i III, którzy zamieszkują w województwie śląskim, szczególnie obszary wiejskie, uczą się w jednym z siedmiu gimnazjów Powiatu Kłobuckiego: Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kłobucku; Gimnazjum im. M. Konopnickiej w Łobodnie; Gimnazjum im. Św. Jadwigi Królowej w Miedźnie; Gimnazjum w Ostrowach nad Okszą; Gimnazjum w Opatowie; Gimnazjum im. Stanisława Staszica w Pankach; Gimnazjum im. Synów Pułku w Węglowicach.

Formy wsparcia (1) 1.Dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze (z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, humanistycznych, języków obcych oraz ICT) dla 429 uczniów i uczennic, mające na celu niwelowanie braków w opanowaniu podstawowych umiejętności, zwiększenie skuteczności nauczania i przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego; 2.Dodatkowe zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych (z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, humanistycznych, języków obcych, ICT oraz przedsiębiorczości) dla 638 uczniów i uczennic, mające na celu rozwój kompetencji kluczowych i zainteresowań uczniów i uczennic oraz przygotowanie ich do pracy i życia w warunkach gospodarki rynkowej, kształtowanie postawy przedsiębiorczej;

Formy wsparcia (2) 1.Doradztwo i poradnictwo edukacyjno – zawodowe (w tym: warsztaty edukacyjne Jak wybrać szkołę po gimnazjum?, indywidualne doradztwo zawodowe) dla 1100 uczniów i uczennic, mające na celu przybliżenie uczniom i uczennicom sytuacji na rynku pracy oraz pomoc w wyborze szkoły i/lub zawodu; 2.Doradztwo i opiekę pedagogiczno – psychologiczną (w tym: warsztaty społeczne/Genderowe, warsztaty z komunikacji interpersonalnej, warsztaty z autoprezentacji, indywidualne doradztwo psychologiczne) dla 1100 uczniów i uczennic, mające na celu nabycie umiejętności społecznych, rozwiązywania konfliktów, komunikacyjnych i autoprezentacji. Obecność na wszystkich formach wsparcia, na które dany uczestnik Projektu został zakwalifikowany jest obowiązkowa. Usprawiedliwiane będą wyłącznie nieobecności spowodowane zwolnieniem lekarskim lub wypadkami losowymi.

Gimnazja uczestniczące w realizacji Projektu otrzymają: -laptopy wraz z oprogramowaniem; -tablice multimedialne; -projektory; -pomoce dydaktyczne do prowadzenia zajęć. Każdy uczestnik projektu otrzyma posiłek (w formie bułki słodkiej/kanapki z napojem/herbatą lub obiadu), pendrivea oraz materiały dydaktyczne. W ramach realizacji zajęć dydaktyczno – wyrównawczych oraz kół zainteresowań organizowane będą wycieczki edukacyjne. Ponadto zorganizowane zostaną wizyty studyjne w firmach, mające na celu przygotowanie uczniów i uczennic do pracy i życia w warunkach gospodarki rynkowej. Wartość dodana

Rekrutacja Rekrutacja do Projektu będzie odbywać się w następujących etapach: 1. wrzesień – listopad 2012 roku; 2. wrzesień – listopad 2013 roku; 3. ewentualna rekrutacja dodatkowa: styczeń – luty 2013 roku. Uczniowie i uczennice składają komplet dokumentów rekrutacyjnych: 1.Formularz rekrutacyjny; 2.Deklaracja uczestnictwa w projekcie; 3.Oświadczenie uczestnika Projektu o przetwarzaniu danych osobowych; 4.Oświadczenie o uzyskanej średniej ocen na koniec poprzedniego roku szkolnego; 5.Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego o dochodach; 6.Opinia wychowawcy lub pedagoga szkolnego o uczniu/uczennicy.

Dokumenty rekrutacyjne muszą być wypełnione zgodnie z prawdą Uczestnik projektu oraz rodzic/opiekun prawny ponoszą pełną odpowiedzialność za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą. Niezłożenie wszystkich wymaganych dokumentów rekrutacyjnych wyklucza z uczestnictwa w Projekcie !

Przystąpienie do projektu Uczniowie/uczennice, którzy zakwalifikują się do udziału w Projekcie wraz z rodzicami/opiekunami prawnymi podpiszą: deklarację uczestnictwa w Projekcie; kontrakt o uczestnictwo w Projekcie.

Wzory dokumentów rekrutacyjnych dostępne będą w sekretariatach 7 gimnazjów uczestniczących w realizacji Projektu, u Koordynatorów Szkolnych oraz na stronach internetowych Agencji Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A.: zakładka: Nauka sekretem sukcesu Gimnazjów uczestniczących w realizacji Projektu.

Dziękuję za uwagę Agnieszka Ziębacz Biuro Projektu: Częstochowa ul. Wały Dwernicki ego 117/121, lokal 103 tel/fax