Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Gazetka Szkolna LUZ Projekt realizowany w ramach programu wyrównywania
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Młodzieżowa przedsiębiorczość
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
Dlaczego Publiczna Szkoła Podstawowa w Brzeźnicy jest fajna??
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Szkoła Odkrywania Talentów
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
K L E S Z C SZ CZ ZESPÓŁ MUZYCZNY KLESZCZE.
Teresa Lewandowska nauczyciel jęz. angielskiego. Ogólne informacje 1. Termin wprowadzenia i czas trwania programu – Program wprowadzony.
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Wyrównywanie szans edukacyjnych
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Szkoła Współpracy.
SERDECZNIE WITAMY W NASZEJ SZKOLE!
 Z dniem 1 września 2008 r. wprowadzony został do realizacji w naszej szkole „Program zintegrowanej nauki języków obcych w szkole podstawowej”.  Jest.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
SZKOŁA PODSTAWOWA W TEMPLEWIE. TEMPLEWO- wieś w gminie Bledzew, w powiecie międzyrzeckim, w województwie lubuskim. To wieś sołecka położona 8 km na pd.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Samorząd Uczniowski.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KLESZCZE ZESPÓŁ MUZYCZNY. Zespół instrumentalno- wokalny KLESZCZE istnieje od 2009 roku. W skład zespołu wchodzą uczniowie szkoły podstawowej. Cele zajęć:
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 221 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. BARBARY BRONISŁAWY CZARNOWSKIEJ W WARSZAWIE.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
JAK ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA I PASJE DZIECI Nie rodzimy się ze zdolnościami. Nie ma genów odpowiedzialnych za talent lub jakieś umiejętności. Nabywamy.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
… nie tylko muzyczny…. Mamo, tato, chcę grać! Komputer  Problemy z koncentracją  Zaniedbywanie obowiązków  Nerwowy sen, częste budzenie w nocy 
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Innowacja pedagogiczna Beata Kubsik
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Zapis prezentacji:

Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie Autor: Anna Granatyr-Spychała Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku

Dziecko w szkole powinno mieć możliwość wszechstronnego rozwoju osobowości a okres szkolny sprzyja rozwojowi zdolności i decyduje o postawie wobec otoczenia oraz o działaniu twórczym w późniejszym okresie życia. Gra na flecie prostym wywiera ogromny wpływ na rozwój dziecka. Rozwija pamięć, pomysłowość, oryginalność myślenia. W znacznym stopniu pomaga w nauce czytania, a także wywiera ogromny wpływ na ogólny rozwój umysłowy i ruchowy dziecka. Ponadto kontakt z fletem zachęca do tworzenia i poszukiwania najróżniejszych melodii, a także pobudza do działania i wyzwala ekspresję.

„Moja przygoda z fletem”- innowacja pedagogiczna rok szkolny 2013/2014 – podsumowanie Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” realizowana była w dwóch grupach raz w tygodniu przez cały rok szkolny 2013/2014 w ramach zajęć pozalekcyjnych. Skierowana była do wszystkich chętnych uczniów klas I-VI Szkoły Podstawowej nr 10 pragnących nauczyć się gry na flecie prostym. Głównym założeniem innowacji było nabycie umiejętności gry na flecie prostym sopranowym (barokowym lub renesansowym) przez chętnych uczniów klas I-VI, a także uwrażliwienie ich na piękno muzyki, wyzwolenie inwencji twórczej i czerpanie radości ze wspólnego muzykowania.

We wrześniu 2013 roku powstały dwie młodsze grupy kółka fletowego „Fleciki”. Wówczas na zaproszenie na naukę gry na flecie prostym odpowiedziało 13 uczniów klas I-III.

Zajęcia, na których była realizowana innowacja cieszyły się zainteresowaniem. Praca z dziećmi na zajęciach przyniosła oczekiwane efekty, a zaplanowane działania i założone cele zostały zrealizowane. Dzięki realizacji innowacji szkoła poszerzyła ofertę edukacyjną w zakresie zajęć pozalekcyjnych, stwarzając uczniom sprzyjające warunki rozwijania uzdolnień i zainteresowań muzycznych a tym samym przyczyniła się do wyrównywania szans edukacyjnych uczniów naszej szkoły. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem podejmowali stawiane przed nimi wyzwania związane z kolejnymi utworami na flet prosty. Swobodna atmosfera zajęć sprzyjała wyzbyciu się wszystkich obaw, nieśmiałości, skrępowania, a także sprzyjała wyzwalaniu ciekawych pomysłów i działań. Dzieciom zajęcia sprawiały radość, ponieważ w szybkim czasie widziały efekty swojej pracy. Uczniowie rozwinęli swoje zdolności i zainteresowania muzyczne. Zdobyli umiejętności niezbędne do gry na instrumencie. Opanowali podstawowe wartości nut, czytanie nut na pięciolinii. Grają z pamięci i z nut różne znane piosenki zarówno indywidualnie jak i zespołowo.

Innowacja „Moja przygoda fletem” zapewniła chętnym dzieciom niesamowitą podróż w świat muzyki i gry na flecie. A końcowym etapem było zaprezentowanie swoich umiejętności na Koncercie dla Rodziców, na akademii z okazji zakończenia roku szkolnego 2013/2014 oraz na akademii z okazji rozpoczęcia roku szkolnego 2014/2015 na którym doceniono ich wielką pracę i zaangażowanie.

Koncert dla Rodziców, akademia z okazji zakończenia roku szkolnego 2013/2014 oraz akademia z okazji rozpoczęcia roku szkolnego 2014/2015

„Fandango, czyli flet i taniec” Ciekawym doświadczeniem w czasie realizacji innowacji „Moja przygoda z fletem” było połączenie ruchu z grą na flecie prostym- „Fandango, czyli flet i taniec” https://www.youtube.com/watch?v=Z8qSMPNdibo&feature=youtu.be .

ma problemy w nauce czy z zachowaniem Bez względu na to, czy uczeń jest zdolny, ma problemy w nauce czy z zachowaniem muzyka ma zawsze cieszyć i bawić.