SYSTEMU WYKORZYSTANIA DOŚWIADCZEŃ SZ RP

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2 Wspólne posiedzenie Grupy ds. MŚP przy KK NSRO oraz Grupy ds. Przedsiębiorców Wyniki działalności Grupy ds. Przedsiębiorców Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Advertisements

Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
SŁUŻBA PRZYGOTOWAWCZA
Stan przygotowań Mazowsza do EURO 2012 w perspektywie krajowej i w zakresie bezpieczeństwa Krzysztof Dąbrowski Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania.
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
System ewaluacji NPR i NSRO
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
Krajowy plan gospodarki odpadami 2014 – zadania dla resortów
M I N I S T E R S T W O O B R O N Y N A R O D O W E J
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
M I N I S T E R S T W O O B R O N Y N A R O D O W E J
WOJSKA SPECJALNE.
Praca metodą projektu edukacyjnego
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
SZTAB GENERALNY WP Warszawa, r. Panie …, Szanowni Państwo,
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Warszawa, Wsparcie ochrony własności przemysłowej w ramach Poddziałania POIG Ośrodek Przetwarzania Informacji.
[bezpośredni przełożony]
Innowacje pedagogiczne
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
Wszyscy absolwenci będą kierowani do Państwowej Komisji Egzaminacyjnej powołanej przy Dolnośląskim Kuratorze Oświaty. Zasady kierowania do Komisji Egzaminacyjnej.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Procedury związane ze zgłaszaniem, uczestnictwem, rozliczaniem i raportowaniem projektów VOUCHER BADAWCZY BIURO UPOWSZECHNIANIA NAUKI UKW.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
CEL KONFERENCJI Zasadniczym celem konferencji było poszerzenie wiedzy i wymiana doświadczeń z zakresu sprawności fizycznej żołnierzy oraz wypracowanie.
Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW.
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
PLANOWANIE I REALIZACJA WYDATKÓW NA UPOSAŻENIA
OPOLE Decyzja Nr 396/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 grudnia 2013 r. zmieniająca decyzję w sprawie wprowadzenia zasad współpracy resortu.
25 lat w w w. n f o s i g w. g o v. p l 25 lat Katarzyna Stankiewicz Starszy Inspektor Departament Ochrony Klimatu Wydział Systemu Zielonych Inwestycji.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Co to jest spacer edukacyjny?
JGP Z PERSPEKTYWY ODDZIAŁU FUNDUSZU
W ramach projektu NCBiR pt.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
PODZIAŁ KONTROLI W SK I ISWK, ICH CECHY CHARAKTERYSTYCZNE I PLANOWANIE KONTROLI Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik 2013r. 1.
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Planowanie współpracy z organizacjami pozarządowymi i partnerami społecznymi w 10 Brygadzie Logistycznej i jednostkach wojskowych podporządkowanych na.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Podziałania
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Zasady funkcjonowania
Rola i zadania specjalisty SWD
Analiza obserwacji.
Rola dowódcy w SWD CENTRUM DOKTRYN I SZKOLENIA SIŁ ZBROJNYCH
notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
Proces Wykorzystania Doświadczeń
Zapis prezentacji:

Procedury identyfikacji (pozyskiwania) obserwacji z realizacji zasadniczych zamierzeń w CSWLąd.

SYSTEMU WYKORZYSTANIA DOŚWIADCZEŃ SZ RP CEL FUNKCJONOWANIA SYSTEMU WYKORZYSTANIA DOŚWIADCZEŃ SZ RP Wspieranie dowódców w procesie doskonalenia działalności i zdolności podległych im struktur organizacyjnych w okresie pokoju, kryzysu i wojny poprzez wdrażanie zdobytych doświadczeń i dobrych praktyk.

DOKUMENTY NORMUJĄCE ZASADY FUNKCJONOWANIA SWD Rozkaz nr 2/Szkol./P7 Szefa Sztabu Generalnego WP z 03.01.2011 r. w sprawie wdrożenia i funkcjonowania SWD w SZ RP. Wytyczne Zastępcy Szefa Sztabu Generalnego WP z 23.05.2011 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania SWD w SZ RP. Wytyczne Dowódcy Wojsk Lądowych z 09.01.2012 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania SWD w Wojskach Lądowych. „Instrukcja Systemu Wykorzystania Doświadczeń w SZ RP” Centrum Doktryn i Szkolenia SZ – Bydgoszcz 2011. Rozkaz Nr 40 Dowódcy Wojsk Lądowych z dnia 05.02.2013 r. w sprawie funkcjonowania Systemu Wykorzystania Doświadczeń w Wojskach Lądowych

JEDNOLITY PROCES WYKORZYSTANIA DOŚWIADCZEŃ W SZ RP

ZASADY FUNKCJONOWANIA SWD W Systemie Wykorzystania Doświadczeń uczestniczą wszystkie jednostki organizacyjne SZ RP, prawo zgłaszania obserwacji mają wszyscy żołnierze i pracownicy wojska. * *pkt 1004- „Instrukcja Systemu Wykorzystania Doświadczeń w Siłach Zbrojnych RP”

FUNKCJONOWANIE SWD w CSWL R-z Komendanta Centrum Nr 33 z dn. 18.02.13 r. - powołuję Sekcję Wykorzystania Doświadczeń w celu pełnienia funkcji: analitycznej, badawczej i doradczej w zakresie sporządzania „obserwacji” i sprawozdań z analizy zgłoszonych „obserwacji” w składzie: Przewodniczący : Szef Sekcji Metodyki Nauczania Zastępca: Kierownik Cyklu Taktyki Członkowie: Kierownik Cyklu Szkolenia Ogniowego Kierownik Cyklu Zabezpieczenia Logistycznego Kierownik Cyklu Rozpoznania i S.E.R.E. Kierownik Cyklu Prawa Humanitarnego Oficer, młodszy podoficer SMN Odprawy z zakresu działania Sekcji Wykorzystania Doświadczeń w 2013 roku: 21 marzec, 20 czerwiec, 19 wrzesień, 19 grudzień (bud. 22 sala 212 ob. nr 1)

FUNKCJONOWANIE SWD w CSWL Ponadto: Dowódca batalionu zabezpieczenia szkolenia Komendanci: Ośrodka Szkolenia Podstawowego, Ośrodka Szkolenia Specjalistycznego, Ośrodka Szkolenia Kierowców, Szkoły Podoficerskiej Wojsk Lądowych wyznaczyli nieetatowych specjalistów Systemu Wykorzystania Doświadczeń z zadaniem: identyfikowania obserwacji na bieżąco; monitorowania procesu Wykorzystania Doświadczeń; upowszechniania wykorzystanych doświadczeń; doskonalenia procedur funkcjonowania oraz przedstawianie wniosków i propozycji w tym zakresie; współpracy z nieetatową Sekcję Wykorzystania Doświadczeń Centrum.

SYSTEM MELDUNKOWO - SPRAWOZDAWCZY „Obserwacje” sporządzać każdorazowo: po zidentyfikowaniu problemu lub negatywnego zjawiska (zjawisk), wymagających wyeliminowania, poprawy zasadniczych niedociągnięć w ramach Systemu Wykorzystania Doświadczeń, mających wpływ na funkcjonowanie i poziom zdolności operacyjnych Wojsk Lądowych po zakończeniu szkolenia przygotowawczego kontyngentu do misji, zakończonego ćwiczeniem certyfikującym; po zidentyfikowaniu problemu powodującego zasadnicze niedociągnięcia, wynikające z realizacji procesu szkolenia Wojsk Lądowych, wymagające wdrożenia działań naprawczych w ramach Systemu; po zakończeniu ćwiczenia (w wymiarze narodowym i międzynarodowym); podczas realizacji zadań, wynikających z planów i programów rozwoju SZ RP. ROZKAZ Nr 40 DOWÓDCY WOJSK LĄDOWYCH z dnia 05 lutego 2013 roku w sprawie funkcjonowania Systemu Wykorzystania Doświadczeń w Wojskach Lądowych

SYSTEM MELDUNKOWO - SPRAWOZDAWCZY Przedmiotowe Formularze Zgłoszonych „obserwacji” przesyłać do odpowiedniej komórki Wykorzystania Doświadczeń, celem jej weryfikacji. Każde takie działanie musi być przekazane w „łańcuchu” informacji Systemu Wykorzystania Doświadczeń w celu udokumentowania w CBD. W przypadku, gdy rozwiązanie problemów zidentyfikowanych w Formularzu wykracza poza kompetencje Dowódcy ZT i Oddziałów, pełna dokumentacja konkretnej „obserwacji” przesyłana jest do WWD DWL.

SYSTEM MELDUNKOWO - SPRAWOZDAWCZY W przypadku, gdy rozwiązanie problemów zidentyfikowanych w Formularzu wykracza poza kompetencje Dowództwa Wojsk Lądowych pełna dokumentacja konkretnej „obserwacji” przesyłana jest poprzez CDiSz SZ do Szefa SG WP. Problemy lub negatywne zjawiska mające zasadniczy wpływ na zdolności operacyjne SZ, objęte są Listą Priorytetowych Analiz na dany rok, opracowywaną do 20 grudnia roku poprzedzającego jej wydanie. Listę Priorytetowych Analiz zatwierdza Dowódca właściwy pod względem kompetencyjnym danego szczebla dowodzenia.

FORMULARZ ZGŁOSZENIA OBSERWACJI ZATWIERDZAM DOWÓDCA JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ stopień, imię i nazwisko Nazwisko stopień Imię RSZ Telefon/Fax E-mail jawny Telefon kom E-mail Mil-Wan Jednostka Wojskowa Data obserwacji: Tytuł: Podanie głównego zaobserwowanego problemu, negatywnego zjawiska lub dobrej praktyki.   Rodzaj działalności: Określenie obszaru działalności służbowej, w której doszło do obserwacji, np.: operacja międzynarodowa, ćwiczenie z wojskami, trening sztabowy, zajęcia szkoleniowe, itp.   Opis obserwacji: Krótki opis zdarzenia. Podanie zwięzłego opisu zaistniałego problemu, negatywnego zjawiska lub dobrej praktyki. Okoliczności (przyczyny) zdarzenia: Określenie przyczyn zdarzenia wraz z podaniem powodów i okoliczności jakie miały wpływ na jego zaistnienie. Uszczegółowienie obserwacji z podaniem odpowiedzi na pytania wg schematu: kto, co, gdzie, kiedy, dlaczego i jak. Podsumowanie obserwacji: Zwięzłe i logiczne podsumowanie zaobserwowanych przyczyn i skutków negatywnego zdarzenia lub dobrych praktyk. Propozycja (rekomendacja): Propozycja powinna zawierać, jeśli jest to możliwe, rekomendowane działania naprawcze oraz ich wykonawcę.

ZASADY I PROCEDURY WDRAŻANIA WNIOSKÓW I DOŚWIADCZEŃ W CSWLąd ETAP I – IDENTYFIKACJA OBSERWACJI Pozyskane informacje (dane), odnoszące się do dokonanych spostrzeżeń, są przedstawiane w formularzu zgłaszania obserwacji do nieetatowej Sekcji Wykorzystania Doświadczeń CSWLąd.

ZASADY I PROCEDURY WDRAŻANIA WNIOSKÓW I DOŚWIADCZEŃ W CSWLąd ETAP II – ANALIZA Przedstawiciele SWD badają zaobserwowany problem i dokonują jego szczegółowej analizy. Zweryfikowaną obserwację przedstawia się Szefowi Wydziału Dydaktycznego jako propozycję problemu do analizy w ramach Procesu WD w celu zatwierdzenia przez Komendanta Centrum. Po zatwierdzeniu obserwacji przez Komendanta Centrum do dalszego procedowania w ramach SWD specjalista SWD umieszcza ją w CBD jako „obserwację zidentyfikowaną”.

ZASADY I PROCEDURY WDRAŻANIA WNIOSKÓW I DOŚWIADCZEŃ W CSWLąd ETAP III – DZIAŁANIA NAPRAWCZE Zatwierdzony przez Komendanta plan działań naprawczych poprzez Szefa Sekcji Planowania i Programowania zostaje przedstawiony do DWLąd. w celu akceptacji zmian w programach szkolenia. Po zatwierdzeniu propozycji zmian w programach „obserwacja” staje się „doświadczeniem zidentyfikowanym”

ZASADY I PROCEDURY WDRAŻANIA WNIOSKÓW I DOŚWIADCZEŃ W CSWLąd ETAP IV – WDROŻENIE I MONITOROWANIE Następuje realizacja planu działań naprawczych przez Sekcje Planowania i Programowania. W efekcie jego realizacji specjalista SWD przesyła meldunek do WWD DWLąd. pocztą w sieci MIL-WAN w celu dołączenia go jako załącznik do „doświadczenia” w CBD

ZASADY I PROCEDURY WDRAŻANIA WNIOSKÓW I DOŚWIADCZEŃ W CSWLąd ETAP V – WERYFIKACJA Realizacja czynności kontrolnych w celu określenia skuteczności działań naprawczych (skuteczności nowych programów szkolenia). Pozytywny wynik weryfikacji zamyka proces i powoduje, że „doświadczenie zidentyfikowane” staje się „doświadczeniem wykorzystanym”

ALGORYTM POSTĘPOWANIA ODPOWIEDZIALNI: ŻOŁNIERZE I PRACOWNICY STRUKTURA SWD DOWÓDCA WL GŁÓWNY WYKONAWCA (SPiP) STRUKTURA SWD ETAP I IDENTYFIKACJA OBSERWACJI ETAP II ANALIZA ETAP III DZIAŁANIA NAPRAWCZE ETAP IV WDROŻENIE I MONITOROWANIE ETAP V WERYFIKACJA Przygotowanie analizy Akceptacja przez DOWÓDCĘ WL ZDARZENIE Czynności kontrolne Realizacja zadań Organizacja wsparcia Szef WD Szefowie Cykli Komendanci Opisanie: formularz zgłoszenia obserwacji Określenie zasadności Monitoring Tak Proces analizy Postawienie zadań Głównemu Wykonawcy (SPiP) Meldunek o realizacji akceptacja Komendanta Centrum Wstępna weryfikacja Nie OBSERWACJA ZIDENTYFIKOWANA DOŚWIADCZENIE ZIDENTYFIKOWANE DOŚWIADCZENIE WDROŻONE CBD