dr Joanna Kurowska-Pysz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Założenia aktualizacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Małopolskiego.
innowacyjna wielkopolska
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego Zespoły tematyczne Pierwsze plenarne spotkanie grupy eksperckiej Przysiek,
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Projekt „Regionalna Strategia Innowacji – RSI 2030”
AGENCJA ROZWOJU REGIONALNEGO S.A. W BIELSKU-BIAŁEJ BESKIDZKI INKUBATOR TECHNOLOGICZNY PROJEKT: INNOWACYJNE PODBESKIDZIE – ROZWÓJ SIECI I WYMIANY INFORMACJI.
dr Krzysztof B. Matusiak
Model partnerstwa na rzecz innowacyjności
1 Bielsko-Biała, 16 grudnia 2011 roku Konferencja INNOWACYJNOŚĆ AKADEMICKA - nowe trendy w rozwoju przedsiębiorczości – Zapotrzebowanie na innowacje ze.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Sektorowy Program.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
1 Środki finansowe z UE na rozwój przedsiębiorstwa D r i n ż. J u s t y n a P a t a l a s.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Wybrane działania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w zakresie wspierania innowacji i przedsiębiorczości Irma Pęciak Dyrektor Zespołu Innowacji.
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
STOWARZYSZENIE NA RZECZ ROZWOJU SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO E-POŁUDNIE Szyb Elżbiety Chorzów, 15 marca 2013 r.
1.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Komplementarność + POKL RPO Olsztyn, 2 i 9 marca 2012 r. Last Minute – ostatnia szansa! O dotacjach unijnych na kilka sposobów" =
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
SPOTKANIE WARSZTATOWE
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
PRELUDIUM DO WSPÓŁPRACY NAUKI I BIZNESU. TRANSFER WIEDZY KLUCZEM DO SUKCESU TWOJEJ FIRMY TWOJEJ FIRMY 2.
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo-Informacyjnych w zakresie Innowacji MSODI Działania w ramach projektu: Działania promocyjne dostępne dla osób zainteresowanych.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Spotkania konsultacyjne
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
KLASTER WSPIERAJĄCY TURYSTYKĘ MEDYCZNĄ I UZDROWISKOWĄ W WOJ. K UJAWSKO -P OMORSKIM.
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Wsparcie dla podmiotów ES. Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej Subregionu Centralnego.
Współpraca nauki i biznesu celem zapewnienia zrównoważonego rozwoju gospodarczego.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Stowarzyszenie Klaster ICT Pomorze Zachodnie DROGA DO WSPÓLNEGO SUKCESU.
Wsparcie współpracy ze szczególnym uwzględnieniem klastrów w programach operacyjnych na lata Zofia Giersz Sekcja Analiz Ekonomicznych Polityki.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Współpraca nauka – biznes jako nowoczesna ścieżka wzrostu innowacyjności przedsiębiorstw Komisja ds. Innowacyjności i Współpracy Nauki z Biznesem Regionalna.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego Priorytet 1 Gospodarka – Innowacje - Technologie Działanie 1.2 Innowacje i transfer technologii.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
2014 Wzmocnienie powiązań między nauką, a biznesem poprzez realizację projektów w ramach POIR Jakub Moskal Dyrektor Departamentu Koordynacji Wdrażania.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
Agro Klaster Kujawy – regionalna organizacja przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego.
Regionalna Strategii Innowacji nowe rozwiązania/metody/narzędzia dla branży żywności szansa na wspólny projekt?
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Zapis prezentacji:

dr Joanna Kurowska-Pysz Informacja o programie specjalistycznego doradztwa dla firm uczestniczących w Projekcie Klaster e-Południe jako platforma poprawy innowacyjności i rozwoju technologicznego operatorów telekomunikacyjnych w województwie śląskim dr Joanna Kurowska-Pysz

Innowacje oraz kooperacja siłą napędową regionu

Klastry - innowacyjne powiązania kooperacyjne W naszym regionie duży nacisk kładzie się obecnie na innowacyjność i nowoczesne technologie, wspierające korzystne przeobrażenia gospodarki woj. śląskiego, m.in. w wyniku współpracy przedsiębiostw. Kreatorami i dystrybutorami innowacji są m.in. klastry. Klaster – geograficzne skupisko powiązanych firm, wyspecjalizowanych dostawców, jednostek świadczących usługi, firm działających w pokrewnych sektorach i związanych z nimi instytucji (np.: uniwersytetów, jednostek normalizacyjnych, stowarzyszeń handlowych oraz instytucji finansujących), konkurujących między sobą i współpracujących (definicja RPO WSL 2007-2013).

Jak działa klaster?

Śląskie inwestuje w klastry Województwo śląskie inwestuje w klastry oraz budowę powiązań kooperacyjnych pomiędzy środowiskiem gospodarczym i sektorem nauki. Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego 2007-2013 Priorytet I Badania i rozwój technologiczny, innowacje i przedsiębiorczość; cel - wzrost konkurencyjności regionalnej gospodarki opartej na wiedzy. W ramach Działania 1.3 Transfer technologii i innowacji przewidziano m.in. stymulowanie i rozwój powiązań sieciowych oraz kooperacyjnych pomiędzy instytucjami B+R i przedsiębiorcami oraz rozwój lokalnych i regionalnych klastrów.

Klastry dofinansowane ze środków RPO WSL w latach 2010-2013.

Innowacyjność - cecha współczesnych przedsiębiorstw związana z zapotrzebowaniem na wiedzę

Pracownicy wiedzy w innowacyjnych firmach O realnym znaczeniu wiedzy dla firmy rozstrzyga nie tyle sam dostęp do niej, ale umiejętność przyswajania wiedzy przez pracowników oraz współpracowników – czyli efektywność przekształcania wiedzy w postać przydatną dla przedsiębiorstwa. W tych działaniach kluczową rolę odgrywają tzw. pracownicy wiedzy tj. zarówno sami przedsiębiorcy, jak też ich pracownicy oraz doradcy, konsultanci i naukowcy autentycznie zaangażowani w proces czynienia wiedzy użyteczną dla przedsiębiorstwa.

Projekt: Klaster e-Południe jako platforma poprawy innowacyjności i rozwoju technologicznego operatorów telekomunikacyjnych w województwie śląskim zapewnia swoim uczestnikom (firmom i ich pracownikom) m.in. dostęp do specjalistycznej wiedzy poprzez realizację programu fachowego doradztwa:  obsługa klienta i marketingowe wdrażanie nowych produktów do asortymentu poszczególnych uczestników klastra  wdrażanie programów lojalnościowych na bazie rozszerzonego asortymentu usług  wsparcie w opracowywaniu planów rozwoju i dalszej ekspansji klastra

Moduł 1 – szkolenie 6-godzinne, trener: Katarzyna Książkiewicz Specjalistyczne doradztwo - obsługa klienta i marketingowe wdrażanie nowych produktów Moduł 1 – szkolenie 6-godzinne, trener: Katarzyna Książkiewicz (szkolenia sprzedażowe dla klientów: Telefonia Dialog, NETIA, PLUS, ORANGE, E-WRO - po przejęciu ich przez Telefonię Dialog, KORBANK) temat: Efektywny kontakt z klientem - warsztaty kształtujące umiejętności handlowe i negocjacyjne • uczestnicy poznają etapy telefonicznej rozmowy sprzedażowej, • uczestnicy zaznajomią się z koniecznością stosowania języka korzyści i języka strat, • uczestnicy poznają różne techniki wykorzystywane w rozmowie sprzedażowej, • uczestnicy wspólnie z trenerem wypracują argumenty sprzedażowe dotyczące usług teleinformatycznych, które oferują klientowi • uczestnicy poznają konieczność wykorzystywania na co dzień kreatywnego podejścia do sprzedaży.

Moduł 2 – szkolenie 6-godzinne, trener: dr Joanna Kurowska-Pysz Specjalistyczne doradztwo - obsługa klienta i marketingowe wdrażanie nowych produktów Moduł 2 – szkolenie 6-godzinne, trener: dr Joanna Kurowska-Pysz (pracownik naukowo-dydaktyczny Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej) temat: Budowanie skutecznej strategii marketingowej firmy • etapy tworzenia indywidualnej strategii marketingowej firmy • identyfikacja mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa, rozpoznawanie szans i zagrożeń • definiowanie misji, wizji firmy oraz wyznaczanie celów strategicznych, taktycznych i operacyjnych swojego przedsiębiorstwa • poznawanie narzędzi i metod realizacji działań marketingowych, • zdefiniowanie podstawowych kryteriów oceny skuteczności własnych działań marketingowych, • poznanie tajników zarządzania marketingowego firmą • przygotowanie indywidualnych planów działań marketingowych

Moduł 1 – szkolenie 6-godzinne, trener: Katarzyna Książkiewicz Specjalistyczne doradztwo - wdrażanie programów lojalnościowych na bazie rozszerzonego asortymentu usług Moduł 1 – szkolenie 6-godzinne, trener: Katarzyna Książkiewicz (szkolenia sprzedażowe dla klientów: Telefonia Dialog, NETIA, PLUS, ORANGE, E-WRO - po przejęciu ich przez Telefonię Dialog, KORBANK) temat: Budowanie tożsamości i lojalności sprzedawcy wobec firmy Szkolenie poprzedzające opracowanie wspólnego programu lojalnościowego dla uczestników klastra, ma pomóc pracownikom firm działających w klastrze zbudować własną tożsamość sprzedawcy, osoby odpowiedzialnej za utrzymanie klienta, opartą o misję i cele firmy (opracowane w ramach modułu o strategii marketingowej). Na podstawie wypracowanych w ramach szkoleń wniosków możliwe będzie opracowanie programu lojalnościowego. Uczestnicy szkolenia najpierw wzmocnią własną lojalność wobec swojej firmy, a następnie będą budować lojalność klientów.

Moduł 2 – doradztwo eksperta – dr Joanna Kurowska-Pysz Specjalistyczne doradztwo - wdrażanie programów lojalnościowych na bazie rozszerzonego asortymentu usług Moduł 2 – doradztwo eksperta – dr Joanna Kurowska-Pysz (pracownik naukowo-dydaktyczny Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej) temat: Budowanie programu lojalnościowego dla klastra E-Południe Praca eksperta z grupą roboczą przedstawicieli klastra e-Południe zmierzająca do opracowania spójnego programu lojalnościowego, przygotowanego do wdrożenia w przedsiębiorstwach działających w klastrze.

Moduł 3 – doradztwo ekspertów: dr Lilla Knop dr Joanna Kurowska-Pysz Specjalistyczne doradztwo - opracowywania planów rozwoju i dalszej ekspansji klastra Moduł 3 – doradztwo ekspertów: dr Lilla Knop dr Joanna Kurowska-Pysz Marcin Jabłoński temat: Opracowanie planu rozwoju klastra E-Południe Praca ekspertów z grupą roboczą przedstawicieli klastra e-Południe zmierzająca do opracowania planu rozwoju i dalszej ekspansji klastra e-Południe, zgodnie z celami strategicznymi działających w nim przedsiębiorstw.

Dziękuję za uwagę!