..::ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR2::..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
IDEA WARSZTATÓW LOKALNEGO OŻYWIENIA GOSPODARCZEGO 4 etapy.
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 ul. Zamkowa 16 a
Projekt Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Biała Podlaska,
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Pracownie informatyczne
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Szkoła Przyjazna Uczniom !
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W ZSP NR 1 W ŁĘCZYCY A RYNEK PRACY REGIONU
DLACZEGO ABSOLWENCI MAJĄ KŁOPOTY ZE ZNALEZIENIEM PRACY?
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 10 IM. BOLESŁAWA CHROBREGO W KOSZALINIE ul
Liceum Ogólnokształcące
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Lublin, 14 listopada 2007 r.
Od aktywności do samodzielności Tytuł Projektu:. Działanie: 1.5 w ramach SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
Kończycie w tym roku gimnazjum. Przed wami stoją ważne wybory dalszego kształcenia. Nasza szkoła oferuję: Przyjazną i bezpieczną atmosferę, Doskonałą
MENTOR MULTIMEDIALNY – ZAWÓD PRZYSZŁOŚCI Projekt: Mentor multimedialny – zawód przyszłości jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego.
Technik ekonomista.
INSTYTUT EKONOMICZNY PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W NOWYM SĄCZU Instytut Ekonomiczny PWSZ w Nowym.
Założenia i plany Dla Animatorów tworzących Lokalne Grupy Działania Przygotowała Ewa Monika Ratajska.
Nasza mała ojczyzna - Kwidzyn
Star City Tomaszów Mazowiecki
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Seminarium pt. "Innowacyjność działań
lecz dla życia się uczymy”
Funkcjonowanie rynku pracy
Podstawy prawne polityki rynku pracy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w SOMONINIE
Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Rekrutacja – 2010 Zespół Szkół Nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 NAJLEPSZY WYBÓR ! Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 2 im Natalii Gąsiorowskiej w Łodzi
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Wsparcie dla rozwoju technologii
TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO w Sosnowcu ul
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
Technik pojazdów samochodowych Bezpłatny kurs prawa jazdy kat. B !!!
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Aktywni zawodowo” „Aktywni zawodowo” projekt realizowano na.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Człowiek- najlepsza inwestycja,,Młodzi z powiatu lipnowskiego i włocławskiego bezrobociu mówią nie” Lipno, r. Projekt współfinansowany przez.
Wpływ funduszy europejskich na rozwój regionu leszczyńskiego 22 marca2012 Punkty konsultacyjno- promocyjne.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 ul. Gen. J. Hallera Ruda Śląska
Polityka do spraw młodzieży w 2030r. Julia Ciążyńska Aleksandra Kozłowska Anna Krudysz Julia Ciążyńska Aleksandra Kozłowska Anna Krudysz.
Technik pojazdów samochodowych Bezpłatny kurs prawa jazdy kat. B !!! M.18. Diagnozowanie i naprawa podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych M.12.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Ząbkowice Śląskie, 27 październik 2016 roku
MÓJ ZAWÓD.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze na lata
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Zarządzanie międzynarodowe
Kamieniec Ząbkowicki, 27 październik 2017 roku
Dualne kształcenie zawodowe
Zapis prezentacji:

..::ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR2::.. ..:::::W ZĄBKOWICACH ŚLĄSKICH:::::..

Kierunki kształcenia Kierunki Zaoczne: Kierunki Dzienne: Technikum Uzupełniające (technik mechanik). Uzupełniające Liceum Ogólnokształcące. Liceum Profilowane (ekonomiczno administracyjne). Szkoła Policealna (technik informatyk). Szkoła Policealna (technik ekonomista). Kierunki Dzienne: Liceum Ogólnokształcące (rozszerzona matematyka i informatyka). Liceum Ogólnokształcące (o nachyleniu językowym). Technikum Ekonomiczne (finanse i rachunkowość). Technikum mechaniczne (obsługa i eksploatacja pojazdów samochodowych). Zasadnicza Szkoła Zawodowa (mechanik pojazdów samochodowych). Liceum Profilowane (ekonomiczno administracyjne).

Budynek szkolny, widok z ul. Wrocławskiej.

Budynek szkoły, główne wejście.

Aula szkolna. Jedno ze spotkań profilaktycznych.

Sala audiowizualna. Multimedialna lekcja ekonomii

Jedna z 5 sal komputerowych.

Siłownia na sali gimnastycznej.

Pracownie Warsztatów:  pracownia diagnostyki samochodowej stanowisko naprawcze samochodów osobowych pracownia spawalnictwa pracownia tokarek pracownia frezarek pracownia obróbki ręcznej pracownia montażu pracownia kontroli technicznej biuro technologiczne pracownia krawiecka

Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego we Wrocławiu Sale Dydaktyczne w Ząbkowicach Śląskich

KONIEC

III Młodzieżowe Warsztaty Partnerstwa Lokalnego i Ożywienia Gospodarczego w Powiecie Ząbkowickim 10 Listopada 2006

Program warsztatów. Otwarcie Konferencji. Wystąpienie Gości. Podsumowanie analizy: Składniki środowiska gospodarczego na terenie powiatu ząbkowickiego – prezentacja młodzieży. Wprowadzenie do Czterech Zasad Ożywienia Gospodarczego. Praca w grupach. Prezentacja pracy grup. Podsumowanie warsztatu B.

Analiza Czterech Zasad Ożywienia Gospodarczego na terenie powiatu ząbkowickiego. Zasada 1 Uszczelnienie lokalnych przecieków. Zasada 2 Wsparcie lokalnych firm. Zasada 3 Zachęcenie mieszkańców do tworzenia nowych firm. Zasada 4 Przyciągania potrzebnych firm z zewnątrz.

A to było tak… 

Uszczelnić lokalne przecieki. Grupa 1. Uszczelnić lokalne przecieki.

1. Problemy: Brak szkół wyższych w powiecie (wyjazd młodych ludzi do innych miast). Wysokie bezrobocie wśród młodych ludzi (wyjazd w celu poszukiwania pracy). Brak centrów kulturowych i rozrywkowych. Brak dużych sieci handlowych. Zatrudnienie fachowców z innych regionów Polski. Brak ofert turystycznych. Brak patriotyzmu lokalnego (wspieranie lokalnych firm chęć pracownia w siebie). Problemy zwiana w biurokracją.

2. Potrzeby: Utworzenie szkół wyższych. Więcej miejsc pracy. Utworzenie centrum handlowego (przez lokalnych przedsiębiorców). Utworzenie centrum kulturalnego (kino dyskoteki). Wykorzystanie zasób ludzkich (naszego regionu). Promowanie agroturystyki. Renowacja zabytków. Promowanie patriotyzmu lokalnego. Mniejsza biurokracja.

3. Nasze zasoby: Ludzi młodych chcących pracować. Dużo ludzi bezrobotnych. Zabytki i malownicze tereny. Wsparcie urzędów lokalnych. Nie użytkowane obiekty, popadające w ruinę. Dobre położenie geograficzne.

4. Nasze rozwiązania: Zakładanie w regionie szkół wyższych o różnych kierunkach kształcenia. Kontakt na zasadzie partnerstwa pomiędzy urzędami a przedsiębiorstwami. Programy wspierające zatrudnienie ludzi młodych. Remontowanie świetlic wiejskich. Organizowanie imprez regionalnych (wystawy, koncerty, spektakle).

Pytania, co jeszcze trzeba wiedzieć? Dlaczego wszyscy obiecują, że będzie lepiej a nadal jest tak samo? Czy nasze warsztaty będą miały jakieś skutki w przyszłości?

Grupa 1. Uszczelnić lokalne przecieki. Agata Bałdys Anna Biel Tomasz Berliński Daria Dawidowicz Mateusz Frączek Łukasz Gwiazdowski Aleksandra Kaczówka Bernard Kwiecień Jagoda Piasecka Basia Szaro Monika Tutka

Wesprzeć istniejące firmy. Grupa 2 Wesprzeć istniejące firmy.

1. Problemy: Za dużo papierkowej roboty (dla przedsiębiorców). Konkurencja lokalna (w tej samej branży). Trudności z otrzymaniem kredytów na rozwój firm. Zbyt wysokie oprocentowanie kredytów. Zły stan dróg (dla firm transportowych). Trudności ze znalezieniem odpowiednich współpracowników (przez przedsiębiorców). Zbyt wysokie czynsze i brak odpowiednich lokali. Migracja ludności za pracą.

2. Potrzeby: Dofinansowania z UE. Skrócenie czasu oczekiwania na środki dofinansowujące. Kapitał ludzki (wykwalifikowanych i doświadczonych ludzi). Organizowanie szkoleń dla bezrobotnych. Podniesienie standardów życia.

3. Nasze zasoby: Jeszcze mamy kapitał ludzki. Pomysły. Dostęp do kapitału (ograniczony). Zasoby naturalne. Grunty pod inwestycje. Fundusze z UE (skromne). Siła robocza, która nie chce pracować. Możliwość sprowadzenia firm z zewnątrz. Przedsiębiorstwa.

4. Nasze rozwiązania: Podniesienie pensji. Utworzenie miejsca stażu (podpisanie umowy z pracodawcą). Fuzja z innymi firmami (przetrwanie firm). Skupienie urzędów w jednym miejscu. Stworzenie organizacji, która pomoże w prowadzeniu działalności gospodarczej. Urzędnicy powinni iść na kompromis z przedsiębiorcami. Współpraca firm. Udogodnienia dla większych firm. Mniejsze przedsiębiorstwa jako podwykonawcy.

Pytania, co jeszcze trzeba wiedzieć? Co z poprzednich warsztatów zostało wprowadzone w życie? Kiedy usłyszymy odpowiedzi na pytania zadane w poprzednich warsztatach?

Grupa 2. Wesprzeć istniejące firmy. Joanna Badecka Kamil Cieliński Piotr Jankowski Damian Jaszko Anna Libera Klaudia Michalik Paweł Olchowy Radek Radzimowski Joanna Rosińska Thomas Ruman Joanna Sobska Dagmara Wierzbicka

Zachęcić do tworzenia nowych firm. Grupa 3. Zachęcić do tworzenia nowych firm.

1. Problemy: Brak strefy ekonomicznej. Brak kapitału finansowego. Nieumiejętność wykorzystywania środków finansowych ogólnie dostępnych. Biurokracja (w urzędach) Lokowanie własnego kapitału w firmach ościennych powiatów (innych miastach). Bezrobocie. Nieznajomość potrzeb rynku. Zbyt wysokie koszty utrzymania firmy. Wysokie oprocentowanie kredytów. Emigracja młodych wykształconych ludzi za pieniędzmi.

2. Potrzeby: Strefa ekonomiczna. Więcej miejsc pracy. Chcemy wykwalifikowaną kadrę. Zakładanie firm , które nie będą konkurowały z rynkiem lokalnym. Uproszczenie biurokracji. Wykorzystywanie funduszy UE, Funduszu Ochrony Środowiska, Banku Światowego

3. Nasze Zasoby: Zasoby ludzkie (wykształceni ludzie) Kapitał, którego nie potrafimy wykorzystać. Posiadamy tereny do stworzenia strefy ekonomicznej. Agroturystyka. Zabytki. Zasoby naturalne.

4. Nasze rozwiązania: Osadzenie odpowiednich ludzi na odpowiednich miejscach. Strefa ekonomiczna z firmami, które nie będą konkurowały z firmami lokalnymi. Uproszczenie procedury tworzenia firm.

Pytania co jeszcze trzeba wiedzieć: Jaka jest liczba pracowników w Starostwie, zajmujących się funduszami?

Grupa 3. Zachęcić do tworzenia nowych firm. Sylwia Grochala Arleta S. Kamil Mawej Damian Bełut Andrzej Iwowicki Kamil Kubacka Mariusz Mulak Anna Słowik Małgorzata Wójcik Wiola Slonka

Przyciąganie nowych firm z zewnątrz. Grupa 4. Przyciąganie nowych firm z zewnątrz.

1. Problemy: Zły stan infrastruktury dróg (nierozwiązana sprawa śmieci) Ubożejące społeczeństwo. Słabe zainteresowanie władz potrzebami społeczeństwa. Słaba współpraca miedzy firmami. Upadek firm juz istniejących. Wysokie koszty utrzymania firm. Nie wykorzystywanie istniejących budynków. Mała różnorodność gospodarcza.

2. Potrzeby: Ułatwienie dostępu do informacji. Potrzeba kapitału na rozwój nowych firm. Potrzeba ulepszenia usług komunalnych. Potrzeba promowania powiatu i możliwości rozwoju. Potrzeba ułatwienia dostępu do kapitału. Zapotrzebowanie na usługi, które są świadczone w sąsiednich miastach. Potrzeba sprawdzenia firm gotowych zatrudnić ludność lokalną.

3. Nasze zasoby: Zasoby ludzkie (wykształceni młodzi ludzie). Budynki i tereny do zagospodarowania dla firm gotowych inwestować . Niższy koszt utrzymania firm niż w dużych miastach. Istniejące już małe i średnie firmy, mogące współpracować z większymi przedsiębiorstwami. Dostęp do kapitału (banki, środki unijne). Obiekty turystyczne. Droga tranzytowa: Kudowa – Wrocław. Kopalnia.

4. Nasze rozwiązania: Spotkania integracyjne przedstawicieli firm. Utworzenie instytucji zajmujących się analizowaniem potrzeb rynku. Koordynowanie współpracy firmy. Wprowadzenie odpowiedniej polityki podatkowej. Uproszczenie biurokracji. Utworzenie centrów informacji dla firm. Promocja powiatu pod kątem możliwości rozwoju firm (media). Przygotować tereny pod inwestycje. Rozwiązanie problemu infrastruktury dróg i utylizacji. Sprowadzenie firm zajmujących się przetwarzaniem zasobów naturalnych naszego powiatu.

Grupa 4. Przyciąganie nowych firm z zewnątrz. Anna Liczner Justyna Pajor Paweł Piątkiewicz Marcelina Zielińska Justyna Pałys Wojciech S. Piotr Czarnota Olga Silarowska Katarzyna Ziomek Przemysław Międzybrocki

Koniec Prezentacje przygotowali uczniowie ZSP nr 2 w Ząbkowicach Śląskich: Tomasz Berliński Mariusz Mulak