POAKCESYJNY PROGRAM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROJEKT Równy start w przyszłość – wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z terenu gminy Zatory.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

„SZKOŁA DOBRYCH PRAKTYK”
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Twórcza gmina – warsztaty muzyczne i fotograficzne w Żuławskim Ośrodku Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich r. Projekt realizowany w ramach Osi 4 Leader.
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Szkoła dla 6-latka 6.
Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7. 2
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministerstwo Edukacji Narodowej EDUKACJA SKUTECZNA PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Przykłady dobrej praktyki Opracował:
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Gazetka Szkolna LUZ Projekt realizowany w ramach programu wyrównywania
Projekt edukacyjny Siódemka realizowany przez Zespół Szkół nr 2 Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Sienkiewicza 5,
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Edukacja taneczna dzieci i młodzieży szkolnej w ramach programu Integracji Społecznej „ Taniec naszą pasją”
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt konkursowy "Wyspa nauki i zabawy" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Oświata na terenie Gminy Czernice Borowe
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
OFERTA EDUKACYJNA ZS W OSTASZEWIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W ROKU 2007 TERAZ SZKOŁA! AKTYWIZACJA JST I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
INFORMATOR SP i G SZONOWICE.
Co przed nami w projekcie Łatwiejszy start…? Faustyna Kaletka.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
Seminarium II 28 września 2010 r. Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej Co zrealizowano? Michał Baran.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Organizator: Stowarzyszenie Lider Zielonej Wielkopolski.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
I Konferencja Oświatowo – Samorządowa SZKOŁA LIDEREM ZMIAN.
DZIECKO DZIAŁA AKTYWNIE-KLUBY AKTYWNOŚCI TWÓRCZEJ cykl dodatkowych zajęć pozalekcyjnych wyrównujących szanse edukacyjne dzieci z terenu Gminy.
Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MARZEC – LIPIEC.
Podsumowanie II edycji Programu edukacyjnego „ Trzymaj Formę” Działdowo, r. Jolanta Działak PSSE Działdowo.
Milicz, ul. Trzebnicka 4. prowadzenie działalności na rzecz rozwoju oświatowego i kulturalnego regionu i kraju, działanie na rzecz wyrównywania szans.
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
KONFERENCJA podsumowująca projekt „Pobudzanie aktywności społecznej osób niepełnosprawnych” Projekt współfinansowany przez Powiat Wrocławski ze środków.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Działalność Świetlicy Środowiskowej
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
REWITALIZACJA A ROZWÓJ LOKALNY Katowice r. Katowice r.
PROJEKT „Przystanek SZKOŁA- podniesienie aktywności edukacyjnej dzieci, młodzieży Gminy Zebrzydowice”
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Publiczne Gimnazjum Nr 35 w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 8 im. Stanisława Staszica Łódź, ul. Czernika 1/3 tel./fax www:zso8.edupage.org.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

POAKCESYJNY PROGRAM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROJEKT Równy start w przyszłość – wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z terenu gminy Zatory

Równy start w przyszłość - wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z terenu gminy Zatory będzie realizowany na terenie gminnych szkół. Placówki objęte realizacją projektu: Publiczna Szkoła Podstawowa w Ciskach, Zespół Szkół im. Żołnierzy Armii Krajowej w Pniewie i Zespół Placówek Oświatowych w Zatorach. Między placówkami oświatowymi znajdującymi się na terenie gminy będzie występowało nieformalne partnerstwo. Projekt

Podstawowym celem działalności placówek oświatowych na terenie gminy Zatory jest: wszechstronny rozwój DZIECI I MŁODZIEŻY.

Integracja dzieci i młodzieży z terenu gminy Zatory Zapewnienie uczniom pełnego i wszechstronnego rozwoju umysłowego, moralnego, emocjonalnego i fizycznego zgodnie z ich potrzebami, Rozwijanie zainteresowań regionalnych, krajoznawczych, językowych, sportowych i artystycznych, Kształtowanie środowiska wychowawczego uczniów, Udzielanie pomocy dzieciom i młodzieży znajdującej się w trudnej sytuacji materialnej oraz pochodzących ze środowisk dysfunkcyjnych. Celami szczegółowymi są:

Nasza oferta inicjuje działania integrujące dzieci, młodzież gminy Zatory, które będą mogły skorzystać z szerokiego wachlarza form spędzania czasu wolnego. Oferta pobudza do działania na rzecz społeczności lokalnej, wyzwala pozytywne emocje. Placówki oświatowe z terenu gminy Zatory na potrzeby realizacji projektu Równy start w przyszłość - wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z terenu gminy Zatory nawiążą ścisłą współpracę między sobą oraz pływalnią, obiektem MOSiR w Pułtusku, redakcjami prasy lokalnej:,,Tygodnika Pułtuskiego,,,Pułtuskiej Gazety Powiatowej, warszawskimi teatrami : Bajka i Teatrem na Woli im. Tadeusza Łomnickiego, biurem przewodników wysokogórskich w Zakopanem oraz biurem przewodników w Krakowie, opiekunem Kuźni Kurpiowskiej w Pniewie.

W ramach projektu będą prowadziły: zajęcia krajoznawczo – turystyczne Bożena Kisiel w Pniewie Nina Strutyńska w Zatorach zajęcia teatralno – dziennikarskie Barbara Radomska w Pniewie Jolanta Czubkowska w Zatorach zajęcia sportowe, rekreacyjne z nauką pływania na basenie Andrzej Oleksa w Pniewie Adam Klonowski w Zatorach zajęcia języka angielskiego,, English in use Iwona Chodyna w Pniewie Agnieszka Druchniak w Zatorach warsztaty artystyczne Nina Strutyńska w Zatorach i w Ciskach warsztaty regionalne Jolanta Jackowska w Pniewie warsztaty instrumentalne Krzysztof Ślubowski w Pniewie

Czas realizacji usług: od dnia do dnia r.

Udział 652 uczniów w zajęciach nauki pływania; Udział 30 uczniów w zajęciach nauki tańca i pieśni regionu Puszczy Białej; Udział 70 uczniów w zajęciach chóru Udział 20 uczniów w zajęciach gry na instrumentach klawiszowych Udział 98 uczniów w wycieczce do Zakopanego Udział 100 uczniów w wyjazdach do teatrów warszawskich Występy chóru, grupy instrumentalnej i zespołu ludowego w imprezach środowiskowych Promocja szkół z terenu gminy Zatory w prasie powiatowej, gazetkach uczniowskich, stronach internetowych szkół. REZULTATAMI TWARDYMI projektu,,Równy start w przyszłość – wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z terenu gminy Zatory będzie:

REZULTATAMI MIĘKKIMI projektu będzie: Szeroki rozwój zainteresowań uczniów; Wyrównywanie startu edukacyjnego dzieci i młodzieży; Nabycie umiejętności posługiwania się językiem angielskim Nabycie umiejętności gry na instrumentach klawiszowych Nabycie orientacji przestrzennej Nabycie umiejętności wykonywania tańców i pieśni własnego regionu. Nabycie umiejętności pływania. REZULTATAMI MIĘKKIMI projektu będzie:

Monitoring będzie prowadzony na podstawie list obecności, prowadzeniem dzienników zajęć i dokumentacji wycieczek. Organizatorzy będę przeprowadzali rozmowy z uczestnikami zajęć. Brane będą pod uwagę wszystkie sugestie. Po zakończeniu zajęć odbędzie się spotkanie podsumowujące oraz oceniające przedsięwzięcie. MONITORING

integracja dzieci i młodzieży z terenu gminy Zatory poprzez wspólne wyjazdy do teatru i wycieczki krajoznawcze kształtowanie tożsamości lokalnej, pogłębianie wiedzy o potencjale własnego regionu nawiązanie ścisłej współpracy między placówkami oświatowymi z terenu gminy i MOSiR w Pułtusku oraz redakcjami prasy powiatowej pełny i wszechstronny rozwój umysłowy, moralny i fizyczny zgodnie z potrzebami uczniów, zwiększenie liczby finalistów i laureatów konkursów artystycznych i zawodów sportowych KORZYŚCI