METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
METODYKA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
PROJEKT EDUKACYJNY.
Poznawanie metody projektu
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Projekty edukacyjne w szkole
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
CENTRUM SZKOLENIOWE EDUSKRYPT.PL METODA PROJEKTU W NAUCZANIU
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
opracowanie: Marlena Kowalska
EFEKTY DZIA Ł ALNO Ś CI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKU Ń CZEJ ORAZ INNEJ DZIA Ł ALNO Ś CI STATUTOWEJ SAMORZ Ą DOWEGO PRZEDSZKOLA W SKARYSZEWIE.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Kryteria uzyskania certyfikatu - aktywność fizyczna PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Idea oceniania kształtującego
Ocenianie holistyczne
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
METODA PROJEKTU Joanna Jankiewicz. Trochę historii Metoda projektu pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, gdzie zaczęto ją stosować na początku XX wieku. Za.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
PROJEKT EDUKACYJNY - STRUKTURA PROJEKTU OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Metody aktywizujące w szkole ,,Nauka jest najbardziej efektywna wówczas, kiedy sprawia radość.” Peter Kline.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA OPRACOWANIE Patrycja Malik i Beata Trojak-Kuciczek

„Dobry projekt to taki, który pogłębia szkolną edukację i jest powiązany z programem, a zarazem odpowiada zainteresowaniom uczniów i wiąże sensowną działalność praktyczną z pracą umysłową.”

Trochę historii Pochodzenie: Stany Zjednoczone, początek XX w. Twórca: William H. Kilpatrick Założenia: - uczniowie powinni samodzielnie zdobywać wiadomości i sprawdzać umiejętności w konkretnych sytuacjach życiowych, - uczniów nie powinno się zmuszać do podejmowania niechcianych przez nich działań, bo jako niechciane – nie przyniosą trwałego i zadowalającego efektu.

Metoda projektu obecnie Projekt obecnie sprowadza się do tego, że zespół uczniów inicjuje, planuje i wykonuje pewne przedsięwzięcie oraz ocenia jego wykonanie. To metoda nauczania, której istota polega na tym, że uczniowie realizują określone zadanie w oparciu o przyjęte wcześniej założenia.

Główne założenia metody projektu w szkole: interdyscyplinarność , progresywistyczna rola nauczyciela, podmiotowość ucznia , odejście od tradycyjnego sposobu oceniania .

Fazy projektu: wybór tematu przygotowanie instrukcji do projektu wykonanie projektu prezentacja projektu ocena projektu.

1) Wybór tematu projektu. - temat powinien być dostosowany do możliwości i zainteresowań uczniów, potrzeb nauczyciela i środowiska szkolnego.

2) Przygotowanie instrukcji do projektu. Instrukcja powinna zawierać: temat projektu i jego cele, zadania, które mają prowadzić do realizacji celów, źródła, w których należy poszukiwać informacji, termin prezentacji projektu i terminy poprzedzających ją konsultacji, możliwe sposoby prezentacji projektu i czas tej prezentacji, kryteria oceny projektu.

3) Wykonanie projektu. uczniowie prowadzą własne prace badawcze, zbierają materiały, segregują je i opracowują; nauczyciel dyskretnie nadzoruje prace uczniów, udziela im rad, podsuwa literaturę, ułatwia dotarcie do zdobycia informacji

4) Prezentacja projektu. Efektem pracy nad projektem może być: wykonanie pomocy dydaktycznych, wykonanie przedmiotów użytkowych, wykonanie dokumentacji na potrzeby klasy lub szkoły, opracowanie artykułów do gazetek szkolnych i prasy lokalnej, organizacja wystaw, konkursów, festynów, przygotowanie i przeprowadzenie zajęć lekcyjnych, wywiadówek dla rodziców itp.

Prezentacja projektu może odbyć się w formie: wykładu, referatu, pokazu filmu video, prezentacji modelu, gier i zabaw angażujących innych uczniów, konkursu przygotowanego dla innych uczniów, książeczki, broszury, prezentacji multimedialnej .

Etapy realizacji projektu 5) Ocena projektu. Etapy realizacji projektu Umiejętności Uwagi Ocena a) formułowanie tematu - precyzyjne sformułowanie tematu - jasne określenie celów b) zbieranie i opracowywanie informacji - selekcja informacji - krytyczna ocena informacji c) prezentacja - wykorzystanie czasu prezentacji - zainteresowanie innych uczniów - sposób mówienia (precyzja wypowiedzi, akcentowanie) d) praca w grupie - przekazywanie informacji - podejmowanie decyzji - słuchanie siebie nawzajem - rozwiązywanie konfliktów - samoocena postępów

UWAGA!!! Metoda ta pozwala na realizację dowolnego tematu. Metodą projektu można pracować na każdym przedmiocie. Metoda ta pozwala na realizację dowolnego tematu.

„Ten zegar stary” – o sposobach mierzenia czasu. - matematyka „Ten zegar stary” – o sposobach mierzenia czasu. Sposoby liczenia dawniej i dziś. Wielcy matematycy.

- język polski, historia Świat mitów. Zapoznanie z lekturą „Ogniem i mieczem” Sienkiewicza. Tradycje świąteczne (Wielkanoc, Boże Narodzenie). Czym jest patriotyzm? O teatrze… - od starożytności do dnia dzisiejszego.

- przyroda, biologia, geografia, chemia Zdrowa żywność w moim życiu. Kraj moich marzeń. Przedziwna zawartość domowego kosza na śmieci (opakowania i ich wpływ na środowisko). Pomagamy ptakom przetrwać zimę. Środki uzależniające.

- języki obce Życie w … (wybranym państwie). Słynne postacie z przeszłości. (danego kraju) Angielska rodzina królewska.

- technika, informatyka Osiągnięcia współczesnej techniki. Woda jako żywioł (prezentacja w Power Point)

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ!!!