WARUNKI REKRUTACJI na studia w Politechnice Wrocławskiej na rok akademicki 2008/2009 Doc. dr inż. Magdalena Rutkowska REKRUTACJA 2008.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dział Rekrutacji.
Advertisements

Opracował: Zbigniew Łuczka M A T U R A W R O K U Co nowego.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
REKRUTACJA ROK SZKOLNY 2012/2013 XLVI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Warszawie.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
Rekrutacja na rok szkolny 2011/2012. W okresie poprzedzającym rekrutację kandydaci do oddziałów klasy pierwszej składają w szkołach ponadgimnazjalnych.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
Zasady rekrutacji - studia stacjonarne W roku akademickim 2007/2008 rekrutacja na studia stacjonarne obejmuje studia pierwszego stopnia. Absolwenci wszystkich.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Egzamin maturalny w 2014 roku podstawowe informacje.
§ 1 W województwie małopolskim rekrutację kandydatów do oddziałów klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: liceum ogólnokształcącego,
Zarządzenie Nr 2 /2012 Podlaskiego Kuratora Oświaty z dnia 2 stycznia 2012 r. w sprawie ustalenia terminów i zasad rekrutacji do gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Zasady rekrutacji do XLVI Liceum Ogólnokształcącego im
Analiza wyników egzaminu maturalnego Sesja wiosenna 2007 r. Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana K. w Mońkach.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa III.
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Strzegomiu rekrutacja 2014/2015
Nabór do szkół ponadgimnazjalnych
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
XLVI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Warszawie
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum w województwie wielkopolskim 2014/2015.
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Rok 2013/2014.
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
Po klasie matematycznej
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego do publicznej szkoły ponadgimnazjalnej (liceum ogólnokształcącego, technikum, zasadniczej szkoły zawodowej)
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
Zasady wyboru przedmiotów rozszerzonych i uzupełnień w Zespole Szkół Odzieżowych.
TERMINARZ REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2013/ 2014.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
STRUKTURA EGZAMINU MATURALNEGO ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I EKONOMICZNYCH W LUBSKU.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
Egzamin gimnazjalny: r. godz historia, wos r. godz j. polski r. godz przedmioty przyrodnicze
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
Egzamin maturalny w 2017 roku
Wybór trzeciego przedmiotu rozszerzonego
ZASADY REKRUTACJI.
WYBÓR SZKÓŁ REKRUTACJA 2017
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
POLITECHNIKA POZNAŃSKA, WYDZIAŁ INŻYNIERII ZARZĄDZANIA
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Egzamin maturalny w 2018 roku
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
POLITECHNIKA POZNAŃSKA, WYDZIAŁ INŻYNIERII ZARZĄDZANIA
Dokument ten ma charakter informacyjny.
REKRUTACJA rok szkolny 2019/2020
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Terminy egzaminu gimnazjalnego w roku 2017/2018
Zapis prezentacji:

WARUNKI REKRUTACJI na studia w Politechnice Wrocławskiej na rok akademicki 2008/2009 Doc. dr inż. Magdalena Rutkowska REKRUTACJA 2008

Podstawą decyzji o przyjęciu na studia jest WSKAŹNIK REKRUTACYJNY (W) REKRUTACJA 2008

Wartość WSKAŹNIKA REKRUTACYJNEGO obliczana jest według tego samego wzoru dla wszystkich kierunków studiów;

Wartość WSKAŹNIKA REKRUTACYJNEGO obliczana jest według tego samego wzoru dla wszystkich kierunków studiów; zależy od wyników egzaminu maturalnego z matematyki (M), fizyki (F), języka polskiego (JP), języka obcego (JO) - na Wydział Architektury,kierunek Architektura i Urbanistyka, studia stacjonarne, również od wyniku egzaminu z rysunku (RA);

Wartość WSKAŹNIKA REKRUTACYJNEGO obliczana jest według tego samego wzoru dla wszystkich kierunków studiów; zależy od wyników egzaminu maturalnego z matematyki (M), fizyki (F), języka polskiego (JP), języka obcego (JO) - na Wydział Architektury również od wyniku egzaminu z rysunku (RA); określana jest poprzez przeliczenie wyników matury na liczbę punktów, gdzie: procent wyniku = liczba punktów

WSKAŹNIK REKRUTACYJNY (W) jest sumą: W = M + F* + 0,1JP + 0,1JO + RA Jeśli M=0 i F=0, to JP=0 i JO=0 maksymalna wartość W = 550 pkt., (bez uwzględnienia wyniku egzaminu z rysunku RA)

W = M + F* + 0,1JP + 0,1JO + RA M – jest równa większej z liczb: P albo 2,5 R, gdzie P – liczba punktów odpowiadających wynikom egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym, R – liczba punktów odpowiadających wynikom egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie rozszerzonym, maksymalna wartość M =250 pkt.

W = M + F* + 0,1JP + 0,1JO + RA F*- jest równa większej z liczb: P albo 2,5 R, gdzie P – liczba punktów odpowiadających wynikom egzaminu maturalnego z fizyki na poziomie podstawowym, R – liczba punktów odpowiadających wynikom egzaminu maturalnego z fizyki na poziomie rozszerzonym, maksymalna wartość F =250 pkt.

W = M + F* + 0,1JP + 0,1JO + RA * dla kandydata na Wydział Chemiczny wynik egzaminu maturalnego z fizyki może być zastąpiony wynikiem egzaminu maturalnego z chemii; * dla kandydata na Wydział Inżynierii Środowiska, kierunek Ochrona Środowiska wynik egzaminu maturalnego z fizyki może być zastąpiony wynikiem egzaminu maturalnego z chemii lub biologii;

W = M + F* + 0,1JP + 0,1JO + RA JP- jest równa większej z liczb: P albo 2,5 R, gdzie P – liczba punktów odpowiadających wynikom egzaminu maturalnego z języka polskiego na poziomie podstawowym, R – liczba punktów odpowiadających wynikom egzaminu maturalnego z języka polskiego na poziomie rozszerzonym maksymalna wartość 0,1JP = 25 pkt.

W = M + F* + 0,1JP + 0,1JO + RA JO- jest równa większej z liczb: P albo 2,5 R, gdzie P – liczba punktów odpowiadających wynikom egzaminu maturalnego z języka polskiego na poziomie podstawowym, R – liczba punktów odpowiadających wynikom egzaminu maturalnego z języka polskiego na poziomie rozszerzonym); dla kandydata zdającego maturę dwujęzyczną za wynik matury na poziomie podstawowym przyjmuje się 100 pkt; maksymalna wartość 0,1JO = 25 pkt.

W = M + F* + 0,1JP + 0,1JO + RA wynik zdanego obowiązkowego egzaminu z rysunku - dotyczy tylko kandydatów na Wydział Architektury,na kierunek Architektura i Urbanistyka (studia stacjonarne) maksymalna wartość RA = 660 pkt. (zdany egzamin to minimum 150 pkt);

W = M + F* + 0,1JP + 0,1JO Warunkiem uwzględnienia wyników obowiązkowych egzaminów maturalnych jest otrzymanie minimum 30% punktów możliwych do uzyskania na danym poziomie z każdego przedmiotu.

Informacje o egzaminach z matematyki i fizyki    Od przyszłego roku Politechnika Wrocławska nie organizuje dobrowolnych egzaminów z matematyki i fizyki

Dodatkowe kryteria kwalifikacyjne Na dowolny kierunek studiów na Politechnice Wrocławskiej, z wyjątkiem Wydziału Architektury, na kierunek Architektura i Urbanistyka (studia stacjonarne), gdzie dodatkowo wymagane jest zdanie egzaminu z rysunku, będzie przyjęty na podstawie złożonych dokumentów laureat wskazany przez Jury Konkursowe Otwartego Międzyszkolnego Konkursu Fizycznego), Na dowolny kierunek studiów Wydziału Podstawowych Problemów Techniki na podstawie złożonych dokumentów będzie przyjęty absolwent Studium Talent, który ukończył studium z oceną co najmniej bardzo dobrą,

Dodatkowe kryteria kwalifikacyjne Absolwentom Studium Talent, którzy otrzymają świadectwo dojrzałości w 2008 roku, do liczby M albo F uzyskanych punktów dodaje się odpowiednio z matematyki albo z fizyki : 20 punktów – za ukończone studium z oceną dostateczną lub dostateczną plus, 30 punktów – za ukończone studium z oceną dobrą lub dobrą plus, 40 punktów – za ukończone studium z oceną bardzo dobrą lub celującą. W przypadku, gdy dodanie punktów powoduje przekroczenie liczby 250, przyjmuje się M/F równe 250 punktów. Jeśli kandydat ukończył studium z matematyki oraz z fizyki, uwzględnia się tylko jeden, korzystniejszy dla niego wynik powiększenia M albo F.

Rekrutacja 2007/2008 – progi punktowe na wybranych kierunkach ARCHITEKTURY Architektura i Urbanistyka 480 BUDOWNICTWA LĄDOWEGO I WODNEGO Budownictwo 276,9 CHEMICZNY Biotechnologia 151,4 ELEKTRONIKI Automatyka i Robotyka 295,3 Informatyka 287,8 Teleinformatyka 261,3 INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA 251 MECHANICZNY 211,1 Mechanika i Budowa Maszyn 80,2 Transport 150,8 Zarządzanie i Inżynieria Produkcji 225 Mechatronika 100,8 PODSTAWOWYCH PROBLEMÓW TECHNIKI 189,4

opracowanie statystyczne:mgr Małgorzata Żak ANALIZA ZALEŻNOŚCI POMIĘDZY WYNIKAMI STUDIUM TALENT A MATURĄ Z MATEMATYKI opracowanie statystyczne:mgr Małgorzata Żak

Analiza statystyczna Spośród 4095 studentów pierwszego roku, 451 (11,01%) uczęszczało na zajęcia Studium Talent z matematyki lub fizyki. Więcej słuchaczy miał kurs z matematyki. 35 osób brało udział w zajęciach z obu przedmiotów. Dokładne liczności przedstawia poniższa tabela.

Średnie wyniki matury z matematyki słuchaczy Studium Talent.  .   Na obu poziomach osoby, które uczęszczały na zajęcia Studium (niezależnie od przedmiotu) uzyskują średnio lepszy wyniki. Jego istotność statystyczną można zbadać testem Manna-Whitneya. Jest to rangowy odpowiednik testu t-Studenta. Wyniki przedstawia tabela. Na obu poziomach osoby, które uczęszczały na zajęcia Studium (niezależnie od przedmiotu) uzyskują średnio lepszy wyniki.

Rozkład wyników matury z matematyki na poziomie podstawowym dla różnych ocen studium talent. Wśród osób, które nie uczęszczały na Studium Talent prawie 20% nie ma oceny z matury z matematyki a ok. 50% uzyskało ponad 70 punktów. Ci, którzy brali udział w zajęciach w zdecydowanej większości (ponad 80%) otrzymują na maturze podstawowej 70-100 punktów.  

Rozkład wyników matury z matematyki na poziomie rozszerzonym dla różnych ocen studium talent. Połowa osób, które nie uczęszczały na zajęcia Studium Talent nie ma oceny z matury rozszerzonej z matematyki lub tej matury nie zdała. W tej grupie tylko 10% uzyskało najwyższe wyniki (powyżej 70pkt). Wśród uczestników zajęć widać wyraźną zależność – im wyższa ocena tym częściej wynik matury jest pozytywny. Ponad 40% osób, które otrzymały ocenę 3,5 lub wyższą, uzyskuje na maturze ponad 70 pkt.

Zależności między wynikami Studium Talent a wynikami z Analizy matematycznej Sprawdzono, czy uczęszczanie na zajęcia Studium Talent ma wpływ na wyniki uzyskiwane przez studentów na studiach.

Zależności między wynikami Studium Talent a wynikami z Analizy matematycznej Widać wyraźnie, że im wyższa ocena w Studium Talent tym mniejszy odsetek osób, które nie zdały AM1. Jednocześnie zwiększa się grupa, która z Analizy Matematycznej uzyskała ocenę bardzo dobrą. Niezależnie od oceny uzyskanej w Studium jedną z częściej uzyskiwanych ocen z AM1 jest 3. Warto zwrócić uwagę, że wśród słuchaczy Studium Talent Analizy Matematycznej 1 nie zalicza ok. 15% podczas gdy dla wszystkich studentów I roku jest to ok. 40%. Wyróżnić należy osoby, które wybrały zajęcia z fizyki – w tej grupie mniejszy odsetek nie zalicza Analizy Matematycznej w pierwszym semestrze (około 10%).

Zależności między wynikami Studium Talent a wynikami z Analizy matematycznej   Można też porównać średnią ocenę z AM1 osób, które uczęszczały i tych, którzy nie uczęszczali na zajęcia w Studium Talent. Średnie oceny są różne, z korzyścią dla osób, które uczęszczały na zajęcia w Studium.  

Wnioski Systematyczna praca z młodzieżą w szkole przynosi bardzo dobre wyniki na studiach, Udział w dodatkowych zajęciach - Studium Talent uzupełnia wiadomości szkolne i ułatwia młodzieży adaptację na studiach oraz pozwala uzyskać im lepsze wyniki, Dobrze przygotowani w szkołach kandydaci tworzą grupę dobrych studentów, jest to wynikiem wielkiego zaangażowania pracowników szkół oraz współpracy z Uczelnią.

Dziękuję za uwagę www.studiuj.pwr.wroc.pl